Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Pas på "løse" kontakter !!!
Oprettet af jager d. 15/11-2004 18:27
#1
tak for et pisse godt indlæg leif, det er der åbenbart nogle der har fået noget at tænke på, bla. alle dem som altid skal svare på det hele de er sku lige pludselig blevet tavse. jeg mener ik du har ret i det hele da jeg kender flere forhold i danmark hvor dette ikke sker meeen også forhold hvor det sker, har oplevet at pigerne arbejder gælden af for veninden da det vil tage for lang tid for hende alene, jeg tror ikke på noget tidspunkt vi danskere kan sætte os ind i thai'ernes tankegang omkring sex da vi er opdraget på en hel anden måde ind de er, de fleste af os mener at man skal være trofast i et forhold, "hvor mange af jer er det" for mit eget vedkommende har jeg kun været trofast i et forhold og det varede kun ½ år måske derfor. men jeg er også opdraget lidt anderledes med en alene far der havde temmelig mange kvindelige bekendtskaber, der var da intet jeg helere ville end være min partner tro, men kan ik sige nej når tilbudet er der. det jeg ser hos thaikvinderne der er løse på tråden er ikke meget anderledes end den måde vi mænd er på, dermed mener jeg at det ikke er alle mænd der er utro lige som det heller ikke er alle thaikvinderne der er det, lige som det heller ik er alle kvinderne du for til at sælge sig selv for at tjene nogle nemme penge. Det som thaierne oplever igennem deres opvækst er tit at en søster eller flere en tante kusine eller andre der er tæt på i familien arbejder i en bar og kommer hjem og føre sig frem med penge og det hele virker som et liv i sus og dus tit fører disse piger sig frem og fortæller om hvor nemt det er at komme til penge, hvordan kan disse piger føle det andeledes end at det er en god måde at tjene penge på. Jeg husker tydeligt min ex-kones lille søster der manglede penge spurgte sin søster om penge, hun fik bare at vide tag du til pattaya 1 måned det er meget nemt, dette gjorde søsteren så, forældrene siger intet til pigerne da de jo også nyder godt af disse penge, der var da ingen af mine ex-svigeforældre der turde sige min ex imod for så ville der da bare blive lukket for det varme vand, når en pige er opdraget på denne måde og ikke ser sex som andet end en handels vare vil heller ikke betragte utroskab som noget specielt forkerdt, de ved selvfølgelig godt det ikke er helt rigtigt for de kommer jo ikke hjem og fortæller om det. men at skære dem alle over en kam og sige de alle er utro tror jeg ikke på, men der hvor konen render i byen vær weekend og overnatter hos veninden der skal man nok lige prøve at komme uanmeldt på besøg hos veninden om morgenen, kan af erfaring sige at det sku ikke er altid de for informeret veninden om at de skulle have sovet der, veninderne forsøger godt nok at rede den i land men det ender sku i noget rod. jeg har da selv efter jeg er blevet skildt og ex'en fået ny fyr som hun er samboende med haft hende overnattende flere gange eller bare på kort besøg. Der hvor jeg mener vi skal skride ind som mænd over for dette er at informere hinanden om hvad vi ved om hinandens koner, jeg havde flere såkaldte venner som vidste hvad der skete omkring mig den gang men intet fortalte mig, men da jeg fandt ud af det kan alle tingene på bordet, det havde bare være rart at vide 1 års tid før så havde der ikke været en permanent opholdstilladelse på bordet, men det er også svært kun at kræve troskab den ene vej og så selv være utro. Og selv om i ikke mangler noget i sengen med konen er det ikke ensbetydene med at hun er tro husk det
jager
Oprettet af surin d. 09/12-2004 20:16
#2
så sandt som det er skrevet hvis man ønsker en thaikone så lad fornuften vinde og lyt til andres erfaringer stol ikke på hende husk en thai er fra en anden kultur men med en smule kontrol så har man den dejligste kone i verden
Oprettet af
John d. 09/12-2004 20:49
#3
surin skrev:
så sandt som det er skrevet hvis man ønsker en thaikone så lad fornuften vinde og lyt til andres erfaringer stol ikke på hende husk en thai er fra en anden kultur men med en smule kontrol så har man den dejligste kone i verden
Nu koger mit pis det er sku da den værste gang vrøvl jeg har hørt!
Man er da dummere end politiet tillader hvis man gifter sig med en man ikke stoler på, og det er da fuldstændig umuligt at styre et ægteskab med kontrol.
Hvis det er holdningen så forstår jeg bedere at der er flere af jer (kloge hoveder) der har der har flere Thai ægteskaber bag jer. Det siger mere om jer end jeres eks. koner.
Det er rigtigt at Thaier har en anden kultur men de er også mennesker og hvis man prøver at kontrollerer et andet menneske uanset race så går det galt.
Det er rigtigt at man skal lytte til andres råd og erfaringer og derefter lade fornuften råde, og få et forhold i gensidig respekt!
John

