Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Dansk-thailandsk slag mod kvindehandel
Oprettet af Don d. 01/09-2006 09:01
#1
- Jeg tager bare udgangspunkt i, hvad jeg ser af ægteskaber mellem danske mænd og thaier.
Efter min mening er en del af de danske mænd nogle klaphatte - så kan andre jo mene noget andet!
Jeg siger ikke, at det er i orden at snyde hinanden, men appellerer blot til visse mænd om at have noget selvkritik, og måske erkende at det forhold de har indgået er fuldstændig uholdbart.
Hvis jeg skal sætte tingene på spidsen - vil jeg vove at påstå - at hvis jeg var gift med en 20 år ældre thaipige, der var stærkt overvægtig og med et kæmpe alkoholforbrug, så ville jeg nok heller ikke være den perfekte ægtefælle.
Så kan andre jo have en anden mening, der respekterer jeg fuldt ud.
Oprettet af h d. 01/09-2006 09:44
#2
ja der er mange klaphatte der enten finder sig i konens opførsel eller prøver at fornægte den og som tidligere sagt de burde vågne op og komme vidre
nu ved jeg ikke hvordan du tænker men for mig er det det indre der tæller ikke om konen/manden er overvægtig, gammel eller drikker jeg ser nu mere på hvordan de er og hvor godt man har det sammen
Oprettet af
stoney d. 01/09-2006 17:14
#3
Ja der er jo mange søde og rare thai kvinder,men nogle er også beregne som de fleste Danske madammer,som tror de kan få i hoved og røv. Mange Danske mænd er sgu også nogle klaphatte. Det er min mening,sorry.

Oprettet af
Rasmus d. 02/09-2006 13:09
#4
Hej Don
Ganske interessant og tankevækkende at du sætte tingene på spidsen – eller rette på hoved.
Don skrev:
Hvis jeg skal sætte tingene på spidsen - vil jeg vove at påstå - at hvis jeg var gift med en 20 år ældre thaipige, der var stærkt overvægtig og med et kæmpe alkoholforbrug, så ville jeg nok heller ikke være den perfekte ægtefælle.
Hilsen Rasmus
Oprettet af
danthai d. 02/09-2006 13:13
#5
Don skrev:
- Jeg tager bare udgangspunkt i, hvad jeg ser af ægteskaber mellem danske mænd og thaier.
Efter min mening er en del af de danske mænd nogle klaphatte - så kan andre jo mene noget andet!
Jeg siger ikke, at det er i orden at snyde hinanden, men appellerer blot til visse mænd om at have noget selvkritik, og måske erkende at det forhold de har indgået er fuldstændig uholdbart.
Hvis jeg skal sætte tingene på spidsen - vil jeg vove at påstå - at hvis jeg var gift med en 20 år ældre thaipige, der var stærkt overvægtig og med et kæmpe alkoholforbrug, så ville jeg nok heller ikke være den perfekte ægtefælle.
Så kan andre jo have en anden mening, der respekterer jeg fuldt ud.
Jamen Don
Hvis en thai pige gifter sig med en ældre overvægtig mand
og han finder ud af det ikke er kærlighed ,men penge så ud med den bitch,så er hun kun en luder og kan ikke bruges til noget
yam yam
Oprettet af Don d. 02/09-2006 13:36
#6
Min pointe er lige præcis, at der alt for tit bliver lagt vægt på, at det er thaipigerne der er problemet.
Måske er det af og til mændene der ikke kan bruges til noget.
- Hvem smider så dem ud, yam yam..?
Oprettet af
danthai d. 02/09-2006 23:17
#7
Don skrev:
Min pointe er lige præcis, at der alt for tit bliver lagt vægt på, at det er thaipigerne der er problemet.
Måske er det af og til mændene der ikke kan bruges til noget.
- Hvem smider så dem ud, yam yam..?
Ja det er spørgsmålet
Pigen kan vel ikke,
smide manden ud af hans bopæl
Det plejer jo at være manden som har
et sted her i dk
Så må hun jo flytte,bye bye
yam
Oprettet af Don d. 03/09-2006 00:07
#8
- Sikke meget du ved.
