Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: maestro card

Oprettet af benjamin d. 15/06-2005 22:33
#1

har i prøvet at hæve kontanter med et alm.maestro card i thailand

Oprettet af Bjarne d. 15/06-2005 23:12
#2

Hvis det er MasterCard, du mener, er der ingen problemer. Nøjagtig lige så nemt som med VISA. Du kan tilmed hive flere skillinger ud ad gangen.
/bjarne

Oprettet af falang yao d. 16/06-2005 00:00
#3

Hej Bjarne,

Det er rigtigt nok, at det er lige så nemt, men HUsk lige at fortæle at hver gang man hæver kontanter enten med VISA eller MasterCard så koster det et dansk gebyr på 50kr (Dansk/BGbank) . Hvorimod betaling på hotelregning/Inkøb i foretninger (lige meget om det er Guld foretning , Lotus eller Big C) så er det gebyrfrit.

M.v.h., M. Rasmussen Cool

Oprettet af jens d. 16/06-2005 03:01
#4

Det er altså kun 30kr der er i gebyr på VISA, men jeg har lige overført 25000baht(kurs 6,65) og det kostede kun 20kr i gebyr.
MVH
Jens

Oprettet af John d. 16/06-2005 07:00
#5

Jeg betaler 50 kr. for Master og 30 kr. for Visa.
Men på Master cardet er det et mindste gebyr, hvis det er store beløb der hæves er det en promille sats af det hævede beløb.

John

Oprettet af Webmaster d. 16/06-2005 07:11
#6

Hejsa Benjamin,

Pas lige på det Maestro-kort, der er så vidt jeg ved helt andre regler og manglende muligheder med det kort både herhjemme og i udlandet. Mastercard og/eller VISA-kort kan klart anbefales i stedet.

Oprettet af latour82 d. 16/06-2005 07:18
#7

Begrænsningerne med Maestro kortet er at du kan ikke hæve mere end der står på kortet, så hvis der ikke er penge på din konto, så kan du ikke købe/hæve en røj reje.

Maestro er heller ikke så udbredt endnu, så det er ikke allesteder du kan bruge det.
Så skulle jeg rejse til Thailand i morgen, hvad jeg DESVÆRRE IKKE skalSadAngry, så ville jeg satse på visa eller andre mere accepterede betalings/hævekort

Niels

Oprettet af benjamin d. 16/06-2005 07:39
#8

det er et maestro card fra arbejdernes landsbank.
de har fortalt mig at man kan hæve i bangkok bangs automater.
hvordan er reglerne nu,kan jeg tage 20.000 kr med i kontanter også åbne en bankkonto i thailand ?så slipper man også fra gebyr.
man skal ikke overtrække sin konto,så det er ligegyldigt at jeg ikke kan bruge mere en der står.

Oprettet af surin999 d. 16/06-2005 08:43
#9

det er helt klart at fortrække en thaikonto og så næste gang så overfører du pengene fra dk til kontoen i thailand så får du også en bedre kurs Grin

Oprettet af Martin d. 16/06-2005 12:24
#10

benjamin skrev:
har i prøvet at hæve kontanter med et alm.maestro card i thailand


JA! Maestro er Master cards svar på VISA's Visa electron! Visa electron og Maestro har den begræsning at du kun kan hæve hvad der står på kontoen. Når du hæver med Maestro'en så går systemet ind og ''reserver'' pengene på din konto. Der er dog noget positivt ved Maestro og visa electron at du kan hæve et max på 5000 dkr. om dagen, modsat alm. Visa/dk kort er der et loft på 2000 dkr.

Oprettet af Martin d. 16/06-2005 12:30
#11

Forresten husk at se efter Maestro's logo som du kan se her: http://www.maestr...

I Dk tilbyder så vidt jeg husker Danske bank, BG bank og Arbejdernes lands bank Maestro card. Cool

Oprettet af Stampe d. 16/06-2005 13:48
#12

På mit Visa elektron kan jeg hæve 10.000 dk.Kr. ca. 65.000 baht. om dage, men kun hvis der er penge på kontoen

Redigeret af Stampe d. 16/06-2005 13:50