Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: At køre med bathbus i Pattaya.

Oprettet af vandango d. 15/10-2009 11:40
#1

robnie skrev:
vandango skrev:
robnie skrev:
HVOR FINDER MAN BUSSEN I LUFTHAVNEN DER KØRER TIL JOMTIEN, OG HVOR TIT KØRER DE



http://www.belltr.../index.php


Mange tak for hjælpen, det er en god side med alle de oplysninger man har brug for


Naaaa... vi er ikke helt færdige, tråden handler jo om de blå grisebiler.
Du skal dog også lige op i en øf-øf transport til jomtien. Pfft

Oprettet af sank d. 15/10-2009 11:43
#2

Frown Jo det er faktisk rigtigt flere thaier er begyndt at betale 10 bath ? men jeg har først set det her sidst 08 - 09. og ikke set skolebørn betale mere end 5. Men piger med en glad turist siger gerne at de skal betale 100 bath Grin

Oprettet af Djengis d. 15/10-2009 15:10
#3

Og her en HELT frisk update..

Lige kørt tur retur fra Jomtien Arc til walking street krydset.
Sad så jeg kunne se hvad folk betalte.

Alle de 5 thaier og 2 farang på vejen ind betalte 10 bath hver.
På vejen retur så jeg ikke alle desværre - men de 4 thaier og 3 farangs betalte alle 10 bath hver.

Dejligt når der generelt betales for 2 af gangen med 20 bath sedler jo.

Oprettet af BJ d. 15/10-2009 17:49
#4

Skeptikeren skrev:
BJ, hvordan får du blandet Bangkok ind i den her tråd der handler om Song Teaw i PATTAYA



Fordi der i inlæg nr 6# var skrevet om turen, bare modsatte vej........Derfor!!!
MVH.BJ

Redigeret af BJ d. 15/10-2009 17:54

Oprettet af TG950 d. 15/10-2009 20:56
#5

har altid betalt hvad der var af små mønt, dog altid min. 20 Bht. og det agter jeg at blive ved med, kun godt for chaufførn hvis der var en god håndfuld.

Oprettet af fckguld d. 15/10-2009 20:59
#6

Skeptikeren skrev:
Er der noget der kan få mit pis i kog så er det den evindelige debat om betaling til Song Taew.

Jeg har jo problemet på nærmeste hold, idet svoger Sompong kører taxi på nat tur, 12-14 timer hver nat 365 dage om året. Jeg har skrevet dette før, for lang tid siden, og gider egentlig ikke en gang til - MEN!!

Lige nu, siden den økonomiske krise satte ind, skal Sompong være heldig hvis han kører 200 Baht ind på en vagt. Han skal når han henter vognen kl. 17.00 erlægge 750,- Baht til vognmanden og betale for det forbrugte diesel og olie. Hvis han kommer ud for uheld skal han betale for de dage bilen er på værksted.

Disse 200 Bath skal så dække mad til 3, skolepenge og tøj til datteren, penge til næste dags kørsel o.s.v., ja han skal nok blive rig en dag med den omsætning.

Og så kommer harmen. Jeg kører jo somme tider med ham, ikke så meget som før i tiden men ind imellem og jeg oplever jo diverse Faranger opføre som grever og baroner.

De kommer ravende efter en glad aften i byen, har uden al tvivl brugt i tusindvis af Baht på mad/sprut/damer og så vil de køres ud til den anden ende af byen for 10 Baht. Måske en tur på 6-8 km hver vej og en stor chance for at køre tom vogn tilbage.

Vor herre bevares for nogen fattigrøve at høre på.

Samme med dem som kommer og skal hjem efter en lang dags shopping, plasticposer en masse, bugnende af alskens lækkert tøj og sko og tasker og så vil de køres hjem for 10 Baht.

Hvad helvede forgår der i farangers hoveder når de kommer til et fattigt land??? De skal absolut prutte om priser (for det har man hørt at det gør man her og at Thaier elsker at prutte), pispræk som nordmændede siger.

Faranger glemmer at de kommer fra et land hvor en taxa koster det meste af en dagløn bare for en kort tur, men her skal de altså køre gratis, det mangler da bare - FY, FY skamme siger jeg.

Byens store problem er at man har givet bevillinger til for mange af disse taxier, der er nu over 700 af de mørkeblå, omkring 100 af de lyseblå, røde og hvide. De mørkeblå SKAL holde sig inden for vestsiden af Sukhomvit, har de kunder til østsiden må de ikke samle nogen op på tilbagevejen. samme med de andre som kører på østsiden.

Man er helt på det rene med at man burde skære antallet ned med mindst halvdelen men det vil betyde at omkring 450 familer ville stå uden arbejde - og hvad skal de så????

