Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Til Thule m.m.
Oprettet af
Lung Yao d. 13/10-2009 19:11
#1
Her er nogle af mine billeder fra :
Khao Ko Resort ved Baan Huai Phi , 45 km fra Phetchabun.

Bungalow til 800 baht.

Familie bungalow.

Familie bungalow.

"Store familie" bungalow.

"Meget stort Thai familie" bungalow.

Receptionen/restaurant med et kæmpe eukalyptus træ foran.
[img]http://i863.photobucket.com/albums/ab195/Lung-Yao/BILD4670.jpg[/img] is not a valid Image.
Telte og bål pladsen, til de lune aftener med hygge.

Kæmpe avocadoer fra området.

Store kaki frugter, ikke som de "dværg kaki" fra Chiang Mai.

Røde søde kartofler marker. (så kan I huske hvad det var hvis I stødte på dem).
[img]http://i863.photobucket.com/albums/ab195/Lung-Yao/Mist%20over%20Wat%20Phasorn%20Kaew/BILD4674.jpg[/img] is not a valid Image.
Bjerg-ris

Bjerg-ris, ikke oversvømmet lige som i Isaan.
[img]http://i863.photobucket.com/albums/ab195/Lung-Yao/BILD4693.jpg[/img] is not a valid Image.
Blomster.
[img]http://i863.photobucket.com/albums/ab195/Lung-Yao/BILD4694.jpg[/img] is not a valid Image.
Blomster.
[img]http://i863.photobucket.com/albums/ab195/Lung-Yao/BILD4695.jpg[/img] is not a valid Image.
Blomster.
[img]http://i863.photobucket.com/albums/ab195/Lung-Yao/BILD4682.jpg[/img] is not a valid Image.
Blomster.
[img]http://i863.photobucket.com/albums/ab195/Lung-Yao/BILD4642.jpg[/img] is not a valid Image.
Klatre blomster.
[img]http://i863.photobucket.com/albums/ab195/Lung-Yao/BILD4659.jpg[/img] is not a valid Image.
Blomster busk.
Redigeret af
Lung Yao d. 13/10-2009 19:36
Oprettet af
rinpoche d. 13/10-2009 21:26
#2
Ser rigtigt hyggeligt ud Lung Yao.
Takker for billederne og stedet er hermed bogmærket til næste besøg!
Synes det er lidt ærgerligt, at indlæg af denne karakter ikke får lidt mere feedback.
Var i også ude at se den historiske park Sri Thep eller nationalparken Nam Nao?
Kunne være interessant at høre om Thaikurts erfaringer omkring Phetchabun.
Rigtig dejligt sted som jeg kun havnede i ved et tilfælde.
mvh
Oprettet af
Gurk90 d. 13/10-2009 22:12
#3
Fine billeder Lung Yao!
Der er sådan lidt dansk sommerhus over de første 4 billeder

Oprettet af
Gurk90 d. 13/10-2009 23:03
#4
rinpoche skrev:
Synes det er lidt ærgerligt, at indlæg af denne karakter ikke får lidt mere feedback.
Du har fuldstændig ret i at det er ærgeligt, når der ikke er mere feedback på den her slags indlæg.
Der er desværre også overraskende få, af den slags indlæg her på DTW.
For et stykke tid siden lagde jeg en samling link til, syntes jeg gode billleder op, her på DTW. Der var en del positive kommentarer, men også en række super negative kommentarer. Jeg havde naturligvis ikke forventet at alle ville interessere sig for den slags indlæg. Men jeg var alligevel lidt overrasket, hvor negative kommentarer det kunne afstedkomme.
Der var også ret få views på de tråde, hvilket også er en indikation på, at der ikke er den store interesse for den slags indlæg. På samme tidspunkt kørte en tråd om hæmorider der havde 10-20 gange flere views. hmm... Måske jeg skulle lave en billedserie om hæmorider her på DTW
Jeg lavede de billed-indlæg som en slags "pilot", for at se hvilken reaktion jeg ville få. Ideen var at samle en række billede fra internettet, om nogle af de Thailandske emner der interesserer mig. Der er masser af billeder fra Thailand på internettet, men jeg savner lidt billedsamlinger, der dækker et
givent emne fra A-Z, eksempelvis streetfood.
Jeg havde håbet at der måske var nogle her på DTW der havde samme interesse, men med de få reaktioner jeg fik, kan det konstateres at dette ikke er tilfældet.
Samtidig er der nogle tekniske begrænsninger her på DTW, som gør at det ikke er et særligt egnet sted at offentligøre billeder. Her tænker jeg først og fremmest på at billeder bliver meget små, når de indsættes i et debatindlæg.
Måske skulle det være muligt at forhindre eller redigere kommentarer, som man kan på f.eks You Tube.
Rinpoche du har jo selv tidligere, lagt nogle supergode billeder op her på DTW. Så hvis jeg ikke tidligere selv har kommenteret disse indlæg, betyder det ikke at de var dårlige eller kedelige.
Oprettet af
rinpoche d. 13/10-2009 23:23
#5

Jeg synes bare, at når nu Lung Yao gør sig den ulejlighed at poste billeder med gode anbefalinger tilligemed, så fortjener han sørme noget feedback.
Og personligt har jeg ihvertfald fået et godt tip til Phetchabun til næste gang.
Mht. små billeder på dtw. så kan du jo i de fleste tilfælde klikke på billedet og det fremvises i den størrelse som det blev uploadet i.

