Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Lidt seriøst hjælp vedrørende Visa-Run

Oprettet af Flammer d. 11/09-2013 11:36
#1

Jeg vil gerne takke alle for de seriøse svar jeg har modtaget her. Det har været en stor hjælp for min kone og jeg.

Vi har nu hjemmefra købt fly til Kuala Lumpur i 4 dage, tur/retur fra Phuket.
Det vil for os også blive en stor ekstra oplevelse, tror vi.
Vi måtte betale 1850,00 kr. For to, med Malaysia Airways.

Kun undrer vi os over, en herunder, har købt så billige billetter. Vi kunne godt have fået vores billigere, men ikke i nærhededen af de priser han oplyser.

Grunden til vi ikke tager et visum hjemmefra til 60 dage, hvilket, tilsyneladende, ville være både billigere og nemmere er, at reglerne er strammet op.
Vi kan søge op til 3 mdr. Før afrejsen, men hvornår får vi så det visum?
Dette har en del at sige når der skal købes billige fly billetter i god tid forinden, og får vi så den tilladelse?
Også vigtigt at vide, hvis man allerede har købt billetterne mens de var billige.

Hertil skal der sammen med ansøgningen bla. dokumenteres hvilke hoteller man har bestilt og i hvilke tidsrum.
Det kan man jo heller ikke på den måde vi ønsker at rejse rundt på.

Hertil flere andre ting - nej det er for bøvlet nu, derfor hellere forlade landet og så vende tilbage.
Det sidste giver jo også nogle flere oplevelser på rejsen, og det er jo det vi kommer efter, ik?

Vi er ikke nye derude. Vi er godt nok pænt oppe i 60,erne men nyder vores rundrejser i Asiem, og især Thailand.
Det er vores 11 tur på samme antal år. Men normalt kun 29 dage, bortset fra denne gang. Derfor behøvede vi lidt hjælp, hvad vi heldigvis også har fået her. TAK til alle.

Oprettet af Kim Ludvigsen d. 11/09-2013 11:55
#2

Flammer skrev:

Kun undrer vi os over, en herunder, har købt så billige billetter. Vi kunne godt have fået vores billigere, men ikke i nærhededen af de priser han oplyser.


Jeg har købt hos Air Asia. Selskabet holder udsalg 2-3 gange om året, hvor de tilbyder billetter gratis eller næsten gratis, man skal blot betale lufthavnskat og lignende. Til gengæld skal biletterne bestilles i rigtig god tid. I lige netop dette tilfælde, lidt over en halvt år, før jeg skal bruge dem.

Flammer skrev:
Vi kan søge op til 3 mdr. Før afrejsen, men hvornår får vi så det visum?
Dette har en del at sige når der skal købes billige fly billetter i god tid forinden, og får vi så den tilladelse?


Det tager typisk 3-4 arbejdsdage at få et visum, og medmindre der er helt specielle forhold, så får du det.

Flammer skrev:
Hertil skal der sammen med ansøgningen bla. dokumenteres hvilke hoteller man har bestilt og i hvilke tidsrum.
Det kan man jo heller ikke på den måde vi ønsker at rejse rundt på.


De vil bare se, at du har en returbillet til flyrejsen.

Flammer skrev:
Hertil flere andre ting - nej det er for bøvlet nu, derfor hellere forlade landet og så vende tilbage.


Det er faktisk slet ikke bøvlet - i hvert fald ikke, hvis du gør dit forarbejde og får samlet de nødvendige dokumenter sammen. Hvis du mangler dokumenter, bliver du afvist, og så må du skaffe dokumenterne og komme igen. De kan være lidt rigide på ambassaden, mens de skulle være mere fleksible på konsulatet i Hvide Sande.

Man kan ansøge om visummet pr. post, men jeg har ikke gode nok nerver til at sende passet, så jeg møder op.

Flammer skrev:
Det sidste giver jo også nogle flere oplevelser på rejsen, og det er jo det vi kommer efter, ik?