Hvad i alverden skulle det betyde i Jeres rejsebudget (som I jo fortæller gang på gang i andre tråde, er på mange tusinde kroner) for at skulle betale dem 20 Bath, 100 Baht eller mere for den sags skyld, det kan da ikke være være nærighed - eller kan det?

Den forargede Skeptiker fra Pattaya
du ganske ret dybt pinligt- giver min 50 bath drikke penge ved god service , krummer tæer når jeg ser europæere skabe sig og prutte , bliv hjemme i dk hvis du fattigrøv ha ha

Oprettet af sank d. 15/10-2009 22:28
#7

FrownFrown Ja problemet blive så at Thailand om nogle år ender som Spanien ? priser højre end DK og så er der kun Solen og de Søde Piger tilbage ? og vil man give 8-9000 for at flyve så langt ? Pattaya har ry for at være det billigste af turiststederne? men hvor længe holder det ? Så begynder turisterne at søge til nabolandene ? det tales der meget om nu. Trist men naturligvis skal man da ikke være nærig ? men Frown

Oprettet af FedeFinn d. 15/10-2009 23:20
#8

Skeptikeren skrev:
Er der noget der kan få mit pis i kog så er det den evindelige debat om betaling til Song Taew.

Jeg har jo problemet på nærmeste hold, idet svoger Sompong kører taxi på nat tur, 12-14 timer hver nat 365 dage om året. Jeg har skrevet dette før, for lang tid siden, og gider egentlig ikke en gang til - MEN!!

Lige nu, siden den økonomiske krise satte ind, skal Sompong være heldig hvis han kører 200 Baht ind på en vagt. Han skal når han henter vognen kl. 17.00 erlægge 750,- Baht til vognmanden og betale for det forbrugte diesel og olie. Hvis han kommer ud for uheld skal han betale for de dage bilen er på værksted.

Disse 200 Bath skal så dække mad til 3, skolepenge og tøj til datteren, penge til næste dags kørsel o.s.v., ja han skal nok blive rig en dag med den omsætning.

Og så kommer harmen. Jeg kører jo somme tider med ham, ikke så meget som før i tiden men ind imellem og jeg oplever jo diverse Faranger opføre som grever og baroner.

De kommer ravende efter en glad aften i byen, har uden al tvivl brugt i tusindvis af Baht på mad/sprut/damer og så vil de køres ud til den anden ende af byen for 10 Baht. Måske en tur på 6-8 km hver vej og en stor chance for at køre tom vogn tilbage.

Vor herre bevares for nogen fattigrøve at høre på.

Samme med dem som kommer og skal hjem efter en lang dags shopping, plasticposer en masse, bugnende af alskens lækkert tøj og sko og tasker og så vil de køres hjem for 10 Baht.

Hvad helvede forgår der i farangers hoveder når de kommer til et fattigt land??? De skal absolut prutte om priser (for det har man hørt at det gør man her og at Thaier elsker at prutte), pispræk som nordmændede siger.

Faranger glemmer at de kommer fra et land hvor en taxa koster det meste af en dagløn bare for en kort tur, men her skal de altså køre gratis, det mangler da bare - FY, FY skamme siger jeg.

Byens store problem er at man har givet bevillinger til for mange af disse taxier, der er nu over 700 af de mørkeblå, omkring 100 af de lyseblå, røde og hvide. De mørkeblå SKAL holde sig inden for vestsiden af Sukhomvit, har de kunder til østsiden må de ikke samle nogen op på tilbagevejen. samme med de andre som kører på østsiden.

Man er helt på det rene med at man burde skære antallet ned med mindst halvdelen men det vil betyde at omkring 450 familer ville stå uden arbejde - og hvad skal de så????

Hvad i alverden skulle det betyde i Jeres rejsebudget (som I jo fortæller gang på gang i andre tråde, er på mange tusinde kroner) for at skulle betale dem 20 Bath, 100 Baht eller mere for den sags skyld, det kan da ikke være være nærighed - eller kan det?

Den forargede Skeptiker fra Pattaya


Så gå et andet sted hen og pis makker Angry

Oprettet af JD d. 16/10-2009 07:29
#9

Fantastisk debat!

5 eller 10 Baht, det er da p*sseligegyldigt, folkens..Angry

Godt i ikke bor i Phuket, så var det sgu' til lommerne efter 100 og 500 Baht sedler!

JD

Redigeret af JD d. 16/10-2009 07:30

Oprettet af kiml d. 16/10-2009 07:33
#10

hvis jeg var chauffør på en bath bus og skulle betale 750 bath for at leje den og kun kørte 200 bath ind ville jeg stoppe omgående for det er da en dårlig foretning at betale 500 bath for at gå på arbejde

Oprettet af goldwing d. 16/10-2009 08:13
#11

Skeptikeren skrev:
Lige for at runde mit indlæg af så kan jeg forstå at mange mener det er urimeligt at man skal betale:

HELE 10 BAHT FOR AT KØRE SONG TAEW.

jammen det er da også urimeligt!!!! Nu ligger det altså sådan at det er City Hall der har bestemt at prisen skulle stige fra 5 til 10 for at bøde lidt på de høje benzinpriser. Og også for at få stoppet denne evindelige debat i alle aviser omkring forskelsbehandling mellem Farang og Thai.

