Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: SU snyd i Thailand
#1
EnVen skrev:
Som omtalt i anden tråd, er der folk i Thailand, danskere vel at mærke, som modtager SU fordi de modtager fjernundervisning over computer.
Dette er der i sig selv ikke noget galt i, hvis de er unge studenter som rejser lidt rundt og vil tjene point til deres videre studier.
Her drejer det sig om 'voksne' mennesker som har forretning i Thailand og derfor tjener penge ved siden af. De modtager kun undervisning for at kunne søge SU, det er absolut ikke for at opfriske nogle folkeskole kundskaber.
Hvad synes DTW brugere? Er det rimeligt at den danske stat ( SU= Statens Uddannelsesstøtte) skal smide penge i forretnings drivende i Thailand, så de kan leve det søde liv i LOS for skatteborgernes penge.
Jeg synes det er en skandale og etisk forkert.
Nu vil jeg tage på lørdags arbejde og tjene lidt penge jeg kan betale skat af, som staten så kan sende til Thailand til de nødlidende bar ejere

Jeg har aldrig hørt (rygter) om forretningsdrivende danskere i Thailand, og slet ikke bar-ejere, der modtager SU?
Hvor har du de oplysninger fra?
Hilsen, Robert
Oprettet af EnVen d. 29/10-2011 20:50
#2
Robert Kronberg
I princippet er det jo ligegyldigt hvor jeg har oplysningerne fra, men du kan sende en PB og vi kan snakke der.
Oprettet af
Bussaba d. 29/10-2011 20:54
#3
Enven
Det er da bestemt ikke ligegyldigt. Jeg ville da gerne tage min Phd i Thailand, mens jeg har en bar i Pattaya for SU penge.
Oprettet af EnVen d. 29/10-2011 21:07
#4
moerk5002 skrev:
Bussaba skrev:
Jeg glæder mig til at taxi chauffører skal have studenter eksamen, så begynder de måske at kunne finde vej og stoppe med at stille dumme spørgsmål, Måske kan man tage en taxi eksamen på SU i Thailand. Det var måske noget moerk5002?
En studenter eksamen som adgangsbillet til DTW ville nok også sive de dummeste indlæg fra

Jeg forstår ikke helt dit indlæg?
Du kan måske give mig en forklaring om hvad der er noget for mig. En taxi eksamen på SU.....?????
Du kan da ikke have en studenter eksamen, for så var dit indlæg da sivet fra...... Klaphat!
Som det fremgår af dit tidligere indlæg kan det ikke være en PhD du tager, men derimod et Taxi kursus. Så vidt jeg ved er PhD uddannelsen det man kalder den
Lille Doktorgrad og det tror jeg ikke du er intelligent nok til, så du må nok søge dine oplysninger selv. Skal du have hjælp til at Google eller lign. står jeg gerne til rådighed.
I øvrigt kan man ikke tage PhD på fjernundervisning.
Ha en god dag (aften)
Redigeret af EnVen d. 01/01-1970 02:00
#5
EnVen skrev:
Robert Kronberg
I princippet er det jo ligegyldigt hvor jeg har oplysningerne fra, men du kan sende en PB og vi kan snakke der.
Mange tak, men jeg har ikke brug for oplysningerne personligt.
I øvrigt har du ret i, at en PhD (doctor philosophiae - den lille doktorgrad) er en slags uddannelse, hvorimod Dr (doctor - doktorgrad) ikke er en uddannelse, og der gives ikke SU til sidstnævnte, hvorimod førstnævnte kræver et vist engagement, der efter danske forhold nærmest er en slags ansættelse.
Hilsen, Robert
Oprettet af
Bussaba d. 29/10-2011 21:39
#6
Det fremgår ikke af mit tidligere indlæg at jeg vil tage en Phd, ej heller et taxi kursus. Og hvem taler om fjernundervisning? Det kunne faktisk være meget interessant at tage en højere uddannelse i Thailand, fx en Phd, omend den ikke er så meget værd som vestlige uddannelser.
Så hvor har du oplysningerne om bar ejere på SU? Det var der, vi kom fra.
Oprettet af
vandango d. 29/10-2011 21:41
#7
EnVen skrev:
vandango skrev:
Personligt synes jeg at også voksne personer/studerende der opholder sig i Thailand har ret til SU.
Men hvis de ikke opgiver deres indtægt til SU., jamen så har de degraderet dem selv til plattenslagere/platugler.
I øvrigt tak for fidusen.

