Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Integration !

Oprettet af rolan d. 29/12-2005 14:50
#1

til clyde

Undskyld mig men hvad er der for noget sludder at skrive at kan man ikke faa aegtefellen til Danmark saa kan man da bare flytte til Thailand


det jeg mente var faktisk at sådan som jeg læser det syntes jeg folk brokker sig og hvorfor er det konen der skal flytte fra familie og venner og ikke os

Oprettet af rolan d. 29/12-2005 15:01
#2

clyde
hvor nemt er det for muslimske befolkninger at komme til thailand
så vidt jeg ved er det meget svært at komme til usa i dag

Oprettet af Suk Rak Ning d. 29/12-2005 15:45
#3

Integration ???????????? godt spørgsmål.
Hvad forventer vi danskere af de udlændinge der kommer til DK, for det meste at de skal lære sproget hurtigst muligt og vide dit og dat, det er da også helt fint............men det tager tid og jeg mener da heller ikke at vi skal tømme deres rygsæk for det de har fra deres hjemland, jeg sidder selv i Thailand, er begyndt på sprogundervisning, men elsker da stadig at tale dansk, høre dansk musik osv.
Så ordet integration er et meget stor ord i mine øre.

Med venlig hilsen og godt nytår fra Suk............Cool

Oprettet af jorn d. 29/12-2005 16:19
#4

Jeg vil ikke ligge skjul paa, at jeg frygter konsekvenserne af den politiske udvikling der er i Danmark og jeg vil ikke ligge skjul paa at jeg mener, at DF burde forrbydes paa ligne med nazist partiet og at der for mig er der ikke den store forskelCool

Nej! Jeg koere ikke et personligt korstog med baggrund i min egen situation. Derfor satte jeg netop situationstegn omkring "tvunget"

Jeg staar for en mening imod fremmedhad og forfoelgelse af anderledes taenkende hvad enten det er paa baggurnd, af hudfarve regligion, sexualitet, sindslidelser etc. Det er ikke ligefrem det DF staar for og hvis jeg havde muligheden ja, saa ville jeg goere alt hvad jeg kunne for at stoppe DF ogsaa selv om det ville koste paa et personligt plan.Wink

Jeg erkender, at da jeg valgte at leve i Thailand forventede jeg ikke at de ville blive paa en enkelt billet udstedt af DF.Angry

jeg tager udgangs punkt i min egen situation men selv om jeg skriver i jeg form er det ikke noedvendig vis "mig" det handler om.Wink

Jeg forsoeger at skrive om sitiatationer, vi alle kan komme til at staa i og at skrive paa en maade, saa enhver burde vaere istand til at forstaa det.Smile

Jeg taler ikke paa andres vegne, jeg tillaegger ikke andre mine holdninger og jeg forsoeger ikke at generalisere.Cool

Jeg taler om Danmark fordi mit pas er dansk, det er det land jeg kender og det er det land jeg repraesentere som rejsende. GrinGrin

Hvordan forholdende er eller burde vaere i andre lande kan jeg ikke bruge til ret meget. og nej jeg kan ikke lide holdningen "hvad de andre goer er nok det rigtige" eller "hvad Danmark goer er altid det rigtige" Sad

Mon det hele er lidt mere klart og forstaaligt denne gang?Wink





Oprettet af jorn d. 29/12-2005 16:36
#5

Integration ???????????? godt spørgsmål.
Hvad forventer vi danskere af de udlændinge der kommer til DK, for det meste at de skal lære sproget hurtigst muligt og vide dit og dat, det er da også helt fint............men det tager tid og jeg mener da heller ikke at vi skal tømme deres rygsæk for det de har fra deres hjemland, jeg sidder selv i Thailand, er begyndt på sprogundervisning, men elsker da stadig at tale dansk, høre dansk musik osv.
Så ordet integration er et meget stor ord i mine øre.

Med venlig hilsen og godt nytår fra Suk............


Ja suk! en times tid paa fifaen med net p3 i oerene det er sgu hyggeligt!

jeg har kommet her i 3 aar og boet her lidt over 2 og hvis jeg skulle have vaeret "intergreret" efter dansk model, saa ville det have vaeret umuligt for mig. Jeg arbejder stadig paa sagen.GrinGrin

Godt nyt aar og held lykke med "intergratioen"

Oprettet af thaikurt1 d. 29/12-2005 18:33
#6

Jom saa vidt jeg ved staa der ikke noget i Df partiprogramme om at de gaar ind for masse mord paa en bestemme folke gruppe saa din sammiling holder ikke rigtig.

Hvis mere paa at vaere opmaerksom paa hvem man vil havde til Danmaek.

For at man kan tage udgang i den situation som danmark nu befinder sig i skal man gaar tilbage til 60 - 70.

Da var situation den at vi mangle arbejderkraft og arbejdegiven saa mulighed for billig arbejderkraft fra andre lande.

Og man tog saa dem op til Danmark med det inde formaal at skulle arbejde det hvad kun maend man tog fleres af op til Dk man stille ikke krav om de skulle kunne tale dansk.

