Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Gratis dansk undervisning for alle
Oprettet af
Pipi d. 04/08-2005 18:02
#1
Hej alle,
Har lige opdaget denne hjemmeside i sidste uge. Normalt kigger jeg en gang i mellem på thailand.dk, men den her osgå er rigtig cool.
Jeg er ikke helt perfekt til dansk endnu, men jeg vil gerne prøve det. Håber at I kan forstå, hvad jeg mener.
Men ved I, at der er gratis basisk dansk for nydanskere/turister i Bethesda kirken på Rømersgade i KBH ( tæt ved Nørreport station)?
De har klasser hver tir. og tor. Man får også muligheden til at møde folk fra mange forskellige lande(plus fra Thailand).
Jeg gik henne for 3 år siden, mens jeg ventede på min opholdstilladelse og sporgskole(det tog 6 måneder). Det var sjovere end jeg kedede mig alene hjemme.Jeg har også lært mange ting om dansk kultur derfra.
Lærere var også så søde og hjælpsomme.....Det var meget hyggeligt, synes jeg. I må gerne lade jeres kærester/koner prøve det.
hils,
Pipi-thailænder/nydansker har været i DK i 3 år.
Oprettet af
John d. 04/08-2005 18:45
#2
Hej Pipi
Velkommen til.
Hvis du kun har været i Danmark i 3 år, så syntes jeg at du skriver meget fint.
John
#3
Hej Pipi.
Hvad tidspunkter på tirsdage og torsdage - aftenen?
#4
Hej Christian m.m.,
Her er linken til kirken som
Pipi omtaler, samt nogle andre "nyttige" links i Jylland :
http://www.musikh...rsidex.htm
Ved Israels Plads, KBH NV.
Ingeborg Kappelgaard
Bragesgade 35, 2200 København N
Tlf. 3583 5126
E-mail:
Uddannet cand.pæd.
Lærer på Luthersk Missionsforenings Højskole (Integrationslinjen)
Unge m. indvandrerbaggrund
Danskundervisning
JYLLAND
Anette Lemonius
Sognemedhjælper ved Gellerup Kirke
Gellerup Kirke, Gudrunsvej 88, 8220 Brabrand
Tlf. 8625 4717
E-mail:
15 år i flygtningelejre og repatrierings-centre i Thailand
Samtalegruppe for kvinder
Internationale aftener
Kvaglund Kirke (Esbjerg)
Elsebeth Fischer-Nielsen
Granlunden 35, 6705 Esbjerg Ø
Tlf. 7514 3529
E-mail:
Indvandrerlærer
Inddragelse af nydanskere i gudstjenesten
Internationale gudstjenester
Dansk-undervisning
Lektiehjælp
M.v.h., M. Rasmussen

Oprettet af
Pipi d. 05/08-2005 17:29
#5
Hej Jsh71 og John,
Tak skal I have. Ja, jeg bruger stadigvæk ordbog til mange nye ord...I ved det godt, at dansk er SUPER svært, ikke? det er helt anderledes, når man skriver og når man taler...



Men alligevel tror jeg at det er lidt nemmere for mig at lære dansk end I lærer thai....enige?


Pipi
Oprettet af
Pipi d. 05/08-2005 17:41
#6
Hej Christian,
Du er hjemme i Dk nu, ikke? Vi kan få fat i hinanden senere. Min mand og jeg skal på ferie 3 uger fra søndag....dersværre...ikke i thailand.
Informationen om Bethesda kirken fik du også fra Rasmussen....den er helt perfekt!
Tak til Rasmussen....
farvel så længe
Pipi
Oprettet af
rinpoche d. 12/09-2005 18:21
#7
Hej Pipi,
Jeg vil også gerne kommentere på dine dansk-kundskaber efter blot 3 år i DK, helt imponerende! Og da i særdeleshed når man tager den omstændighed i betragtning, at du er kommet hertil som voksen.
Du skriver faktisk mere korrekt end adskellige deltagere på denne site

Håber du havde en god ferie.
rinpoche
#8
Hi allesammen,
Her er lige noget jeg fandt i søndags avisen om dansk undervisning online fra Roskilde Sprogcenter:
Online-undervisning
Har du erhvervsarbejde eller studier hele dagen? Er du forhindret i at følge danskundervisning på de tider det bliver udbudt i dit lokalområde, så har vi et godt tilbud. Du kan sidde hjemme eller foran computeren og lære dansk når som helst.
Kurset er et begynderkursus, hvor du lærer dansk fra grunden, Hvis du kan lidt dansk, men vil starte forfra med grammatikken, er du også velkommen.
http://www.roskil...&sektion=1
Der er vist en hage ved det :
Deltagerbetingelser
Du skal have minimum 12 års skolebaggrund
kunne læse og forstå instruktioner på engelsk
kunne lide at arbejde selvstændigt
Så det er ikke for alle og enhver der kan være med, men nogle kunne måske bruge det.
Der er vist nok også "almindelig" dansk undervisning for udlændinge:
http://www.roskil...&sektion=1
M.v.h., M. Rasmussen

Oprettet af
rolan d. 23/09-2005 08:30
#9
det ville være dejligt hvis man kunne det samme på thai
Oprettet af Suk Rak Ning d. 23/09-2005 10:58
#10
Du kan da lære Thai på FOF, men det er jo ikke gratis :-(
Hilsen Suk..........................

