Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: taxa som transfer i bangkok
Oprettet af
ncmohr d. 30/01-2010 09:22
#1
Hejsa
Sidder og planlægger vores lille tur til bangkok. Rejseselskabet som vi har købt flybillet og hotel i bangkok af, ville have 1300,- kroner i transfer tur retur bangkok lufthavn til pathumwan princess (ligger ved mbk). Det synes jeg var en anelse i overkanten. Jeg mener at en taxa fra lufthavnen derind koster omkring 400-500 baht. Vi er godt nok 8 mand (3 af dem børn) og deres baggage. Tror i det ville kunne lade sig gøre at snuppe nogle taxa ind til en fornuftig penge eller ville i gøre noget helt andet?
Med Venlig Hilsen (og på forhånd tak
Niels Christian Mohr
Oprettet af
thamarai d. 30/01-2010 09:43
#2
ncmohr skrev:
Hejsa
Sidder og planlægger vores lille tur til bangkok. Rejseselskabet som vi har købt flybillet og hotel i bangkok af, ville have 1300,- kroner i transfer tur retur bangkok lufthavn til pathumwan princess (ligger ved mbk). Det synes jeg var en anelse i overkanten. Jeg mener at en taxa fra lufthavnen derind koster omkring 400-500 baht. Vi er godt nok 8 mand (3 af dem børn) og deres baggage. Tror i det ville kunne lade sig gøre at snuppe nogle taxa ind til en fornuftig penge eller ville i gøre noget helt andet?
Med Venlig Hilsen (og på forhånd tak
Niels Christian Mohr
Det er umiddelbart ikke unfair, at de opkræver den pris, hvis I skal være i to minibusser med bagage, og minibusserne skal køre tomme tilbage til lufthavnen, samt komme i god tid, når I skal afhendtes, og der samtidig skal være diverse licenser og forsikringer, der påkræves af rejsebranchen.
Det, man betaler ekstra for, er bekvemmelighed, tryghed og sikkerhed.
Derfor er det klart, at det er langt billigere at tage et par taxaer, nok tre, hvis I har meget bagage, og I ikke kan finde en stationcar (desuden har mange taxaer et stort gasanlæg i bagagerummet).
Oprettet af
LC d. 30/01-2010 10:06
#3
Vi har booket via vores hotel og skal gi' 1000 baht fra lufthavn til hotel i China Town.
- vi er så kun to personer
mvh. LC
Oprettet af
ncmohr d. 30/01-2010 10:10
#4
Om det er fair eller ej, det ved jeg ikke, men hvis man søger på transfer service så er prisen typisk 1400 baht pr Minivan, dvs at rejseselskabet mere end dobler op på prisen inden vi får det, det skal godt nok være nogle vildt dyre forsikringer der skal retfærdiggøre det
Men spørgsmålet var ikke om det var fair eller ej, men om det kunne lade sig gøre at snuppe et par taxaer ind eller ej