Mange af disse maend havde kone og borm i det land de kom fra og fik saa mulighed faa dem til danamark man jo havde bygge et masse bolig og de staa tommer lejelighed sim danskene ikke vil bo i fkytte man saa disse mennskerne ud i dem den man samtide giver disse steder et tilskudt fra staten og det er begyndet til det man saa kende i dag hvor man samle en masse udlaendinger i et lille omraade.

Man fik saa kone og bornen til Dk og borne gik saa i dansk skole og kone gik saa hjemme men der bliv ikke stille krav til hun skulle laere at tale dansk der bliv i skole gjorte meget for at bornen skulle laere det dansk samfund og tale dansk.

Og efterhanden kommer der flere og flrer til DK men man havde glemt at integration de forste der komme til Dk saa de har saa ikke laere at tale dansk.





Oprettet af rolan d. 29/12-2005 18:53
#7

tak suk jeg viste jeg havde glemt det jeg ville skrive

hej igen mads
det jeg mente med hvad med at være dansk er at en del invandere sådan set vil skide os et stykke
i deres øjne er vi vandtro dette gælder dog nok mest de muslimer som ikke er helt gode i hovedet

til mads og jorn og andre som gider læse
da jeg var yngre var jeg fortaler for at indvandere kom til danmark jeg syntes det var så synd for dem

jeg har haft for mange dårlige oplevelser med her må jeg jo så nok generalisere ( muslimer ) også selv om de skulle være integreretder er da selvfølgelig nogle som jeg snakker med som jeg ved ikke er dårlige menesker

så ja jeg har ændret mening forde jeg syntes at danmark er ved at blive ødelagt forde en del af dem som kommer op ikke ønsker at vi som hjælper dem skal være en del af dem tværtimod ønsker de os derhend vor peberet gro


Oprettet af rolan d. 29/12-2005 18:54
#8

glemte lige
jeg har haft flygtninge boende i mit hus sammen med mig
hvor mange har haft det


Oprettet af rolan d. 29/12-2005 18:58
#9

da jeg arbejde i norge
fandt jeg ud af at i små byer var danskere mere velkommen end i store byer hvor der tit var danskere så der var de mere træt af os danskere

det samme ville sikkert også gælde i thailand hvis end lille by i thailand boede 50 % danskere var vi nok ikke populære dette var bare et eksempel

Oprettet af thaikurt1 d. 30/12-2005 08:20
#10

Kan man kalde det her integration naar der paa skole gaar over
80 % kulturberigelse..

Sammetide med at disse kulturberigelse bo i omroder hvor fleretal
er kulturberigelse og faa danskerne

Tro i at disse unge kulturberigelse nogen sinde bliver integration
i det danske samfund.

Redigeret af thaikurt1 d. 30/12-2005 08:36

Oprettet af Suk Rak Ning d. 30/12-2005 08:32
#11

Nu bliver ordet muslim nævnt og der kan jeg kun sige en ting, der er 2 slags muslimer, dem der vil gebærde sig og så er der kræftsvulsterne og en kræftsvulst prøver man som regel at aflive.
Hvis man gjorde det i Danmark ville man stadig kunne synge sangen : Danmark er et yndigt land med god samvitighed......

Mvh. Suk..................Cool-------------Godt nytår til alle..Wink

Oprettet af rolan d. 30/12-2005 11:42
#12

håde ord suk men må jo nok give dig ret problemet er bare at vi ikke kan komme af med de dårlige

Oprettet af Suk Rak Ning d. 30/12-2005 12:09
#13

Nej der skal andre chillier i som dam'en, men det kan den danske regering jo ikke finde ud af.....desværre

Oprettet af Suk Rak Ning d. 30/12-2005 13:00
#14

Nej, jeg syntes ikke, at det er hårde ord, hvis man laver noget kriminelt ( mord, voldtægt, børnepilleri osv. ) et nakkeskud til den dømte, ...............det er min mening.

Hvor tit læser vi ikke i de danske aviser, at man får 3 md. for at ha' pillet ved en lille pige, og når vedkommende bliver løsladt begår han den samme forbrydelse igen

Det er da muligt at visse pædofille har en brist, men det kan jeg stadig ikke acceptere...........Barnet har en brist for livet..............

Så min mening er, genidndfør dødsstraffen, ligesom her i Thailand !!!

Mvh...........Suk...................Cool

Oprettet af high-tower d. 30/12-2005 15:23
#15

Jeg er enig i at visse forbrydelser straffes for mildt.

Men dødsstraf? jeg tror kun at gud er den eneste til at afgøre hvem der skal leve og dø.

Uanset forbrydelsens karakter og omfang, kan man risikere at en uskyldig bliver dømt - og det er jo lidt svært at gøre om hvis først personen er aflivet.

Bare det den mulighed kan forekomme gør tanken om dødsstraf frastødende.

Det kan være udslagsgivende ved dårlig bevis førelse fra en forsvarer osv.

I stedet syntes jeg en livstids dom burde være livstid. - Det giver trods alt en uskyldig dømt muligheden for at få genoptaget sin sag.

