Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: hønse/kyllingefødder
#1
Jeg var nede i vores thaisupermarked og der købte jeg 1 kg hønse/kyllingefødder. Jeg troede at jeg kunne finde en opskrift på nettet om hvordan de tilberedes, men nej. Er der nogle her som har ? Det skal ikke være suppe
Oprettet af sabai sabai d. 06/10-2009 15:56
#2
Tror ikke der findes nogen direkte opskrift , men op i en gryde med pivtøjet og kog dem sammen med forskellige urter, blade osv. til benene kan tygges !
Velbekommen !

#3
Hey mester, og hvad tror du så selv, du kan få ud
af 1 kg. hønsefødder,- en gourmetmiddag bliver det nok ikke,
du kan prøve at lave noget sammenkogt, men da det jo er noget,
der har gået meget skal det jo selvfølgelig også koges et stykke tid, men
med det høje indhold af stivelse kan du jo også lave dem i gele f.eks...
Mvh. Malle...
Oprettet af sabai sabai d. 06/10-2009 16:14
#4
Ezal skrev:
ad
min kones forslag:
put dem på grillen og lav en kyllingefod's salat.
lyder bare ikke så lækkert hehe
ellers så prøv at høre hvor de er købt, thai butikker er altid god for en opskrift eller 2

Nej Ezal den går ikke .. De skal koges indtil benene og neglene kan tygges ! Det er jo dem de æder !
Forøvrigt tror jeg at dette affald koster ca. 35 Kr. kiloet i thai butikker , men i Metro 10-15 Kr for 5 kilo !
Ezal ..Ps. nej jeg er ikke kærste med Jack , men er ledig hvis du er interessert !

Redigeret af sabai sabai d. 06/10-2009 16:20
Oprettet af
vandango d. 06/10-2009 16:40
#5
Var på restaurant i Sakon Nakhon med Nee og noget familie.
Det var sådan noget spis hvad du vil for næsten ingen penge, en bordgrill med vandbad på toppen.
Sad i flere omgange og tyggede på nogle bruskstænger, brød mig egentlig ikke om det.
Spurgte Nee hvad det var, jo det var chickenlegs.

Redigeret af
vandango d. 06/10-2009 17:11