Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Thai børnesange på cd

Oprettet af falang yao d. 15/04-2005 18:09
#1

Hej Sneppevej,
Hvor mange skal du bruge? Jeg har selv en datter paa 8 aar og kunne taenke mig at hun laerte thai boernesange ogsaa.
Er p.t. i Korat og har set at det er aabnet en IT PLAZA (mini Pantip Plaza/BKK) paa Mitrapap Road (Buriram Road), lige ved "Yamo Square".
I morgen skal derover igen, og se hvad de har af tilbud.

M.v.h., M. Rasmussen Cool

Oprettet af Suk Rak Ning d. 16/04-2005 05:07
#2

Hej .
Jeg er i Bkk, men kommer hjem til DK. i Juli, jeg vil da ogsaa gerne undersøge, hvad der er af børnesange.

Venlig hilsen SukSmile

Oprettet af clydehaumann d. 16/04-2005 07:19
#3

Hi.
Her er maaske noget du kan bruge, Lidt mere end bare musik, men


http://www.worldm...Beyond.htm

Redigeret af Webmaster d. 16/04-2005 14:44

Oprettet af falang yao d. 17/04-2005 05:52
#4

Hej Sneppevej,

20 stk.? Du er optimist , hvad med 200stk. Grin Grin .
Du kunne maaske starte en forretning i DK med Thai boernesange CDer.

Jeg har faaet fat i en med "NONG MAI", tror jeg nok at pigen hedder.
Kan din kone maaske hjaelpe med nogle titler ?

M.v.h., M. Rasmussen Cool

Oprettet af falang yao d. 18/04-2005 15:58
#5

Hej Sneppevej,

Jeg ser lige om de har noget her i RAYONG, ellers viljeg proeve Jomtien/Pattaya og tilsidste BKK.

Vi tales ved .
M.v.h.,M.Rasmussen Cool

Oprettet af falang yao d. 27/04-2005 19:47
#6

Hej Sneppevej og I andre interesserede,

Det var utroligt , at jeg besøgte utalige musik forretninger i Thailand, og de havde mange genre sange i Karaoke- VCD- MP3, bare ikke børnesange (børnehavestadiet),
Jeg kunne kun få 3 CD ,en med Nong Mai (p.t.meget populær i Thailand), og Nong Bee.
I flyveren til DK, blev der viste en reklamefilm fra Thailand som hovedsærligt viste børn der legede ("den sorte gryde"Wink og sang.
Jeg forhører mig i morgen hos Thai Inter om den er "til salg".

M.v.h., M. Rasmussen Cool

Oprettet af clydehaumann d. 27/04-2005 20:06
#7

det ville maaske vaere en ide at skrive til det Thailandske undervisnings ministerium og spoerge der om boernasange.
Deres e-mail er

Oprettet af falang yao d. 29/04-2005 00:28
#8

Hej Clyde ,
Tak for linket,det lyder som en mulighed. Jeg prøver med det samme.

M.v.h., M. Rasmussen Cool

Oprettet af Deaktiveret d. 24/04-2006 19:52
#9

Hej jeg er også interesseret i en børnecd min søn er 2 ½ år og er glade for sange. Jeg vil gerne have at han lærer nogle thaisange!

Oprettet af falang yao d. 25/04-2006 11:56
#10

falang yao skrev:
Hej Sneppevej og I andre interesserede,

Det var utroligt , at jeg besøgte utalige musik forretninger i Thailand, og de havde mange genre sange i Karaoke- VCD- MP3, bare ikke børnesange (børnehavestadiet),
Jeg kunne kun få 3 CD ,en med Nong Mai (p.t.meget populær i Thailand), og Nong Bee.
I flyveren til DK, blev der viste en reklamefilm fra Thailand som hovedsærligt viste børn der legede ("den sorte gryde"Wink og sang.
Jeg forhører mig i morgen hos Thai Inter om den er "til salg".