Jeg rejser selv på den måde. Absolut sjovest, hvis man har tiden til det.

Flammer skrev:
Vi er ikke nye derude. Vi er godt nok pænt oppe i 60,erne men nyder vores rundrejser i Asiem, og især Thailand.


Så bør I til en anden gang overveje at få et "pensionist"-visa, afhængigt af jeres rejsemønster. Det gælder for et år, og I kan opholde jer 3 måneder ad gangen. Det er lidt dyrere end 60 dages-visum, men det har den finte, at det er indrejsedagen, der tæller. Det vil sige, at det kan strækkes til at holde i knap 15 måneder. Hvis I fx får udstedt visa d. 1. november i år, kan I rejse på det i år, og I kan også rejse på det næste år, hvis I ankommer til Thailand før den 30 oktober 2014.

Oprettet af Flammer d. 11/09-2013 12:37
#3

Mange tak, gode råd som jeg vil huske.

Har bare lige et spørgsmål mere til rejsen.
Vi er ikke så meget for at slæbe vores store kufferter med til Kuala Lumpur.
Er der nogen mulighed for at leje en boks, eller anden opbevaring i Phuket Airport, mens vi er i KL?

Når vi kommer tilbage fra KL skal vi til Bangkok 23 timer senere og vil derfor prøve at finde overnatning tæt ved lufthavnen.
Kender noget et billigt sted her?

Oprettet af hugoboerge d. 11/09-2013 12:44
#4

Kim Ludvigsen skrev:

Flammer skrev:

Kun undrer vi os over, en herunder, har købt så billige billetter. Vi kunne godt have fået vores billigere, men ikke i nærhededen af de priser han oplyser.


Jeg har købt hos Air Asia. Selskabet holder udsalg 2-3 gange om året, hvor de tilbyder billetter gratis eller næsten gratis, man skal blot betale lufthavnskat og lignende. Til gengæld skal biletterne bestilles i rigtig god tid. I lige netop dette tilfælde, lidt over en halvt år, før jeg skal bruge dem.

Flammer skrev:
Vi kan søge op til 3 mdr. Før afrejsen, men hvornår får vi så det visum?
Dette har en del at sige når der skal købes billige fly billetter i god tid forinden, og får vi så den tilladelse?


Det tager typisk 3-4 arbejdsdage at få et visum, og medmindre der er helt specielle forhold, så får du det.

Flammer skrev:
Hertil skal der sammen med ansøgningen bla. dokumenteres hvilke hoteller man har bestilt og i hvilke tidsrum.
Det kan man jo heller ikke på den måde vi ønsker at rejse rundt på.


De vil bare se, at du har en returbillet til flyrejsen.

Flammer skrev:
Hertil flere andre ting - nej det er for bøvlet nu, derfor hellere forlade landet og så vende tilbage.


Det er faktisk slet ikke bøvlet - i hvert fald ikke, hvis du gør dit forarbejde og får samlet de nødvendige dokumenter sammen. Hvis du mangler dokumenter, bliver du afvist, og så må du skaffe dokumenterne og komme igen. De kan være lidt rigide på ambassaden, mens de skulle være mere fleksible på konsulatet i Hvide Sande.

Man kan ansøge om visummet pr. post, men jeg har ikke gode nok nerver til at sende passet, så jeg møder op.

Flammer skrev:
Det sidste giver jo også nogle flere oplevelser på rejsen, og det er jo det vi kommer efter, ik?


Jeg rejser selv på den måde. Absolut sjovest, hvis man har tiden til det.

Flammer skrev:
Vi er ikke nye derude. Vi er godt nok pænt oppe i 60,erne men nyder vores rundrejser i Asiem, og især Thailand.


Så bør I til en anden gang overveje at få et "pensionist"-visa, afhængigt af jeres rejsemønster. Det gælder for et år, og I kan opholde jer 3 måneder ad gangen. Det er lidt dyrere end 60 dages-visum, men det har den finte, at det er indrejsedagen, der tæller. Det vil sige, at det kan strækkes til at holde i knap 15 måneder. Hvis I fx får udstedt visa d. 1. november i år, kan I rejse på det i år, og I kan også rejse på det næste år, hvis I ankommer til Thailand før den 30 oktober 2014.



