Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: procesuelt ophold hvad sker der hvis
#1
tak for at det blev slettet det det var måske lige i overkanten, har snakket med politiet men de har ikke ressourcer så nu venter jeg på svar fra min mail til udl
jeg mener stadigvæk at man skal overholde de regler man har i dk og hvis ikke så er det ud, han tror at man bare kan betale lidt under bordet så går det har sagt det mange gange til ham men han er total ligeglad
og det kan jo gå ud over andre som vil overholde reglerne håber ikke jeg har skabt så meget panik
Oprettet af
latour82 d. 04/11-2009 13:21
#2
Hvad er det lige at der er galt med at udlevere en "svindler"?
Alle der har læst forhistorien har vel kunnet konkludere at hvalpen er kommet til Danmark på et falsk grundlag.
Sådanne historier og lignende fortilfælde har været medvirkende til at Dk har en så skrap og i mange tilfælde uretfærdig udlændingelov.
Eller er accepten en følge af at man selv har fået sig en Thailandsk partner via en kreativ herboende Thailandsk tante som har taget sit familiemedlem på besøg her i landet, hvor er det dog sjovt og tilfældigt at så mange af disse besøg ender med ægteskab!!!!!!!!!!!!
Jeg kender så udmærket "kallekaer" og hans kone uden at han umiddelbart ved hvem jeg er.
Jeg er overrasket over at hun i den grad har røvrendt ham, og jeg har altid betragtet hende som en af de bedre, men hun kan jo let være presset ud i en situation hvor hun ikke har kunnet bunde.
Men ser intet forkert i at man udleverer navn og arbejdsgiver, så kan man jo selv forholde sig til et sted som optager illigal arbejdskraft, og derved holder dem med retmæssigt ophold eller en Dansker fra et job, jeg skulle ellers mene at arbejdsløsheden er stor nok!!!
Mvh.
Npe
Oprettet af
rinpoche d. 04/11-2009 14:22
#3
latour82 skrev:
Men ser intet forkert i at man udleverer navn og arbejdsgiver, så kan man jo selv forholde sig til et sted som optager illigal arbejdskraft, og derved holder dem med retmæssigt ophold eller en Dansker fra et job, jeg skulle ellers mene at arbejdsløsheden er stor nok!!!
Mvh.
Npe
Jeg er enig, men når det så er sagt, så kender jeg ikke nogle thai restauranter/thai forretninger i mit lokalområde, der ikke beskæftiger tilrejsende som regel familie på turistvisum eller blot landsmænd med sorte penge. Det er helt konsekvent.
Kender derudover en del der kommer år efter år og arbejder indenfor bygge og malerfag iværksat af lokaler herboende thailændere.
Redigeret af
rinpoche d. 04/11-2009 14:22
#4
ja latour82 jeg troede også at hun var en af de bedre men alligevel har hun oparbejdet en gæld på et halvt hus uden vi har noget nyt i hjemmet ved ikke hvad hun bruger pengene til ?? spil ? måske
#5
kallekaer skrev:
ja latour82 jeg troede også at hun var en af de bedre men alligevel har hun oparbejdet en gæld på et halvt hus uden vi har noget nyt i hjemmet ved ikke hvad hun bruger pengene til ?? spil ? måske
Måske var det på tide at du tog styringen, det her kan da ikke fortsætte. Det lyder fuldstændingt som om hun har taget magten over pengene og over jeres samliv. Er du hendes malkemaskine? Hvad med en skilsmisse?, spørger bare. Hvad med gælden sidder du også tilbage med den? Du må til at træne din rygrad inden det går fuldstændigt galt.