Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: nyt pointsystem på vej for at få permanent opholdstilladelse

Oprettet af thaikurt1 d. 16/03-2010 08:33
#1

Det må være et emne som optage medlem meget på DTW da det nu er tre tråde som handel om det samme emne Read the rules

Oprettet af bruno d. 16/03-2010 09:42
#2

Jeg syndes lige at der nogle ting, der ikke er bleven taget højde for i de krav.
Hvem kan overhovedet passe dansk undervisningen på fuldtid når de kræver man skal havde fuldtidsjob
og frivillig arbejde ved siden af, der er jo kun 24 timer i døgnet. Som jeg ser det kan det kun lad sig gøre på 4 år, hvis du kan bestå dansk prøve 2 på 1 år.
Hvad med dem der er selvstændig, bliver der ikke taget højde for dem mere ?
Jeg syndes også det er synd for dem der gør en stor indsats for at lære dansk men indlæringsvanskeligheder, koncentrations besvær måske bivirkninger fra medicin eller sygdom de bliver også straffeds.
Jeg tror med de ændringer bliver det svære at få PO efter 7 år også for dem der har viljen og gør en indsats.

Oprettet af ThomasHOL d. 16/03-2010 12:32
#3

Naturligvis bliver det sværre at få opholdstilladelse. Det er jo DF der er en af forligspartnerne. Det er muligt at den fremlægges så det bliver nemmere, men det er stortset kun gældende for folk der i forvejen taler dansk , så så lyder det så fint når de præsenterer den.

Oprettet af John d. 16/03-2010 16:06
#4

Det samme emne er også debatteret i disse tråde:

http://dansk-thai...ost_124776

http://dansk-thai...ost_124777

Admin.

Oprettet af Tumut d. 16/03-2010 17:22
#5

bruno skrev:
Jeg syndes lige at der nogle ting, der ikke er bleven taget højde for i de krav.
Hvem kan overhovedet passe dansk undervisningen på fuldtid når de kræver man skal havde fuldtidsjob
og frivillig arbejde ved siden af, der er jo kun 24 timer i døgnet. Som jeg ser det kan det kun lad sig gøre på 4 år, hvis du kan bestå dansk prøve 2 på 1 år.
Hvad med dem der er selvstændig, bliver der ikke taget højde for dem mere ?
Jeg syndes også det er synd for dem der gør en stor indsats for at lære dansk men indlæringsvanskeligheder, koncentrations besvær måske bivirkninger fra medicin eller sygdom de bliver også straffeds.
Jeg tror med de ændringer bliver det svære at få PO efter 7 år også for dem der har viljen og gør en indsats.


Min kone kom til Danmark den 21 marts 2009 og startede på skole den 1 maj 2009 og hun startede på job fulstid 40 timer aften. Nu hun har stadig sit arbedje og hun afslutter dansk 2 juni, så det kan lade sig gøre, hvis man har viljen og lysten(gu er det hårdt),men hvor tit har man ikke arbejdet 6-12 mdr med 60 timer om ugen for at kunne tage på ferie 5 uger eller sådan noget. Det er jo ikke en forringelse for de 7 år, kun en mulighed for at få det efter 4 år. Jeg mener i bund og grund at reglerne er forbedringer. Nu ved man præcis hvad der kræves, før var det meget forskellige om du kunne få eller ikke få efter 4/5 og 7 år .

Oprettet af ThomasHOL d. 16/03-2010 17:51
#6

Tumut skrev:
Min kone kom til Danmark den 21 marts 2009 og startede på skole den 1 maj 2009 og hun startede på job fulstid 40 timer aften. Nu hun har stadig sit arbedje og hun afslutter dansk 2 juni, så det kan lade sig gøre, hvis man har viljen og lysten(gu er det hårdt),men hvor tit har man ikke arbejdet 6-12 mdr med 60 timer om ugen for at kunne tage på ferie 5 uger eller sådan noget. Det er jo ikke en forringelse for de 7 år, kun en mulighed for at få det efter 4 år. Jeg mener i bund og grund at reglerne er forbedringer. Nu ved man præcis hvad der kræves, før var det meget forskellige om du kunne få eller ikke få efter 4/5 og 7 år .