#4
jager skrev:
jeg har da selv efter jeg er blevet skildt og ex'en fået ny fyr som [b]hun er samboende med haft hende overnattende flere gange eller bare på kort besøg.[/b] Der hvor jeg mener vi skal skride ind som mænd over for dette er at informere hinanden om hvad vi ved om hinandens koner, jeg havde flere såkaldte venner som vidste hvad der skete omkring mig den gang men intet fortalte mig, men da jeg fandt ud af det kan alle tingene på bordet, det havde bare være rart at vide 1 års tid før så havde der ikke været en permanent opholdstilladelse på bordet, men det er også svært kun at kræve troskab den ene vej og så selv være utro. jager
Hej Jager,
Har du så informeret din ex-kones samlever om det eller kan/vil du ikke undvære


hende kort besøg/overnatning? Det er svært at tage dig seriøst når du handler direkt modsat af det du predikær.
M.v.h., M.Rasmussen

Oprettet af surin d. 10/12-2004 07:01
#5
John skrev:
surin skrev:
så sandt som det er skrevet hvis man ønsker en thaikone så lad fornuften vinde og lyt til andres erfaringer stol ikke på hende husk en thai er fra en anden kultur men med en smule kontrol så har man den dejligste kone i verden
Nu koger mit pis det er sku da den værste gang vrøvl jeg har hørt!
Man er da dummere end politiet tillader hvis man gifter sig med en man ikke stoler på, og det er da fuldstændig umuligt at styre et ægteskab med kontrol.
Hvis det er holdningen så forstår jeg bedere at der er flere af jer (kloge hoveder) der har der har flere Thai ægteskaber bag jer. Det siger mere om jer end jeres eks. koner.
Det er rigtigt at Thaier har en anden kultur men de er også mennesker og hvis man prøver at kontrollerer et andet menneske uanset race så går det galt.
Det er rigtigt at man skal lytte til andres råd og erfaringer og derefter lade fornuften råde, og få et forhold i gensidig respekt!
John

