Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Karen Thisted Over stregen?
Oprettet af
Theoo d. 16/03-2012 00:14
#1
natty skrev:
jimmikoldenborg skrev:
Er det kun mig der synes at Karen Thisted går over stregen, i programmet Mormors Bordel, I Pattaya?
Jeg synes at hun er direkte ubehøvlet, da hun siger at hun selv ville have valgt sin søn, frem for manden.
Respektløs over for kulturen.
Det er jo ikke for sjov at pigen vælger at flytte fra sin søn.
Øv Karen!
Jeg ved ikke om hun går over stregen, men jeg synes at hun er aggressiv og ubehøvlet i hendes tilgang til andre mennesker.
Om hun er respektøs over for kulturen, thjah, thjah bum bum, det er hun måske i den måde hun opfører sig på, men de kvinder flytter jo ikke væk fra deres børn, fordi det "
er en del af kulturen", men af nødvendighed og for at støtte familien med penge.
Husk på at når en pige tager fabriksarb. må de også flytte væk og overlade børn til forældrene. Og ved fabriksarb. bliver der ikke sendt mange penge hjem.
Oprettet af
Theoo d. 16/03-2012 00:26
#2
Amagerdreng skrev:
Til JSs indlæg kan jeg tilføje følgende.
På visse gogos skal der betales som følger.
Har pigen IKKE en kunde betales der 800 baht hvis hun ønsker en fridag.
Har pigen en kunde betaler han 600 baht pr dag.
Men hvis man ønsker pigen i længere tid så kan prisen på barfine forhandles lidt ned.
Og så kommer lønnen som ligger alt mellem 6000 og 8000 bath og når man så tænker på "der skal mad på bordet-husleje-penge til evt børn (skolegang) o.lign ja så er der sgu ikke meget tilbage at leve for.
En gogo piger der også optræder får omkring 25.000 bath om måneden, en lærer på landet får til sammemligning omkring 10.000 bath. Uden for en gogo bar i Pat står der et skilt med lønninger på div. tjenester. Min dames familie består af massage piger og politibetjente, og der da ikke noget med at hemmeligholde hvad hverisær laver.
Oprettet af
Theoo d. 16/03-2012 00:51
#3
Dette er lidt af en lang artikel om prostitution i Thailand
The book, "HELLO MY BIG BIG HONEY!" Love Letters to Bangkok Bar Girls And Their Revealing Interviews contains a prologue by Dr. Yos Santasombat which is very interesting and worth reading, if only to clarify some understanding of the "situation" that you may already have developed.
Dr Yos Santasombat is a Professor of Anthropology at Chiangmai University. This is his forward to the book.
"There is a marked difference between the Western conception of prostitution, and the open-ended prostitution in Patpong or Pattaya. Because in the West, you see prostitution as an occupation. You go to them directly and then you strike a deal, and then you go straight to business
But in Thailand, the girls don't usually talk about the price at first. They would try to establish rapport first. We're not talking about a piecemeal type of relationship that describes other forms of prostitution in the West. In the cases here, the Thai girls themselves are prepared to extend their relationship for a number of days or weeks or even years. Sometimes the farang (foreigner usually from West) himself ends up spending the entire vacation with one girl and sometimes he comes back. Sometimes she becomes osv osv.
Thaibarpiger er ikke ligesom prostituerede i Vesten, men der hvor der er turister bliver pigerne efterhånden nødt til at opføre sig mere og mere som i vest, da turisterne ikke ved meget om Thailand. For bare et par år siden kunne man da gå hjem med en barpige uden at aftale noget om penge, det var op til falangen. Der er og har til alle tider været piger der sælger sex i Thailand. Turistsex udgør kun en meget lille del af sexmarkedet i Thailand, nogle siger 1% men det er nok lidt lavt sat. Da jeg boede allene i landsbyen var der da mange der var interesseret i at gafle mig, selvom jeg boede i min dames hus mens hun var i Sverige. Jeg fik også udpeget en kvinde der gav gratis sex til alle, da hun havde et stort behov. Man lærer mere i en landsby end i Pattaja.
Hvis der er nogle der taber er det som regel de vestlige mænd. Der sidder piger på netcafe og haler penge ud af giftelystne mænd osv. Barpigerne har jo valgt frit at blive barpiger i stedet for at tage et job andetsteds. Der er ikke jord nok idag til at alle kan leve af landbrug i Isan.
Oprettet af
HFD d. 16/03-2012 03:09
#4
Når man ser Karen Thisted i udsendelsen kommer jeg til at tænke på hun er jo lige den type vi flygter fra, gammel, fed ,fordrukken,provokerende.

