Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Familiesammenføring af datter
Oprettet af
MichaelS d. 18/10-2008 05:03
#1
Jeg har et spørgsmål vedr. familiesammenføring af min kones datter.
Når hun forhåbentlig får tilkendt FS med datteren, hvor lang tid kan datteren så vente med at komme til landet. Er der en fastlagt tidsfrist fra den dag FS bevilges til datteren skal være i Danmark?
Det lyder lidt kringlet det her, men sagen er den at vi for længere tid siden planlagde en ferie derned i januar+februar og nu vil vi så gerne at datteren kunne følges med os hjem når vores ferie slutter i slutningen af februar.
Vi vil gerne være ude med en ansøgning, hverken for tidligt eller for sent så det hele kan gå op i en højere enhed.
På forhånd tak
Michael
Redigeret af
MichaelS d. 18/10-2008 05:17
Oprettet af hfb d. 18/10-2008 08:30
#2
Jeg gætter på det er det samme regel som ved FS af ægtefælle.
Det er et halvt år. Det vil det også fremgå af det brev i får.

Redigeret af hfb d. 18/10-2008 08:30
Oprettet af jesperfrb d. 18/10-2008 13:32
#3
Så er det på tide at komme igang!
Der var næsten et års behandlingstid da vi søgte, det skulle være blevet bedre siden, men der er sikkert stadigvæk lang behandlingstid.
Sørg for at skrive det ville være en god ting at I kan få hende i feburar
Oprettet af hfb d. 18/10-2008 15:40
#4
Det har jeg overset det med I ikke har søgt endnu.
US har meget travlt p.t., så se at komme igang med ansøgningen. Jeg håber I kan nå det.

#5
Sørg for at i har ALLE papir/dokumenter i orden ,så ikke at et enkelt dokument mangler

(forældre myndighed osv.) så kommer i hurtig i tidsnød, vi fik selv vores papir behandlet i "rekord" tid (3-4 arbejdsdage)
så de kan godt i US hvis de vil.
God vind, og held og lykke med det.
Oprettet af
MichaelS d. 19/10-2008 06:33
#6
Ok - tak for det folkens.
Så må vi hellere se at få fingeren ud, og få startet det show nok engang.