Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Slut med visarun ?

Oprettet af Payanak d. 09/08-2007 07:16
#1

Der er ingen pb i Vietiane, Laos.
Man afleverer passet og den foelgende dag afhenter man det igen.

Man kan tage flyveren fra Bkk til Udon Thani kl. 6 om morgenen (Nok Air), og flyve hjem kl. 5 om eftermiddagen naeste dag (Air Asia).
Fra lufthavnen i Udon tager man en minibus til broen. Der skifter man til en saerlig bus der kun krydser broen. Paa den anden side af broen i Laos skal man forhandle sig frem til en pris ind til byen (med taxi).
Man er fremme tids nok til at naa ambassaden samme dag (foer 12 middag).
Naeeste dag henter man sit pas kl. 1 om eftermiddagen. Og saa gaar turen mod lufthavnen i Udon...


I Phnom Phen, Cambodia tager det 3 dage at faa lavet sit visa...og saa kan man tilmed kun goerer det en gang. Her faar man stemplet i passet at man ikke skal soege om flere visaer i Phnom Phen.
(Og man faar naesten kastet passet i hovedet ved afhentning Shock )



Oprettet af Suk Rak Ning d. 27/08-2007 10:26
#2

Go' dag igen.

Er der nogen der ved, hvor og hvordan man ta'r paa visarun naar man bor i Phitsanulok, er der ikke sted i Tak-provinsen......Jeg taenker selvfoelgelig paa " Burma "

Paa forhaand tak.............


Det er kun et md. stamp jeg skal ha'.

Oprettet af Suk Rak Ning d. 27/08-2007 11:28
#3

Har faaet svar paa mit spoergsmaal, det er i Mae sot som ligger ca. 80 km. fra Tak.


Tak til Ole ..Grin

Redigeret af Suk Rak Ning d. 27/08-2007 11:29

Oprettet af Suk Rak Ning d. 25/09-2007 05:33
#4

Go' dag til alle....

Saa er det i dag, at det er tid til det store visa-run ( Laos ).

Er der nogen der ved hvor i VIENTIANE ambasaden ligger, er graenseovergangen aaben 24 timer i doegnet, er der problemer med at faa sin bil med over og er der nogen der ved, hvor der ligger et billigt hotel i naerheden af ambasaden ( Det er jo kun en enkelt overnatning )

Paa forhaand TAK !..................

Oprettet af Payanak d. 25/09-2007 06:06
#5

Vietiane er ikke ret stor og det er let at finde rundt.
Spørg på gaden eller tag en taxa Smile

De fleste hoteller ligger ved springvandet eller langs floden.
Koster typisk under 20$US...


Oprettet af joensen d. 29/10-2007 01:27
#6

Hvis du som dansker er gift med en Thaikvinde, kan du få et 1 års visa (non immigrant o, med multiple entry) fra den Thailandske ambassade i Danmark for 900 dkk, du skal blot vise en vielsesattest og din kone skal skrive bag på kopien at i stadig er sammen i Thailand. Ingen spørger efter bankgaranti eller kontoudtog eller anden økonomisk dokumentation, har selv lavet sådan et visa i september i å, og vil også gore sådan i fremtiden. Alt det ælv og kævl man hører her og alle andre steder om visa problemer er skam lidt for meget, livet skal leves uden for mange problem og brok, nogle gang har jeg mistanke om at de personer der har alle de her visa problemer er nogle lyssky objekter eller noger i den henretning.

Vi lever i et skuespil indtil vi opdager at det faktisk er livet.

Oprettet af Nikolaj Gregersen d. 29/10-2007 02:35
#7

Argh!

Gode nyheder Joensen!

Nu har jeg gjort alt hvad der stod i min magt for at få arbejdstilladelse, og det gik selvfølgelig ikke. Jeg har med vilje trukket bryllupper ud i langdrag, da jeg ville gøre det ordentligt, istedet for en formel ting på papiret.
Tror du at jeg kan få lavet det visum på den danske ambassade, når ejg kommer tilbage, og er blevet gift med Jay?

