Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Submarines, UC issue 'not comparable'
Oprettet af
vandango d. 10/07-2015 16:54
#1
Syntes at vi burde holde fast i F16, og måske købe nyere brugte i udlandet.
Husker da vi bombede Libyen, stod både USA og england måbende tilbage.
Det lille land Danmark bombede så hæftigt og ihærdigt, at vores lagre hurtigt blev tømt, og måtte låne bomber af Israelerne, fordi deres F16 havde samme konfiguration som vores.
Muslimerne blev skide sure over, at det regnede ned med Israelske bomber.
Oprettet af
JohnBKK d. 10/07-2015 17:28
#2
Da det åbenbart mest er muslimske lande vi ynder at bombe sønder og sammen kunne vi jo i stedet købe en flotille brugte C-130 Hercules transportfly og så fylde dem med syge penicillin befængte svin fra det danske turbo-landbrug og kyle dem udover de populære bombemål, det vil nok ha´en vis virkning.
Til det danske luftforsvar er de eksisterende F16 ganske udmærkede hvis de holdes vedlige og fyldes med nyt kanon isenkram.

Oprettet af
milex d. 10/07-2015 17:57
#3
JohnBKK skrev:
Da det åbenbart mest er muslimske lande vi ynder at bombe sønder og sammen kunne vi jo i stedet købe en flotille brugte C-130 Hercules transportfly og så fylde dem med syge penicillin befængte svin fra det danske turbo-landbrug og kyle dem udover de populære bombemål, det vil nok ha´en vis virkning.
Til det danske luftforsvar er de eksisterende F16 ganske udmærkede hvis de holdes vedlige og fyldes med nyt kanon isenkram.

Problemet er vel at de kan ikke holdes vedlige.
Hvis DK sidder tilbage med de sidste 10-15 F16,vil Lockheed næppe kaste penge i vedligeholdese.
Oprettet af
vandango d. 10/07-2015 18:16
#4
milex skrev:
JohnBKK skrev:
Da det åbenbart mest er muslimske lande vi ynder at bombe sønder og sammen kunne vi jo i stedet købe en flotille brugte C-130 Hercules transportfly og så fylde dem med syge penicillin befængte svin fra det danske turbo-landbrug og kyle dem udover de populære bombemål, det vil nok ha´en vis virkning.
Til det danske luftforsvar er de eksisterende F16 ganske udmærkede hvis de holdes vedlige og fyldes med nyt kanon isenkram.

Problemet er vel at de kan ikke holdes vedlige.
Hvis DK sidder tilbage med de sidste 10-15 F16,vil Lockheed næppe kaste penge i vedligeholdese.
De sælger dem stadigvæk.
Men vi skal have de uprøvede F35.
Oprettet af
JohnBKK d. 10/07-2015 20:16
#5
Det her er bedste køb og så måske et par hangarskibe oveni nu vi er igang med at lege stormagt?
http://www.boeing...er-hornet/
[img]http://airwingmedia.com/wp-content/uploads/2013/11/F18-Advanced-Super-Hornet-1.png[/img] is not a valid Image.
Redigeret af
JohnBKK d. 01/01-1970 02:00
#6
http://www.nation...64252.html
En kvindelig journalists kommentar til u-baadene.
Oprettet af
vandango d. 11/07-2015 13:20
#7
JohnBKK skrev:
Det her er bedste køb og så måske et par hangarskibe oveni nu vi er igang med at lege stormagt?
http://www.boeing...er-hornet/
[img]http://airwingmedia.com/wp-content/uploads/2013/11/F18-Advanced-Super-Hornet-1.png[/img] is not a valid Image.
4½ time til Bangkok er et godt argument for mig.