Du skal ikke takke for fidusen vandango, du er sgu for godt uddannet til at tage folkeskolen igen på 9.-10. klasse niveau, så glem det.
Til Phom: Det er jo netop de ældre årgange som laver snyderierne og SU lån kan de også lave. Gud ved om de nogensinde betaler tilbage, jeg tvivler.
Nåh nej - men jeg orker ikke at arbejde indtil jeg bliver 65-67 år.
Derfor kunne f.eks et interessant fjernstudie gøre, at jeg kan trække mig tilbage lidt før, og samtidig lave noget spændende i Thailand.
Oprettet af EnVen d. 29/10-2011 21:54
#8
Bussaba skrev:
Det fremgår ikke af mit tidligere indlæg at jeg vil tage en Phd, ej heller et taxi kursus. Og hvem taler om fjernundervisning? Det kunne faktisk være meget interessant at tage en højere uddannelse i Thailand, fx en Phd, omend den ikke er så meget værd som vestlige uddannelser.
Så hvor har du oplysningerne om bar ejere på SU? Det var der, vi kom fra.
Du skriver ''
Min PhD'' hvilket må betyde at du er i gang! Eller hva? Se indlæg #23
Du kan jo kun opnår SU på fjern undervisning, derfor taler jeg om fjernundervisning. Der er ingen højere uddannelser som du kan tage i Thailand og få SU for.
Du er sgu ude for pædagogisk rækkevidde Bussaba!
Hvor mine oplysninger kommer fra er ligegyldigt, fakta er at tingene foregår. Hvorfor er du så vild for at vide det, har du noget i klemme?
Redigeret af EnVen d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af
Bussaba d. 29/10-2011 23:10
#9
Jeg kunne jo ikke skrive DIN Phd. Nå, nevermind, og hids dig nu lige lidt ned. Jeg er ikke i gang, men det kunne jo være at jeg kom det, hvis jeg når inden for pædagogisk rækkevidde.
Det er jo ikke fakta at tingene foregår, hvis det ikke kan bevises og kun er en tilfældig påstand. Jeg har intet i klemme, men hvorfor vil du ikke ud med sproget? Hvilken bar ejer modtager SU i Thailand?
Oprettet af
THansen d. 29/10-2011 23:19
#10
EnVen skrev:
Du skriver ''Min PhD'' hvilket må betyde at du er i gang! Eller hva? Se indlæg #23
Du kan jo kun opnår SU på fjern undervisning, derfor taler jeg om fjernundervisning. Der er ingen højere uddannelser som du kan tage i Thailand og få SU for.
Du er sgu ude for pædagogisk rækkevidde Bussaba!
Hvor mine oplysninger kommer fra er ligegyldigt, fakta er at tingene foregår. Hvorfor er du så vild for at vide det, har du noget i klemme?
Hvad er en højere uddannelse i Thailand?
Du kan 'sagtens' tage en bachelor på et universitet i Thailand og få en dansk su til denne.
Oprettet af
natty d. 29/10-2011 23:27
#11
nu er jeg da forvirret på et højere niveau, man kan sagtens tage en bachelor i udlandet?, hmmm
Hvis der gives SU til at uddanne sig i udlandet skal det vel godkendes først?
Og i Gamle kan ikke få SU som reglerne er nu, hvis du har en anden uddannelse.
Jeg kan da ikke bare vælge et uddannesested, skal det ikke være godkendt?
Men jeg er da glad for at THansen skriver at man ikke bare kan tage den nedre snedkerprøve på SU, eller læse lidt Thai sprog på SU

