Oprettet af
thamarai d. 03/01-2010 17:45
#1
Man blive ofte spurgt, tror jeg de fleste gør, hvor man har fundet sin thai-kæreste/kone, og nogle af dem, der spørger, er mænd, som af forskellige grunde selv er blevet interesseret i et forhold med en thailandsk kvinde.
Spørgsmålet kommer også tit her på DTW, hvor en mand typisk præsenterer sig som: fast job, slank, sunde interesser, (k)ærlig, fraskilt osv... Altså den sædvanlige møllen, der næste lyder kedelig.
Hvis det var mig, så skulle jeg måske skrive om mig selv: usikker indkomst, lille mave, usunde interesser, uærlig, selvisk, fraskilt mange gange osv. Og thai-kvinderne ville såmænd nok komme alligevel...
Der er natuligvis mange, om end nogle går lidt stille med døren om det, som har fundet hende i en bar eller lignende. Naturligvis er der forhold med tiligere bar-piger, som går godt, men jeg er ret sikker på, at de fleste ender i eller rette begynder med en masse problemer, eftersom det er velkendt, at de fleste barpiger har en eller flere kærester, som bor forskellig steder i udlandet, mens de påstår over for ham/dem, at de ikke længere går med kunder eller slet ikke arbejder. Og der er barpiger, som både har kærester ud udlandet og i Thailand, hvilket også kan være en farang, men ofte er en thai. Osv.
Derfor er det nok en dårlig ide at henvise en bekendt til at lede efter en kone i bar-miljøet.
Så er der online-pigerne, men det ses i større og større grad, at bar-pigerne holder kontakt med sin/sine farang-kærester over internettet - med det resultat at de finder yderligere bekendtskaber over nettet, hvor de måske påstår, at de arbejder på et kontor eller lignende.
Online-pigerne er kan derfor også være lidt problematisk, hvis man ikke er i stand til at gennemskue pigen, måske fordi man ikke kender Thailand så godt.
Så er det stedet?
Men så er der 7-Eleven-pigerne og alle de andre i forretningerne, men hvordan ligger man lige an på en pige, hvis man ikke snakker thai, og hun ikke engelsk. Dertil kommer, at disse kan være nok så konservative, så der sker ingenting, og så er der også lige noget sin-sot, og under disse betingelser er det nok vanskeligt at få opbygget et forhold, når man kun er her i måske 14 dage og bor 10.000 km væk - hvis man altså ikke lige sådan er parat til omgående at smide penge i sin-sot og kæmpefest på i hovedet på en pige, som man knap kender...
Omvendt er der også thai-kvinder, som spørger, hvor de kan finde en farang, og hvad siger man til hende. Ja held og lykke, for nemt er det heller ikke den anden vej rundt. Farangerne gider ikke sende penge eller betale til din mor og far, fordi han vil jo ikke "købe sex", siger han moraliserende, mens engle-ringen lyser over hovedet på ham. Sin-sot er også problematisk, og skal du gafle ham, så må du hoppe i kanen med ham, ellers gider han ikke. Og hopper du i kanen med ham, så glemmer han dig måske alligevel, når han er taget hjem.
Finder du ham på internettet, så har han nok også gange i en masse andre end dig, for hvorfor skulle du lige være den eneste, som han har fundet og chatter med?
IKKE desto mindre, så er der et hav og vest-thai-ægsteskaber, og dansk-thai, så nogle må jo havde fundet ud af at mødes med hinaden?
Dog er der ganske få familiesammenførinsgsager til Danmark fra Thailand sat i forhold til antallet af besøgs-visa – i 2009 var deromkring 4.000 visum-ansøgninger fra Thailand til Danmark, alstå på et år (dog alt inkluvis, turist, besøg, business, aupair...), men sat i forhold til, at de ”kun” bor ca. 8.000 thaiere i Danmark, altså samtlige thaiere i Danmark, så kan der jo ikke være den helt voldsomme indvandring, selvom kvinde måske kommer på besøg 2-3 gange før en familiesammenføring.
Så er det i virkeligheden en dårlig ide at begynde bevidst at søge efter en thai-kæreste, eller for en thai at søge bevidst eller en dansker? Eller er der en vej?