Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Får besøg af min kærste

Oprettet af surin d. 27/01-2005 07:06
#1

hej arf og velkommen til
du har da så evigt ret men det der mange gange pisser mig af er som chang beskriver at mange danske mænd som er gift med en udlænding føler sig højt hævet over alle andre og gør alt for at svine andre ægteskaber til med at manden er en slave pisker og konen en stakkels uskyldig

Oprettet af John d. 27/01-2005 16:36
#2

Hej arf velkommen

Jeg mener du har fuldstændig ret.

Det giver lidt stof til eftertanke når man kommer med et indlæg der fortæller at det ikke altid er pigernes fejl at et forhold går i stykker, så bliver der med det samme sat spørgsmåls tegn ved om det nu er rigtigt.
Så fordommene florere også herinde, det er flere gange skrevet at enlige Thai piger i DK ikke er værd at samle på, de snyder, bedrager, drikker og spiller (hvilket nogle også gør) men langt fra alle.

Det er jo sådan at der skal to til at indgå et forhold men kun en til at afslutte det, når jeg så tænker på at nogle er Thai gift for 3. gang, og stadig bliver snydt, så undre det tidligere omtalte spørgsmålstegn mig ikke.
Hvis man 3 gange går ud og finder en der snyder, spiller, bedrager og tager røven på en, hvem er det så lige der er noget galt med.

John Grin

Oprettet af arf d. 27/01-2005 16:55
#3

Mange tusind tak for den fine velkomst. :-)

I har ret i at man skal bøje sig for hinanden, og der ikke kun er een der bøjer sig og en der ikke gør. Man er nød til at samarbejde, for der skal jo være to før et forhold kan kører.
Den eneste kæreste jeg endnu har haft gjorde ikke meget for at yde noget i vores forhold, og det var næsten kun mig der skulle gøre tingene, og det gik selvfølgelig ikke, så jeg kan fint følge dig i det du skriver. Hun var også ude efter een ting mine penge, og jeg vil for alt i verden ikke gentage de fejl jeg selv har begået.
Hvis man gentagende gange, som John siger, finder en pige der tager røven på en, er det en selv den er gal med. Personligt vil jeg holde mine øje og ører åbne for har virkelig fået en lærestreg, men ikke alle kan desværre lærer af deres fejl.

Surin, jeg forstår godt du bliver pissed over at nogle mænd der er gift med en udlænding tror de er hævet over alle andre. De må bilde dem selv noget ind, for de lever jo bare i et parforhold som alle andre gifte mennesker. Kan ikke se hvad der skal give dem ret til at opfører sig sådan? Jeg ser dansk/dansk ægteskaber og dansk/udenlandske ægteskaber som ligeværdige og at der skal være plads til alle.

Oprettet af surin d. 27/01-2005 17:30
#4

John skrev:
Hej arf velkommen

Jeg mener du har fuldstændig ret.

Det giver lidt stof til eftertanke når man kommer med et indlæg der fortæller at det ikke altid er pigernes fejl at et forhold går i stykker, så bliver der med det samme sat spørgsmåls tegn ved om det nu er rigtigt.
Så fordommene florere også herinde, det er flere gange skrevet at enlige Thai piger i DK ikke er værd at samle på, de snyder, bedrager, drikker og spiller (hvilket nogle også gør) men langt fra alle.

Det er jo sådan at der skal to til at indgå et forhold men kun en til at afslutte det, når jeg så tænker på at nogle er Thai gift for 3. gang, og stadig bliver snydt, så undre det tidligere omtalte spørgsmålstegn mig ikke.
Hvis man 3 gange går ud og finder en der snyder, spiller, bedrager og tager røven på en, hvem er det så lige der er noget galt med.

