Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Integration !
#1
jorn Da jeg fik lidt mere tid og laese dit indlaeg en gang til fald saa over disse skal line
for et hoejt civiliseret land som Danmark.
Det vil sige fordi vi kommer fra danmark er mere civiliseret en hvis man kommer fra et andre land i verden.
Er det du menig med det du skriver eller har du en andre forklaren paa det.
#2
Hej Bamsen!
Dit Citat: Hejsa
JA jeg kan kun sige de er dybt underlige de venstre orienterede
Hvis de tænker mere på de muslimer end på danskerne
bamsen Citat slut.
Jeg tror ikke det drejer sig
udelukkende om "muslimer".... men indvandre / familiesammenførte generelt !!!
Og du var jo ligeledes blandt de "frelste" mhb. på at få din Thai-ægtefælle (Bui) til DK, før end stramningerne blev effektueret!, så er det jo også rimelig nemt at fremture med "venstreorienteret mv.", hvis DU nu selv var i den situation, at du gerne ville familiesammenføres, efter de "nye regler", tror jeg nu ikke du ville være så skråsikker, og nok heller ikke spekulere så meget på højre / venstre orienteret, men mere på hvordan du fik din kone til DK, og hvordan Bui kunne BLIVE her, i ægteskabeligt samliv i DK.
Tænk før end du taler! (det andet lyder meget selvisk)
Mvh.
Nakhornratchasima
#3
jorn skrev:
Jeg beskylder ikke DF for noget som helst andet end den politiktik de selv aabent staar for, og for mig at se, er det en politik, der ikke bare nedgoere mennesker der af anden hudfarve, regligion og kultur, men ogsaa en politik der nedgoere mig som dansker.
De staar for en politik i det Danske samfund, som jeg mener er direkte samfundsskadelig og som repraenstere synspunkter jeg som dansker finder uvaerdige for et hoejt civiliseret land som Danmark.
De staar for en politik der fratager mig, som dansker mine rettigheder til at leve og vaelge frit.
For mig handler det her ikke om partipolitik - hoejre eller venstre orinteret - Men om min identitet - om mig, som dansker med en hoejgrad af forstaaelse for, at vi alle er mennesker og boer behandles ligevaerdigt og med respekt. Saa laenge jeg ikke deler deres synspunkter, saa tilhoere jeg en af "dem" og de saa mig helst eksporterede.
vaagn op thaikurt! Lad vaere med at lade dig forlede og vaere blind for, at DF politik kan faa fatale konsekvenser for os alle!
Bemaerk at jeg ikke beskylder nogle for racesisme! DF politik stikker meget dyber!
Godt svaret Jørn!
Som jeg tidligere har ytret mening om i et indlæg,b.la. Det 3 riges opstandelse og fald, beroede også på et "vildfarent" menneske som udnyttede folks naivitet og frygt for det fremmede, en "
folkeforfører" = Pia's spillen på danskernes frygt for det "ukendte", og uden DF måske selv er klar over det, bliver DK mere og mere isoleret fra omverdenen, grundet vor politiske intolerance overfor andre kulture end europæisk kultur..... jeg kan kun sige som droningen: Gud bevare(
og se i nåde til) Danmark!!!! (
og Danmarks fremtid)
Nakhornratchasima
Oprettet af
jorn d. 28/12-2005 17:51
#4
rolan:
hej jorn
hvad med retighederne til at være dansk
Svaret finder du her:
De staar for en politik der fratager mig, som dansker mine rettigheder til at leve og vaelge frit
oversat til dit sprog: hvor er min ret til at vaere Dansk?
thaikurt
jorn Da jeg fik lidt mere tid og laese dit indlaeg en gang til fald saa over disse skal line
for et hoejt civiliseret land som Danmark.
Det vil sige fordi vi kommer fra danmark er mere civiliseret en hvis man kommer fra et andre land i verden.
Det glaeder mig at du er begyndt at tolke det jeg skriver

og jo du har da ret i at Danmark har en hojre udvikling en f. eks visse afrikanske lande, men modsat DF saa mener jeg ikke at vi er mere civiliseret end
alle andre lande.
Hvad jeg mener er blot at naar man lever i et hoejt civiliseret land, med gode udannelser og et veludviklet demokrati, saa burde vi bekaempe et hvert angreb paa vores personlige rettigheder og frihed.
Vi burde vaere stand til se igennem den politik der foers af DF og bekaempe den foer den goer skade paa vores demokratiske rettigheder og samfund
Blot fordi vi lever i et hoejt civiliseret samfund, giver det os ikke ret til at behandle personer fra mindre udviklet civilisationer som anden rangs mennesker, hvilket jeg mener helt klart Danmark goer idag, takket vaere den politik som DF staar for!
Kort sagt vi burde sgu vaere kloge nok til at vide bedre!