Jeg studser lige lidt over den med "pensionist" visa. Her er der tale om 2 X THB 800,000.- i en Thai bank plus evt dokumentation for pensionsindtaegter/ Eller er der noget jeg har misforstaaet ?

Oprettet af Kim Ludvigsen d. 11/09-2013 13:28
#5

hugoboerge skrev:
Jeg studser lige lidt over den med "pensionist" visa. Her er der tale om 2 X THB 800,000.- i en Thai bank plus evt dokumentation for pensionsindtaegter/ Eller er der noget jeg har misforstaaet ?


Det er ikke nødvendigt med penge i en thailandsk bank. I gamle dage skulle man dokumentere en indtægt på 60.000 baht om måneden eller have penge i banken (dansk bank). Men den nyeste vejledning til visa Kategori O indeholder ikke et ord om penge:
http://thaiembass...-thailand/

Jeg ved ikke om det er en fejl på siden, eller om de har frafaldet kravet. Personligt sørger jeg for at have dokumenterne hertil med for en sikkerheds skyld, næste gang jeg skal have visa.

Redigeret af Kim Ludvigsen d. 01/01-1970 02:00

Oprettet af Theoo d. 11/09-2013 22:46
#6

For at få et årsvisa skal jeg bare vedlægge dokumentation for at jeg får udbetalt folkepension.

Oprettet af Kim Ludvigsen d. 11/09-2013 23:37
#7

Theoo skrev:

For at få et årsvisa skal jeg bare vedlægge dokumentation for at jeg får udbetalt folkepension.


Du skal vel også vedlægge kopi af pas, billet eller reservation og et farvebillede?

Jeg kiggede lige lidt nærmere på kravene, og der er flere ting end pengekravet, der er forsvundet fra siden med krav. Lægeerklæring og straffeattest er ikke længere nævnt. Men ...

... der er ikke et link til ansøgningsformularen på den pågældende side. Leder man lidt, kommer man frem til denne side, hvor man kan hente formularen:
http://thaiembass...plication/

Og nederst på den side er der links til krav, og det er de gamle krav med penge, straffeattest, lægeattest - og fire kopier at det hele. Suk!

Det vil nok være en god ide at ringe til dem og spørge, hvad der gælder, inden man tager derud.

Oprettet af Kim Ludvigsen d. 13/09-2013 19:36
#8

Jeg skrev en mail til ambassaden, og i dag kom svaret så: Det er kravene på denne side, der er gældende:
http://thaiembass...-thailand/

Det vil sige, straffeattest og lægeerklæring er ikke længere nødvendige.

Oprettet af Flammer d. 13/09-2013 19:57
#9

OK, vedr. flybillet, eller reservation af samme.
Det vil sige, at man må tage chancen med at købe fly til f.eks. 40 dage, uden at vide om man er garanteret visum udover 30 dage.
Vedr. reservation af fly, er det så ikke lidt svært at få de billige billetter, uden at betale ved bestillingen.
Eller er det mig der misforstår noget her?

Oprettet af Kim Ludvigsen d. 13/09-2013 20:21
#10

Risikoen for ikke at få visum er meget lille. Hvis du ikke står på en eller anden terrorliste, så tror jeg ikke, du skal bekymre dig.

Som du kan se af mit forrige indlæg, var der tidligere flere krav til dokumentation, hvor der så var en risiko for at blive nægtet visum - hvis man ikke kunne fremvise en ren straffeattest, eller hvis man led af visse sygdomme. Elefantisme, tuberkulose og andre i samme boldgade.

Oprettet af GAMBIT d. 25/08-2014 10:10
#11

det ser ud til at Juntaen vil drøfte lempelser på de nye stramme Visaruns regler

http://chiangmaic...hp?id=4379

Man kan jo have lov at håbe at de åbner lidt op igen