Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: At blive skilt i danmark.

Oprettet af rolan d. 28/12-2005 10:31
#1

som leif skriver
en skelsmisse mellem farang og thai er værst for fallangen
da de desvære kan sno sig
og dumme uvidene danskere ryger lige i og tar thaidamerne ind under deres vinger for det er jo en forfæt´rtelig mand
og har man ikke en meget god omgangskreds ryger de også
har set det et par gange


Oprettet af christian-s d. 28/12-2005 23:44
#2

Nu skrev Dutling jo ikke permanent oht men bare oht. Kunne det forståes som at de har været gift i 5 år, men hun kun har opholdt sig i Danmark i 2 år? I så fald er sagen jo meget anderledes ...

Oprettet af dutling68 d. 29/12-2005 00:34
#3

det er en permanent hun har.......og jeg har fået et nr til en valentine andersen som ved en masse om den slags så de får sig en sludder om hvad de skal gøre ved sagen.............ellers mange tak for hjælpen............og ja han er ude på at skræmme hende så hun ikke vil skilles han har love at han ville gøre alt for at hun bliver sendt hjem...............og hvorfor hun ville skilles er at hun ikke må nogle ting og hun føler sig meget styret og må ikke besøge sine venner uden at han er med og såen er det hele tiden med alt hvad hun vil, og han er meget opfaren.........og hun er ellers en meget stille pige som bare prøver at gøre sit bedste såen oplever jeg hende..............

Redigeret af dutling68 d. 29/12-2005 00:34

Oprettet af mr tirak d. 29/05-2006 17:06
#4

Hey alle.

Jeg er et smut hjemme, og løber lige ind i en ligende historie.

Et par jeg kender godt, fra Aalborg, de har været gift ca. 3 år, et barn på 2 år, hun har jo derfor ikke permanent oht.

De er stort set enige om deres skilsmisse, men vi håber alle at de finder ud af det.

Han er med på at hun får en chance for at finde et nyt liv i dk. ( måske sammen igen )

Jeg har jo så lige et par spørgsmål.

Hvis de bliver sepererat:

Er det så 6 måneder ?
Kan hun blive i dk under seperation ?

Hvordan er det med barnet, jeg formoder hun bliver ved sin mor pga. alder, Men hvis nu moderen bliver sendt hjem til TH. pga. skilsmissen hvad så ?

På forhånd tak hvis der er nogle der ved lidt faktuelt.

Mr Tirak

Oprettet af quickmouse d. 29/05-2006 22:10
#5

jeg går ud fra at barnet er fælles.hvis der er fælles forældre myndighed over barnet og fadern gør krav på samkvem med barnet så kan hun godt få lov til at blive.......udlændingestyrelsen ( pia kjærsgaard ) vil gøre alt for at smide hende ud.så det kan blive en sej kamp, mod systemet. der er ingen grænse for hvor lang tid en seperation kan løbe.

Oprettet af falang yao d. 07/10-2006 14:09
#6

quickmouse skrev:
jeg går ud fra at barnet er fælles.hvis der er fælles forældre myndighed over barnet og fadern gør krav på samkvem med barnet så kan hun godt få lov til at blive.......udlændingestyrelsen ( pia kjærsgaard ) vil gøre alt for at smide hende ud.så det kan blive en sej kamp, mod systemet. der er ingen grænse for hvor lang tid en seperation kan løbe.


Hej Quickmouse,

Ikke 100% sikkert, iflg. linken du sat i et andet indlæg :


http://www.nyidan...ophoer.htm
:

<Grundlaget var urigtigt eller ikke længere til stede
Udlændingeservice kan inddrage eller nægte at forlænge en tidsbegrænset opholdstilladelse, hvis det grundlag, der var anført i ansøgningen eller tilladelsen, ikke var rigtigt eller ikke længere er til stede. Det kan fx være tilfældet:
Hvis en udlænding har fået opholdstilladelse på grundlag af en ægteskab, og ægtefællerne ikke længere bor sammen.
Hvis der i forbindelse med den oprindelige tilladelse blev stillet boligkrav, og denne eller en tilsvarende bolig ikke længere er til rådighed. Det samme gælder, hvis der på grund af særlige forhold oprindeligt ikke blev stillet boligkrav, og disse særlige forhold ikke længere er til stede.
Hvis der i forbindelse med den oprindelige tilladelse blev stillet forsørgelseskrav, og dette ikke længere er opfyldt. Det samme gælder, hvis der på grund af særlige forhold oprindeligt ikke blev stillet forsørgelseskrav, o.s.v.......

MEN

<Ansøgerens personlige forhold tages i betragtning
Hvis der er personlige forhold hos udlændingen, som gør, at en inddragelse eller afslag på forlængelse vil være særlig belastende for den pågældende, vil opholdstilladelsen alligevel ikke blive inddraget eller nægtet forlænget.
Udlændingeservice ser bl.a. på:
udlændingens tilknytning til det danske samfund, herunder hvor lang tid udlændingen har været i Danmark
alder, helbredsforhold og andre personlige forhold
tilknytningen til personer, som bor i Danmark
manglende eller lille tilknytning til hjemlandet
om udlændingen vil lide overlast i hjemlandet
.
Hvis udlændingen har ophævet samlivet, fordi ægtefællen eller samleveren har været voldelig, vil det også kunne få betydning for myndighedernes afgørelse, idet myndighederne i så fald kan undlade at inddrage opholdstilladelsen.>


Se iøvrigt , m.h.t. børn (ikke dansk statsborger):


http://www.nyidan.../boern.htm



http://www.nyidan...ngelse.htm


M.v.h., M. Rasmussen Cool