Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Dansker død ved trafikulykke i Thailand.

Oprettet af xxxx d. 15/05-2006 02:43
#1

Hej

Takker jo jeg har det bedre, det er mest lidt hovedpine og haanden der driller nu.
Og jo jeg har da overvejet at flytte her fra, men det er ikke bare saadan lige at saelge og forlader jeg det, gaar der garanteret ikke en mdr foer der kun staar murene tilbage. Men det skal da forsoeges om jeg kan komme af med det og starte et andet sted, selvom det er traels.

le-si

Redigeret af xxxx d. 15/05-2006 02:48

Oprettet af thaikurt1 d. 15/05-2006 07:09
#2


Hej le-si
Hver gang man hore sådan en historie saa bliver man lidt mere forsikring, da jo ikke ved om det ramme en selv.


Oprettet af xxxx d. 15/05-2006 10:42
#3

Hej Kurt..

Jamen selvom det ikke altid falder i god jord naar jeg fortaeller om hvad der sker her ude, saa er hensigten altsaa den at andre kan tage sine forholdsregler.. og ikke spor andet..
Det er en trist side af Thailand, men vi er bare noed til at forholde os til den... Alternativet er at bo i en af de store byer og vaere en af mangden, det er saa bare ikke lige min stil.
Du har jo selv haft det inde paa livet med din hund. Her var det bare hoensene der fik gift, hunden overlevede fordi jeg haeldte en masse saltvand i hende, saa hun braekkede sig i stor stil og slap med et par dages ondt i maven.
Men jo det tager da lidt af glaeden ved at bo her ude, helt sikkert, men jeg tror stadig paa det gode vinder over det daarlige...
Saa maa vi se hvad tiden bringer.........

le-si

Oprettet af Lars Lang-Danmark d. 15/05-2006 16:34
#4

Først kommet på DTW nu efter 3 uger i Thailand,
Kendte ej Søren, men fik en klump i halsen da jeg læste det!
Mine tanker går også til hans efterladte familie.
Ære være hans minde!

Selv lige været på hospitalet dernede, efter en Thaier valgte at dreje ind foran mig på MC......Hold da kæft hvor gør det ondt når de går igang med neglebørsten i asfalteksemen (4 personer måtte holde mig)

Tænk jer godt om når i køre dernede, for jeg trode ski heller ikke det kunne ske for mig.

Smutter heldigvis tilbage Thailand på mandag igen, og så må vi jo blot håbe jeg slipper for hospital og politibesøg denne gang..

Lars.


Oprettet af Rasmus d. 16/05-2006 01:03
#5

Hver gang jeg høre om disse kedelige historier, kan jeg ikke lade være med konstant at belære mig selv om, ikke at rode mig ud i noget uføre med div. Thaier – man kunne jo komme galt af sted en dag!
Man kan også komme rigtigt galt af sted på motorcykel helt uforskyldt – og selvfølgeligt selvforskyldt.
En god bekendt, som er pensioneret journalist og bosat i udkanten af HuaHin. Kørte en sen aften hjem iført en kæmpe brandert. Med stor fart påkørte han en taxi bagfra. Ham selv og motorcyklen havnede oppe på ladet sammen med de øvrige passagerer. Resultat – ham selv og 4 taxi passager måtte en tur på skadestuen. De 4 passagerer slap med div. små knubs, og kunne alle udskrives dagen efter, straks være gik det med min bekendt. Han fik brud på skinnebenet og voldsomme læsioner i hoved. Efter en uges tid på hospitalet – kom efterfølgende regningen. Ud over sig selv, måtte han selvklart også betale for de øvrige tilskadekommen. Totalt beløb regningen sig til knap en million Thai baht. Han havde i øvrigt heller ikke nogen forsikring.
Hvordan han klarede det med politiet, melder historien ikke noget om – men det har nok ikke været billigt!
Alle disse forfærdelige beretninger, kan måske animere os andre til at tænke os om en ekstra gang - inden vi kommer galt af sted!
Hilsen Rasmus

Oprettet af solmand d. 16/05-2006 01:04
#6

Det er let at komme i ufør dernede..men en9 mm giver alm respekt---min erfaring....
og det virker...bare lad som om at du er DINGDONG-----
mvh solmand
ShockShockShock

Oprettet af thaikurt1 d. 16/05-2006 04:11
#7

le-si.
Ja man bliver jo nødt til at tage det sode med det Sad hvis man onsker at bo her.

Men jeg vil stadig ikke bytte det med en tilvaelser i en stor by.