Oprettet af Amagerdreng d. 16/03-2012 06:04
#5
Theoo --- Er det inside viden ??? Mit er......
Det ligger således.
Er pigen "bare" danser så får hun den lave løn.
Er pigen danser der smider både trusse og bh så får hun en højere løn (end bare som så)
Kan du fortælle mig HVILKEN gogo bar der har et skilt udenfor med derres tjenester. Et sådan skilt har jeg sgu aldrig set... og næste gang i PTY bliver det nr 31 så fortæl.....

Oprettet af Anonym Bruger d. 16/03-2012 07:19
#6
Amagerdreng skrev:
Theoo --- Er det inside viden ??? Mit er......
Det ligger således.
Er pigen "bare" danser så får hun den lave løn.
Er pigen danser der smider både trusse og bh så får hun en højere løn (end bare som så)
Kan du fortælle mig HVILKEN gogo bar der har et skilt udenfor med derres tjenester. Et sådan skilt har jeg sgu aldrig set... og næste gang i PTY bliver det nr 31 så fortæl.....

Jeg lytter med på sidelinien, for det er sgu spændende det her...!
Iøvrigt, er jeg helt enig i HFD's beskrivelse af Karen Thisted. Flygt for fa**** alt hvad du kan.

Oprettet af
maik d. 16/03-2012 07:22
#7
Theoo skrev:
Amagerdreng skrev:
Til JSs indlæg kan jeg tilføje følgende.
På visse gogos skal der betales som følger.
Har pigen IKKE en kunde betales der 800 baht hvis hun ønsker en fridag.
Har pigen en kunde betaler han 600 baht pr dag.
Men hvis man ønsker pigen i længere tid så kan prisen på barfine forhandles lidt ned.
Og så kommer lønnen som ligger alt mellem 6000 og 8000 bath og når man så tænker på "der skal mad på bordet-husleje-penge til evt børn (skolegang) o.lign ja så er der sgu ikke meget tilbage at leve for.
En gogo piger der også optræder får omkring 25.000 bath om måneden, en lærer på landet får til sammemligning omkring 10.000 bath. Uden for en gogo bar i Pat står der et skilt med lønninger på div. tjenester. Min dames familie består af massage piger og politibetjente, og der da ikke noget med at hemmeligholde hvad hverisær laver.
De 25.000 baht er med drikkepenge med mere.
Lønnen er lidt forskellig fra gogobar til gogobar og om de er showgirl eller blot 'danser'. men den almindelige grundløn er 12.000 baht om måneden (ca. 400 baht pr dag/nat). Ingen fridage. Hvis de ønsker en friaften (eller er syg) skal de selv betale deres barfine (ofte 600 baht).
Oprettet af
Klovn d. 16/03-2012 07:22
#8
Karen var sur over at hun ikke kunne få sex i pattaya,med en ladyboy som var til mænd ! hun var fuld og usympatisk,føj for en led sæk,alle piger kan købes her og i pattaya,der er ikke forskel kun på valuta og pris. hvornår viser de et program om pattaya som det er uden for walking street ? man viser da ikke københavn kun fra istedgade eller fra det lokale bordel,Pattaya er så meget mere end sex,det hved vi der færdes i byen....

