Oprettet af
kenneth d. 02/06-2006 14:13
#1
Hej igen..
Först mitt namn står på kortet "präglet" och det är inte gult och blått,utan blått,namnet står nere i vänstar hörn,och jag har andvändt här i Sverige,ansökningen tog ca. 40 min.
MVH. Kenneth
#2
Hej Kenneth,
Et Electron kan anvendes i hele verden, men hvad der undrer mig, udover ekspeditionstiden, er, hvordan de har kunnet præge dit kort i en banks ekspeditionsafdeling?
/Robert
Oprettet af
MrPhing d. 03/06-2006 06:52
#3
Ja, det høres litt merkelig ut, siden kreditt jo er det samme som et lån - og et lån er vel ikke lett å få for en farang i Thailand.
Selv har jeg åpnet flere bankkonti i Thai Farmer/Kasikorn Bank - både i Phuket og Thung Song/Nakhon Si Thammarat.
Det har jeg gjordt uten hjelp av min thai kone, og kun ved å vise passet. Har heller ikke satt inn store summer.
Siste gang kunne jeg også få visa-kort, men vet ikke hvilket slag siden de var
mot leuw - så det ble kun et vanlig bank-kort.
Det er ingen tvil om at de som ønsker å "hvitvaske" penger har gode muligheter i Thailand, siden det virker som det er ganske enkelt å få et visa debit kort.
Har selv truffet flere nordmenn som har ankommet kongeriket med lommene fulle av sorte penger, og skrytt av det.
I Norge er det i hvertfall slik at alle overføringer av penger (eller uttak i Thailand) over 5000 NOK blir registrert hos skattemyndighetene.
Vet ikke hvordan dette fungerer motsatt, men regner med at disse transaksjonene også blir registrert - men det er mulig at man kan unngå offentlig søkelys om en holder seg under 5000-grensen.
Om det er slik det fungerer er myndighetene selvfølgelig klar over hvordan det ligger an.

Når enkelte kan vise frem et thai visa kreditkort må man jo tro det går an, og heller ta det som et bevis på at det er ingen grenser for hva som er mulig i smilet's land.
Sånn sett er det ikke mye som forundrer meg lenger i Thailand.