Det du skal tage stilling til er, om det er rimeligt, hvis det er manden der er en klaphat.
Forstår du spørgsmålet ?
Oprettet af
chang d. 03/09-2006 01:41
#9
Don skrev:
- Sikke meget du ved.
Det du skal tage stilling til er, om det er rimeligt, hvis det er manden der er en klaphat.
Forstår du spørgsmålet ?
hej don jeg tror godt jeg forstår dit synspunkt.... jeg er selv ret stor hvis du forstår

nogen vil nok mene jeg liner en rocker men det er jeg så ikke, så det er mange gange man bliver uretfærdig dømt på forhånd efter ens udsende og der ud fra tager mange der ikke kender en afstand....
det første jeg fortalte min kone da hun kom til danmark var at når vi går en tur sammen vil ca 99% tænke se den stakels thai luder

og det stor rocker svin...det kunne hun ikke helt forstå men det er nu godt seks til syv år siden men tror godt hun fatter det nu men som hun siger fuck de idioter der ikke ved bedrer. har også været ude for at jeg bliver stillede spørsmål om hvilken bar fandt du så din kone i fra folk der også har en thai kone eller har været i thailand og de kan næsten ikke tro at min kone ikke var en bar pige......

det passer lige plusselig ikke ind i ders billede af en der ser ud som mig...
jeg tror man skal passe på med at stemple folk på ders udsende og heller vente med at gøre det efter man har lært personen at kende lidt.
Oprettet af oleskyum d. 03/09-2006 02:36
#10
Ja vi kan ikke forvente, at den øvrige del af den danske befolkning, begynder at tænke anderledes når det handler om Thai kvinder.
Os der selv er gift med en Thai og kommer meget i Thailand har nøjagtig samme forestilling og de andres koner. Det er kun min der ikke er luder og storspiller, de andre mænd er klaphatte at de ikke kan se det.
Hvor er det trist og sørgelig, at vi selv er skyld i vore koners dårlige ry.
Oprettet af
swaddii d. 03/09-2006 02:58
#11
Hej Don!
kan følge dig på visse punkter,jeg er gift på 8tende år med en thaier
vi har det skide godt sammen,måske fordi jeg har mødt hende i nord øst Thailand (isaan)vi har hus i DK og i TH ,vi deles om alle udgifter
hun har arbejde ,jeg har arbejbde her i Dk ,vi har aldrig haft de problemer der nu bliver nævnt her i dettwe emne.
Jeg hved det ikke ,men måske yam yam har haft dårlig erfaring ,men jeg kan kun sige for os vi har det godt sammen,det er måske fordi jeg accepterer hendes kultur ligesom hun gør det herhjemme i dk,er vi hjemme i TH accepterer jeg deres reglwer


Oprettet af
Kun d. 03/09-2006 10:22
#12
Hej Don
Jeg tror godt jeg kan følge dig.
Men jeg tror diskussionen opstår fordi nogen bliver stødt på manchetterne når du taler om aldersforskel og overvægt.
Fordomme er der nok af og de er stort set umulige at slippe af med – de rødhårede er hidsige, finner stikker med knive osv.
Der er helt bestemt nogen thaier der er platugler, og det uanset om de har arbejdet som luder eller er universitets uddannede, men det er jo langtfra alle. Platugler findes allevejne i alle lande.
Når man inviterer en thai til EU, så mener jeg det forpligter, og det er der nogen der ikke forstår.
De tror at de køber en slave som de kan behandle som de vil, og hvis hun ikke makker ret så får hun en røvfuld. Og hvis det ikke hjælper så får hun bare en til.
Hvis hun derefter skrider syntes han at hun utaknemmelig og har taget røven på ham, for han har jo haft udgifter på hende.
Hvis man mener at hun ikke lever op til de forestillinger man har om en partner, så er man efter min mening forpligtiget til at hjælpe hende med at komme tilbage til Thailand.
Hvis man siger som yam yam:
Så må hun jo flytte,bye bye så mener jeg ikke man har levet op til det ansvar som man påtager sig med en invitation,
Om man er tyk, tynd, gammel eller ung så handler et forhold om gensidig respekt og forståelse.