Redigeret af
natty d. 29/10-2011 23:33
Oprettet af
THansen d. 29/10-2011 23:46
#12
natty skrev:
nu er jeg da forvirret på et højere niveau, man kan sagtens tage en bachelor i udlandet?, hmmm
Hvis der gives SU til at uddanne sig i udlandet skal det vel godkendes først?
Jeg kan da ikke bare vælge et uddannesested, skal det ikke være godkendt?
Men jeg er da glad for at THansen skriver at man ikke bare kan tage den nedre snedkerprøve på SU
Med 'sagtens' mener jeg at der kan være visse problemer forbundet med at modtage en dansk su - men det er ikke umuligt.
Jeg mødte i sommers en dansker som læser på et universitet i Bangkok og som modtager dansk su.
Han fortalte at det var lidt af en kamp at få bevilget su'en - vistnok fordi skulle ændres en del på uddannelsesplanen inden den endelige godkendelse, bla. måtte den ikke indeholde sprogkurser og andet som ikke er decideret studierelevant.
Mere info om su i udlandet kan findes på
http://www.su.dk/...fault.aspx
#13
Well. Jeg har taget et par kurser på ph.d niveaui Thailand, dog uden formelt at være indskrevet på en forskeruddannelse.
Jeg har har jeg også taget kurser i Danmark på samme niveau, bl.a. på farmaceutisk højskole.
Men hvor om uenigheden er, vil problemet i bund og grund være: SNYD!
I min verden, er det ikke snyd, sålænge regler overholdes. men har man givet urigitige oplysninger, er det snyd, og å må der være en straf for det.
Jeg har arbejdet flere år med at forberede folk til at tage dele af deres uddannelse i Thailand. Det ser jeg som udgangspunkt som at usslag af at være medborger i et land mad relativ overflod. (Det er mine skattepenge, de rejser for)
Men hvis det kommer til snyd og bedrag, ville jeg trække i tætsiddende blåt tøj, med rød kappe.
Snyd og befrag har ingen berettigelse, men det skal dælme vøre muligt at videreuddanne sig. Også online, lige gyldigt hvor man befinder sig.
Måske er jeg bare gammeldags?
Men jeg har en tyrkertro på, at arv og miljø kan brydes.
Er der så nogen, eder misbruger dette, har de ikke min sympati
Oprettet af sleipner d. 30/10-2011 00:43
#14
Når der er

som 'en ven' så vil en tråd som denne løbe af sporet. Personen aner ikke en skid hvad han skriver om. Det er direkte forkert, hvad han skriver.
Personen har åbenlyse mindreværds problemer og kan ikke engang bevæge sig en level over rendestenssprog

send mig PB her og PB der, manden skriver mod bedrevidende

Oprettet af EnVen d. 30/10-2011 08:08
#15
sleipner skrev:
Når der er

som 'en ven' så vil en tråd som denne løbe af sporet. Personen aner ikke en skid hvad han skriver om. Det er direkte forkert, hvad han skriver.
Personen har åbenlyse mindreværds problemer og kan ikke engang bevæge sig en level over rendestenssprog

send mig PB her og PB der, manden skriver mod bedrevidende

Hvorfor synes du tråden løber af sporet, sleipner?
Du kan ikke påvise en ting i det jeg skriver som er forkert. Rendestensprog kan jeg heller ikke genkende, ud over dine indlæg, nok derfor du har et par røde prikker.
Du fatter åbenbart stadig ikke en pind af det hele, det her drejer sig om snyd og platugler. Har i øvrigt kun bedt Robert Kronberg om en PB, men han afslog. Prøv at læse alle indlæg og ikke kun halvt, så kan du måske følge med i debatten om SU snyd. Og skulle vi ikke holde os til det, i stedet for de personlige angreb.
Ikke på noget tidspunkt har jeg sagt at det er forkert at modtage SU i udlandet, tværtimod, når bare det udbetales på det rette grundlag.
Her drejer det sig om barejere og andre forretningsdrivende, nogle sandsynligvis godt uddannet, som snyder sig til SU med falske oplysninger, for at holde liv i deres forretninger i Thailand. Det er snyd og bedrag og burde stoppes på stedet.
Da sleipner åbenbart også er psykoterapeut på mine vegne og fortæller jeg har mindreværds problemer, godt klaret over skriftlig kommunikation, vil jeg fremover
prøve at lade være og svare/kommenterer hans fremtidige indlæg.