Men stadig lidt bøvlet.
mvh
Redigeret af
rinpoche d. 13/10-2009 23:24
Oprettet af
Djengis d. 14/10-2009 04:12
#6
Flotte billeder...
Oprettet af
Lung Yao d. 14/10-2009 14:21
#7
Takker og bukker for den fine positiv respons, for som Gurk90 skriver, giver det lyst til at poste mere af ens egne rejse oplevelser.
Nogle kan lide at side ved en bar dag ind og dag ud (det må de selv om, og har selv prøvet det i en meget-meget korte periode i 1992) og andre kan lide at kigge på naturen, indånde det frisk bjerg luft, nyde stilheden og roen over stederne, smage på friske plukket frugter osv. osv.
Jeg ved at vi er forskelige vedr. smag og farve, nogle ville sige

mens andre ville sige

.
Oprettet af jesperfrb d. 14/10-2009 14:28
#8
Bare et spørgsmål, hvorfor mangler der så mange billeder?
Ellers flotte billeder! Kom bare med flere!
Oprettet af
Lung Yao d. 14/10-2009 14:51
#9
jesperfrb skrev:
Bare et spørgsmål, hvorfor mangler der så mange billeder?
Ellers flotte billeder! Kom bare med flere!
Hej Jesper,
Det var dagens 10.000kr spørgsmål

, det ville jeg også gerne vide
Det er også sket i det andet tråd om
Wat Phasorn Kaew.
Det tog en evighed at først opload billederne til Photo Bucket så indsætte URL på DTW, og så resulterer det i sådan "makværk". (ville have bedre forstået det, hvis det drejede sig om "uartige billeder" (har desvære ikke nogle

).
Oprettet af
Lung Yao d. 14/10-2009 15:28
#10
Til THULE,
Du kunne også besøg Våben museum og Krigs monumentet. Billederne (ikke mine) kan du se på Google Earth :
Museumet: 16 36 11.72N 100 59 00.00E
Monument: 16 36 54.00N 100 59 08.43E
Oprettet af
Lung Yao d. 14/10-2009 15:36
#11
Ville gerne også have oplevet dette her som på disse billeder:
Google Earth :
16 37 51.20N 100 59 47.30E
16 37 56.00N 100 59 52.90E
Oprettet af
John d. 14/10-2009 16:34
#12
Lung Yao skrev:
jesperfrb skrev:
Bare et spørgsmål, hvorfor mangler der så mange billeder?
Ellers flotte billeder! Kom bare med flere!
Hej Jesper,
Det var dagens 10.000kr spørgsmål

, det ville jeg også gerne vide
Det er også sket i det andet tråd om
Wat Phasorn Kaew.
Det tog en evighed at først opload billederne til Photo Bucket så indsætte URL på DTW, og så resulterer det i sådan "makværk". (ville have bedre forstået det, hvis det drejede sig om "uartige billeder" (har desvære ikke nogle

).
Billederne der linkes til eksisterer ikke på Photobucket. Så måske er det dig selv der har lavet makværket Lung Yao

Oprettet af
Lung Yao d. 15/10-2009 10:11
#13
John skrev:
...............................................................................................
Billederne der linkes til eksisterer ikke på Photobucket. Så måske er det dig selv der har lavet makværket Lung Yao

Utroligt som folk kan være "påstålige". Kan så "Hr. IT experten" forklare mig (uvidende, tungnem, men IKKE blind endnu) hvorfor at når jeg åbner mit Photobucket konto, så er billederne DER, sammen med alle de andre inkl. Slideshowet. At JEG har måske har lavet et eller andet "forkert" ville jeg ikke benægte da jeg ikke er en ørn på en PC.
Oprettet af
Gurk90 d. 15/10-2009 10:43
#14
Lung Yao skrev:
John skrev:
...............................................................................................
Billederne der linkes til eksisterer ikke på Photobucket. Så måske er det dig selv der har lavet makværket Lung Yao

