Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Priser i thailand

Oprettet af pdrhan d. 26/07-2007 10:57
#1

Det kan godtnok også gå hen og blive for billigt...bor jeg på hotel må det godt være lidt luxus , der får man som regel også hvad man betaler for......

Oprettet af renefriis d. 26/07-2007 11:01
#2

hvad tjener en thailænder egentlig på et fast arbejde ???


pdrhan : Har ikke noget mod at betale, men vil heller ikke have luksus hotel når jeg kun skal bruge det til at sove på :-)

Oprettet af tomu d. 26/07-2007 11:12
#3

Jeg er lige kommet hjem fra Thailand. De hoteller jeg har boet på har kostet ca. 600-700 baht pr. nat. Nu er det selvfølgelig også low season. Prisen kan godt stige i high season, men jeg vil give de andre ret. Man får som regel hvad man betaler. Hvor skal du henne?

Oprettet af renefriis d. 26/07-2007 12:42
#4

Jeg ved ikke helt endnu.

Jeg er den type der kommer afbudsrejser så tager det der kommer.

var i tyrkiet for 3 uger siden og købte billet dagen før jeg skulle afrejse.

så skulle kun af med 999,- hvor normalpris var 3499,-

så finder et fly dagen før og finder så hotel når jeg lander, måske få et par taxachaufføre til at finde noget

Oprettet af Frank d. 26/07-2007 13:41
#5

Hesteøl = Archa Beer
5,4%, 640 ml

4 stk. og en pose isterninger: 100 bathPfft

[img]http://payap.net/Beer/archa.jpg[/img] is not a valid Image.

Oprettet af renefriis d. 26/07-2007 14:17
#6

hvad har i andre af forbrug til sådan en ferie 2-3- uger ??

vil 5000 kr være for lidt ??


Oprettet af renefriis d. 26/07-2007 14:25
#7

Bamsen : kigget på dette hotel.

Sawasdee Smile Inn
35 Soi Rongmai, Chao Fa Rd.
Phanakhon BKK

noget i kender til ??

Oprettet af nicefarang d. 26/07-2007 14:25
#8

Du skal ikke regne med den mest uafhængige og ærlige information fra taxichaffører. De anbefaler ofte hoteller hvor de får kommision når de kommer kørende med dig.

Oprettet af Suk Rak Ning d. 26/07-2007 14:30
#9

renefriis skrev:
hvad har i andre af forbrug til sådan en ferie 2-3- uger ??

vil 5000 kr være for lidt ??



Det kommer jo lidt an paa, hvilken ferie du vil holde.

Skal der vaere lyseroedt lys og perleforhaeng hver dagShock, ja saa er det for lidt............Skal det vaere museer, templer og andet kulturelt, ja saa kan det vel lige gaa an, men heller ikke mere end lige..

Jeg ville nok ta' 10 med...............

Oprettet af renefriis d. 26/07-2007 14:39
#10

jeg har en ide om lidt svømini/dykning og lidt bådture og så god aftensmad på restaurant og da lige 3-4 øl om aftenen :-)

Oprettet af tomu d. 26/07-2007 14:48
#11

Hvis det er din første tur, så vil jeg gætte på 10-15.000. Det kan selvfølgelig også gøres mindre. Det kan du spørge enhver backpacker på Khaosan RoadPfft

Oprettet af Frank d. 26/07-2007 15:13
#12

Selv om man har planlagt ferie med dykning, så kan kr. 5.000 til 2-3 uger hurtigt forsvinde, hvis man efter 3-4 øl om aftenen falder i vandet, hvis du forstår sådan en lille frækkert.Wink

Oprettet af renefriis d. 26/07-2007 15:28
#13

okay hmm....så spare ferie :-)

Oprettet af jpo d. 26/07-2007 18:05
#14

dem der byggede vores hus fik 35 kr om dagen det er 2 år siden,
og gav jeg dem 1 øl og smøger arbejde de dobbelt så hurtigt,
og det var 10 timer om dagen, men de var godt tilfredse,
og va huset blev billigt.
er der nogle der også har oplevet dette.

Oprettet af Frank d. 26/07-2007 18:19
#15

jpo skrev:
dem der byggede vores hus fik 35 kr om dagen det er 2 år siden,
og gav jeg dem 1 øl og smøger arbejde de dobbelt så hurtigt,
og det var 10 timer om dagen, men de var godt tilfredse,
og va huset blev billigt.
er der nogle der også har oplevet dette.


Jeg kender én, som gav det inden fyraften, hvilket medførte, at der ikke blev lavet mere den dag.Grin

Oprettet af renefriis d. 26/07-2007 18:56
#16

jpo skrev:
dem der byggede vores hus fik 35 kr om dagen det er 2 år siden,
og gav jeg dem 1 øl og smøger arbejde de dobbelt så hurtigt,
og det var 10 timer om dagen, men de var godt tilfredse,
og va huset blev billigt.
er der nogle der også har oplevet dette.


det vil sige en mdr løn på ca 1000 dkr.

Oprettet af filihankat d. 26/07-2007 20:02
#17

renefriis skrev:
Jeg ved ikke helt endnu.

Jeg er den type der kommer afbudsrejser så tager det der kommer.

var i tyrkiet for 3 uger siden og købte billet dagen før jeg skulle afrejse.

så skulle kun af med 999,- hvor normalpris var 3499,-

så finder et fly dagen før og finder så hotel når jeg lander, måske få et par taxachaufføre til at finde noget


Nu skal man selvfølgelig aldrig sige aldrig, men jeg tvivler stærkt på at du finder sådan en sidste-øjebliks-flybillet til Thailand.

Oprettet af filihankat d. 26/07-2007 20:04
#18

....og i øvrigt er 5000 kr. nok i underkanten til 2-3 ugers ferie. Selv har jeg et budget på 10-15000 kr. for tre uger.

Oprettet af Kaosangangsteren d. 26/07-2007 20:12
#19

du kan få tyske øl mange steder, eks Erdinger Weiss ca 150-180 bht for en halv liter
det foretrækker jeg , perfekt til til varmen derude Shock

Oprettet af renefriis d. 26/07-2007 20:32
#20

på min ferie i tyrkiet i en uge havde jeg 900,- dkr med og det gik lige.

til mad og hygge altså.

og der får man ikke tingene meget billigere end dk.

derfor jeg gik udfra de 5000 dkr.