Kun
Oprettet af h d. 03/09-2006 10:26
#13
man lægger vel vægt på det som oftes sker?
eller du mener måske at vi skal gøre som man har gjort med kriminaliteten fra muslimerne nemmelig tie stille og endelig ikke fortælle om deres kriminalitet
for der er jo så meget rasisme og det er så synd for dem så det næsten undskylder deres handlinger.
Don skrev:
Min pointe er lige præcis, at der alt for tit bliver lagt vægt på, at det er thaipigerne der er problemet.
Måske er det af og til mændene der ikke kan bruges til noget.
- Hvem smider så dem ud, yam yam..?
Oprettet af Don d. 03/09-2006 12:13
#14
Først og fremmest tak til, chang, ole, falang og Kun, for rigtig gode indlæg der nuancerer debatten.
For lige at slå det helt fast.
- Jeg er helt enig i det grundlæggende at: ”Om man er tyk, tynd, gammel eller ung så handler et forhold om gensidig respekt og forståelse”.
- Og at der er plattenslagere både i Danmark og i Thailand - og resten af verden for den sags skyld.
Men nogle gange skal der simpelthen gives noget modspil til visse mænd på DT-webside, som bare sidder og klapper i takt og som (efter min mening) ikke ser tingene fra to sider, og virker nedladende i deres måde at anskue tingene på!
Og ja, det er fuldstændig rigtig at fordomme florerer i fuldt flor, og at man skal lære folk at kende før man udtaler sig om dem.
Jeg er bare træt af visse glade kynikere på denne webside og generelt i DK, der ikke virker som om de tager deres ansvar alvorligt.
Den danske mand har fuldstændig magten. Det gælder økonomien mv. og til at sende pigen tilbage til en uvis fremtid, såfremt ”herren” er utilfreds. Dette magtforhold er det ikke alle mænd der kan administrere.
Jeg respekterer fuldt ud at man kan have en anden mening, MEN der er mange måder at sige tingene på.
For de danske mænd der er blevet snydt af en thaier, skal selvfølgelig fremkomme med deres oplevelser, men hvem lærer noget af simple, nedladende formuleringer.
Jeg går ud fra at størstedelen af brugerne på DT-webside er danske mænd.
Dette vil naturligvis enspore debatten hvis vi ikke sommetider kigger lidt på os selv.
chang, ole, falang og Kun, er efter min mening med til at udvide horisonten.
- Og det er som bekendt aldrig for sent at lære noget nyt!
Oprettet af h d. 03/09-2006 13:14
#15
Don man udvider vel kun horisonden ved at belyse begge sider der er vel ikke meget nuance i blot at give dig ret?
og hvis du syntes jeg kun ser sagen fra en side så hør lige min baggrund.
jeg har et forlist thai ægteskab bag mig da x-en kun tænkte på at berige sig med spil og bedrageri, iflg hende skulle alle udgifter betales af mig imens hendes løn skulle bruges til spil og div. thaimøder og diskobesøg og hvad ved jeg for det var jo hendes penge og venninerne havde jo deres penge for sig selv. Så hun fik valget familieliv eller singelliv.
men det gør dog at jeg idag har en rimelig god viden om hvad der foregår i disse thai spille kredse og det er ikke blot mange af thaipigerne der deltager det er
rigtig mange af dem.
men ok der sidder en del mænd/klaphatte der er gift med nogle af disse piger som man kunne foranledes til at sige de fortjener sku en sådan kone
men jeg er nu af den mening at man ikke skal behandle andre dårligt uanset hvad, hvis man ikke bryder sig om dem så lad være at omgåes dem.
idag er jeg igen, og på 3 år thaigift med en fantastisk pige som har mod og fornuft nok til at modstå presset fra den store gruppe af spillende thaier her i nordsjælland og det er ikke forde de ikke ihærdigt har forsøgt.
hun har idag hus og sin egen forretning og tjener nok til at forsørge os begge.
hos os er det ikke dit og mit men vores
så Don jeg kender begge sider men ved også at problemer ikke forsvinder ved at fortie dem hvad er det der skræmmer så meget hver gang der er en der løfter sløret for de dårlige sider af thaipiger?