John Grin


john læs lige hvad du selv skriver bare forde leif har været uheldig og er i sit 3. ægteskab og så behøver det da ikke at være ham der er noget galt med det kan jo være at han er uheldig eller at han bare er typen som forelsker sig i dårlige kvinder.

eller du mener måske at hvis det går galt i flere par forhold så er det ens egen skyld det skal jeg da så huske at sige til de kvinder der har haft mere end en mand der har slået dem det må jo være dem det er galt med ikke ?ShockShockShock

Oprettet af John d. 27/01-2005 19:20
#5

Hejsa

Jeg ved udemærket hvad jeg skriver, men jeg forstår ikke hvorfor du nævner en person ved navn i dit indlæg, syntes det ville være en god ide at fjerne navnet. Jeg tænkte ikke specielt på denne person da jeg skrev indlægget, men mere generalt.

Ja jeg mener at hvis det går galt i gentagene parforhold, så må man da kigge indad for hvorfor gik det galt, det er da sansynligt at det er en selv der er noget "galt" med, og ikke nødvendigvis partneren.

Du har tildels ret i din sammenligning med den voldsramte kvinde.

Følgende er hentet fra ”Ugeskrift for læger”

Det kan formentlig tages som udtryk for, at hustruvold sjældent er en enkeltstående begivenhed, men snarere en livsbetingelse for visse kvinder.


Hele artiklen kan ses her:

http://www.dadlne...P42499.htm


John Grin

Oprettet af surin d. 27/01-2005 19:48
#6

John skrev:
Hejsa

Jeg ved udemærket hvad jeg skriver, men jeg forstår ikke hvorfor du nævner en person ved navn i dit indlæg, syntes det ville være en god ide at fjerne navnet. Jeg tænkte ikke specielt på denne person da jeg skrev indlægget, men mere generalt.

Ja jeg mener at hvis det går galt i gentagene parforhold, så må man da kigge indad for hvorfor gik det galt, det er da sansynligt at det er en selv der er noget "galt" med, og ikke nødvendigvis partneren.

Du har tildels ret i din sammenligning med den voldsramte kvinde.

Følgende er hentet fra ”Ugeskrift for læger”

Det kan formentlig tages som udtryk for, at hustruvold sjældent er en enkeltstående begivenhed, men snarere en livsbetingelse for visse kvinder.


Hele artiklen kan ses her:

http://www.dadlne...P42499.htm


John Grin

om man skriver navnet eller ej kan da være ligegyldigt da leif er den eneste herinde som åbent har skrevet om sine 3 forliste thai ægteskaber så vil din udtalelse automatisk henføre til leif alligevel

og ja hvis det går galt i mange forhold må man da se på sig selv men nu er vi jo engang alle forskellige og som kloge mennesker engang har skrevet der er en til os alle og selv til den mand der vil serviceres er der en kvinde som vil nyde at leve med ham og min mening er at vi alle har ret til at leve det liv der gør os lykkelige og hvorfor skal han leve enten alene eller sammen med en han ikke er 100% lykkelig med hvis der et eller andet sted er en som vil leve med ham som han vil og være lykkelig med det så lad ham dog det rager ikke os bare de begge er lykkelige

kort sagt lev det liv der gør dig lykkelig og lad andre leve det liv der gør dem lykkelige og bland dig ikke i det

Oprettet af John d. 27/01-2005 20:39
#7

Hejsa
Med hensyn til personen du nævner, errindre jeg ikke at han skulle have skrevet et indlæg om at han har været gift 3 gange.

Du har helt ret i det du skriver, det eneste jeg påpeger er at det selvfølgelig skal gælde begge veje dvs. også kvinden.

John Grin

Redigeret af John d. 27/01-2005 21:12

Oprettet af arf d. 27/01-2005 23:43
#8

surin skrev:
John skrev:
Hejsa

Jeg ved udemærket hvad jeg skriver, men jeg forstår ikke hvorfor du nævner en person ved navn i dit indlæg, syntes det ville være en god ide at fjerne navnet. Jeg tænkte ikke specielt på denne person da jeg skrev indlægget, men mere generalt.

Ja jeg mener at hvis det går galt i gentagene parforhold, så må man da kigge indad for hvorfor gik det galt, det er da sansynligt at det er en selv der er noget "galt" med, og ikke nødvendigvis partneren.

