Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: At køre med bathbus i Pattaya.

Oprettet af jensjorgen1999 d. 14/10-2009 17:51
#1

Hvordan foregår det i praksis, når man vil køre med bath bus (song thaew) i Pattaya? I hvilke gader kører de? Hvad koster det typisk?

Oprettet af sony d. 14/10-2009 17:55
#2

Hvis det er er en der bare stopper så hopper du bare op i den og betaler 10 baht hvis det kun er en vej. Er der mere end en vej er det 20 baht.

For guds skyld hvis ikke du skal langt så lad være med at spørge, for så kan det godt koste 100 bath.

Ps ved selvfølgelig ikke om det er steget siden sidste år

Oprettet af golfer d. 14/10-2009 18:07
#3

Hvis du bare ser det mindste interesseret ud, vil bahtbusserne dytte (for at gøre opmærksom på sig selv) og så rækker du såmænd bare en hånd ud og de stopper og du stiger på.

Du trykker på en knapperne (som i en go dansk bus) når du vil af - de stopper stort set med det samme når du ringer.

Du betaler når du stiger af - og lige penge er langt at foretrække, idet chaufføren pludselig ikke har returpenge.

Oprettet af Johnson d. 14/10-2009 18:22
#4

fornuftigt beskrevet af Golfer...

når du står i vejkanten ved de større veje, så kig efter deres karakteristiske lad. De dytter el. blinker med lygterne...

det kan være svært at regne helt ud hvor de kører hen i starten...men som regel bare op og ned af de større veje og vender så om...og du kan til en hver tid hoppe af og tage en ny den anden vej. Skal du til et specifik sted (hvor de ikke kører) så tag en motorbike til ca. 40 baht.

om natten/tidligt om morgenen skal man forhandle en pris..men der er mange om budet, så de er til at snakke med...og så kører de dig lige til døren.

JJ

Oprettet af BJ d. 14/10-2009 18:24
#5

De kører over det meste af Pattaya, men jeg bruger altid MC-TAXA når jeg er i Pattaya, hvis jeg kun skal rundt i byen,
det er lidt farligere men du kommer langt hurtigere frem.
På Koh Chang kørte jeg meget Song theaw, men skal jeg på lange stræk er det enten TAXA-METER, eller mini-Bus
helt efter hvor langt i landet jeg skal.
Skal jeg kun fra Bangkok til Pattaya er det med TAXA-METER, så jeg kan få en kvitering, medmindre jeg har en til at hente mig i Suvarnabhumi.
MVH.BJ

Oprettet af sank d. 14/10-2009 18:57
#6

Smile Ja man skal helst have 10 baht er i lommen og MC 30 - 50 baht men rigtigt man skal have gode nerver Shock og fra Bangkok og Lufthavnen mest Bus fra Lufthavnen og til dør 200 baht. og ellers bestiller vi Taxa fra Pattaya ca 1200.

Oprettet af BJ d. 14/10-2009 19:03
#7

Ja 1200Baht med TAXA-METER fra bangkok til Pattaya gir jeg også.
MVH.BJ

Redigeret af BJ d. 14/10-2009 19:04

Oprettet af Djengis d. 14/10-2009 19:33
#8

Fra Lufthavnen kører der en ganske god bus til Jomtien Beach - 120 Bath inkl en snack..

Det kan anbefales. Ellers kan man bestille taxi ned til 800 Bath hvis man leder lidt.

I Pattaya koster lige nu en MC taxi fa Jomtien til Pattaya center mindst 50 Bath (Benzinen er dyr siger de..)

Men ellers 10 bath til Song Teaw - med mindre du kører virkeligt langt...

Normalt kan man komme fra city til de fleste steder om natten/tidlig morgen for mellem 150 til 250 bath.
Men hjælper at have en thai til at forhandle.
Ellers ta en rigtig Pattaya taxi - de findes.. og prisen fx for at komme til Jomtien er den samme som med en Song Teaw.

Mvh

Oprettet af robnie d. 14/10-2009 21:22
#9

Djengis skrev:
Fra Lufthavnen kører der en ganske god bus til Jomtien Beach - 120 Bath inkl en snack..

Det kan anbefales. Ellers kan man bestille taxi ned til 800 Bath hvis man leder lidt.