Redigeret af EnVen d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af EnVen d. 30/10-2011 08:15
#16
sudsakhon skrev:
Well. Jeg har taget et par kurser på ph.d niveaui Thailand, dog uden formelt at være indskrevet på en forskeruddannelse.
Jeg har har jeg også taget kurser i Danmark på samme niveau, bl.a. på farmaceutisk højskole.
Men hvor om uenigheden er, vil problemet i bund og grund være: SNYD!
I min verden, er det ikke snyd, sålænge regler overholdes. men har man givet urigitige oplysninger, er det snyd, og å må der være en straf for det.
Jeg har arbejdet flere år med at forberede folk til at tage dele af deres uddannelse i Thailand. Det ser jeg som udgangspunkt som at usslag af at være medborger i et land mad relativ overflod. (Det er mine skattepenge, de rejser for)
Men hvis det kommer til snyd og bedrag, ville jeg trække i tætsiddende blåt tøj, med rød kappe.
Snyd og befrag har ingen berettigelse, men det skal dælme vøre muligt at videreuddanne sig. Også online, lige gyldigt hvor man befinder sig.
Måske er jeg bare gammeldags?
Men jeg har en tyrkertro på, at arv og miljø kan brydes.
Er der så nogen, eder misbruger dette, har de ikke min sympati
Sudsakhon. Du har så ret, det er jo netop det problem jeg vil prøve at belyse.
Synes det er fint folk kan uddanne sig hvor som helst og modtage SU, men det skal være på de rigtige vilkår, og ikke snyd.
Oprettet af
phom d. 30/10-2011 10:30
#17
SU på videregående uddannelser, hvor man risikofrit kan indkassere SU i op til et år uden at være studieaktiv.
http://www.dr.dk/...054559.htm
Oprettet af
Lung Yao d. 30/10-2011 10:57
#18
vandango skrev:
Nåh nej - men jeg orker ikke at arbejde indtil jeg bliver 65-67 år.
Derfor kunne f.eks et interessant fjernstudie gøre, at jeg kan trække mig tilbage lidt før, og samtidig lave noget spændende i Thailand.
Gører du det ikke i forvejen

.....Især dengang du "svømmede rundt" i Patty , det var "underholdning" af 1ste klasse

.
Er du mon kommet "under tøfflen" i Korat ?

.
OK, også du, nærmer dig (hurtigere end du tror), pensionsalderen og derfor tager det lidt med ro og overvejer fremtiden, som Vi andre har nu gjorde i flere år.
God weekend.
P.S. Ikke nødvendigt at tage "din dukke" med

, da der er ingen overhængende fare for oversvømmelser i Korat, (bare lidt udenfor byen, siger svigermekanikken).
.
Oprettet af
vandango d. 30/10-2011 16:14
#19
Lung Yao skrev:
vandango skrev:
Nåh nej - men jeg orker ikke at arbejde indtil jeg bliver 65-67 år.
Derfor kunne f.eks et interessant fjernstudie gøre, at jeg kan trække mig tilbage lidt før, og samtidig lave noget spændende i Thailand.
Gører du det ikke i forvejen

.....Især dengang du "svømmede rundt" i Patty , det var "underholdning" af 1ste klasse

.
Næh - men nu kan man jo fortælle i syklubben, at man har været der.
Er du mon kommet "under tøfflen" i Korat ?

.
Så er det en meget lille tøffel, de fusser er sgu ikke særligt store.
OK, også du, nærmer dig (hurtigere end du tror), pensionsalderen og derfor tager det lidt med ro og overvejer fremtiden, som Vi andre har nu gjorde i flere år.
Ja
God weekend.
Tak i lige måde.
P.S. Ikke nødvendigt at tage "din dukke" med

, da der er ingen overhængende fare for oversvømmelser i Korat, (bare lidt udenfor byen, siger svigermekanikken).
Ja det ser fint ud nu, omme hvor hun bor har der ikke været problemer.
.
Redigeret af
vandango d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af
keniko d. 31/10-2011 12:12
#20
EnVen skrev:
Som omtalt i anden tråd, er der folk i Thailand, danskere vel at mærke, som modtager SU fordi de modtager fjernundervisning over computer.
Dette er der i sig selv ikke noget galt i, hvis de er unge studenter som rejser lidt rundt og vil tjene point til deres videre studier.
Her drejer det sig om 'voksne' mennesker som har forretning i Thailand og derfor tjener penge ved siden af. De modtager kun undervisning for at kunne søge SU, det er absolut ikke for at opfriske nogle folkeskole kundskaber.
Hvad synes DTW brugere? Er det rimeligt at den danske stat ( SU= Statens Uddannelsesstøtte) skal smide penge i forretnings drivende i Thailand, så de kan leve det søde liv i LOS for skatteborgernes penge.
Jeg synes det er en skandale og etisk forkert.
Nu vil jeg tage på lørdags arbejde og tjene lidt penge jeg kan betale skat af, som staten så kan sende til Thailand til de nødlidende bar ejere

Jeg takker for denne oplysning. Jeg og min kone vil da helt sikkert have fjernundervisning som er SU berettiget når vi slår os permanent ned i Thailand.
Takker endnu engang for oplysningen.
K.