Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: turisme
#1
Tak for mange gode svar specielt Skeptikerens lange indlæg. Skal afsted i Januar - er booked - Har været afsted mange gange og elsker landet .

#2
[quote]
Skeptikeren skrev:
Det jeg har læst og hørt passer godt med de gæt der er fremført her. 40-50% på landsplan og i Pattaya mindst 30%. Problemet her i byen er at der kommer flere og flere fra araberlande og de bidrager med meget lidt til infrastrukturen og er efter minmening med til at ødelægge byen. De opfører sig nøjgatig som de gør hjemme i ørkenen, kan ikke se forskel på en dame og en får/ged eller kamelrøv.[quote]
Hallo, skeptiker, hvad har du gang ?
Hvordan ødelægger araberne Pattaya? De holder sig meget for sig selv. Som Inderne blandt andet, vil de gerne have de lidt runde piger, med runde skuldre, osv. Det er der vel ikke noget galt i???
Det er jo heller ikke sikkert at vi er ret mange der ville stå i kø, hvis du stoppede samarbejdet med din "lillemor".
Oprettet af
krydolf d. 27/10-2009 12:26
#3
Skeptikeren skrev:
Men min generelle mening kender alle vist efterhånden, om Faranger der kommer herud. Jeg har skrevet det før og gør det gerne igen. Kan ikke for alverden begribe at nogen vil bruge tusinder af kroner på at komme herud, tage direkte til en dansk (eller engelsk, eller tysk, eller...???) bar, restauration, æde sit hjemlands vemodige frikadeller fra dag et og drikke hollandsk øl og så ellers ikke lette røven fra sædet før man skal hjem i seng. Næste dag en nøjagtig gentagelse at den foregående. Man taler kun sit eget sprog, sidder og læser daggamle kopier af EB, får ikke et eneste indput fra det land man besøger andet end fra de piger man nu tilfældigvis kan møde på den pågældende bar.
Det må være noget af en indholdløs ferie efter min mening.
Skeptikeren fra den underskønne by Pattaya
Ja, der er mange måder at rejse på. Hver sin smag, ikke?
Oprettet af
vandango d. 27/10-2009 12:53
#4
Klip fra Skeptikeren.
Men min generelle mening kender alle vist efterhånden, om Faranger der kommer herud. Jeg har skrevet det før og gør det gerne igen. Kan ikke for alverden begribe at nogen vil bruge tusinder af kroner på at komme herud, tage direkte til en dansk (eller engelsk, eller tysk, eller...???) bar, restauration, æde sit hjemlands vemodige frikadeller fra dag et og drikke hollandsk øl og så ellers ikke lette røven fra sædet før man skal hjem i seng. Næste dag en nøjagtig gentagelse at den foregående. Man taler kun sit eget sprog, sidder og læser daggamle kopier af EB, får ikke et eneste indput fra det land man besøger andet end fra de piger man nu tilfældigvis kan møde på den pågældende bar.
Det må være noget af en indholdløs ferie efter min mening.
Vi er jo så forskellige alle sammen. (heldigvis)
Har endnu ikke fået dansk mad på en restaurant, jeg ikke selv kan lave 10 gange bedre i mit eget køkken, foretrækker helt klart Thaimad samt Seafood og særlige bøf restauranter, samt Burger King hvor jeg kan få min chokolademilkshake 24 timer i døgnet.
Jeg holder meget af at tage rundt på dansker stederne, og få en sludder mens jeg labber koldt øl i mig. Jeg befinder mig dårligt, når jeg ikke har talt dansk i flere uger (f.eks Nee's landsby).
Men disse uhøjtidelige mennesker jeg møder I Pattaya, og den venlighed og genkendelse jeg møder, gør at jeg slapper rigtig meget af, så meget at jeg nogen gange glemmer hvor jeg kommer fra, og alle problemer på hjemmefronten kan jeg også lægge helt bag mig.
Jeg bor alene herhjemme, og når jeg ikke er i Thailand gælder det kun arbejde og arbejde, så jeg kan få skrabet sammen igen til en ny rejse.
Når jeg vælger Pattaya denne gang, handler det kun om et valg, jeg kan rejse hvorhen jeg vil, jeg kan også tage videre til Australien, hvis det skulle falde mig ind, men valget denne gang er Pattaya.
Og jeg glæder mig utrolig meget til det sædvanlige/forudsigelige trommerum i Pattaya.
Pattaya er ikke en by, men en følelse af velvære jeg oplever når jeg er derude.
Smutter afsted på mandag.
Redigeret af
vandango d. 27/10-2009 12:56
Oprettet af
rinpoche d. 27/10-2009 15:39
#5
Jeg er ikke i tvivl om der er en betragtelig nedgang i antallet af turister i Thailand generelt.
Men skandinaver VIL have deres ferie i Thailand, om der så er finanskrise, svine-, fugleinfluenza, bomber, besættelse af lufthavn etc.
Der kommer ikke færre skandinaver til Thailand i år end sidste år, det tyder alle solemærker på.
Det må være viking-arven.
Oprettet af hfb d. 27/10-2009 15:49
#6
hanspeter skrev:
"Men min generelle mening kender alle vist efterhånden, om Faranger der kommer herud. Jeg har skrevet det før og gør det gerne igen. Kan ikke for alverden begribe at nogen vil bruge tusinder af kroner på at komme herud, tage direkte til en dansk (eller engelsk, eller tysk, eller...???) bar, restauration, æde sit hjemlands vemodige frikadeller fra dag et og drikke hollandsk øl og så ellers ikke lette røven fra sædet før man skal hjem i seng. Næste dag en nøjagtig gentagelse at den foregående. Man taler kun sit eget sprog, sidder og læser daggamle kopier af EB, får ikke et eneste indput fra det land man besøger andet end fra de piger man nu tilfældigvis kan møde på den pågældende bar."
......Nå, hvis det er uden for emnet så undskyld da og hav en god dag