Som jeg skrev andet sted så mener jeg at det for 9 ud af 10 vil være en forringelse. Det er klart der er eksempler på at det kan lade sig gøre din kone er en af dem og jeg kender selv en pige fra Cambodia som har været i Danmark i under 2 år og som taler flot dansk på trods af at hun på den tid også har fået et barn og derfor ikke gået i skole. Men det er altså fåtallet der kan det det kræver et vist sprog øre at kunne lære det danske sprog så hurtigt og samtidig bestå de prøver der er.

De fleste Thai piger som komer til landet som voksne lærer faktisk aldrig rigtigt at tale sproget. Jo de kan tale det men det bliver ikke et første sprog for dem. Desuden kommer mange med et ekstra problem og det er at det de har lært i de Thailandske skoler ikke var særligt godt og kommer de fra en fattig familie er de med garanti gået ud af skolen senest efter 7 klasse. Så de mangler nogle værktøjer til at lære nye ting med . Derfor er det en forringelse for det store flertal.

Oprettet af Bjarne d. 16/03-2010 19:15
#7

Det er illusorisk at tro, at noget, fru Kjærsgaard og hendes håndgangne mænd har haft fingrene med i, er til fordel for den gruppe indvandrere, der påkalder sig hovedinteressen på dette site.
Der er kommet et par eksempler på, at det såmænd godt kan lade sig gøre at matche de nye krav. Der kan altid findes eksempler på, at noget er muligt. Det er ikke ensbetydende med, at det er rimeligt.
Det er fuldstændig korrekt, som også skrevet af flere, at pointsystemet er umuligt at leve op til for rigtig mange af dem, som vi ellers ville betragte som "gode indvandrere".
Min kone ville ikke kunne klare det og samtidig have et liv. Hun betaler nu sin skat til Danmark på 8. år og har aldrig modtaget ydelser fra det offentlige. Men hun taler pænt både om Dannebrog og kongefamilien.
Det nye forlig er bestilt af og kreeret til Kjærsgaard-klanen. Det er igen blevet et lille nyk mere flovt at være dansker.

Bjarne

Oprettet af styx32 d. 16/03-2010 19:42
#8

Nu kan jeg se at der står i vedlagte link at udlændingen skal have haft 2½ års ordinær fuldtidsbeskæftigelse i en periode på 3 år forud for meddelelse af tidsudbegrænset opholdstilladelse.

http://www.nyidan...tersyn.pdf


Hvad gør man så lige hvis konen kun kan få klat timer på en 20-30 timer pr mdr.

det er ikke til at opstøve arbejde i øjeblikket

Jeg troede faktisk at man kunne dele de 4800 timer op i 7 år og at det var acceptabel.

????

Oprettet af TG950 d. 16/03-2010 21:10
#9

Fremmedfjendsk så det basker, gad vide hvornår det stopper, nok ikke før alle har lyst hud og blå øjne, hvad skulle vi dog have gjort uden hun ulven kjærsgaard, vor herrer be lokum, siger jeg bare.


Oprettet af prebsi d. 16/03-2010 21:55
#10

Det er godt nok ikke nemt konen har aldrig haft andet end 2 ½ års deltid men det er 3 år siden når vi skal søge og de sidste 2 år har hun uddannet sig til markedsførringsøkonom og nu er hun 1 år på barsel.

Så nu her til dec. når vi skal søge fast ophold. så får vi en lang næse fordi hun ikke har haft fuldtids arbejde i 2 ½ år. det er faktisk 2 gange
så svær at få arbejde som udlænding end som dansker enten kan de gøre rent eller stå i fisk.

Jeg tror ikke vi får fast ophold længere da konen vil uddanne sig til hjemme hjælper sso. såååå der går nok mere 3-4 år før hun måske er heldig hvis hun da ellers kan få arbejde.

Jeg stemmer ikke på den her regering mere øv siger jeg bare....Sad

Oprettet af thaikurt1 d. 17/03-2010 05:55
#11

Det har ikke noget med fremmed fjendsk at gøre, men at for at man skal kunne opnår at få permanent opholdstilladelse bliver der stillen nogen krav.

Det er jo ikke kun i Danmark at man stille krav for at person kan få permanent opholdstilladelse der er lande hvor man stiller større krav

De krav skulle nok havde være lave for mange år siden, så havde DK ikke haft så stor problemerne med person der ikke vil integration.

Redigeret af thaikurt1 d. 17/03-2010 06:45

Oprettet af styx32 d. 17/03-2010 08:48
#12

>Thaikurt1

Det er jo ikke nemt og finde arbejde nu om dage jeg kan fortælle dig da Ikea valgte og åbne nyt varerhus i Aalborg der fik de 10.000 ansøgninger og skulle kun bruge 200 medarbejdere.

