Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: rejse til new york med fruen (thai)
#1
hej interesserede

hvis der er nogen på sitet der har erfaring for min nedenstående problemstilling så vil jeg blive super glad for en tilbagemelding:
jeg skal til usa, new york til sommer sammen med min kone fra thailand.. hun har været her i 3 år og har opholdstilladelse der stadig gælder et
år frem.. mit spørgsmål er om hun skal søge specielt visum idet hun stadig har sit thai pas og thai nationalitet
mvh mr goodman
Oprettet af sabai sabai d. 09/03-2010 21:56
#2
mrgoodman skrev:
hej interesserede

hvis der er nogen på sitet der har erfaring for min nedenstående problemstilling så vil jeg blive super glad for en tilbagemelding:
jeg skal til usa, new york til sommer sammen med min kone fra thailand.. hun har været her i 3 år og har opholdstilladelse der stadig gælder et
år frem.. mit spørgsmål er om hun skal søge specielt visum idet hun stadig har sit thai pas og thai nationalitet
mvh mr goodman
problemstilling ?
Hvis man kan bestille en flybillet til USA .. kan man vil også finde ud af visumregler !!
Gå dog til hovedet , istedet for ræven !
http://denmark.us...
#3
mrgoodman skrev:
hej interesserede

hvis der er nogen på sitet der har erfaring for min nedenstående problemstilling så vil jeg blive super glad for en tilbagemelding:
jeg skal til usa, new york til sommer sammen med min kone fra thailand.. hun har været her i 3 år og har opholdstilladelse der stadig gælder et
år frem.. mit spørgsmål er om hun skal søge specielt visum idet hun stadig har sit thai pas og thai nationalitet
mvh mr goodman
Hej Mrgoodman,
hun skal søge sit visum på baggrund af hendes nationalitet. Så i skal kontakte den amerikanske ambassade for dette.
God dag.
#4
Der er nye visum regler!! husk dit pas må ikke være for gammelt...
I skal Begge søge visum dog er der forskel...
som danske kan du søge online på :
https://esta.cbp....F1F1D06538
som thai kræver det personlig fremmøde på den amerikansk ambasade ( husk at bestille tid i god tid)
mere info på denne side [url][/url]https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/helpScreen_da.htm
Sabai Sabai ( syntes ikke dit indlæg hjælper meget ) trode dette forum er til for at hjælpe andre...??
Jylland55
Oprettet af
Fido d. 10/03-2010 12:53
#5
jylland55 skrev:
Der er nye visum regler!! husk dit pas må ikke være for gammelt...
I skal Begge søge visum dog er der forskel...
som danske kan du søge online på :
https://esta.cbp....F1F1D06538
som thai kræver det personlig fremmøde på den amerikansk ambasade ( husk at bestille tid i god tid)
mere info på denne side [url][/url]https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/helpScreen_da.htm
Sabai Sabai ( syntes ikke dit indlæg hjælper meget ) trode dette forum er til for at hjælpe andre...??
Jylland55
Du skal som dansk statsborger IKKE søge visum, men det er korrekt at du skal registrere dig online hvis du rejser under visa waiver programmet. Forvirret ?

Oprettet af mugge d. 10/03-2010 15:04
#6
Hejsa Mr.Goodman.
Det er nu ligetil. Jeg har boet og arbejdet i Pennsylvania i flere perioder og konen har tit været med derovre.
Gå til ambassaden på Østerbro. Vis hendes pas og udfyld de papirer som hun skal udfylde, men i bund og grund afhænger det af ,hvad i skal. En ferie på 2 uger - ingen problemer overhovedet.
De er ganske nemme at snakke med inde på ambassaden.
Go´tur og nyd det :-)
Du skal ikke ha visum. Men i skal udfylde nogle papirer online .
http://denmark.us...
Redigeret af mugge d. 10/03-2010 15:32
Oprettet af
TG950 d. 10/03-2010 19:49
#7
som dansker så er der hjælp at hente her :
https://esta.cbp....B087CAEEAF
som thailandsk statsborger er der kun usa ambasaden i københavn.
Oprettet af jesperfrb d. 10/03-2010 22:47
#8
Prøvede for nogle år siden at få visa til USA til min Thailanske kone!
Det blev afslået, selvom hun har/havde permanentophold i DK og en datter her.(der ikke skulle med), med den begrundelse at hun måske ville forsøge at blive i USA!
Det kostede forøvrigt 100$ at søge visum plus 2 billeder i en
ikke standard størrelse, som vi kun finde på vesterbrogade til 198kr!
Så vi gider ikke prøve igen
Oprettet af
Pratunam d. 11/03-2010 08:53
#9
Vi er netop hjemvendt fra Florida, det kostede 700 kr at ansøge visumet, og min kone fik et 10 års visum i hendes pas, alt gik smertefrit med ansøgning og Immigration m.m, man skal bare huske at udfylde det hvide formular der bliver udleveret i flyveren, det havde jeg glemt! Det er sådan at folk der har visum til USA skal udfylde et hvidt indrejseformular, og danskere et grønt formular.