I Pattaya koster lige nu en MC taxi fa Jomtien til Pattaya center mindst 50 Bath (Benzinen er dyr siger de..)

Men ellers 10 bath til Song Teaw - med mindre du kører virkeligt langt...

Normalt kan man komme fra city til de fleste steder om natten/tidlig morgen for mellem 150 til 250 bath.
Men hjælper at have en thai til at forhandle.
Ellers ta en rigtig Pattaya taxi - de findes.. og prisen fx for at komme til Jomtien er den samme som med en Song Teaw.

Mvh



HVOR FINDER MAN BUSSEN I LUFTHAVNEN DER KØRER TIL JOMTIEN, OG HVOR TIT KØRER DE

Oprettet af vandango d. 15/10-2009 01:29
#10

robnie skrev:
HVOR FINDER MAN BUSSEN I LUFTHAVNEN DER KØRER TIL JOMTIEN, OG HVOR TIT KØRER DE



http://www.belltr.../index.php

Oprettet af BJ d. 15/10-2009 07:12
#11

Du skriver blå og lyseblå taxaer i Bangkok, hvad så med de gule/grønne hvilke retigheder har de???
for sist kørte jeg da med en gul/grøn taxa-meter fra Suvarnabhumi til Pattaya.
MVH.BJ

Oprettet af hanspeter d. 15/10-2009 09:05
#12

BJ skrev:
Du skriver blå og lyseblå taxaer i Bangkok, hvad så med de gule/grønne hvilke retigheder har de???
for sist kørte jeg da med en gul/grøn taxa-meter fra Suvarnabhumi til Pattaya.
MVH.BJ


Jeg forstod det som om Skeptikeren skrev om Song Taews i Pattaya.

Oprettet af bagerbager d. 15/10-2009 09:50
#13

jeg brokker mig ikke når jeg tager en bat bus på soi buacao ved oasia gogo. og vil køres til valking street...det koster kun 100 bath. mc taxi 50 bath.det er sq billig. og hvis man er så uheldig at det er en batbus i rute så kommer man helt om til soi 15 for 10 bath. det er der ikke nogen der bliver rig af.

Oprettet af robnie d. 15/10-2009 10:05
#14

vandango skrev:
robnie skrev:
HVOR FINDER MAN BUSSEN I LUFTHAVNEN DER KØRER TIL JOMTIEN, OG HVOR TIT KØRER DE



http://www.belltr.../index.php


Mange tak for hjælpen, det er en god side med alle de oplysninger man har brug for

Oprettet af sank d. 15/10-2009 10:05
#15

Frown Ja helt sikkert der er alt for mange Song Teaw til at de kan leve af det. Og jeg fatter ikke hvad de nye Taxa meter Taxaer lever af ?? jeg har spurgt nogle gange om de vil køre fra Syd til Nord på meter ? så ryster de på hovedet og vender ryggen til en ? det koster 150 bath siger de. Og de holder stille hele dagen ? Angry

Oprettet af Johnson d. 15/10-2009 10:15
#16

Skeptikeren,

jeg kan udemærket se hvad du mener, og jeg føler mig også flov når jeg oplever åbenlyse nærige turister i Thailand. Russerne skulle være specielt slemme hvad det angår. Fx. kan jeg ikke forstå hvordan nogle kan få sig selv til at stå i 10-15 minutter og forhandle en pris der betyder 10-15 kroner rabat..det for lavt..

Men mht. Baht-busserne, så betaler vi altså kun 10 baht fordi det er prisen....ikke fordi vi er nærige...og jeg tror din harme kommer af du kender en personligt som kører.

jeg bliver sgu ligeså trist når én jeg kender arbejder nærmest 24/7 som hushjælp i Bangkok for 5000 baht (740 kr) pr. måned....hos velhavende thai/falang familier...dog med kost og logi, men alligevel...750 kr. pr. måned for at rengøre og lave mad every fucking day...

Mht. bahtbussernne er det dejligt at for en gang skyld at kunne betale det samme som en thai i thailand..overalt bliver priserne hævet og hævet og der bliver snydt hvor der kan snydes...husk på, mange turister tager til Thailand udelukkende for prisen og vejret (det er min konklusion efter jeg startede på DTW)...for min skyld kunne de sagtens hæve prisen, indtil da kan kan man overveje om ikke lidt drikkepenge kan hjælpe på det.