Udfra dit svar kan jeg læse at det kan man ikke hvis der er meget baggage , tak for det
Med Venlig Hilsen
Niels Christian Mohr
Oprettet af
ncmohr d. 30/01-2010 10:12
#5
Tak LC for svaret.
Normalt får vi det temmeligt billigt da vi booker det sammen med hotellet over sawadee, men den her gang har de ikke kunne levere hotellet + vi skal jo bruge en eller anden form for hotel for at opfylde loven om pakkerejser så vores billetter er dækket af rejsegaranti ordingen. Vi plejer at betale omkring 1000 baht for en familie på 4 så virker 8500 baht lige i overkanten, selvom vi er 8
Oprettet af
jens d. 30/01-2010 10:34
#6
1300kr, det er røveri ved højlys dag, rejseselskabet har da vist bare taget prisen i Baht og givet jer den i kr.
I kan jo nok få 3 Taxaer for 1500baht ialt, så som du selv er inde på vælg den løsning og brug de resterende 7000baht på fornøjelser istedet.
Og det er ligeså nemt at tage en taxa, som minibus udenfor til Taxastanden og få en seddel og afsted til Hotellet.
Vi plejer at give 300-350baht for at blive kørt de ca 45km der er til vores hus Tæt på Don Muang.
God tur
Jens
#7
Naturligvis kan det lade dig gøre at tage taxaer, du skal bruge 2 eller 3 stykker. Men jeg ville tage og gå hen til en af de skrænker der tilbyder "limosine service" de har som regel også minibusser hvor i alle 8 kan være. Prisen vil selv hvis de tager røven på jer være mindre end de 1300 rejseselskabet vil have.
Jeg googlede lige og fandt denne hjemmeside
http://www.limous... de tager 1100 baht for en minibus. Jeg har ikke prøvet dem så kan ikke anbefale den men de ser da meget fornuftige ud.
Under alle somstændigheder vil jeg anbefale at printe hotellets adresse ud på Thia, det vil hjælpe jer hvis chaføren ikke taler Engelsk.
Oprettet af
thamarai d. 30/01-2010 11:41
#8
Jeg tror ikke, at der kan være 8 i en minibus, eftersom der ofte skal inddrages en sæde-række til baggage, udover pladsen bagerst.
På
www.limousine.in.th fremgår det også, at der max kan være 2 i en limousine (Camry), der er relativ stor, så de vil næppe acceptere 8 i en minibus.
Det bliver så 4.400 baht tur retur.
Det bedste firma er nok AOT Limousine Service, som har en counter i lufthavnen, men de koster lidt mere end 1.100 per minibus.
Med tre taxaer, så måske 3 x 400 tur + 3 x 400 retur = 2.400 tur retur.
I lufthavnen står skiltet med vejledning om, hvor taxierne er, med ryggen til, når I kommer ud... Det er nok arrangeret... (Jeg kører i egen bil, så jeg husker ikke, hvilken etage taxaerne er på.)
Jeg mener i øvrigt at have læst i avisen, at man ikke længere skal købe kupon, når man tager en taxa i lufthavnen.)
Oprettet af
ingolf d. 30/01-2010 11:48
#9
Ca 4-500baht pr bil er godt betalt---hvad som er fair eller unfair skal jeg undlade at kommentere, men det påminder lidt om dem som med näb og klöer forsvarer taxa-tok tok mafiaen på Phuket, fordi de selv har investeret i taxa dernede til konen/pigen.
Som sammenligning: I onsdags den 27/1---taxa fra Pattaya til lufthavnen, vente ca 1 1/2 time, så til Dream World og kikke på bil i ca 1 time, ind i BKK og spise ca 1 time (har glemt hvor) og så til hotellet i Pratunam. Totalt nästen en dag med en Toyota Camry og chaufför--1800baht
.
Oprettet af
thamarai d. 30/01-2010 11:51
#10
Man skal naturligvis altid køre på taxameteret, da det næsten altid er dyrere uden taxameter.
I øvrigt glemte jeg, at der skal lægges toll way til taxa-prisen.
Oprettet af
FCKdk d. 30/01-2010 11:56
#11
De fleste minibusser har en tagbagagebærer monteret og
lægger så meget som nu muligt forsvarligt herop!!!!
Derfor skulle det ikke være det store problem, med
8 personer hvoraf 3 er børn!!!!
Minibus fra Pattaya til Soyouwannaboomboom-lufthavnen
plejer at koste 3-400 baht pr. person, men I skal jo køre
meget kortere, så ja, det virker plat at I bliver afkrævet
1300 kr. for den tur!!!!

Oprettet af
ingolf d. 30/01-2010 12:03
#12

Glemte lige, de store Toyota busser kan tage 11 personer, så 8 + bagage burde gå.
Godt med taxameter: onsdag aften tog vi en tuk tuk fra Pratunam til Soanlum (nok stavet forkert) efter en del dis. kom vi fra 300 til 100baht---hjemturen blev med en almindelig gul taxa med taxameter--pris 59baht.