Kan kun give dig ret
En del af at rejse er at opleve noget nyt. Både for øjne og mave.........
Redigeret af hfb d. 27/10-2009 15:49
Oprettet af
vandango d. 27/10-2009 15:56
#7
soi7 skrev:
Vandango:
Jeg er misundelig du rejser allerede mandag....jeg må vente 5 uger, men glæder mig da også at det er snart.
Klip snip snip
Næh nu er jeg sgu misundelig.....

3 måneder! kun 1 her!
Har lige været ude og handle et par kilo kvalitets oste, så mangler jeg bare kaffen.
Skal have noget med til Peter fra bryggeriet, så må vi se om der bliver plads til noget tøj.
Hvis jeg skal have meget med når jeg kommer, må jeg nok lade tøjet blive derude.
Det er ærgeligt vi ikke kan mødes, du er nok lige taget hjem før jeg kommer derud igen.
Men god rejse til dig når du kommer afsted, jeg holder stolen varm.
Oprettet af
vandango d. 27/10-2009 16:03
#8
rinpoche skrev:
Jeg er ikke i tvivl om der er en betragtelig nedgang i antallet af turister i Thailand generelt.
Men skandinaver VIL have deres ferie i Thailand, om der så er finanskrise, svine-, fugleinfluenza, bomber, besættelse af lufthavn etc.
Der kommer ikke færre skandinaver til Thailand i år end sidste år, det tyder alle solemærker på.
Det må være viking-arven.
Ja måske er det vikingearven - men jeg knokler røven ud af bukserne herhjemme, kunne da godt sidde og kigge på mine penge, men Thailand er et pragtfuldt land, og jeg vil 100 gange hellere være der, end hjemme i Danmark.
Oprettet af
Payanak d. 27/10-2009 16:06
#9
Jeg har personligt ikke mærket ret meget til nedgangen i turismen. Det hænger sammen med at jeg kommer steder hvor typisk kun fastboende expats opholder sig og går i byen sammen med de lokale. Med lange mellemrum kommer jeg på Sukhumvit men så godt som aldrig i Silom. Men når jeg er der ser jeg ingen forskel på antallet af blegansigter. Mine vandingshuller er lige så travle og med fulde huse som de altid har været. Ingen mangel på thaier der går i byen.
Måske er Bangkok ikke så hårdt ramt som feriebyerne er. Det giver vel også lidt mening.
Oprettet af
vandango d. 27/10-2009 16:10
#10
soi7 skrev:
Hanspeter;
Jeg har godt nok aldrig mødt nogle danskere der bruger ferien som du beskriver, men jeg er også mange forskellige steder.
Men det er da fint at tale med danskere og gå lidt på dansk restaurent en gang imellem når man er der i lang tid ( bare min mening), men hvis nogle gider kun at være på danske steder, så lad dem om det, men nej- det gad jeg heller ikke.
Jeg har helt droppet de danske hoteller, så kan jeg gå til og fra når jeg har lyst.
Samtidig slipper jeg også helt for bredskuldrede døgnfulde overtatoverede speed dumme unge danskere, der tror at de er nogle helvedes karle, når de er i Pattaya.
Jeg må indrømme at jeg bryder mig ikke om unge danske mænd i Pattaya, de er ikke i stand til at håndtere byen, eller opføre sig bare nogenlunde anstændigt. Drengerøvene kan simpelthen ikke håndtere stoffer og sprut.
Redigeret af
vandango d. 27/10-2009 16:18
Oprettet af JD d. 27/10-2009 17:26
#11
Helt enig, og motorcykler ka' de overhovedet IKKE styre:
ADVARSEL! - Ret voldsomme billeder forude:
http://www.ajarnf...mages.html
Det går desværre galt for rigtig mange unge mennesker, når de gi'r den gas og slipper selvkontrollen.
JD
Redigeret af JD d. 27/10-2009 17:27
#12
De ældre er ikke et hak bedre når de giver den gas.
Mange af dem køre være end thai