jeg kan godt se at kontrol er et forkert ord men hun skal vide hvor grænsen går for uden grænser så går en thaipige meget langt det er nu engang deres kultur ja nu sidder der en del af jer og råber det er ikke jeres kone det er da også muligt men hvis i ikke kender til det ved div. venniner og andre thai bekendskaber så går i sku med sky-klapper og øre-propper
ok så er jeg klar til debatten og se john der kan svares uden at kalde andre dumme
Oprettet af jager d. 10/12-2004 08:12
#6
hej falang yao
egentlig er jeg sku ligeglad med om du kan tage mig seriøst, hvor handler jeg modsat af hvad jeg skriver.
for det første skriver jeg at jeg aldrig vil sige nej hvis der bliver stillet et knald op, gør jeg ik.
jeg mener også der er forskeld på en kæreste og en kone, jeg tror ik jeg behøver at uddybe dette for dig, men hvis du er i tvivl om det er du velkommen til at skrive tilbage, så skal jeg nok fortælle dig hvad forskellen er ok.
vedr. om at "kontrollere sin kone" mener jeg når jeg idag ser i bakspejlet at jo jeg skulle have sat nogle regler op dengang, og havde dette i givet fald givet anledning til at hun fik forbud mod at gå i byen konstant ja så havde det vel været at kontrolere/styre hende, nogle af pigerne kan sagtens finde ud af at leve i et ægteskab, men der er så sandelig også mange af dem der stadig tror de arbejder i baren, og det at gøre hvad man har lyst til selv det er en selvfølge.
jeg ved at min ex ikke var den eneste der opførte sig på denne måde hun havde ca 10 veninder som hun konstant gik i byen med, og disse piger opføre sig på nøjagtig samme måde som hun gjorde, og de fleste af dem er gift. "så er spørgsmålet" hvem af jeres koner er det for det er vel ikke kun de ukendtes koner. jeg syntes at disse blinde personer skal prøve at tage en tur til byen, istedgade ligger der bla. et par thaibarer "ikke bodeller" og der er baronen & baronessen, 90 af de thai piger som disse steder sælger sig selv er gifte kvinder som lige er i byen med veninderne og så kan man begynde at tage massage klinikkerne rundt om i byen, Jeg mener ik det gør nogen skade i et forhold at sætte regler op om det så udlægges som at kontrollere ægteskabet eller styre det, hvis man ikke gør det kan jeg af erfaring sige, så forliser ægteskabet.
hvad ville du svare hvis din kone kom 3 weekend i træk og ville i byen både fredag og lørdag, hvis du svare nej, kontrollere du så konen???
jager
Oprettet af
John d. 10/12-2004 11:56
#7
Hejsa
Nu koger det ikke mere.
Men jeg syntes stadig det er en underlig livsholdning du giver udtryk for Surin.
Og jeg syntes det er noget vrøvl når du siger ”
det er en thaipiges kultur at gå meget langt”, det har efter min mening intet med kultur at gøre.
Jeg mener som sagt at den eneste måde at basere et godt forhold (ægteskab ) på, er ved gensidig tillid respekt og forståelse, uanset hvilke racer der er tale om. Ville du bryde dig om at der blev stillet grænser for dig i et forhold?
Det er rigtigt at der er nogle der lever med skyklapper på, men det siger mere om dem, end deres partner, det har intet med thaier at gøre, de mennesker ville også have skyklapper på i et forhold til en dansker.
Du skriver: ”
ok så er jeg klar til debatten og se john der kan svares uden at kalde andre dumme” jeg er da meget ked af hvis du føler dig truffet, men som du jo selv siger var kontrol et forkert ord.
For øvrigt holder du dig jo heller ikke tilbage for at kalde andre for fjols. Du skrev den 5/12:
lad være at give op vi er her næsten alle både fjolserne og os det ved det hele
Det er store ord, jeg kan godt se dine smilys, men hvis du mener at du ved det hele så har du meget at lære.
Og til Jager
Falang yao spørger jo bare om du har informeret din ex-kones samlever om at du stadig er sammen med hende, når du nu siger
at vi som mænd skal informere hinanden om hvad vi ved om hinandens koner. Det mener jeg også er selvmodsigende. Men du kommer jo selv med svaret:
men det er også svært kun at kræve troskab den ene vej og så selv være utro. Jeg må godt du må ikke! Hvor er den gensidige respekt?
John