MVh

Nikolaj

Oprettet af Suk Rak Ning d. 29/10-2007 08:10
#8

Joensen.

Nu er jeg ikke gift endnu, har heller ingen arbejdstilladelse da jeg ikke foeler jeg er skabt til at arbejde, saa jeg maa ty til alle de her visa-runs..........Tillykke med at du ikke er LYSSKY, men derimod en mand med orden i tingene..............Jeg skal lige ud at tale i den store telefon.......

Mvh. den anonyme...Shock

Oprettet af xxxx d. 29/10-2007 08:14
#9

Hejsa joensen.
Det var måske en rigtig god ide du læste de tråde er er/har været om div visa problemer, inden du beskylder alle for at være lyssky elementer..
Det du har fået kan alle som er Thai gift eller pensionister få ja, men det kræver du tager en tur til dk hvert år..

Det har intet med visa hysteriet at gøre for dem som ikke lige gider tage en tur til DK...

le-si

Oprettet af manse d. 29/10-2007 16:13
#10

Hej Joensen

Jeg vil da bare lige oplyse om, at da jeg alligevel var i Tyrkiet og Ankara gik jeg på den Thailandske ambassade og ville have et multy O og alt det andet, efter 3 timer var den klaret for 900 kroner uden problemer, så det visa kan du få hvor du er uden for Thailand bare du besøger den Thailandske ambassade, og så er du fri for visa run du kan bare tage til bangkok eller nærmeste officielle kontor og få dit stempel hver 3. måned indtil dit visa skal fornyes, for så må du ud af landet og finde en ambassade igen, så hvad er egentligt problemet ud over en lille rejse til den nærmeste ambassade, den behøver jo ikke være Danamrk.

manse

Oprettet af ben d. 17/11-2007 06:09
#11

Manse; forkert. Et multiple non-Em O visa fra Thai ambassade i udlandet kan vaere valid i et aar men man SKAL paa visa run hver 3. maaned - og selvfoelgelig ud af landet efter visa udloeber for at faa et nyt.

En af fordelene ved 1 aars forlaengelser/"visa" udstedt i Thailand er at man IKKE behoever at tage paa visarun overhovedet, eller forlade landet for at faa et aar mere - men blot skal rapportere til emmigrationen i Thailand hver 3. md - og forlaenge hvert aar.

Skaal!

Oprettet af kiml d. 17/11-2007 08:51
#12

er der nogen der ved om thaier skal have visa til malaysia

Oprettet af laodenmark d. 17/11-2007 09:51
#13

til kiml: Nej der kræves ikke visa for Thaier der rejser til malaysia,
(begge lande er medlem af ASEAN/ hvilket modsvarer EU)
Sjovt du spørger, da spørgsmålet også kører i replikboksen på siden.

Oprettet af roald d. 17/11-2007 12:18
#14

Nogen der ved hvilke lande der er med i ASEAN

Oprettet af Webmaster d. 17/11-2007 12:35
#15

ASEAN

ASEAN blev oprettet 8. august 1967 med det formål at skabe fred og økonomisk vækst i sydøst Asien. De første medlemslande var Indonesien, Malaysia, Filippinerne, Singapore og Thailand, senere blev Brunei (1984), Vietnam og Laos (1995), Burma (1997) og Cambodja (1999) medlemmer. Der bor 400 millioner mennesker i landene. Endnu er det et løst økonomisk samarbejde, men det skal munde ud i frihandelsaftale inden 2003.

ASEAN ønsker at udviklingen skal gå hurtigere fremtiden. Det er både økonomisk, videnskabeligt og diplomatisk. De vil arbejde for at varer og tjenesteydelser bliver handlet mere i mellem landene end de gør i dag, hvilket er rimelig nemt da landene ligger i en samlet gruppe.