Utroligt som folk kan være "påstålige". Kan så "Hr. IT experten" forklare mig (uvidende, tungnem, men IKKE blind endnu) hvorfor at når jeg åbner mit Photobucket konto, så er billederne DER, sammen med alle de andre inkl. Slideshowet. At JEG har måske har lavet et eller andet "forkert" ville jeg ikke benægte da jeg ikke er en ørn på en PC.
Årsagen til hvorfor nogle billeder mangler er den samme som jeg skrev i denne tråd indlæg #4:
http://www.dansk-...ad_id=8867
Oprettet af
John d. 15/10-2009 17:24
#15
Lung Yao skrev:
John skrev:
...............................................................................................
Billederne der linkes til eksisterer ikke på Photobucket. Så måske er det dig selv der har lavet makværket Lung Yao

Utroligt som folk kan være "påstålige". Kan så "Hr. IT experten" forklare mig (uvidende, tungnem, men IKKE blind endnu) hvorfor at når jeg åbner mit Photobucket konto, så er billederne DER, sammen med alle de andre inkl. Slideshowet. At JEG har måske har lavet et eller andet "forkert" ville jeg ikke benægte da jeg ikke er en ørn på en PC.
Der er da ingen grund til at tage sådan på vej, prøvede bare at hjælpe dig
Hvis du kikker på dette link (det er linket til et af de billeder der ikke vises i din tråd)
http://i863.photo...ao/048.jpg
Så vil du se at billedet du linker til ikke eksisterer på den adresse du linker til, hvad der er sket kan jeg ikke sige dig, men en mulighed er at du har flyttet eller omdøbt billedet.
Oprettet af
goldwing d. 15/10-2009 18:21
#16
Undskyld.... tester bare
Lung Yao
Jo jo, dine billeder ligger der, MEN linket du bruger er forkert
Så du må lige redigere dine links på DTW
Dette billed som
jeg har oploadet hedder
i863.photobucket.com/albums/ab195/Lung-Yao/Khao%20Ko%20Resort%20-%20Phetchabun/BILD4693.jpg
Det billed
du har oploadet hedder
i863.photobucket.com/albums/ab195/Lung-Yao/BILD4693.jpg
Så du mangler denne tekst i dit link
Khao%20Ko%20Resort%20-%20Phetchabun
Redigeret af
goldwing d. 15/10-2009 18:29
Oprettet af
rinpoche d. 15/10-2009 18:47
#17
Ellers er gratisprogrammet/billedfremvisningsprogrammet fra Google: Picasa mere end temmelig smart.
Udover alle de muligheder der medfølger til organisering og justering med meget mere får man også 1 GB upload i forbindelse med en Gmail konto.
Picasa gør det meget nemt at lave batch upload, altså en hel stribe ad gangen.
[img]http://lh6.ggpht.com/_qBSYxD9Zd9k/StSMtOZxs4I/AAAAAAAAAKc/wBetjhz5bT0/s800/Billede%20157.jpg[/img] is not a valid Image.
#18
Hej igen gutter, takker jer mange gange for jeres vejledninger, input og især de meget flotte foto´s, jeg vil bruge jeres gode ideer i min ferie i Phetchabun, men ellers er jeg fra Khon Kaen, Ban Non Mueang, et herligt sted, hvis man er glad for det stille liv... Endnu engang mange tak gutter, i er bare de "fedeste"....
Oprettet af
Lung Yao d. 15/10-2009 22:59
#19
Goldwing,
JEP, det er sikkert det som er sket.TAK. Når jeg mente at måske Photobucket havde lavet noget "makværk" var det begrundet med at jeg jo oploadede alle billederne på næsten samme måde og når det var færdigt så kopierede jeg bare URLen og indsat det på DTW, uden at lade mærke at nogle var "rene" URL mens andre havde disse % mm tegn med. En anden mulighed/forklaring kunne være at lige netop disse billede som ikke komme med var oploadet sammen 3-4 stykker ad gangen.
Måske ville også overveje at bruge Picasa3 album, som Rinpoche anbefalder, hvor alligevel alle mine billeder er oplagret.
Oprettet af
Lung Yao d. 15/10-2009 23:16
#20
thulekokken skrev:
Hej igen gutter, takker jer mange gange for jeres vejledninger, input og især de meget flotte foto´s, jeg vil bruge jeres gode ideer i min ferie i Phetchabun, men ellers er jeg fra Khon Kaen, Ban Non Mueang, et herligt sted, hvis man er glad for det stille liv... Endnu engang mange tak gutter, i er bare de "fedeste"....
Hej Thule,
Vi var også en smut forbi Khon Kaen for at besøge moderen (har været i DK flere gange) til en veninde, og det var en "selvfølge" at også besøge Wat Nong Waen. Desvære fandt ud af senere at man kunne komme op i Cheddien og se byen deroppe fra.

Wat Nong Waen i Khon Kaen
Og Khon Kaen er jo ligesom Korat på Isaan sletten, både varmt-fugtigt og ikke mindst "flat". Da du skriver at du kan lide stilheden, så ville du sikkert nyde den på Khao Ko. Ved Phetchabun ville du også se langs hovedvejen den ene majs mark efter den anden i "miles omkreds".
Redigeret af
Lung Yao d. 15/10-2009 23:19