Du har tildels ret i din sammenligning med den voldsramte kvinde.

Følgende er hentet fra ”Ugeskrift for læger”

Det kan formentlig tages som udtryk for, at hustruvold sjældent er en enkeltstående begivenhed, men snarere en livsbetingelse for visse kvinder.


Hele artiklen kan ses her:

http://www.dadlne...P42499.htm


John Grin

om man skriver navnet eller ej kan da være ligegyldigt da leif er den eneste herinde som åbent har skrevet om sine 3 forliste thai ægteskaber så vil din udtalelse automatisk henføre til leif alligevel

og ja hvis det går galt i mange forhold må man da se på sig selv men nu er vi jo engang alle forskellige og som kloge mennesker engang har skrevet der er en til os alle og selv til den mand der vil serviceres er der en kvinde som vil nyde at leve med ham og min mening er at vi alle har ret til at leve det liv der gør os lykkelige og hvorfor skal han leve enten alene eller sammen med en han ikke er 100% lykkelig med hvis der et eller andet sted er en som vil leve med ham som han vil og være lykkelig med det så lad ham dog det rager ikke os bare de begge er lykkelige

kort sagt lev det liv der gør dig lykkelig og lad andre leve det liv der gør dem lykkelige og bland dig ikke i det


Ja heldigvis er vi alle forskellige, og der er en til os alle, som surin skriver.
Jeg var nok for hurtigt ude med at sige, at det er en selv den er gal med bare fordi man har mange forliste ægteskaber, for det kan jo lige så godt være at personerne, når forelskelsen har lagt sig, finder ud af, at de ikke passer godt sammen. Der er jo mange årsager til at forhold går i stykker.
Når et forhold går i stykker, må man jo prøve igen og håbe på, at man finder personen i sit liv ved næste forsøg.
Jeg vil ikke blande mig i andres forhold og hvorfor de er gået galt, da det er deres egen sag.
Jeg håber ham der omtales finder den eneste ene i sit liv, og hvordan de vil leve sammen er op til dem selv.

Oprettet af christian-s d. 14/02-2005 14:33
#9

Jeg tror pointen med at fortælle om Danmark og at afstemme hinandens forventninger er vigtige. Jeg har f.eks. forklaret min kærreste (pt. i Thailand) at alt er dyrere i Danmark, f.eks. kan man i Thailand få 5 par jeans (3-400 bath) til samme pris som 1 par i Danmark. Shock Da hun er vældig glad for jeans var det en sammenligning hun ku' forstå Wink

Jeg har gjort meget ud af at fortælle om samfundet, familiestruktur og andre ting som er meget forskellige sammenlignet med Thailand. Jeg håber hun så er godt forberedt når hun nu forhåbentligt til forår kommer op og besøger mig i 3 måneder.

Oprettet af rolan d. 14/02-2005 15:36
#10

hej cristian der skulle være flere som dig
så kan vi jo kun håbe det blir nemere for dig
held og lykke Grin

Oprettet af surin d. 14/02-2005 18:42
#11

jeg tror ikke det kan forklares prøv at vende den ville i have troet at thailand er som det er hvis nogen havde forklaret jer om det inden første tur

Oprettet af John d. 14/02-2005 22:06
#12

surin skrev:
jeg tror ikke det kan forklares prøv at vende den ville i have troet at thailand er som det er hvis nogen havde forklaret jer om det inden første tur


Jeg mener godt det kan forklares, men man skal nok gøre som Christian siger, bruge noget de kan forholde sig til.
Hvis man feks, siger at man har en måneds løn på 170000 baht, så er der ingen Thaier der kan forholde sig til det, andet end man er meget rig, hvilket mange understøtter ved at smide om sig med deres feriepenge (ja ja jeg ved godt at du ikke gør det Bamse).
Den med jeans er rigtig god.

Det jeg havde fået fortalt inden min første tur til Thailand holdt stik i det område vi besøgte, så jo det kan godt lade sig gøre.

John Grin