Oprettet af surin d. 10/12-2004 16:09
#8
john læs og forstå hvad jaeger skriver og tag ved lære af de råd der kommer
men du er måske af den mening at forde du siger/tror/ved at det ikke gælder din kone så sker det slet ikke og lev du bare vidre med den mening men det forhindre altså ikke mig i at skrive om de dårligdomme jeg ser i thai-kredse igen og igen
og så håber jeg at de råd og erfaringer jeg kan give vidre kan hjælpe andre uden om mange af de problemer der er i mange dansk thai ægteskaber
og jeg føler mig ikke truffet af dine udtaleser om dumme mennesker jeg tænker kun mit om de åbenbart voksne mennesker der ikke evner at debattere på et højere niveau end børnehave børn
men du skal da have lidt ros det var jo tæt på at du forstod meningen med den smiley

der var efter min udtalese om fjolser og kloge


Oprettet af surin d. 10/12-2004 16:14
#9
og john der er grænser i alle forhold også i dit
Oprettet af oleskyum d. 10/12-2004 18:06
#10
Hej.
Jeg er en af dem der stoler på min kone, og hun kan stole på mig.
Men jeg må desvære give Surin ret. Jeg ved ikke hvorfor men hvis i ikke vil blive uvenner med andre, så lad være med at komme de steder, hvor Thaier mødes. Hvis i på samme tid vil give manden besked, på hendes opførsel.
Jeg kender hele rumlen, prøv at fortælle manden at du har set hans kone gå ind på en massageklinik, så er du misundelig eller jeg ved ikke hvad, så glem alt om at fortælle nogen noget dårligt om hans kone. Det vil altid blive misforstået.
Men endnu en opfordring til at føre debatten eden ukvemsord.
Hvis jeg tilfældig skulle komme i templet, jeg har været der et par gange, men bryder mig ikke om at være der.
Her er årsagen måske, at jeg vil ikke tale med folk, der måske her på siden har kaldt mig alverdens ting.
Alle Thaier taler i munden på hinanden og hvordan opfører vi danske mænd os. Jeg har været så heldig at een hilste, måske ved et uhæld.
Man føler sig absolut ikke velkommen, hvis der er danskere tilstede.
Oprettet af
John d. 11/12-2004 02:53
#11
Hej Surin
Jeg læser og forstår hvad Jager skriver, men derfor er det ikke ensbetydende med at jeg er enig med ham.
Jeg kan kun kaste dit råd tilbage, læs og forstå hvad jeg skriver – og lad venligst være med at tillægge mig nogle meninger jeg ikke har, og ikke har givet udtryk for.
Jeg kender alle dårligdommene fra thaikredsene i Dk og i Thailand, men jeg ved også at nogle af de dårligdomme kan føres tilbage til den danske mand og den måde han behandler sin kone på. Derfor reagere jeg som jeg gør når der er nogle der taler om at kontrollere eller for den sags skyld at sætte grænser i denne forbindelse.
Du har helt ret i at der er grænser i mit forhold, men det er ikke nogle
jeg sætter, det er nogle der opstår af den gensidige respekt jeg taler om.
Det er fint at du gerne vil hjælpe andre herinde, det vil vi vel alle hvis vi kan, med det er jo ikke ensbetydende med at du eller jeg har ret i vores råd, jeg skriver bare hvad min mening er, og det vil jeg blive ved med selvom du måske mener at du og nogle få andre er klogere.
Med hensyn til at jeg skriver ”dummere end politiet tillader” så må du meget undskylde jeg kan ikke se det er på børnehave niveau - Når der er et menneske der mener at det kan kontrollere et andet menneske så mener jeg at han /hun er dum, kig engang i historie bøgerne det er gået galt hver gang der er nogle der har prøvet.
John

Oprettet af surin d. 11/12-2004 09:23
#12
hej john
ja langt hen af vejen har du ret i at du har din mening og jeg min og der er ingen der siger at det nødvendigvis er din eller min mening der er korrekt i sidste ende vidre giver vi begge de erfaringer vores liv har givet os og kloge mennesker lærer af deres erfaringer
du har dog stadigvæk ikke fattet ironien i min besked til leif om fjolser og kloge debatørere men leif og jeg har været med her fra starten af og før dette forum på leifs egen dansk thai forening og vi har begge svaret ærligt på mange spørgsmål og givet mange advarsler til andre med baggrund i vores egne erfaringer i tidligere ægteskab-er og på den baggrund er vi blevet kaldt både fjolser og kloge hoveder o.s.v. så derfor ironien havde jeg været et klogt hoved så havde jeg lyttet til andre og undgået mange af de problemer i mit tidligere ægteskab og sikkert smidt hende ud inden det første år var gået
#13
Hej
Jeg syntes at der er meget snak om at kontrolere og styre sin kone.
det må da være en hver mands ret at sige til kvinden et hun ikke skal fare i byen