Hvordan tror du lige det er for en thai der gerne vil søge arbejde i Danmark de bliver selvfølgelig lagt nederest i bunken med ansøgninger.

det er umuligt og opstøve fuldtidsrengøringsjob for tiden og hvis man som thai ikke har en uddannelse så er det utrolig svært.

Kan man blive ved med at forlænge sin opholdstilladelse efter de 7 år ?

og hvis man kan hvor længe gælder ens forlængelse efter de 7 år ?

Man får jo 2 år og derefter 2 år og til sidst 3 år men er eferfølgende forlængelse så stadig 3 år ???


Oprettet af thaikurt1 d. 17/03-2010 13:21
#13

De tider er forbi hvor man uden nogen besvær kunne finde sig et arbejder..

Det ved jeg ikke noget om da mine kone aldrig har haft brug for det og helle ikke kommer til det da jeg har valgt at bosætte mig i
thailand her skal man være år fornye sit visa.Wink

Oprettet af Asda d. 17/03-2010 14:56
#14

styx32 skrev:
>Thaikurt1

Det er jo ikke nemt og finde arbejde nu om dage jeg kan fortælle dig da Ikea valgte og åbne nyt varerhus i Aalborg der fik de 10.000 ansøgninger og skulle kun bruge 200 medarbejdere.

Hvordan tror du lige det er for en thai der gerne vil søge arbejde i Danmark de bliver selvfølgelig lagt nederest i bunken med ansøgninger.

det er umuligt og opstøve fuldtidsrengøringsjob for tiden og hvis man som thai ikke har en uddannelse så er det utrolig svært.

Kan man blive ved med at forlænge sin opholdstilladelse efter de 7 år ?

og hvis man kan hvor længe gælder ens forlængelse efter de 7 år ?

Man får jo 2 år og derefter 2 år og til sidst 3 år men er eferfølgende forlængelse så stadig 3 år ???



Jeg kan kun være enig Frown

Du kan forlænge en opholdstilladelse med 3 år efter de 7......

Oprettet af TG950 d. 17/03-2010 19:01
#15

Thaikurt1 skrev:
Det har ikke noget med fremmed fjendsk at gøre, men at for at man skal kunne opnår at få permanent opholdstilladelse bliver der stillen nogen krav.

Det er jo ikke kun i Danmark at man stille krav for at person kan få permanent opholdstilladelse der er lande hvor man stiller større krav

De krav skulle nok havde være lave for mange år siden, så havde DK ikke haft så stor problemerne med person der ikke vil integration.


kan da godt være enig med dig at der skal stilles nogle krav for få permanent ophold, men nu er der jo ikke tale om statsborgerskab, det er jo lige før at at den prøve er nemmere end dette pointsystem.

vil lige give et eksempel: en thai ( familliesammmenført ) med meget lidt skoleuddanelse fra sit hjemland, meget ordblind, gennemgået dansk 1, har haft fast arbejde siden hun kom til landet, også under dansk uddanelsen, har stadig fast arbejde, skulle vedkommende så begynde at tage en ny udannelse indenfor borger > kulturelt sammenfund > medlem af en skolebestyrellse ETC. for at tjene de sidste 30 point,

nej det mener jeg ikke at vedkommende skulle, syntes allerede at vedkommende har gjort rigeligt for at få den permanente opholdstilladelse.

ret mig gerne hvis jeg tager helt fejl, jeg venter spændt.

Oprettet af DKPete d. 17/03-2010 20:03
#16

Kan kun give TG950 ret !!! Sgu noget mærkeligt noget at man er mere integreret fordi man er med i en forening.... vor herre bevars... når man ikke har små børn... ikke driver sport... hvad fanden havde de tænkt sig ??? Det er bare det sædvanlige Christiansborg pakken tingene ind, så de umiddelbart lyder spiselige men er helt ude af proprotioner. Hvis man kan rimeligt dansk + vil arbejde og/eller ihvertfald ikke ligger samfundet til last - hvad er så lige problemet ? De kunne starte med at checke for sort arbejde i f.ex. Gellerup parken..... Eller krydschecke med toldvæsnet hvordan man på bistandshjælp kan sende 2-3 containere om ugen hjem til Beirut eller Banjul med gamle køleskabe etc.