Oprettet af Amagerdreng d. 16/03-2012 07:51
#9
Nu blir det da først RIGTIGT sjovt.. LAd os bare få flere ider om lønninger på banen..
Selvfølgelig er der forskel fra gogo til gogo og danser til danser. Jeg udtaler mig på det jeg kender og må sige at disse steder er nogle at de mest besøgte i PTY.. Jeg nævner ikke nogle navne men os der har sin gang i Pty ved hvilke gogos jeg snakker om...
Oprettet af AL 48 d. 16/03-2012 09:29
#10
Theoo skrev:
Amagerdreng skrev:
Til JSs indlæg kan jeg tilføje følgende.
På visse gogos skal der betales som følger.
Har pigen IKKE en kunde betales der 800 baht hvis hun ønsker en fridag.
Har pigen en kunde betaler han 600 baht pr dag.
Men hvis man ønsker pigen i længere tid så kan prisen på barfine forhandles lidt ned.
Og så kommer lønnen som ligger alt mellem 6000 og 8000 bath og når man så tænker på "der skal mad på bordet-husleje-penge til evt børn (skolegang) o.lign ja så er der sgu ikke meget tilbage at leve for.
En gogo piger der også optræder får omkring 25.000 bath om måneden, en lærer på landet får til sammemligning omkring 10.000 bath. Uden for en gogo bar i Pat står der et skilt med lønninger på div. tjenester. Min dames familie består af massage piger og politibetjente, og der da ikke noget med at hemmeligholde hvad hverisær laver.
Theoo skrev:
en lærer på landet får til sammemligning omkring 10.000 bath
Hvis dine andre lønoplysninger er lige så forkerte, burde du undlade at skrive noget. Min "madam", der er uddannet skolelærer og underviser så langt ude på landet som man kan komme, får udbetalt ca. 23.000THB hver måned.- Og det er en alm. landsbyskole (1. til 7. skoleår).
De andre lærere på samme skole får udbetalt næsten det samme, samt de har pensionsordning som 55 årig.
Oprettet af
karstenf d. 16/03-2012 09:43
#11
Når man har hørt om kosten i de thailandske fængsler forstår jeg godt at man ikke havde løst til at udtale sig. Hvem vil sig, Ja jeg er kriminel ifølge Thailands lov, kom og tag mig! Det beder man jo heller ikke folk om at gøre i Danmark.
Hvorfor skulle de forskelle ikke Thaier udtale sig på en måde der betyder at de bliver udvist?
Man skal ikke opholdes sig i eller bare interesser sig for Thailand før man forstår den del af kulture.
Så til spørgsmålet om ”Karen Thisted Over stregen?”
Tja udsendelsen var på flere måder ensidig.
På flere måder, ikke altid på en heldig måde, udstiller den fordomme og forskellige kulture.
Det er tydeligt at selve inden for de rammer som kaldes ”dansk kultur” er forskellige opfattelser af tingene. At der er folk som gider bruge tid til at diskutere dette, betyder vel at vi ikke bare er lige glade.
Over alt i livet opdager man at mønten altid har to sider, når man ser rigtig efter. For os der holder af vore Thai koner og formentlig også af Thailand er det store spørgsmål så: ”Hvordan får vi forklaret om den anden side af møntet?” og hvad er det vi gerne vil forklare, mønten har jo to sider.
Når man læser med må disse sider er det jo tydeligt at vi, heldig vis, er en samling af originaler og en samling af billige kopier.
Vil man lave ballade og provokere ar det jo nemt og så når man laver TV. Det sjove er jo når man for nogen til at fare lige op i luften. Man skal vælge de kampe det vær at kæmpe. Fordommene om vores Thai koner er jo nok vær at arbejde med, men det tager tid. De arrangementer rundt om i Danmark om Thailand og Thai kultur bidrager stile og rolig til en oplysning om de forskellige sider af mønten. Men det tager tid.
Med venlig hilsen
Karsten.
ps. livet er jo ikke det værste man har, og jeg syndes lige at der tros alt lige skal være en glad smile i dette indlæg, så den kommer her.

#12
Amagerdreng skrev:
Ja.
Fræk som en slagterhund og dum som et bræt.....

Og en ganske tynd udsendelse men den danske herre kunne da sagtens have fortalt hvorfor han nu engang skulle have 300 bath for at pigen skulle forlade baren... Vi ved jo alle her "Det er ligetil han mister jo en arbejdskraft denne aften" Og hvad pigen og manden så aftaler videre er vel op til dem selv..

