Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Kuldechock i Jomtien
Oprettet af
Mitch d. 11/01-2009 23:17
#1
Hmmm. jeg skal til Jomtien på Fredag, så kan man da få en stille omskiftelse fra Dansk vejr

, så må det meget gerne blive varmere om søndagen.

#2
Har du statistik på at det er usædvanligt ?
Det er trods alt den kolde årstid i Thailand.
Det er 1-2 grader herhjemme hvis det kan trøste dig.
Oprettet af
robnie d. 12/01-2009 00:12
#3
Mitch skrev:
Hmmm. jeg skal til Jomtien på Fredag, så kan man da få en stille omskiftelse fra Dansk vejr

, så må det meget gerne blive varmere om søndagen.

Skal også til Jomtien og bliver der i 4 uger, men har sgu da aldrig hørt om det kunne blive så koldt der, har været der flere gange i januar med masser af varme så mon ikke det bare er nogle få dage det drejer sig om
Oprettet af manse d. 12/01-2009 00:38
#4
Jeg fortryder sgu også, at jeg ikke har fået installeret brændeovn på gården, for lige nu sidder jeg med min enorme varme danske badekåbe og tykke sokker, så det er koldt. Det kan jeg mærke på gigten avav. Vi har også ca. 14 grader og det har jeg aldrig oplevet før. Pyt solen står snart op, så varmen kan komme lidt tilbage.
Kan i alle have en god dag
Oprettet af Suk Rak Ning d. 12/01-2009 01:10
#5
11 grader i Nong khai......brrrrr...
Om aftenen er der sat kulspande op inde hos bageren.......
Oensker mig en thulepjaekkert.............
Redigeret af Suk Rak Ning d. 12/01-2009 01:16
Oprettet af
perv d. 12/01-2009 01:20
#6
hej det er ikke bedre i udon thani ned til 8 grader om natten godt med en varm pige...

Oprettet af
burana d. 12/01-2009 02:44
#7
Hej suk
Jeg tror at du ville blive dagens joke hvis du mødte op hos bageren iført thulre parka og jernbukser.


Bortset fra det er der her i Thule - 32 grader

Oprettet af The Missing Link d. 12/01-2009 02:58
#8
strejfer skrev:
Vi ved godt, at der er koldt oppe nord på.
Men... denne vinter har været det koldeste jeg har oplevet i Pattaya Jomtien i 17 år.
Her til aften, søndag, var der 14 plusgrader. Det er tænderklaprende koldt.
Jeg holder mig langt væk fra altanen, og går rundt indendørs i lange underhylere.
Hjææææælp.
:-(
18½ C i Samorpong, Hua Hin med en stærk vind, Min rekort i Hua Hua Hin er 17 uden vind.
Lange underhyler og termo kedeldragt er nu nødvendig i Thailand


Redigeret af The Missing Link d. 12/01-2009 03:00
Oprettet af JackH d. 12/01-2009 06:57
#9
burana skrev:
Hej suk
Jeg tror at du ville blive dagens joke hvis du mødte op hos bageren iført thulre parka og jernbukser.


Bortset fra det er der her i Thule - 32 grader

- og muklocks! Var det ikke sådan de der kæmpestøvler hed? Åh, jeg mindes de mørke vintre deroppe, med knastørre smøger og bajere med bundfald!
Bangkok ca. 18 gr., sover med dyne og uden aircon
Nå, ud i solen og blive varmet op...
JH
Oprettet af
karstenf d. 12/01-2009 07:25
#10
På siden [url]www.tmd.go.th/en[/url] kan man finde de ønskede statistiker. I skrivende stunde er TMD side desværre frosset fast
Ser man på nordøst thailand har de skiftet deres små figurer fra en lille eskimo til en lille eskimo med et lille bål til at varme sig på.
Det er godt man er i Danmark hvor man har varme i huset.

(

)
Karsten F
Redigeret af
karstenf d. 12/01-2009 07:29
Oprettet af Suk Rak Ning d. 12/01-2009 07:39
#11
[img]http://www.tmd.go.th/en/images/icon/cold.gif[/img] is not a valid Image.
Det er sq ingen spoeg..........Hvad mon en billet til Afrika koster..

Redigeret af Suk Rak Ning d. 12/01-2009 07:41
Oprettet af
burana d. 12/01-2009 08:22
#12
Hej JH
Joov muckloks har vi da stadig, de tøre smøger er her nok også endnu, men bajere med bundfald har vi ikke haft i umindelige tider, og der er mørkt døgnet rundt.
Der er nok sket meget på tøjfronten siden du var her, hængerøv til knæene er afløst af moderne funktionelt arbejdstøj, fleece jaker og orange sikkerhedsbeklædning til alle efter behov.
#13
Suk skrev:
[img]http://www.tmd.go.th/en/images/icon/cold.gif[/img] is not a valid Image.
Det er sq ingen spoeg..........Hvad mon en billet til Afrika koster..

to, 15. jan. 01:10 - 08:25 Bangkok Intl
Murtala Muhammed
1 stop
to, 29. jan. 09:25 - 12:00 Murtala Muhammed
Bangkok Intl
1 stop
5845 DKK
seneste pris
http://tv2.da.mom...etter.aspx
det skal lige skrives at det er lufthavnen i lagos, Nigeria så god tur suk
Oprettet af
swed d. 12/01-2009 15:44
#15
Det må være rigtigt koldt

min kones bror syntes at det er for koldt til at gå i bad om aften , hvilket hans datter ikke syntes om, hun mener han kan sove sammen med hundene hvis han ikke går i bad



Oprettet af
jens d. 12/01-2009 17:14
#16
Det kunne da godt være at der car fremtid i at sælge ACer a´la de varmepumper der sælges her i DK de kan jo både varme og køle.
Jeg kan huske da vi var i Thailand op til nytår 2000 i 1999 der var der kulderekord med de laveste temperaturer i 27 år.
Der var ned til 4 grader i chiang mai og -4 i chiang rai og ned til 11 i Bangkok der var en del der døde af kuliteforgiftning da de netop gjorde det med at tænde griller indendøre.
Men der er da udsigt til nogle kølige nætter de næste dage

Mvh
Jens
Oprettet af
Rene2009 d. 12/01-2009 20:04
#17
godt man først skal afsted til songkran der er man sikker på ikke at fryse!!!!
#18
Hvis jeg ikke viste andre skulle jeg tro at jeg var I Danmark paa en kold vinterdag saa følges det at stå op om morgen lige nu.

#19
Nu er det ikke nødvendig af havde aircondition tændte om natten.
Oprettet af
swed d. 13/01-2009 15:46
#20
Rene2009 skrev:
godt man først skal afsted til songkran der er man sikker på ikke at fryse!!!!
Vi må håbe at de ikke bruger isvand