Når nogen af jer har set at skoleelever ikke betaler, så kan det hænge sammen med at den pågældende chauffør kender barnet eller børnene og er ven af familien, de kører så gratis, lige som svogeren kører naboernes børn frit til og fra skole hver dag sammen med sin egen datter. Andre familier har aftaler med de pågældende taxier om at de betaler for transporten en gang om måneden, fordi ungerne ellers går til skole og så bruger pengene til slik.

Man skal huske på at Pattaya, på trods af sin størrelse, er en lille landsby hvor alle næsten kender alle også Faranger. Når man altså tillader sig selv at søge omgang med de lokale.

Men skal da lige fortælle at mange chauffører efterhånden har fået oparbejdet en god næse for hvornår en Farang er en nærigrøv, så stopper de bare ikke når de "lugter" sådan en ved vejkanten, selv om vognen er tom.

Skeptikeren


Nu har jeg læst alle indlæggene, og KAN IKKE finde nogen steder hvor folk syns at 10 baht er for meget...

Kan du ikke lige fortælle mig hvor?


Hvis bahtbusserne priser var 20 baht, så tror jeg sgu ikke nogen ville brokke sig, .....

Der hvor folk brokker sig er der hvor farang betaler dobbelt pris af hvad Thaierne betaler.

Du skriver om hvordan chaufføren skal betale bilen og andet,....... ja jeg fatter slet ikke der så er så mange bahtbusser i Pattaya hvis de ikke kan tjene penge.

Nå men pyt, jeg betaler også kun 10 baht så længe dette er prisen, og jeg har endnu kun givet drikkepenge når jeg KUN har haft en 20 baht seddel i lommen ( de kan jo ALDRIG veksle).....

Oprettet af JD d. 16/10-2009 08:53
#12

Goldwing skrev:

Du skriver om hvordan chaufføren skal betale bilen og andet,....... ja jeg fatter slet ikke der så er så mange bahtbusser i Pattaya hvis de ikke kan tjene penge.

Hvortil jeg svarer:

Det er et typisk Thai-fænomen, kopi tankegangen...

Læg mærke til at også de samme forretninger klumper sig sammen i de samme områder. Man kopierer hellere end skabe og tænke nyt.

5-6 møntvask på stribe er ikke usædvanligt.

Samme med beer-barer, men det er jo godt nok!Wink

JD


Oprettet af FedeFinn d. 16/10-2009 09:08
#13

Skeptikeren skrev:
Lige for at runde mit indlæg af så kan jeg forstå at mange mener det er urimeligt at man skal betale:

HELE 10 BAHT FOR AT KØRE SONG TAEW.

Skeptikeren



Nej, er du ordblind eller læser du kun det, du selv vil ??
Hvis en tur koster 10 baht, så koster den ikke 20 bath eller 50 baht, hvor svært kan det være at forstå.
Hvis din svoger mangler mad en dag så lad ham smutte forbi her www.kinagrill.dk

Oprettet af thainielsen d. 16/10-2009 09:12
#14



Det er et typisk Thai-fænomen, kopi tankegangen...

Læg mærke til at også de samme forretninger klumper sig sammen i de samme områder. Man kopierer hellere end skabe og tænke nyt.

5-6 møntvask på stribe er ikke usædvanligt.

Samme med beer-barer, men det er jo godt nok!Wink

JD



Temagader, som dem du nævner, Jack, er ikke KUN et "Thai fænomen". Jeg ved ikke med resten af verden, men tema gader er almindeligt i alle asiatiske lande. Og med indkøbscentrenes indmarch, er der nu også tema indkøbscentre, hvor snesevis af butikker i det samme center sælger stort set det samme.

Oprettet af JD d. 16/10-2009 09:25
#15

Ja, gu' er de dummere, især når de som turister klumper sig sammen i en kloak som Pattaya!

JD

Redigeret af JD d. 16/10-2009 09:25

Oprettet af Payanak d. 16/10-2009 10:01
#16

Det med at butikkerne klumper sig sammen, hænger vel sammen med at det er det kunderne vil have.
På Strøget køber man tøj og i Nyhavn går man i byen.
På Walking Steet går man i byen og i Pantip køber man IT udstyr etc.

Men på den anden side så tager det nogle gange overhånd, når der skyder så mange af den samme slags forretninger op at ingen har en sund forretning.