.
Redigeret af
ingolf d. 30/01-2010 12:10
#13
thamarai skrev:
Jeg tror ikke, at der kan være 8 i en minibus, eftersom der ofte skal inddrages en sæde-række til baggage, udover pladsen bagerst.
På
www.limousine.in.th fremgår det også, at der max kan være 2 i en limousine (Camry), der er relativ stor, så de vil næppe acceptere 8 i en minibus.
Det bliver så 4.400 baht tur retur.
Det bedste firma er nok AOT Limousine Service, som har en counter i lufthavnen, men de koster lidt mere end 1.100 per minibus.
Som sagt jeg har ikke prøvet firmaet, det var mere for at få en pris sammenligning. Men du har helt ret i at man skal finde et selskab som har større busser end Toyota hiace. Men nu var der også en omtale om at de havde mulighed for at transportere mere end 6-8 personer, så man kan jo altid høre.
Vi havde sidste år købt en af Thai air's tilbud med hotel og transport til hotellet. Der blev vi kørt i en en bus der kunne have en 10-12 personer. (selvom vi kun var 4). Desværre kan jeg ikke huske navnet på firmaet.
AOT er også et godt bud jeg mener at at huske at de har store busser stående og det koster vel næppe mere end 1500 baht.
Oprettet af
blume d. 30/01-2010 13:08
#14
Pris fra lufthavn til Bangkok Nana max baht 500
Venlig hilsen fra Pattaya
blume
#15
prøv evt at ringe til nogle af dem her har selv gjort det et par gange og har fået en fin pris....
http://classified...cles/vans/
#16
Det er totalt optrækkeri ved højlyst dag det rejsebureauet har gang i, kan vi få navnet?. Jeg ville måske tage en snak med dem en ekstra gang.
Mht hvor mange der kan være i en minibus, vi var 10, hvoraf 1 sad på forsædet, i en fra Bangkok til Bang Pe (Koh Samet), men der var nok ikke så meget baggage.
Umiddelbart ville jeg vælge taxaløsningen, som jeg altid gør, selvom vi var otte. Men AOT er da også en overvejelse værd. Som jeg husker det, er det en virksomhed under Airports of Thailand. De har en skranke lige der hvor du får din baggage, og store reklamer på baggagebåndet, så dem kan du ikke gå helt galt med. Det er en slags offentlig virksomhed.
Oprettet af
thamarai d. 30/01-2010 14:55
#17
hanspeter skrev:
Det er totalt optrækkeri ved højlyst dag det rejsebureauet har gang i, kan vi få navnet?. Jeg ville måske tage en snak med dem en ekstra gang.
Mht hvor mange der kan være i en minibus, vi var 10, hvoraf 1 sad på forsædet, i en fra Bangkok til Bang Pe (Koh Samet), men der var nok ikke så meget baggage.
Umiddelbart ville jeg vælge taxaløsningen, som jeg altid gør, selvom vi var otte. Men AOT er da også en overvejelse værd. Som jeg husker det, er det en virksomhed under Airports of Thailand. De har en skranke lige der hvor du får din baggage, og store reklamer på baggagebåndet, så dem kan du ikke gå helt galt med. Det er en slags offentlig virksomhed.
Korrekt, AOT Limo er ejet af lufthavnsmyndighederne.
Og ja, taxa er ofte den billigste løsning.
Men jeg er ret sikker på, at prisen via et dansk rejsebureau stort set er den samme hos alle bureauer, da de beregner prisen per person, og ikke per vogn, og det er ikke store minibusser med bagagebærere, og så bestemmer man jo selv, om man vil betale for det, for natuligvis er en serviceydelse, der er købt i Danmark og under den danske købelov, noget dyrere end noget, som man selv køber direkte hos kilden i Thailand.
Jeg kan i øvrigt fortælle, at en bil fra Sheraton i Bangkok til Hua Hin koster over 6.000 baht, hvis man køber den på Sheraton i Bangkok. Til sammenligning kørte jeg for nogle år siden fra Bangkok til Pattaya for 1.000 baht incl. toll way.
Jeg mener ikke, at denne hjemmeside er til for at rakke Sheraton eller danske rejsebureauer ned, men for at udveksle gode råd, herunder rejseråd, hvor man så kan spare lidt her og der. 1.300 kroner er ikke dyrt, men vil man spare og gøre det selv, så er der en del penge at hente på den konto, ja.
Og jeg kan se, at vi har vidt forskellige erfaringer og oplevelser, og det er jo netop det interessante.
Oprettet af
Frank d. 30/01-2010 15:02
#18
Apropos farangpriser: Det er vist ikke kun thaierne, som kan finde ud af det.
1.300 kroner giver 7.800 baht med kurs 6. Det er jo et hotel i den dyre ende, så mon ikke mange af gæsterne accepterer uden at tænke over det?
Men det er en fuldstændig vanvittig pris.
Fordel jer mellem tre taxier á 400-500 baht. Det giver max. 1.500. Alternativt en eller to minibusser, som nævnt ovenfor.
Så har I 6.300 baht til en fornøjelig aften i Bangkok - "på rejseselskabets regning".
God tur!

#19
Mini bus fra lufthavn til Navali Resort Baht 1500.
Mythongmai
Oprettet af
Frank d. 30/01-2010 15:04
#20
Frank skrev:
Apropos farangpriser: Det er vist ikke kun thaierne, som kan finde ud af det.
1.300 kroner giver 7.800 baht med kurs 6. Det er jo et hotel i den dyre ende, så mon ikke mange af gæsterne accepterer uden at tænke over det?
Men det er en fuldstændig vanvittig pris.
Fordel jer mellem tre taxier á 400-500 baht. Det giver max. 1.500. Alternativt en eller to minibusser, som nævnt ovenfor.
Så har I 6.300 baht til en fornøjelig aften i Bangkok - "på rejseselskabets regning".
God tur!

Nå det var tur-retur ser jeg - så er der kun 4.800 baht at more sig for.