M.v.h., M. Rasmussen Cool


Hej Val,

Som du kan læse i mit indlæg fra sidste år, er det stadig ikke lykkedes mig at få fat i nogle thai børnesange på CD , VCD eller MP3.
Man skulle tro at der er ikke et marked for produktet i Thailand.
Jeg sendte en mail til den Thailandske undervisnings ministerium, efter Clyde's henvisning,men har aldrig hørt fra dem.
Jeg er ved at undersøge en anden mulighed, og hvis det lykkedes skal jeg nok droppe et par linier om det her.
Er du interesseret i CDen fra Nong Mai eller Nong Be (nok for støre børn),og et par "eventyrer"(lille pige med svovlstikkerne/Alladin og Askepot på Thai) kan du kontakte mig . Det som du søger er nok genren a la: Lille Peter edderkop-Se den lille kattekilling-Mæ siger den lille lam o.s.v.

M.v.h., M. Rasmussen Cool

Oprettet af Deaktiveret d. 25/04-2006 13:35
#11

Hej du,

Jeg tror jeg har lavet det her nummer mange gange med at skrive til nogle gamle indlæg... sorry!

Oprettet af falang yao d. 25/04-2006 14:10
#12

Hej Val,
Det skal du ikke være ked af, for sidste år var emnet måske ikke aktuelt for dit vedkommende .
Min yngste datter er lige kommet hjem fra skolen og hun "støvede frem" en VCD/karaoke med børnesange ( JAR- van DEK), nogle animerede dukker som danser og synger. Når konen kommer hjem fra arbejde vil jeg bede hende om at oversætte titlen og forklare handling. Men jeg er overbeviste på at det vil være lige noget for din søn.


http://www.fisho....


Selv, kan du fx. hygge dig med denne side :


http://www.fisho....


Thaiware Radio ( On Net Only )

FM 95.0 ลูกทุ่งมหานคร

FM 102.5 Get Maximum

FM 107.25 Here Red Beat Nakhon Ratchasima]
จ-ศ 22.00-05.00น. ส-อ 08.00-05.00น.


http://www.rs-pro...chives.php


God fornøjelse. M. Rasmussen Cool

Redigeret af falang yao d. 25/04-2006 14:20

Oprettet af Santhumpon d. 25/04-2006 16:44
#13

Hej VAL.

Man kan finde VCD, DVD & CD'er med Thai børnesange ved boder i BIG C & The Mall i Bangkok.
Vi har selv købt Thai alfabetet på DVD til vores datter i BIG C i Khon Kaen.
En nevø i Bangkok sendte en VCD med Thai børnesange til hende.

Så hvis din familie i Thailand kan finde Thai sange for børn kan de sende dem til din søn.
Ellers må du ud og kigge når du kommer derned.

mvh
Torben Santhumpon Jensen.

Redigeret af Santhumpon d. 25/04-2006 17:12

Oprettet af falang yao d. 26/04-2006 19:42
#14

Hej Val,

Den omtalte VCD/karaoke hedder :

เพลงฮิตการ์ตูนไทย

- จ๊ะทิงจา
- จ้าวันเด็ก
- จ้าซินเจียยู่อี
- จ๊ะทิงจา
- โยธิง
- จู้เอวยพร
- จ้าสงกรานต์
- จ้าลอยกระทง
- ผีเต้น
- อุทันทวีเดนซ์
- จ้าปีใหม่
- ไฮเปอร์บอทซ์
- สปริ้นท์
- คุณครูครับ
- ใคร ๆ ก็ไม่รักผม
- ก็เลยเล่าสู่กันฟัง
- ยากมีพี่สาว
- ลูกชิน้ของฉัน
- ปิงปองด์ป่วน
- เพลงประกอบภาพยนต์
- เพลงประกอบภาพยนต์

Bare sige til hvis det har din interesse.

M.v.h., M. Rasmussen Cool