Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: loi kratong fest i dragoer

Oprettet af Suk Rak Ning d. 23/10-2007 11:54
#1

kylling skrev:
Min kone påstår hårdnakket at Loi Kratong først er d. 24-11,så hvad skal tro?


Samme besked har jeg ogsaa faet af konen...24/11 her i Thailand.

Her er et billede fra sidste aar lige inden Ning soesaetter sin hjemmelavede kratong...........Wink


i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture500cover.jpg



Mvh. Suk...

Oprettet af thip d. 24/10-2007 20:07
#2

oohh jeg kunne godt tænke mig at være med til Miss loikratong heheh--Smile

Vil I ik heppe?PfftPfft

Redigeret af thip d. 24/10-2007 20:25

Oprettet af jpo d. 24/10-2007 22:20
#3

staves det ikke( loi krahtong)Grin ellers skal jeg have mine skole penge tilbage

Oprettet af Suk Rak Ning d. 25/10-2007 01:30
#4

deepseadivers skrev:
HejsaSmile


I CPH forstår vi da også, at give den fuld gasGrin

Kan huske denne aften, som en rigtig kold november aften, med en stiv kuling fra nord.
Det var så koldt, at lysene ikke kunne brænde.Grin

dsd











i157.photobucket.com/albums/t47/Babywoodrose/loikratong.jpg


Et sjovt billede Grin hundekoldt, plasikpoel - men traditionen holdes.........SAADAN..Wink *****

Oprettet af Ole Mosgaard d. 27/10-2007 19:44
#5

Hej Bamse.
Skal vi ikke lige få det på det rene. Det var IKKE Loi Kratung i dag - det er først om en måned. Festen i dag handler om at Buddaerne kommer ud af templet - vist nok for at fejre dem som nu har været der i 3 måneder. I Thailand kan man se det som store " både" der bliver trukket ud af templerne og man risikerer at blive pjaksvåd af alle de velsignelser man får med en våd riskost og ja - der er fest og farve og også fyrværkeri - ihvertfald der hvor vi "kommer fra" nede i syd.
Hilsen
Ole Mosgaard

Oprettet af jens d. 27/10-2007 21:48
#6

bamsen skrev:
Davs
Ja det var da en hyggelig tur til dragør og se de enormt mange mennesker i templet, De kom i busser fra jydeland og sverige vist 3 busser fra sverige.
Og jeg mødte da også nogle medlemmer fra dtw
som jeg snakkede lidt med.
Tak fordi i gad snakke lidt,det er altid hyggeligt at møde medlemmer nær og fjern
Sikken en masse mad der var derude, jeg gad bare ikke stå i kø for at få lidt mad.Grin
Men lidt blev det til,da konen kom og gav mig noget,som hun ikke kunne spise.
men alt i alt hyggeligt,at møde mange af dem man kender/har mødt før.

bamsen


Tak i lige måde, og jo jeg så også at de søsatte kratong¨er i templet, og det er jo fuldmånefest og der er fuldmåne nu her i DK dette skulle være forklaringen på at det var idag.
Men det er ikke noget jeg vil hænges op på, det er bare noget jeg har hørt.
Mvh
Jens

Oprettet af Ole Mosgaard d. 28/10-2007 09:15
#7

Hej Bamse.
Det er da helt fint med mig, at der er nogen som oplevede det som en Loy Krathongfest. Det er også ok hvis det er fuldmåne nu. Men så undre jeg mig over at Den Thailandske Ambassade meddeler at What Pa i Dragør afholder Thod Krathina d. 27. okt. 2007 og at der vil være ambassadefolk til stede. I samme brev meddeler de, at der afholdes Loy Krathongfest d. 16. nov. 2007 på White Elephant Restaurent i Aarhus ( så stor forskel kan der ikke være mellem fuldmåne i Dragør og Aarhus). Men lad os ikke strides om ord. Det vigtigste var, at det var en god fest og der kom mange mennesker og at vi havde det godt.
Hilsen
Ole Mosgaard