- Og det er som bekendt aldrig for sent at lære noget nyt!
Redigeret af h d. 03/09-2006 13:23
Oprettet af Don d. 03/09-2006 16:24
#16
Hej Henrik
For det første, tak for din baggrundshistorie.
Jeg kan i øvrigt udmærket godt forstå at du ikke ville finde dig i det´.
Nej, det handler ikke om, at man udvider horisonten ved kun at give mig ret.
Jeg skriver netop at man skal se tingene fra begge sider, men her på DT-webside er det bare altid mandens side vi ser det fra.
Jeg mener på ingen måde at man skal tie noget ihjel, men hvis man kritiserer, skal man blot være uddybende.
Og så mener jeg stadig, at en del af de danske mænd skal kigge på sig selv, om hvordan deres egen opførsel er.
Fordi man snakker om at mandens fejl, er det jo ikke ensbetydende at man ikke også kan snakke om thaiernes.
Det ene udelukker jo ikke det andet.
Der er bare betydelig mere fokus på thaiernes fejl her på DT-webside, i forhold til de danske mænds.
Faren er, at det kan fremstå, som om at de danske mænd er ufejlbarlige, og når noget går galt ”så er det fanme´ også den åndssvage thaier”.
Og hvis tingene går for meget i én retning, så føler jeg mig bare forpligtet til at kigge lidt i den anden retning.
Og Henrik, du har fuldstændig ret i, at det aldrig er for sent at lære noget nyt.
Du er langt mere erfaren end jeg er, og derfor lytter jeg gerne til dig.
Oprettet af h d. 03/09-2006 22:17
#17
hej Don
selvfølgelig er det mandens side vi hører her det er jo os der er brugere og i sidste ende er det vel også derfor vi har forumet så vi kan drage nytte af hinandens erfaringer
men du har ret at begge sider bør komme frem men efter min mening så er hankøns brugere ikke de rigtige til at forklare pigernes synspunkter
Oprettet af
rolan d. 04/09-2006 16:48
#18
hej don
først vil jeg lige sige at det er godt at du tar thaipigerne lidt i forsvar
og jeg håber inderligt at du også gør det om 10 år
for jeg går ud fra at det er på grund af din kone du gør det
altså forsvare hende også
Oprettet af
rolan d. 04/09-2006 16:52
#19
dig ret i at man har ansvar
men er vores problem ikke at de danske mænd blir generaliseret i forhold til det at være gift med en thai
også inde for vores egne rækker
jeg kender så vidt jeg ved ikke nogen der banker derees kone
Når man inviterer en thai til EU, så mener jeg det forpligter, og det er der nogen der ikke forstår.
De tror at de køber en slave som de kan behandle som de vil, og hvis hun ikke makker ret så får hun en røvfuld. Og hvis det ikke hjælper så får hun bare en til.
Oprettet af xxxx d. 05/09-2006 13:09
#20
Hejsa
selvfølgelig er der brådne kar på begge sider.
Men det vi taber på den ene gang efter den anden er at vi slet ikke fatter hvor overfladisk thaier tager et forhold. Det er først og fremmest penge, så kan det i nogen tlfælde ske at hun begynder at elske manden......
Det starter med Sinsot , der efter skal far/mor have penge hver mdr.. det er ikke bare os, sådan er det, men problemet er at vi ofte møder de forkerte og får en regning på x 10
thailand er først og fremmest har du penge kan du få.. Har du ingen så sov alene......
Om det er rigtigt eller forkert.. ja men vi kan altså ikke lave det om...
Nogen har ikke betalt en reje, men det er en fejl her ude, uanset om hun så kan tilkomme det eller ej.. Ja ja de smiler og lader som ingenting, men hør så lige hvad der bliver sagt......
banke sin kone.. helt ærlig fald nu ned på jorden, hvis man gennem lang tid er blevet pisset på og snydt så det driver, kan nok selv den bedste finde på at lange hende en, hvis hun står og provokerer.
Rigtig nå ja det er så en anden side af sagen, men alle kan drives ud i noget de ikke vil. Dermed ikke være sagt at nogen måske bruger vold umotiveret og det er selvfølgelig forkert.
Le-si