Oprettet af Mads_T d. 28/12-2005 18:02
#5
jorn skrev:
Jeg beskylder ikke DF for noget som helst andet end den politiktik de selv aabent staar for, og for mig at se, er det en politik, der ikke bare nedgoere mennesker der af anden hudfarve, regligion og kultur, men ogsaa en politik der nedgoere mig som dansker.
De staar for en politik i det Danske samfund, som jeg mener er direkte samfundsskadelig og som repraenstere synspunkter jeg som dansker finder uvaerdige for et hoejt civiliseret land som Danmark.
De staar for en politik der fratager mig, som dansker mine rettigheder til at leve og vaelge frit.
For mig handler det her ikke om partipolitik - hoejre eller venstre orinteret - Men om min identitet - om mig, som dansker med en hoejgrad af forstaaelse for, at vi alle er mennesker og boer behandles ligevaerdigt og med respekt. Saa laenge jeg ikke deler deres synspunkter, saa tilhoere jeg en af "dem" og de saa mig helst eksporterede.
vaagn op thaikurt! Lad vaere med at lade dig forlede og vaere blind for, at DF politik kan faa fatale konsekvenser for os alle!
Bemaerk at jeg ikke beskylder nogle for racesisme! DF politik stikker meget dyber!
Hmmmm,
Thaikurt får sin viden og nogle af sine indlæg fra Ekstra Bladet, men der er ingen grund til at bruge penge på det, når Jorn skriver så fornuftigt her i debatten!
Mads
#6
Mads_T
sikke klog du er blivet naar du ved saa meget og hvor jeg har min viden fra, men kunne man forvente andre fra din side
Det kan jo ikke hjaelpe at vi ikke kan kommer vider
Da du ikke menig at Ekstra Bladet er noget man skal bruge til at fore en debat paa.
Hvad med saa selv at med noget der kan bruge i en debat
#7
jorn ret til at vaere danskene hvis du er fodt i Danmrk og hvis du opnaar at faa dansk statborgskab med de kraev der skal til faa at faa det.
Vi leve i et demokrati samfund hvor alle har frihed til at slrive og udtale os poltikerne selv og man ikke er enig.
#8
Nakhornratchasima der ikke tale og at Pia er folkeforfører men man er traet af de lofte andre parti ikke holde.
Det er ikke kun Danmark der ikke er intolerance over for kulturberigelse hvis man da laese avis og folger med hvad der forgaar i verden.
#9
Nakhornratchasima det er sgu ikke et sporgmaal om man er frelste" men at bamse har som alle ret til at udtale sig uden man skal slaa plat paa at han har vaere helig at faa sin sode kone til danmark
Du skulle Tænk før end du skriver
#10
bamsen jeg svare bare paa et indlaeg laenge en den histoie ikke.
Oprettet af
rolan d. 28/12-2005 20:51
#11
Hejsa
Jamen jeg er da stolt af at være dansker
Men jeg gider ikke diskutere politik
vi blier alligevel aldrig enige
og så er det jo dumt at gøre det
bamsen
og kurt du behøver ikke forsvare mig,,havde det været idag havde min kone aldrig kommet herop,,,,,men så boede jeg i thailand så svært er det jo ikke
bamsen
ja nu er det min tur til at sige godt skrevet
men så boede jeg i thailand så svært er det jo ikke
det er jo også en del af problemet at manden ikke vil til thailand for hvis det er så stor en kærlighed kan man jo bare flyte der ned
Oprettet af
rolan d. 28/12-2005 20:55
#12
Nakhornratchasima
Som jeg tidligere har ytret mening om i et indlæg,b.la. Det 3 riges opstandelse og fald, beroede også på et "vildfarent" menneske som udnyttede folks naivitet og frygt for det fremmede,
det kan jo være at dem du mener der er naive mener at du ikke kan se skoven for bare træer

Oprettet af
rolan d. 28/12-2005 20:57
#13
hej john
du bære over med mig men jeg forstår den ikke
Lagt på d. 28-12-2005 17:51
rolan:
hej jorn
hvad med retighederne til at være dansk
Svaret finder du her:
De staar for en politik der fratager mig, som dansker mine rettigheder til at leve og vaelge frit
oversat til dit sprog: hvor er min ret til at vaere Dansk?
Oprettet af Mads_T d. 28/12-2005 23:30
#14
rolan skrev:
det er jo også en del af problemet at manden ikke vil til thailand for hvis det er så stor en kærlighed kan man jo bare flyte der ned
Bare flytte derned, ja men Rolan, det er jo ikke alle, der bare kan flytte derned.
Hvis man skal sige noget godt om en opholdstilladelse i Danmark, så kunne det være, at den også giver ret til at tage et arbejde.
I Thailand derimod vil de færreste danskere kunne arbejde lovligt, men selvfølgelig, hvis man er pensionist eller rig, så kan man bare flytte derned. Ellers er man henvist til at prøve at få ægtefællen her til landet, men med de nuværende regler er der mange begrænsninger, for mange efter min mening, f.eks. synes jeg, at både boligkravet og forsørgelseskravet er urimelige, sådan som de er udformet.
Mads
Oprettet af
rolan d. 28/12-2005 23:53
#15
hej mads
tak det var bare det jeg ville høre at vi vist ikke er dårligt a ligevel
Hvis man skal sige noget godt om en opholdstilladelse i Danmark, så kunne det være, at den også giver ret til at tage et arbejde.
jeg er glad for at vi så ikke er de eneste med indvandre regler