Oprettet af
rolan d. 23/09-2005 16:58
#11
hej suk hvad er fof og hvor ligger det
Redigeret af
rolan d. 23/09-2005 16:58
Oprettet af
paulsenp d. 24/09-2005 09:18
#12
Hej rolan,
Du kan finde FOF (Folkeligt Oplysnings Forbund) her:
http://www.fof.dk/
Oprettet af
na d. 16/09-2006 15:48
#13
เรียนภาษาเด่นนิสมาเป็นปีแล้วยังพูดไม่คล่องเลย จะทำอย่างไรดี
Oprettet af
janny d. 19/11-2006 07:52
#14
นั้นสิเราก็เป็นเหมือนกัน พูดไม่ได้เลย โดยเฉพาะตัวอาร์อ่ะนะ ยากมาก ใครช่วยหน่อยสิ
#15
NA og JANNY,
Venligst oversæt ovenstående til dansk da det kunne måske have interesse for andre medlemmer af forument.
På forhånd TAK.
M.v.h., M. Rasmussen

Oprettet af
cloud86 d. 23/11-2006 21:24
#16
เรียนภาษาเด่นนิสมาเป็นปีแล้วยังพูดไม่คล่องเลย จะทำอย่างไรดี
nu har jeg lært dansk i årvis, men jeg kan stadig ikke tale.. hvad skal jeg gøre..
นั้นสิเราก็เป็นเหมือนกัน พูดไม่ได้เลย โดยเฉพาะตัวอาร์อ่ะนะ ยากมาก ใครช่วยหน่อยสิ
Jeg kan hellere ikke tale dansk endnu. Det sværeste er R lyde. Hjælp mig et eller andet!
måske kan jeg hjælpe jer?^^
ผมอาจจะช่วยก็ได้
Oprettet af
Korshavn d. 18/06-2008 21:16
#17
Findes der ikke nogen undervisning fra Thai til Dansk???
Alle de undervisningstilbud, som jeg har set, har været fra engelsk til dansk, men hvad med de thaier, der ikke er så gode til engelsk?

#18
ang Thai Integration i bangkok er det gratis at få undervisning i dansk det mener jeg har hørt er det rigtig eller hvad.....
Oprettet af Suk Rak Ning d. 26/01-2009 14:22
#19
Thai intergration goer et flot arbejde med at hjaelpe Thai\piger og et stort arbejde med at hjaelpe Danskere, hvis de oensker at laere om Thailand og det Thailandske sprog..................Stor ros her fra til TH/IN.
Har selv laert det grundlaeggende i det Thailandske sprog via Clyde...............Tak for det.
Redigeret af Suk Rak Ning d. 26/01-2009 14:24
#20
Pipi skrev:
Hej alle,
Har lige opdaget denne hjemmeside i sidste uge. Normalt kigger jeg en gang i mellem på thailand.dk, men den her osgå er rigtig cool.
Jeg er ikke helt perfekt til dansk endnu, men jeg vil gerne prøve det. Håber at I kan forstå, hvad jeg mener.
Men ved I, at der er gratis basisk dansk for nydanskere/turister i Bethesda kirken på Rømersgade i KBH ( tæt ved Nørreport station)?
De har klasser hver tir. og tor. Man får også muligheden til at møde folk fra mange forskellige lande(plus fra Thailand).
Jeg gik henne for 3 år siden, mens jeg ventede på min opholdstilladelse og sporgskole(det tog 6 måneder). Det var sjovere end jeg kedede mig alene hjemme.Jeg har også lært mange ting om dansk kultur derfra.
Lærere var også så søde og hjælpsomme.....Det var meget hyggeligt, synes jeg. I må gerne lade jeres kærester/koner prøve det.
hils,
Pipi-thailænder/nydansker har været i DK i 3 år.
Hej,
Er der nogen, som har opdateret information omkring gratis danskundervisning i Bethesda i København?
Jeg bliver tit spurgt, når vore danskkursister forlader Thailand, men jeg kan intet finde på deres hjemmeside.
Hilsen, Robert