Den økonomiske vækst i ASEAN er meget god, der har været en god vækst i årene 1996-2000. Bortset fra 1998 hvor der har været en økonomisk krise i landene, i 1998 er der en negativ vækst på 7,16. Grunden var en valutakrise som ramte alle landene i Asien. I de andre år har der været en økonomisk vækst på 3,42 – 7,29, altså højkonjunktur. Det er grunden til at landene stadig arbejder sammen, er at de økonomisk er kommet tættere på det vestlige verden, og dermed også får en kultur der ligner den vestlige.

ASEAN landene går også ind for fred, derfor har de vedtaget at der ikke må være atom våben i medlemslandene. I fremtiden regner de med at også forbyde masse ødelæggelses våben.

Oprettet af Webmaster d. 17/11-2007 21:42
#16

Har fået tilsendt følgende fra Kenthsa via email:

1 ÅRS RETIRMENT VISA - 50 ÅR Och ÄLDRE

1. Passet ditt måste ha minst ett års längre giltighet

2. Non-Immigrant O eller B visa ”Single eller Multiple Entry” måste fortsatt vara gällande.

3. Med detta visum måste man utanför Thailand på en ambassad eller konsulat

4. 800,000 Baht eller mer i en Thailändsk bank 3 månader före att man söker

5. Eller garanterad pension på 65,000 Baht per månad eller mer 6. Eller en kombination av garanti och månatlig pension och pengar i thailändsk bank upp till 800,000 Baht

7. Eller bekräftelse från din ambassad/konsulat i Thailand på din månadspension

8. Eller brev från din thailändska bank som bekräftar innestående 800.000

9. Hälsoattest från thailändsk läkare

10. Ett utfyllt TM7 ansökningsformulär

11. Ett passfoto

12. Ansökningsavgift

13. NYTT:
Kopia av kreditkort, ATM kort, Visa kort förstasida/baksida (Signerat) Utländsk, Thai

Kom ihåg 90 dagers regeln, och om du reser ut ur Thailand under året
Glöm inte ”Single eller Multiple Entry”!
Oppdatert: 2007-11-15

Ändring av visumregler 21. oktober 2007

Pattaya Immigration Byrå introducerar följande regler när det gäller 1 års visum och förlängning av ankomstvisum 30 dager och 60 dagars turistvisum.

Sökare av 1 års retirement visum måste nu visa kopia av första- och baksida av gällande ATM kort, Visa eller kreditkort i sitt namn.
Kopiorna måste vara signerade av den som söker, det betyder inte något om det är utställt i Thailand eller utanför.

Detta är för att visa att den som söker har vanlig god ekonomi.

Söker du förlängning av visum, för till exempel “Visa on Arrival”, som är 30 dagar något som du kan få 7 dager på, eller “60 dagars Tourist Visa”, ger de 30 dagar extra, måste du visa en returbiljett, med ett fastställt datum för utresa ur Thailand när visumet utgår.

Detta är ett krav från Pattaya Immigration som visar att du har för avsikt att resa ut ur Thailand.
,br> Efter den information vi har fått gäller detta med kreditkort bara i Pattaya.

Vi fick också besked från gränspasseringen vid Laos att de kommer att begära att få se returbiljett ut ur Thailand.


http://www.scan-s...pageid=286


Lidt andet brugbar information:

http://www.scan-s...p?pageid=5

Oprettet af roald d. 18/11-2007 00:43
#17

laodenmark skrev:
til kiml: Nej der kræves ikke visa for Thaier der rejser til malaysia,
(begge lande er medlem af ASEAN/ hvilket modsvarer EU)


Du skriver det som om thaier kan rejse frit i ASEAN. Det er ikke helt rigtig, jeg ved thaier skal ha visum til cambodja

Oprettet af Torbusa d. 18/11-2007 03:24
#18

Da jeg var paa visarun til Cambodia i 2006 havde jeg min thaiveninde med,hun skulle ikke have visa for at komme over graensen,

mvh.tm

Oprettet af helge d. 18/11-2007 11:35
#19

er cambodia i Asean? mvh helge

Oprettet af helge d. 18/11-2007 11:37
#20

ups. har lige læst længere oppe. bare glem det. tak