Redigeret af thaikurt1 d. 16/05-2006 04:12

Oprettet af xxxx d. 16/05-2006 17:35
#8

Hejsa solmand
du har helt ret i at en pistol i huset giver respekt.. Jeg har selv haft en, men maatte aflevere den igen da jeg ikke kunne faa en tilladelse.
Men skal vi se realistisk paa det er det jo under alle omstaendigheder en skidt vej at gaa og kan i vaerste fald optrappe situationen..
Saa er det bedre med min lille vovse, hun kan klare de fleste strabadser og hun gaar 100% for mig. Jeg havde hende bare ikke med den aften. min fejl.

Ok er man ude og koere druk koersel, ja men saa er der jo ikke saa meget at pive over hvis det gaar galt, men rigtigt historien giver stof til eftertanke og det kan blive meget dyrt at dumme sig.
Det jeg gerne vil slaa til lyd for er at Thaier altsaa ikke taenker som vi goer og de gaar til yderligheder... Mord er meget billige her ude.. Om de er forkert paa den, nej det kan man vel ikke sige, for de goer det de har laert.. Og saa maa vi ligesom nok se at indordne os efter det, problemet er at vi saa ofte taber fordi vi er alene og de mange......

Le-si

Oprettet af ybec d. 12/06-2006 05:36
#9

Hej

Jeg blev meget ked af at høre om Sørn's pludselige død...
Må hans gud give ham fred. Jeg kondulere hans familen i Danmark og hans venner.

Men at le-si begynder at beskylde en anden Dansker for at skulle have noget med hans død at gøre....
det kan kun komme et sted fra...

Ja Sørn og jeg havde et lille problem.

Sørn ville ikke udlevere min ting igen, efter en lille tur (tænkepause) jeg havde til DK, og selv om jeg skyldte ham penge, (et lån jeg havde fået af hans ex-kone og ham da han levede i DK) som han selv blev ved med at sige at jeg kunne betale når jeg havde råd, hvilket ville sige når jeg fik min erstattning udbetalt, kunne han ikke med loven i hånd tilbageholde min private ejendele og det var hvad han og hans kone gjorde.

Efter sigende skulle de have smidt alt mit tøj, alle min ting og mine private papire væk(dåds-navne attest, pensionspapirer, lægeudtalelser osv.)(info jeg har fra politiet) og har kun min copmuter tilbage. som de forøverigt påstår er det eneste de nogensinde har haft af mit i deres hus.
Har flere gange prøvet at snakke med dem, men hvergang jeg havde kontakt med dem fik jeg en ny løgn og hvergang der blev aftalt et møde med dem, hvem udeblev så...

Jeg har kendt Sørn i 20 år og ville kalde ham for en rigtig god ven, så begynder har at behandle mig på den måde.

Sørn vidste udemærket at det eneste jeg ønskede var at betale ham det lånte beløb tilbage. Derfor spurgte jeg ham også mange gange hvad/hvordan vi kunne finde udaf det, hvortil hans svar var "Senere, det finder vi udaf senere, bekymre dig ikke om det nu 'Mai ben rai'".

Så jeg har en advokat til at hjælpe mig med at får min ting tilbage, hvilket jo er den rigtige måde at gøre det på, ikke at stjæl fra hinanden eller slå hinanden ihjel, og selvom der nu er gået over en måned siden han døde har hverken min advokat eller jeg hørt fra hans enke ang. dette lille problem.

Efter havde jeg har hørt om Sørn's død, skulle hans kone have fortalt at Sørn var begyndt at drikke og det hver dag, jeg kender godt til Sørn's syn på alkohol, så det har jeg meget svær ved at tro på.
Mord... måske men ikke ved min hånd...

Dette var mine ord...
Jeg ved godt Sørn ikke er her for at kunne forsvare sig på dette, ikke at det kan forsvares, men jeg blev lidt gal da jeg læste le-si's indlæg
Var det et uheld eller var det endnu et mord.
For Soern var rodet ind i nogle problemer og tragisk nok var det med en anden Dansker......
og havde brug for at fortælle min side af problemet. for han har åbentbart fortalt nogle her sin siden af det...

Oprettet af xxxx d. 12/06-2006 06:43
#10

Hej Ybec.

Jamen som jeg tidligere har skrevet havde jeg kun Soerens side af historien.. Og modparten sikkert havde en hel anden...

Og den fik vi jo saa her.
Ud fra det maa vi jo formode det var et haendeligt uheld.

Le-si