Oprettet af TG950 d. 16/10-2009 10:18
#17

FedeFinn skrev:
Skeptikeren skrev:
Er der noget der kan få mit pis i kog så er det den evindelige debat om betaling til Song Taew.

Jeg har jo problemet på nærmeste hold, idet svoger Sompong kører taxi på nat tur, 12-14 timer hver nat 365 dage om året. Jeg har skrevet dette før, for lang tid siden, og gider egentlig ikke en gang til - MEN!!

Lige nu, siden den økonomiske krise satte ind, skal Sompong være heldig hvis han kører 200 Baht ind på en vagt. Han skal når han henter vognen kl. 17.00 erlægge 750,- Baht til vognmanden og betale for det forbrugte diesel og olie. Hvis han kommer ud for uheld skal han betale for de dage bilen er på værksted.

Disse 200 Bath skal så dække mad til 3, skolepenge og tøj til datteren, penge til næste dags kørsel o.s.v., ja han skal nok blive rig en dag med den omsætning.

Og så kommer harmen. Jeg kører jo somme tider med ham, ikke så meget som før i tiden men ind imellem og jeg oplever jo diverse Faranger opføre som grever og baroner.

De kommer ravende efter en glad aften i byen, har uden al tvivl brugt i tusindvis af Baht på mad/sprut/damer og så vil de køres ud til den anden ende af byen for 10 Baht. Måske en tur på 6-8 km hver vej og en stor chance for at køre tom vogn tilbage.

Vor herre bevares for nogen fattigrøve at høre på.

Samme med dem som kommer og skal hjem efter en lang dags shopping, plasticposer en masse, bugnende af alskens lækkert tøj og sko og tasker og så vil de køres hjem for 10 Baht.

Hvad helvede forgår der i farangers hoveder når de kommer til et fattigt land??? De skal absolut prutte om priser (for det har man hørt at det gør man her og at Thaier elsker at prutte), pispræk som nordmændede siger.

Faranger glemmer at de kommer fra et land hvor en taxa koster det meste af en dagløn bare for en kort tur, men her skal de altså køre gratis, det mangler da bare - FY, FY skamme siger jeg.

Byens store problem er at man har givet bevillinger til for mange af disse taxier, der er nu over 700 af de mørkeblå, omkring 100 af de lyseblå, røde og hvide. De mørkeblå SKAL holde sig inden for vestsiden af Sukhomvit, har de kunder til østsiden må de ikke samle nogen op på tilbagevejen. samme med de andre som kører på østsiden.

Man er helt på det rene med at man burde skære antallet ned med mindst halvdelen men det vil betyde at omkring 450 familer ville stå uden arbejde - og hvad skal de så????

Hvad i alverden skulle det betyde i Jeres rejsebudget (som I jo fortæller gang på gang i andre tråde, er på mange tusinde kroner) for at skulle betale dem 20 Bath, 100 Baht eller mere for den sags skyld, det kan da ikke være være nærighed - eller kan det?

Den forargede Skeptiker fra Pattaya


Så gå et andet sted hen og pis makker Angry



sproget " FF " sproget

Oprettet af Johnson d. 16/10-2009 10:37
#18

altså vi betaler da heller ikke ekstra for en tur i en HT bus i DK bare fordi vi synes det er billigt...

det kan ikke være rigtigt at man som turist skal agere socialkontor bare fordi netop det system fungerer dårligt.....vi bliver bollet i røven så mange andre steder...

stakkels Sompong....men hvad med de millioner andre som går til ingen el. en lorte løn....min exkæreste får ca. 140 baht for en hel dags hårdt arbejde i høj sol i marken...så husk lige at betale ekstra næste gang i køber en pose ris....nærige sataner..

Oprettet af Johnson d. 16/10-2009 12:04
#19

hehe klasse !!!

Oprettet af FedeFinn d. 16/10-2009 12:18
#20

Skeptikeren skrev:
FedeFinn (sikke et navn at rende rundt med) du er en kyniker af de værste, har ikke forstået en skid, ej heller i denne tråd, Alt hvad du skriver er gennesyret af sortsyn til alt og allle, tror du hader din krop. Søg dog hjælp mand!
Skeptikeren, lige kommet hjem fra en våd tur igennem Pattaya, og der kommer mere regn senere på dagen og i nat


Jo gu har jeg forstået dit budskab, at du har skideondt af din tegning til svoger, og du vil ha andre til at betale mere, end hvad prisen på grisen er.
Hvorfor finder du ikke et andet sted og tude over, vi er nogen der betaler, hvad prisen på grisen er. Skal jeg betale mere end hvad prisen er, så er det når JEG synes det, og ikke en eller anden latterlig thaichauffør synes det. Det budskab burde selv du kunne forstå og acceptere.
Kan du ikke tåle det uden at begynde at blive personlig, så skrid da herfra igen. (klaphatikon)