Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Klub
#1
Hi Folks,
Jeg har erfaret, at der er temmelig mange her på sitet som har tilknytning til KORAT, at det var lige før at "vi" kunne danne en social klub af "Koratianer", stadig under
D-T-W.
M.v.h., M. Rasmussen

#2
Måske vi kunne få webmaster til at lave en afstemning om tilknytning til forskellige områder i Thailand og så offentliggøre en liste over brugernavne per. svar?
Jeg er f.eks. interesseret i at kende andre med tilknytning til Kalasin

#3
Hey falang yao ja det Ku være en god ide, Men! hvad vil den så gå Ud på ???
Kh Dax_Khorat

Oprettet af
bigfoot d. 30/06-2005 21:48
#4
korat....hvor er det? øst vest syd nord fra Chachoengsao
#5
Dax_Khorat skrev:
Hey falang yao ja det Ku være en god ide, Men! hvad vil den så gå Ud på ??? Kh Dax_Khorat

Hej Dax,
Først og fremmest , skulle vi lige som
Christian-s foreslog, lave en undersøgelse for at finde ud ad hvor mange der drejer sig om.
Så i fremtiden, kunne det måske være en ide at arrangerer en "Isaan fest" med fx. mad specialiteter fra Korat og noget musik (hvad ved jeg),på delebasis. De "andre" må selvfølgelig også være med .
Dette vil hjælpe lidt hvis medlemmerne oplyste, hvilken område/by deres kone/kæreste kom fra i fx. bruger profilen under bopæl medmindre Kim/Web udviger den med en rubrik :bopæl i Thailand.
M.v.h., M. Rasmussen
#6
bigfoot skrev:
korat....hvor er det? øst vest syd nord fra Chachoengsao
Hej Bigfoot,
Alt det her :
http://www.dansk-...hasima.php
Hele provincen og ikke kun byen, for mange som bor i en radius af 50/75 km fra Nakhon Ratchasima, betragter sig som "koratianer".
M.v.h., M. Rasmussen

Oprettet af
rolan d. 30/06-2005 23:34
#7
det er et godt link tak
Oprettet af
ANMIC d. 01/07-2005 11:20
#8
Jeg har lige været inde og se på linket med de forskellige provinser i nordøst thailand, men ligegyldig hvilken provins jeg vælger kommer beskrivelsen af Khorat med billedet af Khun Ying Mo, statuen
Hvorfor det ?
Mvh. Anton
Redigeret af
ANMIC d. 01/07-2005 11:21
#9
Hejsa,
Linket til provinserne er [url]www.dansk-thai.dk/provins[/url], men da siderne ikke er færdige endnu så er linket derfor ikke "offentliggjort" endnu.
Der mangler en del oversættelsesarbejde (fra engelsk -> dansk) før alle siderne er færdige. Jeg ved at John for tiden er i gang med et kæmpe indsats med at få oversat nogle af de engelske tekster til dansk.
Siden med Korat går igen nogle gange da jeg startede med at lave den, for at bruge den som skabelon til de resterede provinser.
Arbejdet skrider langsomt frem, da der for mit eget vedkomne er arbejde, en flytning osv at tage hensyn til også. Plus vejret herhjemme har jo ikke ligefrem været det værste i den seneste tid :-)
Vi håber og syntes selv at siderne med provinserne ser lovende ud, og håber at de vil blive brugt og selvfølgelig kan bruges

#10
hey falang yao, nå okaY! ja det ku være grine nok!

Oprettet af
rinpoche d. 02/07-2005 10:20
#11
Hej Webmaster,
Når du nu siger oversættelse, kunne det da være interessant at vide hvilken kilde de kommer fra.
Puha, det er godt nok et ambitiøst projekt, i er i gang med. Hatten af for det. Fedt kort over Khorat iøvrigt!
PS, "Landsbybossen" i en mubaan kaldes Puyaibaan, vist en lille tyrkisk-fejl.
mvh
rinpoche
Redigeret af
rinpoche d. 02/07-2005 10:25
#12
falang yao skrev:
Dax_Khorat skrev:
Hey falang yao ja det Ku være en god ide, Men! hvad vil den så gå Ud på ??? Kh Dax_Khorat

Hej Dax,
Først og fremmest , skulle vi lige som
Christian-s foreslog, lave en undersøgelse for at finde ud ad hvor mange der drejer sig om.
Så i fremtiden, kunne det måske være en ide at arrangerer en "Isaan fest" med fx. mad specialiteter fra Korat og noget musik (hvad ved jeg),på delebasis. De "andre" må selvfølgelig også være med .
Dette vil hjælpe lidt hvis medlemmerne oplyste, hvilken område/by deres kone/kæreste kom fra i fx. bruger profilen under bopæl medmindre Kim/Web udviger den med en rubrik :bopæl i Thailand.
M.v.h., M. Rasmussen

Og så kunne vi måske have kontakt til den "Skandinavisk Klub i Korat" , for det ville være interessant at deltage i deres sociale sammenkomster:
http://www.scan-s...?pageid=64
M.v.h., M. Rasmussen

#13
Det bliver kanon godt når de provins sider er færdige. Måske man kunne have provinssiderne som artikler så man dermed kan åbne op for kommentarer hvor folk kunne melde op "jeg har også et hus i Korat, ..." osv.
Hvis i løber sur i oversætningerne så send et par sider til mig.