I USA har der været eksempler på at folk er blevet henrettet for forbrydelser de umuligt kunne have begået - efter man er begyndt at arbejde med DNA har man fundet nye beviser i tidigere sager som bestrider de domme der tidligere var afsagt.

Men det er jo bare lidt sent hvis den sigtede for længst har været en tur i stolen...

Og har man først taget et andet menneskes liv på et forkert grundlag, så er man vel også morder?

Oprettet af Suk Rak Ning d. 30/12-2005 17:20
#16

Er enig i lidt af det, men med den teknologi man har i dag, bla, DNA og hvis man er sikker i sin sag...............så er det stolen !!!!! eller et nakkeskud.

Så kan de lære det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg giver ikke 5 potter pis mht. åh du er syg , du skal i behandling og bla bla bla............

Mvh. Bødlen SukAngry

Redigeret af Suk Rak Ning d. 30/12-2005 17:21

Oprettet af jorn d. 31/12-2005 07:34
#17

Du har da ret thaikurt, Masse udryddelse af etniske grupper, staar ikke i Df partis parti pogram - Hilter havde heller ikke skrevet alle sine hensigter ned paa papir og de fleste blev jo ogsaa temmelig overasket over det der skete i Serbien.

Boernepilleri, voldtaegter og andre modbydelige forbrydelser udloeser en masse foelser inden i os! Foelser der kan kontrollere os i en grad, saa vores ratinelle tankegang bliver slaaet fra og det er for mig, en vigtig grund til at jeg kan ikke gaa ind for doedstraf.

Jeg skal lige sige, at det er forbrydelser der er saa modbydlige, at hvis de ramte min egen familie, saa ville jeg nok vaere istand til at "slaa ihjel" Shock Men det er jo lige netop derfor, at vores samfund har et retsystem der tager over og forholder sig mere rationelt til forbrydelserne.Wink

Hvor gaar graesen, skal vi ogsaa hugge haanden af en der stjaeler eller stikke oejnene ud paa paa folk der priratkopier dvder?Cool

Nej! ikke efter min mening! vi opnaar intet ved at lade samfundet begaa forbrydelser i retfaerdighedens navn. Det eneste vi tilfredstiller er vores behov for haevn og vi "straffer" ikke men vi begaar selv en forbrydelse. Vi goer forbryderen til offer istedet.Cool

Lidt pudsigt at emnet "intergration" har bevaeget sig fra Dansk udlaendinge lov henover - DF partiprogram - Nazisisme - masse udrydelser- Boernepilleri- doedstraf i DK og Thailand......... Det er sgu tanke vaekkende....................GrinGrinGrin












Oprettet af thaikurt1 d. 31/12-2005 08:02
#18

Jorn vi har et udmaerke retsystem i danmark men mange gang straffe man for mild i forhold til den forbrydelser der bliver begaar.

Det gaar jeg ikke ind for det samme er det med dodstraf.

I en debat kan man jo noget gang komme til at diskuterne emme der ligge et stykke vaek fra hvad indlaege handel om.

Redigeret af thaikurt1 d. 31/12-2005 08:12

Oprettet af rolan d. 05/01-2006 21:14
#19

hvad syntes i om de muslimer der er rejst til østen og lave balade for danmark
jeg ved ikke om de er danske eller hvad men jeg vil kalde det for lands foræderi uanset hvad de er.
er jeg forkert på den

Redigeret af rolan d. 05/01-2006 21:15

Oprettet af high-tower d. 05/01-2006 22:22
#20

Rolan,

Jeg er helt enig med dig.

Det fremgår jo med al ønskelig tydelighed at de tilsidesætter den danske grundlovssikrede ytringsfrihed i deres forbandede religions navn.

De har jo så netop ikke fattet at de lever i et land, hvor man har lov til ytre sine synspunkt både mundtligt, skriftligt og billedligt.

Reelt kunne de ko sætte sig i en social rundkreds og fyre lidt op for deres vandpiber, og forfatte et par læserbreve som de sikkert sagtens kunne få i Jyllandsposten og andre aviser.

Jeg syntes den slags burde straffes - forstået på den måde at man dels ikke anerkender det lands love man opholder sig i, og dels direkte er involveret i statsfjentlige aktiviteter.

Det kan blive ved med at harme mig at de tror der skal tages sær hensyn til dem og deres religion. Skik følge eller land fly..

De burde forstå at det ikke er hensigtsmæssigt at skide hvor man spiser! Wink

Et eller andet sted syntes jeg det er helt i orden at vores statsminister afviser at mødes med deres repræsentanter.

Hvorfor skulle han det? der er ikke foregået noget ulovligt, vores ytringsfrihed har vi lov at forsvare.

Hvis Danamark og danskerne krænker deres idealer og religion, som åbenbart er så vigtig for dem - så er det da tankevækkende at de ikke kan finde ud af at bosætte sig i et muslimsk land i stedet.

Hvis ens religioen fylder så meget at man kan blive så harm, så burde man rykke teltpælene op og søge mod sydligere himmelstrøg.

Men så har vi igen balladen, for i mange af deres hjemlande er diktaturer, krænkelse af menneskerettigheder osv. en del af hverdagen - og det har man jo ikke lyst til at være en del af.