Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Hvad kan thaipiger ..........................

Oprettet af Superatlet d. 02/09-2009 13:51
#1

Min forlovede er helt tosset med dansk smør (lurpak den traditionelle - ikke alt det der light fis). Det lag smør hun kan putte på et stykke brød er mindst 3x tandsmør - det er ret ækelt. Ufatteligt hun ikke bliver tyk af det. Jeg spiser meget sjældent smør netop fordi min mave begynder at bule.

Derudover er remoulade og ristet løg (!) en hitter. Og sidst vi var i tivoli spiste hun 3 af dyrelægens natmadder inde i Grøften. Jeg var målløs, for hun havde lige fortæret en sildemad og en roastbeef mad.

Hun drikker ikke alkohol, men takker altid pænt tak til hvad som helst der bydes hende, hvorpå hun bagefter kærligt hvisker mig i øret - du hjælper mig ok. Jeg er egentlig ikke den store alkohol drikker selv, men jeg bliver altid pattestiv når vi er i byen pga. dette - hehe.


Oprettet af hfb d. 02/09-2009 13:56
#2

Jens Ole skrev:
Hejsa allesammen.

Min kærste kommer til Danmark på Tirsdag efter lang tovtrækning med US , men lad det nu ligge.

Hvad kan jeres piger li af dansk mad og hvad kan de ikke li af dansk mad.

Kunne være sjovt at få nogle input fra jer.

Måske nogle ikke kunne li en ting fra starten , men nu godt kan li det osv.....

Mvh

Jens Ole


Jens Ole; Det kunne jo være sjovt at høre hvordan det går?
Nu har hun været her i 3 uger, så hun må da vel ha fået noget at spise Grin

Oprettet af huratho d. 02/09-2009 15:35
#3

Hej
Selvom vi bor i TH blir jeg bedt flere gange om ugen om at lave dansk mad. Det er min kone, hendes børn og naboer her på gaden. Det er gammel dansk bondemad de elsker. Frikadeller med en fed brun sovs, ribbensteg, stegt flæsk med persillesovs og alle mulige supper. Nå ja, jeg glemte mørbrad i fad er også et hit.
Hilsen Hugo

Oprettet af Riverkwai d. 02/09-2009 15:46
#4

jens.ole.få-dig-et-liv-eller-er-du-bare-snot-dum.:hvem-fanden-skul-vide-hvad-din-k-------kan-li-af-madShock

Oprettet af Riverkwai d. 02/09-2009 15:49
#5

min-kone-siger-hun-helt-sikker-kan-lide-hogdog.Grin

Oprettet af styrt3 d. 02/09-2009 16:06
#6

lillemor er helt tosset med "pasta carbonara" måske ikke udpreget dansk ret ! men alligevel Wink

Oprettet af Webmaster d. 02/09-2009 16:18
#7

Riverkwai skrev:
jens.ole.få-dig-et-liv-eller-er-du-bare-snot-dum.:hvem-fanden-skul-vide-hvad-din-k-------kan-li-af-madShock

Sådan snakker vi bare ikke til hinanden herinde.
Rød prik uddelt.

- Admin -

Oprettet af CHINGCHOK d. 02/09-2009 17:25
#8

Lav blot gameldags dansk mad. Det er exotisk og anderledes for en thai. Undgå retter med stærk smag som f.eks stærk ost pebberod radisser og lign. Det er vel ligesom når vi er i thailand. Barlar og andre stærke sager er svære fordi de har en så anderledes smag, men alm sumtam uden for meget chili er velsmagende og lette at vende sig til.
Mvh

Oprettet af thulekokken d. 02/09-2009 18:36
#9

Riverkwai skrev:
jens.ole.få-dig-et-liv-eller-er-du-bare-snot-dum.:hvem-fanden-skul-vide-hvad-din-k-------kan-li-af-madShock


Sikke en måde at skrive til folk på, så helst du holdt dig fra at
"hjælpe" eller kommentere indlæg..Frown Mvh. thulekokken..

Oprettet af hfb d. 02/09-2009 18:39
#10

thulekokken skrev:
Riverkwai skrev:
jens.ole.få-dig-et-liv-eller-er-du-bare-snot-dum.:hvem-fanden-skul-vide-hvad-din-k-------kan-li-af-madShock


Sikke en måde at skrive til folk på, så helst du holdt dig fra at
"hjælpe" eller kommentere indlæg..Frown Mvh. thulekokken..


Rolig rolig.... Der er uddelt en rød prik. Wink Læs indlæg fra Admin.

Oprettet af Jens Ole d. 02/09-2009 21:53
#11

Hej igen allesammen.

Dejligt med alle de input fra jer , om hvad netop jeres piger kan li.

Min kæreste har nu været her i 3 uger og kan stort set lide det meste.