Oprettet af fckguld d. 18/03-2010 06:56
#17

bkk skrev:
TG950 skrev:


kan da godt være enig med dig at der skal stilles nogle krav for få permanent ophold, men nu er der jo ikke tale om statsborgerskab, det er jo lige før at at den prøve er nemmere end dette pointsystem.

vil lige give et eksempel: en thai ( familliesammmenført ) med meget lidt skoleuddanelse fra sit hjemland, meget ordblind, gennemgået dansk 1, har haft fast arbejde siden hun kom til landet, også under dansk uddanelsen, har stadig fast arbejde, skulle vedkommende så begynde at tage en ny udannelse indenfor borger > kulturelt sammenfund > medlem af en skolebestyrellse ETC. for at tjene de sidste 30 point,

nej det mener jeg ikke at vedkommende skulle, syntes allerede at vedkommende har gjort rigeligt for at få den permanente opholdstilladelse.

ret mig gerne hvis jeg tager helt fejl, jeg venter spændt.




Vi kan da hurtigt blive enige om at niveauet ligger meget højt for at få permanent opholdtilladelse, og det værste er jo at vi alle ved, at hvis DF og regeringen genvælges, vil der efter næste valg komme yderligere tiltag til at begrænse permanent opholdtilladelser, i form af endnu flere stramninger, den tid den sorg…

Til at starte med må jeg sige at dansk 1 ikke er nok til at få de 70 point –
dansk 2 skal bestås først, eller endnu bedre dansk 3
Men det er da klart at har personen svært ved at læse og skrive sit egen sprog, vil det da næsten værre utopi bestå dansk 3, ligesom fuldtidsjob ikke altid er muligt i alle egne af Danmark
Mit bedste bud må være at tage en erhvervsrettet ungdomsuddannelse, 15 point.
her er Social- og sundhedshjælper (SOSU-hjælper) (1 år og 2 måneder) et godt bud, her vil der i fremtiden mangle hænder,
De sidste 15 point kan derefter fås ved 1½ års fuldtidsbeskæftigelse udover beskæftigelseskravet.

Alt i alt sprogskole ca. 2 år, sosu grundforløb 7 mrd + sosu -uddannelse 1 år og 2 mrd + 2½ år i job + 1½ år i job = cirka 8 år, hvis der ikke er ophold imellem uddannelser og job, og der altså er fast job.
Men om 7-8-10 år, når helt ny tilkommende udlændinge lever op til de krav, vil DF hvis de endnu er regeringsgrundlag naturligvis havde gjort det meget svære end det er nu.
desværre er der opbakning i befolkningen på stramninger, grundet adskillige år med hobevis af indrejsende snyltere, prisen kommer nu, for den misforstået asyl-udlændinge politik fra 1980-2000

Oprettet af buffalo d. 18/03-2010 11:04
#18

Hello....SOM SÆDVANLIGT RAMMES DE FORKERTEShockDET ER SGU IKKE NOGET NYT I DETTil hest DF får ikke flere stemmer her fra,det er bestemt ikke studenter huen der varmer om ørene på hovedparten af DF,erne,det ses da også tydeligt da flere er begyndt at bryde ud og finde andre græsgange

Oprettet af thaikurt1 d. 18/03-2010 11:52
#19

buffalo

Som jeg kan læse det du skriver mener du ikke skal stille krav til de menskerne der ønsker at være i DK, men at man tage menskerne fra tre lande uden at de skal yde noget med bare havde social goder som andre danskrene få den dag de stå og ved grænsen.

Kan du komme med en lov som ikke ramme de forkerte ?Read the rules

Det er jo kun en som har meld sig ud at folketing gruppe på grund af han ikke er enig med parti line på dyrvelfært og udlænding politikken.Read the rules

Så få de nok stemme fra andre der har det samme menig.LOL LOL

Redigeret af thaikurt1 d. 18/03-2010 11:54

Oprettet af Bjarne d. 18/03-2010 18:45
#20

Gode Thaikurt

Naturligvis skal der stilles krav til folk, der ønsker at være i Danmark. Men det skal være fair krav, som der er rimelige og realistiske muligheder for at opfylde.
Se på pointsystemet og forsøg at gøre dig tanker om, hvordan man så lige kommer igennem det - ikke blot som udlænding, men tilmed som asiat med de sproglige ekstra-hurdler, det giver. Og måske tilmed som læsesvag eller ordblind med problemer med at udtrykke sig forståeligt.
Bjarne