Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: turisme

Oprettet af Charansanitwon d. 26/10-2009 08:52
#1

Hej. Hvordan er turistsituationen i Thailand. Har hørt der er færre turister efter finanskrisen ??? (2 år siden jeg selv var afsted sidst)Frown

Oprettet af Charansanitwon d. 26/10-2009 09:24
#2

Kan man få et tal på nedgangen i % ca.

Oprettet af Charansanitwon d. 26/10-2009 09:59
#3

Tak ... Det er meget - Men flyene fra København er vel stadig fyldte ? (skal afsted til januar)

Redigeret af Charansanitwon d. 26/10-2009 10:02

Oprettet af BJ d. 26/10-2009 10:32
#4

Det er nok ikke helt skudt ved siden af efter hvad jeg har læst og hørt, men ved det heller ikke 100% sikkert.
MVH.BJ

Oprettet af BJ d. 26/10-2009 10:37
#5

Charansanitwon skrev:
Tak ... Det er meget - Men flyene fra København er vel stadig fyldte ? (skal afsted til januar)



Ikke altid, måske i Januar, men 4 April siste år da jeg fløj derud havde jeg en hel sæde-række mod vinduet( altså 3 sæder ) for mig selv.
Skønt man, så kunne jeg ligge mig helt ned og sove, det meste af vejen.Wink
MVH.BJ

Redigeret af BJ d. 26/10-2009 10:38

Oprettet af Gurk90 d. 26/10-2009 10:42
#6

Der var nogle mere eller mindre officielle tal for nogle måneder siden, der viste en nedgang på ca 25%. Andre tal der har været fremme ligger på ca 20%.

Selvom Thailand er hårdt ramt er der andre asiatiske lande der er hårdere ramt. I Japan er nedgangen 45%, på antallet af udenlandske turister.

Oprettet af BJ d. 26/10-2009 10:58
#7

Hvem er bwt???
MVH.BJSmile

Oprettet af kvindemin d. 26/10-2009 11:09
#8

by the way vil jeg tro

Oprettet af b_j3ns3n d. 26/10-2009 14:30
#9

jeg har hørt fra en veninde i pattaya, at selv om der er krise vælter det stadig rundt med en masse stive dumme falangs Cool

some things never change Pfft

Oprettet af kvindemin d. 26/10-2009 14:39
#10

der er phuket mere heldig, der er der kun farang's og ikke dumme falang's Cool

Oprettet af JD d. 26/10-2009 14:51
#11

Det er svært at få nogle oplysninger og præcise tal fra TAT (Tourism Authority of Thailand) - men her er et link til noget der kommer i nærheden af et skøn:

http://www.thaiwe...ourism.asp

Såvidt jeg kan læse mig frem til - også andre steder - er der en nedgang på ca. 30-40%.

2008 var der 14,4 mio. besøgende, som ialt lagde 547 mia. Baht i kassen (ca. 16 mia. USD).

Det er faktisk ikke mere end 6,5 % af BNP, og meget lavt i forhold til det ry som turistland Thailand jo har...

Andre serviceindustrier og især produktions- og eksportsektoren hiver langt flere penge hjem.

Var igen idag inde i "midtbyen" - The Big Mango - og der var helt tydeligt færre turister end sidste år.

JD

Oprettet af kvindemin d. 26/10-2009 15:00
#12

plus TAT har ry for at have en lemfaeldigt tilgang med tallene, så det er nok ikke det rette sted at hente informationer. næ, snak med de lokale restauranter, barer,madboder, skohandlere og hvad ved jeg, omsaetningen er en katastrofe for mange af dem.

Oprettet af Badladz d. 26/10-2009 15:03
#13

Der kommer rigtig mange bar til-salg efter denne vinter. De fleste hænger med det yderste af neglene. Men hvem gider eje 1 bar.

Redigeret af Badladz d. 26/10-2009 15:04

Oprettet af JD d. 26/10-2009 15:55
#14

Ja, det bliver en grum høj-sæson...Frown

Men de er selv ude om det, er de, æv-bæv-bussemand!Pfft

JD

Oprettet af JD d. 26/10-2009 15:56
#15

kvindemin skrev:
plus TAT har ry for at have en lemfaeldigt tilgang med tallene, så det er nok ikke det rette sted at hente informationer. næ, snak med de lokale restauranter, barer,madboder, skohandlere og hvad ved jeg, omsaetningen er en katastrofe for mange af dem.


Nemlig ja!

Nogle ku' jo risikere at tabe ansigt i den forbindelse, og det går skam ikke...

Hellere undvige, fifle, vrøvle, undskylde, og smile anstrengt.

JD

Redigeret af JD d. 26/10-2009 15:57

Oprettet af thaikurt1 d. 26/10-2009 16:00
#16

[quote]b_j3ns3n skrev:
jeg har hørt fra en veninde i pattaya, at selv om der er krise vælter det stadig rundt med en masse stive dumme falangs Cool

De er ikke til at komme af med der vil altid være nogen som ikke kan styre det.

Her har være meget stille der har næste ikke være nogen turister .

Jeg savner dem ikke så min skyld må de godt blive væk

Oprettet af jesperfrb d. 26/10-2009 16:21
#17

Kender flere der har bar, forskellige steder i Thailand!
De har ingen kunder overhovdet!Sad

Oprettet af hanspeter d. 27/10-2009 06:40
#18

"Men min generelle mening kender alle vist efterhånden, om Faranger der kommer herud. Jeg har skrevet det før og gør det gerne igen. Kan ikke for alverden begribe at nogen vil bruge tusinder af kroner på at komme herud, tage direkte til en dansk (eller engelsk, eller tysk, eller...???) bar, restauration, æde sit hjemlands vemodige frikadeller fra dag et og drikke hollandsk øl og så ellers ikke lette røven fra sædet før man skal hjem i seng. Næste dag en nøjagtig gentagelse at den foregående. Man taler kun sit eget sprog, sidder og læser daggamle kopier af EB, får ikke et eneste indput fra det land man besøger andet end fra de piger man nu tilfældigvis kan møde på den pågældende bar."

Problemet er vel ikke at der kommer folk fra Arabien eller andre andre atiasiske lande, men at der kommer for få vesteuropæere som har andet end druk, barer og piger i hovedet? Eller som man siger: udskud kommer hvor udskud findes. Iøvrigt mener jeg det med russere, uzbekiere og araberer er et Pattaya fænomen og ikke generelt gældende for Thailand som sådan.
Derudover fortæller du ret godt om klientellet i Pattayaland!! Haha, undskyld.
Det er bl.a. det klientel som giver Pat. et dårligt ry og også en af grundene til at mine thailandske bekendte IKKE vil sætte deres ben i byen.
Nå, hvis det er uden for emnet så undskyld da og hav en god dag Smile

Redigeret af hanspeter d. 27/10-2009 06:41

Oprettet af thaikurt1 d. 27/10-2009 07:03
#19


Jeg tro nok jeg har skrevet det før man kan elsker Pattaya eller hade den Grin

Oprettet af hanspeter d. 27/10-2009 07:38
#20

Thaikurt, jeg ved det, jeg ved det, det var bare for oplagt Smile