Oprettet af Mads_T d. 29/12-2005 00:10
#16
rolan skrev:
hej mads
tak det var bare det jeg ville høre at vi vist ikke er dårligt a ligevel
Hvis man skal sige noget godt om en opholdstilladelse i Danmark, så kunne det være, at den også giver ret til at tage et arbejde.
jeg er glad for at vi så ikke er de eneste med indvandre regler

Rolan,
Jeg har jo aldrig sagt, at hele den danske lovgivning er dårlig, nu nævnte jeg så sidst en god ting, men der er mange andre dårlige regler.
Men, f.eks. Thailands regler er jo også på nogle områder meget lempelige, de kræver jo ikke, at f.eks. danskere skal finde sig et arbejde eller lære at tale thailandsk.
Mvh. Mads
Oprettet af
jorn d. 29/12-2005 03:34
#17
hej john
( jeg gaar ud fra at du mener "jorn"

du bære over med mig men jeg forstår den ikke
Lagt på d. 28-12-2005 17:51
rolan:
hej jorn
hvad med retighederne til at være dansk
Svaret finder du her:
De staar for en politik der fratager mig, som dansker mine rettigheder til at leve og vaelge frit
oversat til dit sprog: hvor er min ret til at vaere Dansk?
Du goer mig sgu helt nervoes, rolan, hvis du ikke forstaar det jeg skriver, hvordan kan du saa forstaa hvad det er DF parti skriver ind i den danske lovgivning?
Jeg lever og bor i Thailand! Som reglerne er i dag, kan jeg ikke tage paa ferie i Danmark med min kaerste og min kaerstes soen.
Som reglerne er idag kan jeg ikke frit bo i Danamark med min kaerste selv om vi gifter os.
Hvis vi var istand til leve op til de oeknomiske krav der er idag, saa skal min kaerste presses igennem et intragrations helvede paa rekord tid.
at min kaerste overhovedet skulle have en chance, er meget lidt sandsynligt, da min kaersteses har en "staerker tilknytning til Thailand"
Som vores situation er nu, saa er jeg "tvunget" til at bo i Thailand, at jeg betaler skat til Danmark har ingen betydning for vores muligheder for evt. at bosaette os og nyde voeres otium. Som det er nu vil jeg sandsynligvis ende paa en meget lille (maaske slet ingen folke pension) og det ville igen betyde, at jeg ikke kan opfylde en forsoerger pligt, saa mine "gamle dage" vil blive meget ensomme i DK. alt sammen fordi jeg har forelsket mig i en thai.
Jeg har ikke laengere mulighed for, som dansker, at vaelge frit! Jeg har ikke laengere samme rettigheder som danskere gift med en dansker.
Jeg er ikke smidt ud af mit land, men jeg er blevet bedt om at holde mig vaek paa bagrund af at jeg har forelsket mig i en person af "anden etnisk herkomst"!
rolan, nu har jeg forsoegt at ridse problemstillingen op, hvis jeg skulle beskrive alle konsekvenserne af lovgivning, saa ville det blive alt for omfattende.
Nu haaber jeg bare at du forstaar det
#18
Naar jorm det er der hunden ligge begravet at du bruger denne debat til din lille privat korstog er at du mener at DF er grunden til at du personlig er rammet.
#19
Undskyld mig men hvad er der for noget sludder at skrive at kan man ikke faa aegtefellen til Danmark saa kan man da bare flytte til Thailand. Det er det samme som at sige Thailand skal vaere aaben for alle men Danmark skal have ret til at vrage og vaelge hvem det vil have ind. Jeg mener rent faktisk at Thailand og andre lande burde indfoere de samme stramme visa regler over for Danmark som Danmark har for dem. Thailand med 60000000 mennesker ville ikke komme til at lide noed af af den grund og det ville langt de fleste andre lande heller ikke. Dannmark ville nok i laengden med et befolkningstal saa lille at det knabt kan understoette en selvstendig oekonomi blive taberen.
Er briller virkeligt saa dyre nu i Danmark at man ikke kan se at der er noget rivende galt.
Jorn har jo ret i at man har taget hans medfoedte ret til at vaere 100% Dansk fra ham og det uden mulighed for at soege erstatning.
#20
Hvad er integration? Hvad betyder ordet? At man skal blive som gennemsnits danskeren eller at man skal have lov til at vaere i Danmark paa egne betingelser inden for lovens rammer. Jeg har vanskeligt ved at se hvad det er man rent faktisk mener med integration.
Jeg er med paa denne side da jeg foeler mig som vaerende Dansk, men det er jeg rent faktisk ikke. Jeg er Amerikansk statsborger. Jeg har aldrig i min tid i USA eller medens jeg var ved haeren oplevet at blive bedt om at frasige mig mit kulturelle tilhoersforhold til Danmark. HVAD ER DET MAN VIL HAVE?