Oprettet af JD d. 27/10-2009 17:53
#13
Hva' kører de på?
Rollator eller mini-crosser?!
JD
Oprettet af
vandango d. 27/10-2009 19:15
#14
JD skrev:
Helt enig, og motorcykler ka' de overhovedet IKKE styre:
ADVARSEL! - Ret voldsomme billeder forude:
http://www.ajarnf...mages.html
Det går desværre galt for rigtig mange unge mennesker, når de gi'r den gas og slipper selvkontrollen.
JD
Men det er sgu da latterligt, at en ung mand ikke kan følge med en bessefar. De farer forvirret rundt med deres brede arme og tatoveringer fulgt med stoffer som, både gør at de er svinsk vulgære, samt at de ikke kan sove (
FUCK DEM GÅ I SENG!). Det er truende voldsbomber, som ser op til stof-narrøve som bor i Pattaya og driver hotel-forretning, gogo og luderbarer.

Latterlige voldsdrengerøve.

Undskyld min galde, men jeg har helt droppet dansker hotellerne, vælger thai hoteller hvor tonen er anstændig hver morgen.
Redigeret af
vandango d. 27/10-2009 19:35
#15
.. ikke altid nemt at skille lænestolsdigtning fra virkelighed, men de sidste to indlæg er nemme at placere.
Oprettet af
vandango d. 27/10-2009 21:24
#16
Cxxxxsxxr skrev:
.. ikke altid nemt at skille lænestolsdigtning fra virkelighed, men de sidste to indlæg er nemme at placere.
Ja jeg kan jo forstå at du kender mig fra DTW.
Men du er en fattigluns der aldrig nogensinde kommer afsted.
Det gør intet at være fattig og ikke kan rejse, jeg skal nok skrive lidt hist og pist om, hvordan det er at være i Thailand, og hvordan det er at have svinedrengen fuld af danskedollars.
Oprettet af
vandango d. 27/10-2009 21:54
#17
soi7 skrev:
Cxxxxxxr:
hvem tror du lige du har skrevet til ??????
du skriver de 2 ovenstående indlæg ...overførselsindkomst ...osv???? kender vi hinanden????? = NEEEJ og en undskyldning er vist passende fra dig....hvad bilder du dig ind?
jeg er
IKKE på overførselsindkomst..og har aldrig været det...

og hvis jeg var kom det nok ikke dig ved veeeellll...
Jo - men han er det jeg kalder for en netbums, han får aldrig nogensinde råd til at rejse, fordi han bumser sin offentlige udbetaling væk hver måned, og så skal riven ud efter dem, der rejser flere måneder hvert år - netbumsen trods offentlig økonomisk månedlig rateinddeling (ja socialrådgiver bestemt udbetaling), ved at han aldrig kommer længere end gadehjørnets købmand hvor der sælges bajere.
Surt show bassedreng!

#18
Charansanitwon skrev:
Hej. Hvordan er turistsituationen i Thailand. Har hørt der er færre turister efter finanskrisen ??? (2 år siden jeg selv var afsted sidst)

Please, lad os lige komme tilbage til det oprindelig indlæg i tråden.
Tak
- Admin -
#19
soi7 skrev:
Ja selvfølgelig webmaster, men jeg ville bare reagere på indlæg 47 som jeg mener er "upassende" eftersom jeg IKKE er på overførelses indkomst.....
hvad er det afsender : cxxxxsxxr??hvad står det for???
Er han/hun på overførelses indkomst? så¨fred være med det.....og held og lykke
soi7
Enig i at det er en yderst upassende påstand at slynge ud. Men valgte altså at komme med en opfordring om at komme tilbage til det oprindelig indlæg i tråden i stedet for at dele prikker ud til forfatteren af det indlæg du henviser til og til forfatterne af alle de efterfølgende svar på indlægget som er mindst ligeså upassende og malplaceret i forhold til det oprindelig indlæg.
Oprettet af
rinpoche d. 28/10-2009 07:40
#20
Jeg tror at cxxxxsxxr`s
signaturlinje skal ses i lyset af at han har været og mig bekendt stadig er selvstændig erhversdrivende i Thailand og det gennem en årrække.
Den signaturlinje er næppe møntet på de 2 herrer der føler sig forurettet.
Back to business: Turisme