Enten er man gift for at have et ægteskab som drejer sig om to personer eller man bliver benyttet for at kvinden kan være her og tjene penge.
selv med en Dansk kvinde er der da ingen mand som finder sig i at hun smutter i byen hver fredag og lørdag

Jeg tror ikke at en Dansk mand har bragt en Thai pige hele vejen til Danmark for at hun bare skal tage i byen, jeg vil tillade mig at sige at manden har bragt hende til Danmark for at have et lykkeligt ægteskab med hende, hvor det drejer sig om et stabilt og lykkeligt sammenvær.
Har pigen den ide med at rende i byen så må det jo være fordi hun ingen føelser har i hendes ægteskab, og så er det bare at sende hende retur, fordi det ændre sig ikke.


Der er også skrevet at man ikke skal opsøge de steder hvor thaier mødes. det kan jeg kun tilslutte mig, det er at bede om ballade.
Jeg tror ikke der findes nogle som er så gode til at bag tale hianden end thaier, de er mere end onde vil jeg mene


Men finder man en thai pige som også ønsker kærlighed og et stabilt ægteskab, så holder det også.


Parkpean
Oprettet af
John d. 11/12-2004 11:52
#14
Hej Parkpean
Du har i det store hele ret, efter min mening.
Men jeg mener du glemmer en ting, nemlig de forhold hvor der er en mand der tager en pige herop for at have en smuk kvinde at vise frem, en billig hus hjælp og en at hoppe i kanen med, for derefter at ski.. på hende, og måske oven i købet banker hende hvis hun ikke makker ret. Jeg kender et par stykker af disse forhold, hvor det er manden der udnytter kvinden, og det syntes jeg er forkasteligt.
Med ønsket om en god weekend
John

Oprettet af Brandt d. 11/12-2004 18:19
#15
Hejsa !
Jeg kan kun tilslutte mig jeres ofattelser af et godt stabilt forhold, hvor der SKAL være gensidig respekt for hinanden
, eller du'r det ikke, ligemeget om vi taler DK kultur eller Thai kultur, ellers er der jo intet at bygge på......
Hav en fortsat god weekend.
Hilsen
Brandt & Nok
Oprettet af
chang d. 12/12-2004 00:24
#16
hej.
jeg ved ikke så skide meget om thailand men en ting ved jeg nogle typer af piger/mænd er ikke til at rette på de er simpelhen ude for rækkevide og total hjernedøde.
tag foreksempel en af hvor`s bekendte han kunne ikke se andet end godt i sin kone ( det skal der til lige siges at manden er meget vel uddannet så det skulle ikke være mangel på hjerne der gjorde ham så blind men nok nærmer mangel på at læse og forstå piger`s personudstråling ) ind til hun lå og kneppede med en anden.
mange gange har vi diskuteret om det nu var så smart at han ikke fik særeje men det syntes han var noget svineri at der var nogle mænd der gjorde, hvis man gifter sig må man også deles om alt. der var bare lige et problem han gav hun tog og glemte lige at hjælpe til med at få nogle penge i hus, så manden knoglede som en tosset for at konen kunne få hvad hun ville.... bare det så godt ud ud af til så gjorde det ikke noget at det var nogel lort ind af til....
hun fortalte hvor dårlig han var mod datteren som hun havede fået her op...... det skal så også siges at han ikke var en der lige var den bedste til børn... men hold kæft hvor en gang pis hun er selv skide ligeglad med sin egen datter hun går for lud og kold vand hvis det ikke var for nogle af vennindene som tog sig af barnet kunne hun lige så godt bo på gaden