2 ting skiller sig dog ud som " totale fovoritter " . Gammeldags Pandekager samt hvidløgs-smøreost(Garli)

Dog bryder hun sig ikke om Hot Dogs.

Mvh
Jens Ole

Oprettet af Conrad d. 02/09-2009 22:53
#12

Hej,

Ja min kone kan godt lide hotdogs, men det skal være de franske. Pfft

Kartoffelmos er et hit, gerne med brændende kærlighed eller frikadeller. Wink

Hvis salaten er med brutale løg, så rører hun den ikke. Sad

Og mine Piratos mm kan jeg også have for mig selv. Smile

Hilsen Conrad

Oprettet af fckguld d. 02/09-2009 22:55
#13

Jens Ole skrev:
Hej igen allesammen.

Dejligt med alle de input fra jer , om hvad netop jeres piger kan li.

Min kæreste har nu været her i 3 uger og kan stort set lide det meste.

2 ting skiller sig dog ud som " totale fovoritter " . Gammeldags Pandekager samt hvidløgs-smøreost(Garli)

Dog bryder hun sig ikke om Hot Dogs.

Mvh
Jens Ole
Havde de samme bekymringer da min kone flyttede til danmark , men ikke så kræsen , hun også vild med pandekager , alt mad er jo godt, hvis kokken kan- jeg laver god dansk mad, men vi spiser thai 4-5 gange om ugen, held og lykke frem over til jer begge.

Oprettet af Thjaa d. 03/09-2009 13:21
#14

Min kone spoere mig nogen gang om jeg ik snart laver frakadeller

men step soend hopper fler gang rund om mog og kraver at jeg laver frakedellar

Oprettet af huratho d. 03/09-2009 14:23
#15

Hej
Først thjaa, vi er en del som har et handicap, det er ingen skam.
Næste. Normalt når jeg køber kamben koger jeg dem først og derefter smørre dressing på og ind i ovnen eller på grillen. I går prøvede jeg noget andet, nemlig kun at koge dem og så severe dem som gule ærter. Om de kunne li det, den eneste som ingen ben fik var mig Grin
Hilsen Hugo

Redigeret af huratho d. 03/09-2009 14:24

Oprettet af Jao chai d. 03/09-2009 15:19
#16

Tja Leverpostejen var til gengæld ikke det store hit Smile

Oprettet af Dream d. 03/09-2009 16:26
#17

FarangDingDong skrev:
Jeg tror grunden til at de ikke kan lide oksekød er mere en vane sag. Sådan som Thai'er tilbereder friskslagtet oksekød bryder jeg mig heller ikke om.
.


Ikke altid, jeg har boet med en Thai i DK som ikke spiste oksekoed og det havde noget at goere med hendes Phra..........


At visse folk ligefrem er bekymrede over hvad en Thai kan spise er for langt ude......HALLO, det er ikke boern vi har med at goer..en riskoger og en tur i Thaibutikken saa tror jeg nok at de klare den....

Min kone spiser ogsaa Dansk, men foeler sig ikke maet, saa efter en flaeskesteg med hele svineriet, ja saa skal der lige en gang Thai mad i skrutten ogsaa...........


Salt lakrids og gravad laks kan jeg dog ha' for mig selv........Smile

Redigeret af Dream d. 03/09-2009 16:29

Oprettet af huratho d. 03/09-2009 17:01
#18

Hej
Mine danske marinerede sild kan jeg også have i fred, ligesom min Danablue og brie ost. Efter jeg har spist dansk ost nægter hun at kysse mig Grin
Hilsen Hugo

Redigeret af huratho d. 03/09-2009 17:02

Oprettet af CHINGCHOK d. 03/09-2009 17:28
#19

Dream, det handler ikke om at være bekymret, blot sjovt at vide forskellene i smag og kultur. Måske kan vi udvide tråden med ting som vi ikke bryder os om at spise i Thailand. Et eksempel hvormange herinde kunne tænke sig at spise ko-moderkage ? Diverse insekter osv. Ja blot tanken er vel nok for de fleste !
Ud over det nævnte ostebord med skimmel i variationer, vil jeg ikke anbefalde f.eks stærk sennep eller prøv at servere en flødelegeret asparges suppe Shock

Oprettet af Anonym Bruger d. 03/09-2009 18:12
#20

Mine piratos som jeg medbringer til Thailand, dem kan jeg have i fredWinkmin kone spiser absolut heller ikke oksekødSad
Men til vores bryllup lavede jeg en masse frikadeller, sovs og kartofler, (kogte ben en hel aften for at lave en ordentlig
fond til at lave sovs af) det var faktisk lidt for sjov jeg gjorde detGrin tro det eller la`vær, alt blev spist rup og stubSmile har lovet til okt når jeg kommer igen skal jeg nok lave en ny omgang frikadeller.
MVH Nid.