Oprettet af Stampe d. 15/10-2009 10:26
#17

Johnson skrev:
Skeptikeren,



Men mht. Baht-busserne, så betaler vi altså kun 10 baht fordi det er prisen....ikke fordi vi er nærige...og jeg tror din harme kommer af du kender en personligt som kører.



Mht. bahtbussernne er det dejligt at for en gang skyld at kunne betale det samme som en thai i thailand..overalt bliver priserne hævet og hævet og der bliver snydt hvor der kan snydes...husk på, mange turister tager til Thailand udelukkende for prisen og vejret (det er min konklusion efter jeg startede på DTW)...for min skyld kunne de sagtens hæve prisen, indtil da kan kan man overveje om ikke lidt drikkepenge kan hjælpe på det.


De Thaier jeg kender i Pattaya betaler nu kun 5 Baht og ikke 10 baht som du skriver, når de betaler for mig så betaler de også kun 5 baht for mig men er jeg alene så skal jeg betale 10 bath

Redigeret af Stampe d. 15/10-2009 10:27

Oprettet af FCKdk d. 15/10-2009 10:33
#18

Johnson skrev:
Skeptikeren,

jeg kan udemærket se hvad du mener, og jeg føler mig også flov når jeg oplever åbenlyse nærige turister i Thailand. Russerne skulle være specielt slemme hvad det angår. Fx. kan jeg ikke forstå hvordan nogle kan få sig selv til at stå i 10-15 minutter og forhandle en pris der betyder 10-15 kroner rabat..det for lavt..

Men mht. Baht-busserne, så betaler vi altså kun 10 baht fordi det er prisen....ikke fordi vi er nærige...og jeg tror din harme kommer af du kender en personligt som kører.

jeg bliver sgu ligeså trist når én jeg kender arbejder nærmest 24/7 som hushjælp i Bangkok for 5000 baht (740 kr) pr. måned....hos velhavende thai/falang familier...dog med kost og logi, men alligevel...750 kr. pr. måned for at rengøre og lave mad every fucking day...

Mht. bahtbussernne er det dejligt at for en gang skyld at kunne betale det samme som en thai i thailand..overalt bliver priserne hævet og hævet og der bliver snydt hvor der kan snydes...husk på, mange turister tager til Thailand udelukkende for prisen og vejret (det er min konklusion efter jeg startede på DTW)...for min skyld kunne de sagtens hæve prisen, indtil da kan kan man overveje om ikke lidt drikkepenge kan hjælpe på det.

Hvis Du kører en strækning og betaler 10 baht, så betaler en Thai faktisk
kun 5 baht. Det er en af de ældste kendte scams i Pattaya, næstefter
den syge vandbøffel, men stadigvæk er det uhørt billigt! Cool

Redigeret af FCKdk d. 15/10-2009 10:34

Oprettet af Johnson d. 15/10-2009 10:41
#19

hmm det vidste jeg ikke, men jeg prøvede faktisk at lægge mærke til dette sidste gang....

men så er det sgu da underligt at de piger jeg kørte med betalte 10 baht ligesom mig, samt at jeg så flere skoleelever betale med 20 baht seddeler (for 2 personer)...uden at få returpenge...og på korte ruter.

enten er de bare glade givere af drikkepenge eller også tænkte de, denne velbevarede hemmelighed må ikke opdages af falangen...hehe

Oprettet af Djengis d. 15/10-2009 11:34
#20

Johnson skrev:
hmm det vidste jeg ikke, men jeg prøvede faktisk at lægge mærke til dette sidste gang....

men så er det sgu da underligt at de piger jeg kørte med betalte 10 baht ligesom mig, samt at jeg så flere skoleelever betale med 20 baht seddeler (for 2 personer)...uden at få returpenge...og på korte ruter.

enten er de bare glade givere af drikkepenge eller også tænkte de, denne velbevarede hemmelighed må ikke opdages af falangen...hehe


Helt enig - har sku aldrig set nogle betale mindre end 10 Bath.

Om det så er skolebørn eller voksende der betaler.
Og synes da jeg har set en del efterhånden betale...

Bevars ser kun på strækningen city til Jomtien Arch, men alligevel...

Mvh