Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: BEVISET!
Oprettet af
VIP d. 08/10-2009 11:58
#1
Der har gennem tiderne været en del diskussion i diverse tråde her, om kurs forskelle og hvilken vekselform af Dkr. som er
bedst ved overførsel fra Dk.
Jeg fik for et par dage siden og på samme dag overført 2x 50.000 dkr. til min konto her.
Det vil sige, at banken klokkede i det og kom til, at lave den ene overførsel vekslet til Thb. (Modregnet Dkr.)
Der var en forskel i min favør, på 3.000 Bht for den del af beløbet som var korrekt overført i Dkr...!!!
Så skulle den "ged vist være barberet" med hensyn til om det kan betale sig at banken veksler, før overførsel.
Til orientering, er banken Nordea.
Oprettet af kvindemin d. 08/10-2009 12:06
#2
har aldrig været i tvivl

#3
En af mine gode bekendte fortalte mig en gang, at jyske bank "vandt" opgaven med at overføre pensioner til danskere i udlandet. Deres fidus var, fortalte fyren, at overføre pengene i den lokale modtagende møntfod. Profit til Jyske bank, og stort tab til danske pensionister som er legalt i udlandet.
Er der noget det manden sagde? Det tror jeg selv?
Oprettet af
huratho d. 08/10-2009 16:09
#4
Hej
Nu kan jeg kun svare for mig selv, men min pension bliver overført af Den Danske Bank og kommer til Bangkok i DKK kroner og bliver vekslet herude, hvilket giver mig en gevinst.
Hilsen Hugo
Oprettet af
b_j3ns3n d. 08/10-2009 19:06
#5
jeg har sagt det før og jeg siger det igen..
hold kæft det en lækker røv

#6
kennyhawk skrev:
Ja, jeg har også sagt det , og spurgte om hvis det var, men fik aldrig svar.
Super lækker røv !!
Får næsten lyst til at savle lidt..

Du fik et svar, det var: Gladys Hansen
Haaber at du nyder synet, mens du kan, fordi jeg tager hende af nu, gider ikke at faa mine traade? indlaeg "smadret"af roev kommentarer.
Oprettet af JD d. 09/10-2009 12:50
#7
Øv, jeg kom for sent til at glo på Glady's bare r*v!
JD
Oprettet af Dream d. 09/10-2009 12:55
#8
JD skrev:
Øv, jeg kom for sent til at glo på Glady's bare r*v!
JD
Den var daelme stor..........

#9
JD skrev:
Øv, jeg kom for sent til at glo på Glady's bare r*v!
JD
OK, JD, for din skyld, og kun DIN, sætter jeg røven i min profil igen.
Oprettet af
Djengis d. 14/10-2009 12:46
#10
thainielsen skrev:
En af mine gode bekendte fortalte mig en gang, at jyske bank "vandt" opgaven med at overføre pensioner til danskere i udlandet. Deres fidus var, fortalte fyren, at overføre pengene i den lokale modtagende møntfod. Profit til Jyske bank, og stort tab til danske pensionister som er legalt i udlandet.
Er der noget det manden sagde? Det tror jeg selv?
Jyske Bank "vandt" rigtigt nok pengeoverførelser fra det offentlige.
Ikke kun pensioner, men ALLE overførelser.
Og de tjener også en masse penge på det.
Men det er ikke altid inden for Europa at det er en fordel at overføre i DKK. Til Thailand er det noget andet..
MEN nu overfører de jo kun til udlandet hvis man ikke har en dansk bank konto man kan få pensioner mv ind på.
Og håber da langt de fleste har en dansk bank konto til samme formål!!
Mvh
Oprettet af
Lung Yao d. 14/10-2009 13:12
#11
Djengis skrev:
thainielsen skrev:
En af mine gode bekendte fortalte mig en gang, at jyske bank "vandt" opgaven med at overføre pensioner til danskere i udlandet. Deres fidus var, fortalte fyren, at overføre pengene i den lokale modtagende møntfod. Profit til Jyske bank, og stort tab til danske pensionister som er legalt i udlandet.
Er der noget det manden sagde? Det tror jeg selv?
Jyske Bank "vandt" rigtigt nok pengeoverførelser fra det offentlige.
Ikke kun pensioner, men ALLE overførelser.
Og de tjener også en masse penge på det.
Men det er ikke altid inden for Europa at det er en fordel at overføre i DKK. Til Thailand er det noget andet..
.................................................................................................................Mvh
Og med "gode grund", for nu skal de også finde på nye måder til at financiere hullet her :
Øretæve til Jyske Bank.
<<
Så fik Jyske Bank en øretæve, der kan komme til at gøre så ondt, at banken må ændre på forudsætningerne for årsregnskabet. Jeg siger det ligeud: Jyske Bank kan blive tvunget til at nedjustere. Dertil kommer, at banken har mistet meget prestige.
Jyske Bank har tabt tre sager i Pengeinstitutankenævnet om rådgivning ved salg af andele i den skandaleramte hedgeforening, "Jyske Invest Hedge Markedsneutral - Obligationer". Siden sin etablering i oktober for to år siden har afdelingen nemlig været alt andet end neutral. Investorerne har tabt ca. 80 pct. af deres indskud i alt ca. 800 mio. kr. >>
Læs mere her.....................
http://blogs.jp.d...yske-bank/
Og er det nu at man skal synge:
<< Hvem skal nu betale?
Hvem har råd til mer'?
Hvem har mange penge, penge?
Jeg har ikke fler'! >>
