Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Gær og æg
#1
Steen Nielsen skrev[url]http://www.choco-.../index.php Download our complete product
[/url]
Kan bare ikke aabne deres produktliste, forbidden er svaret
Gode ideer modtages ....
Nogen der ved hvordan man laver en god surdej herude ?
Og hvorlaenge kan den holde sig etc etc
Og i hvilket forhold, hvor meget af hver ?
#2
@taxidriver990
Surdej laves som jeg har beskrevet tidligere i tråden.
Og den kan holde sig et par uger eller mere på køl.
Skulle der gå længere tid, kan den vækkes til live igen ved at tage et par spiseskefulde af den og så følge samme procedure som beskrevet
#3
Saa godt din beskrivning men der staar ikke noget om forholdet imellem vand og mel ....
#4
taxidriver990 skrev:
Steen Nielsen skrev[url]http://www.choco-.../index.php Download our complete product
[/url]
Kan bare ikke aabne deres produktliste, forbidden er svaret
Gode ideer modtages ....
Nogen der ved hvordan man laver en god surdej herude ?
Og hvorlaenge kan den holde sig etc etc
Og i hvilket forhold, hvor meget af hver ?
http://www.kvalim...-en-surdej
#5
Rigtig god link...
Hvad med den fra firmaet Schimdt kan du aabne deres produktliste ?
Tak
#6
taxidriver990 skrev:
Steen Nielsen skrev[url]http://www.choco-.../index.php Download our complete product
[/url]
Kan bare ikke aabne deres produktliste, forbidden er svaret
Gode ideer modtages .... gå ind under opskrifter / Recipes der er alle produkterne også
Nogen der ved hvordan man laver en god surdej herude ?
Og hvorlaenge kan den holde sig etc etc
Og i hvilket forhold, hvor meget af hver ?
#7
Hej der ude,bringer lige denne stråd ind igen for en kort,mest til conrad der spurgte hvor meget en pakke dansk tørgær fylder,har prøvet og se og det fylder en hel spiseske med mere da en del dryssede ved siden af da der ikke ku være mere i skeen,dansk ske der er lidt større end her i th.
Oprettet af
Conrad d. 09/06-2013 10:13
#8
Hej Jacob
Tak for oplysningen.
Conrad
#9
sudsakhon skrev:
@taxidriver990
Surdej laves som jeg har beskrevet tidligere i tråden.
Og den kan holde sig et par uger eller mere på køl.
Skulle der gå længere tid, kan den vækkes til live igen ved at tage et par spiseskefulde af den og så følge samme procedure som beskrevet
Angående surdej, så købte jeg 2 breve Tørret Økologisk Surdej i Rema 1000 i dag. Brevene kostede 10 kr. stykket. Købte dem faktisk mest med tanke på denne tråd, så jeg lige kunne smide et par billeder op af brevene hvis nogle skulle være interesseret.
#10
Udmærket produkt. Det vidste jeg ikke var i handelen.
Min surdej, jeg beskrev, var den friske.
man kan lave sin egen "Tørsleff", hvis man tørrer sin egen friske surdej i ovne . 80 grader kan gøre det.
jeg kan bedst lide at arbejde med den frosne surdej, (eller allerhelst frisk)men det er en smagssag
#11
steen nielsen skrev:
DJ skrev:
Nu vi er ved gaer og opskrifter, er der nogle som ved, om man kan og evt. hvor man kan koebe rugkerner i Thailand ?
http://www.choco-.../index.php Download our complete product
Jeg køber rugmel med kerner her
Vare nummer 17 144601 Whole grain mix dark 2 kg. 196.oo B
17 126300 Korn Pepp 2 kg. 192.00 B
de to poser mixer jeg, og så har jeg et rugbrød
Rettelse rettelse sorry jeg har set forkert på regningen fra Schmidt prisen er dobbelt op, sorry
#12
@ Webmaster
Tak for tippet, vil teste hvordan det bliver paa min rejse til DK
50 B er vel billigt for en pose
#13
jeg ved ikke hvordan jeg får billederne med, men i kan se dem i mit foto album.
Opskrift på et dejligt madbrød
900 gram hvedemel, 1 teske groft salt, 1 spiseske tørgær, op i skålen, 600 ml. lunkent vand måske lidt mere men se på konsistensen når det er rørt godt sammen med vand først, dejen skal være, ikke for tyk ikke for tynd, som rabarbergrød,
forme hvis du hælder en god sjat olie, i miden af formen og kommer dejen over på olien så fordeler det sig selv, formen fyldes ½ op lad det hæve til dejen når kanten på formen, kom krymmel på, og lad det hæve igen 20-25 min kommes i en varm ovn 40 - 45 min på 180 grader .
Så har i et dejligt madbrød, til supper eller, en dejlig gang hjemmelavet hønsesalat.
Krymmel groft salt / timian / chili / tomater hakket, eller hvad i nu kan lide, min form er en stor stegepande, uden plast / træ skaft.
Den samme opskrift kan du bruge til morgenbrød, lidt mindre vand, salt og ingen krymmel, men en lille smule sukker.
Morgenbrød bager jeg på en silikone måtte Rugbrød i en silikone form.
#14
Jeg har nu prøvet på og lave wienerbrød,
http://www.kvalim...-paa-smoer
men det kom ikke til og se ud som i videoen, eller billederne, jeg tror her er for varmt, smør overalt, dog ikke i dejen, måske skal jeg skaffe et køleskab, jeg kan stå i og lave dejen, måske er der nogle der vil prøve, om de kan gøre det beder.
#15
5555 ... Det er godt forsoegt
Har du ikke et rum med air-con i ?
Jeg taenkte nu paa sovevaerelset ... det er ikke altid det er lige " hot "
#16
Jo jeg har, men mit køkken er 80 m2 så det er ikke lige til og få ned på 20 grader,
ellers tak for tippet taxidriver
#17
Wienerdejen kan du køle i køleskabet mellem rulningerne.
Samme gælder, når du rører remoncen, så den ikke flyder
#18
sudsakhon skrev:
Wienerdejen kan du køle i køleskabet mellem rulningerne.
Samme gælder, når du rører remoncen, så den ikke flyder
Tak for tippet, men det dur ikke med smør, det smelter inden du får det rullet ud, men i Makro har de wienerbrøds margarine, det kan dårligt smelte, så hvad mon det er lavet af, jeg tror man kan bruge det som fugemasse også.
steen