det får sku mit pis i kog....
første gang jeg mødte damen tænkte jeg hvad helvede tænker manden på det er sku den værste lu... jeg længe har mødt. kan han ikke se det tænkte jeg men det kunne han ikke ,så det er ikke altid dårlig at være oplært på gaden hvor man hurtigt lære hvilke personer man gider at bruge sin tid på og hvem man skal undgå.... det kan godt være jeg ikke har den bedste iq men jeg har af lige vel prøvet den del og lært af det, men nogle lære det aldrig eller ser det ikke før det rammer dem.
m.v.h chang
#17
Okay .... men jeg tænkte ikke i de baner med at det var en dårlig mand jeg ville omtale.

Ja der findes disse typer,


Jeg tænkte i den almindelige værdi af et godt ægteskab, hvor vi respektere hianden.
og formålet med at tage en Thai pige helt til Danmark.
der tænkte jeg kun på gode mænd og det som jeg tror alle gode mænd ønsker. kærlighed, sammenhold. en stabil hverdag.
og en køn kone at vågne op til hverdag.


Parkpean
#18
surin skrev:
hej john
så derfor ironien havde jeg været et klogt hoved så havde jeg lyttet til andre og undgået mange af de problemer i mit tidligere ægteskab og sikkert smidt hende ud inden det første år var gået
Hej Surin,
Havde du været klogere end os andre vil disse ord ikke passe:
KLOGSKAB KOMMER AF ERFARINGER,
ERFARINGER KOMMER AF DUMHEDER,
OG MAN BLIVER ALDRIG KLOG,
KUN RIG AF ERFARINGER.
M.v.h., M. Rasmussen

Oprettet af jager d. 12/12-2004 22:18
#20
I er velkommen til at læse mine indlæg, eller springe dem over.
men det jeg skriver om er hvad jeg har oplevet og set/ser i forhold i min omgangskreds,
mit sidste ægteskab startede da også pisse godt ud med fred og ro det første år, så begyndte et nyt klientel af veninder at dukke op og bytuerne begyndte så småt at tage til, jeg så det heller ik i starten, var egentligt glad for at få mine friaftener også til at rende til mine venner uden hende, til slut kom hun sku bare ikke hjem før næste dag.
jeg satte på intet tidspunkt grænser for hendeog hun kunne ikke selv sætte dem.
på et senere tidspunkt talte vi om at flytte sammen igen, mit krav var at jeg ikke kunne acceptere byturerneog hvis hun ville i byen blev det med mig under armen, i hvertfald indtil jeg kunne stole på hende igen, for en tillid skal bygges op igen. hendes eneste krav var at hun skulle have lov til at bestemme over sine byture selv, idag bor hun sammen med den anden for kontant hjælp og har ikke råd til at gå i byen, meeeen nu kan hun gøre det når hun vil.
når man ser på min ex er hun er sød og omgængelig dame, meget udadvendt, alle jeg kender er glade for hende, hun opføre sig ikke eller klæder sig ikke eller på anden måde ligner en L....
men når hun først går i byen og har taget sin bane eller flere, så sker der sku noget i den øverste afdeling, den slår bare fra, og så er hun lige pludselig en helt anden end den jeg blev gift med og levede godt sammen med et par år.
det skal siges at jeg aldrig har lagt en hånd på hende selv om jeg virkelig har haft lyst, men man kan blive tvunget der ud hvor man for lyst til det.
det med at man skal holde sig fra kredse med thaier kan jeg ikke se hvorfor man skal, jeg har da lært mange at kende den vej, kommer da også indimellem til thaifesterne selv om jeg ikke er gift mere (det kunne jo være jeg mødte hendes nye fyr hehe) jeg hygger mig gevaldigt der, det kan da godt være der er nogle der bagtaler mig, og hvad så, men hvis man skal holde sig væk fordi mig ikke vil have folk taler om en, burde man nok flytte ind i en osteklokke.
jager