Oprettet af hfb d. 17/11-2009 17:23
#1
når man er udlænding og bor i DK?
Hvis der er nogen, lige som mig, der undrer sig over hvorfor konen (eller manden) ikke har modtaget en stemmeseddel til dagens kommune og regions-valg så læs her:
https://www.borge...dinge.aspx
Kommunal- og regionsvalg valg
Udlændinge med fast bopæl i Danmark må både stemme og kan stille op ved kommunalvalg. Udenlandske statsborgere, der ikke kommer fra Norden eller EU,
skal dog have boet tre år i Danmark. Statsborgere fra Norden og andre EU-lande må stemme, så snart de flytter til landet.
....
Oprettet af hfb d. 17/11-2009 17:39
#2
lindyras skrev:
Du skal bare ha et id kort,,kørekort-person id. Du behøver ikke noget valgkort...
lindy
Du skal stadig ha boet her i 3 år