Grunden til at ”den danske herre” peter mørk (og evt forlovede) udtalte sig på den måde var nok dårlige erfaringer fra tidligere møde med journalister hvor hans udtalelser blev fordrejet. Folk på DTW kritiserede ham for hans udtalelser selvom det ikke var hans egne men noget der var manipuleret af journalister som helst ville fortælle deres egen historie hvortil man må sige at hvorfor var de kommet til Thailand når de allerede inden havde deres version af hvordan tingene foregår der nede.
Jeg har lige klippet et stykke ind fra en tidligere tråd fra 2009 om artiklen i Jyllandsposten.
http://www.dansk-...owstart=60
moerk5002 skrev:
Tiden er inde til at jeg må blande mig i debatten i denne tråd……….
…De to journalist elever, som har skrevet og filmet alt dette, har manipuleret med alt hvad der er blevet sagt af bl.a. mig. De skulle skrive om dansker kolonier og ikke andet. De har udnyttet min gæstfrihed på det groveste. Jeg har taget dem rundt i byen, betalt mad, drikke og taxi for dem.
Jeg kunne fortælle meget om hvad de har fortaget sig hernede, men vil undlade det og slutte med at sige at jeg er meget skuffet over deres fremgangs måder. De har også solgt et indslag videre til Tv2, som sender det i primetime søndag aften.....!
Jeg håber de to elever fik deres eksamen, og håber de må skamme sig resten af deres liv....!
Heldigvis kan jeg stadig se mig selv i spejlet hver morgen. Det er værre med min familie og børn i Danmark, de har det ikke godt og jeg har ikke sagt mit sidste ord i denne sag.....!
God dag til alle, jeg skal ned tage mig af vores søde værtinder og vores søde kunder som heldigvis stadig kommer forbi hver dag.
Oprettet af Anonym Bruger d. 16/03-2012 10:46
#13
Problemet er vel at det overhovedet ikke er interessant for medierne at beskæftige sig med helt alm. velfungerende dansk/thai familier..
Oprettet af
jh d. 16/03-2012 15:53
#14
Har skrevet det før og gør det igen.HOLD JER LANGT VÆK FRA JUNALISTER de laver sku bare udsendelsen eller artiklen så der kan sælges noget stof,så skider de på hvordan folk bliver svinet til bagefter.
Oprettet af
Theoo d. 17/03-2012 01:25
#15
Ang. billede af gogo aflønninger ligger der nu et billede i mit fotokatalog, hvordan andre kommer der ind ved jeg ikke, men jeg skal gerne sende det i en mail hvis nogle er interesseret. Jeg er ikke god til at finde ud af denne side og vil derfor ikke skrive så meget mere. jeg beklager at ha, skrevet at en lærer på landet kun får 10.000 bath men det er det jeg fik oplyst. Falang lærer i bangkok tjener omkring 60.000 om måneden. Også en personlig oplysning.
Venlig hilsen
#16
Theoo skrev:
Ang. billede af gogo aflønninger ligger der nu et billede i mit fotokatalog, hvordan andre kommer der ind ved jeg ikke
Man kan klikke på din profil og vælge fane nummer 3, eller direkte
her.
Billedet kan også indsættes i tråden ved at kopier linket til billedet og indsætte linket i indlægget markeret med [img] og [/img] på hver side af linket.
[img]http://www.dansk-thai.dk/images/userprofilepics/[1333]1331942915.jpg[/img] is not a valid Image.
Håber at den forklaring kan hjælpe lidt på vej en anden gang :-)
Oprettet af
TigerZ d. 17/03-2012 04:34
#17
AL 48 skrev:
Hvis dine andre lønoplysninger er lige så forkerte, burde du undlade at skrive noget. Min "madam", der er uddannet skolelærer og underviser så langt ude på landet som man kan komme, får udbetalt ca. 23.000THB hver måned.- Og det er en alm. landsbyskole (1. til 7. skoleår).
De andre lærere på samme skole får udbetalt næsten det samme, samt de har pensionsordning som 55 årig.
Say what??? Min kone vil meget gerne høre om der er et ledigt job, det samme vil alle hendes veninder. De har alle en bachelor i teaching. Min kone får 11k baht pr måned med 7 års anciennitet. En af hendes veninder får 13k, men hun har også en ledende stilling på skolen. De fleste i min omgangs kreds er lære og mange af deres damer ligeså. Der er INGEN af dem der bare nærmer sig 23k pr måned...
Redigeret af
TigerZ d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af
maik d. 17/03-2012 07:45
#18
Angående billedet med lønninger i en gogobar.
Lønningerne er nok ikke specielt repræsentative. For det første eksisterer ’What’s up Imagine’ ikke længere. Desuden er ’What’s Up’ barerne kendte for at høre til den dyre kategori med barfine priser på mellem 1000 baht og 2000 baht. Dermed var det kun de absolut smukkeste piger der kunne får arbejde der.
Se f.eks.:
http://www.pattay...gopw.asp#W
Oprettet af
FCKdk d. 17/03-2012 09:48
#19
Amagerdreng skrev:
Theoo --- Er det inside viden ??? Mit er......
Det ligger således.
Er pigen "bare" danser så får hun den lave løn.
Er pigen danser der smider både trusse og bh så får hun en højere løn (end bare som så)
Kan du fortælle mig HVILKEN gogo bar der har et skilt udenfor med derres tjenester. Et sådan skilt har jeg sgu aldrig set... og næste gang i PTY bliver det nr 31 så fortæl.....

De skilte ses overalt udenfor gogobarerne især i Walkingstreet, men iøvrigt
reklamerer op mod ½delen af barerne over hele Pattaya på lille skilt udenfor baren, med hvor meget man som udgangspunkt kan tjene som
ansat i deres bar, men har dog ofte oplevet(fortalt af pigerne) at virkeligheden var en anden, hvor de ikke tjente slet nær så meget.....

#20
Karen Thisted var bare direkte og ville vide sanheden som vi jo godt alle kender som bor og kommer her ude Peter var igen et fjols.