Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Hvad jeg dog har rodet mig ud i?

Oprettet af larsmand d. 09/05-2010 13:42
#1

Zod skrev:

Jeg er blevet forelsket. Kommer fuldstændig bag på mig, og er ikke særlig gennemtænkt, ej heller de konsekvenser det har, at finde en partner fra et land udenfor EU.

Hun har et lille dansk netværk, både i kraft af, at hun har en veninde der er dansk gift (de bor i Grenå) og hun tidligere har været i Dk hos en tidligere dansk kæreste.

Nu bliver det indviklet. Vi begynder seriøst at snakke om, at hun skal besøge mig i dk til juni. Indtil nu har jeg naivt forestillet mig, at hun kan komme på et almindelig turistvisa, uden økonomiske konsekvenser. Jeg er blevet klogere.
Har nogen af jer erfaringer med lignende situationer? Jeg ved, at selvfølgelig er alle forhold individuelle, men det kan være der er lighedspunkter.

1) Kan jeg risikere problemer, når det ikke er mig der skriver invitationsbrevet, men jeg sidenhen ønsker at gifte mig med hende. (i teorien kan jeg jo møde hende igennem ham)

2) Vil tilknytningskravet ikke stå i vores favør, når jeg har 2 særbørn, som bor hos mig?

3) Er der generelt dårlige erfaringer med at gifte sig når hun i første omgang er kommet på turistvisa?


Z.



Hej Zod..

Tillykke med forelskelsen.....Ingen af os ved hvornår den rammer os med en styrke som vi næsten ikke selv kan forstå. Men fuck hvor er det dejligt når man bliver slået omkuld og bare ikke kan få nok af hende...
Du spørger om der er nogen der har erfaringer lidt lig dem du nu har fået "rodet" dig ud i og der vil jeg da gerne bidrage lidt... Ikke at jeg gider fortælle min historie men om hvad jeg ville gøre i din situation..

Ad1.. Jamen du har selv den rigtige løsning nemlig at selv skrive invitationen..

Ad2. Ja situationen taler for at hvis i er blevet gift og du har særbørn under 15 år så får i næsten helt sikkert opholdstilladelse til din kone efter de meget lempelige regler. Men du skriver ikke noget om om hun evt. har børn i samme aldersgruppe, for så kan beslutningen blive en anden. Så rent teoretisk kunne man forstille sig at hun have 3 børn under 15 år, så ville jeres samlede tilhørsforhold jo være større til Thailand og US ville derfor have mulighed for at afvise jeres ansøgning med den begrundelse. Læg også mærke til 24 års reglen hvis hun er yngre end det.

Ad3. Efter den nye praksis betyder det ikke det store om i gifter jer før eller efter..


Nu er jeg selv af den lidt forsigtige type og tror jeg ville gardere mig en lille smule i tilfælde af at du ikke efter noget tid vil bevare ægteskabet.
SÅ I første omgang tror jeg at jeg ville vente et par måneder ind i visumets løbetid inden jeg ville gifte mig for derved lige at prøve en hverdag eller to med hende inden jeg hoppede ud i ægteskabet. Vær ligeglad med alle råd om særeje.. Når hun kommer med ingenting vil hun også efter et kort ægteskab forlade det med ingenting.
Nu læser hun jo ikke dansk så print dog en skilsmisseerklæring ud og fortæl hende at der også skal skrives under på den... Så har du den liggende i skuffen hvis der en dag skulle blive problemer med ægteskabet....
Nu er du måske den type der er ligeglad med om du økonomisk skal støtte familien i Thailand og tror mig der kommer et ønske om at sende penge hjem til familien.. Jeg støtter gerne min kones familie, men ved også hvor rigtig langt man kommer med en ekstra tusse i Thailand...

Ps.. Vil du gerne have hende herop til juni, så er det da vist ved at være tid for at indsende en ansøgning.

Held og lykke og tro på at det bliver fantastisk.

Redigeret af larsmand d. 09/05-2010 13:47

Oprettet af b_j3ns3n d. 09/05-2010 13:56
#2

larsmand skrev:

Nu læser hun jo ikke dansk så print dog en skilsmisseerklæring ud og fortæl hende at der også skal skrives under på den... Så har du den liggende i skuffen hvis der en dag skulle blive problemer med ægteskabet....


hehehe kreativ tænkning.. Read the rules

Oprettet af Zod d. 09/05-2010 15:22
#3

larsmand skrev:
Zod skrev:

Jeg er blevet forelsket. Kommer fuldstændig bag på mig, og er ikke særlig gennemtænkt, ej heller de konsekvenser det har, at finde en partner fra et land udenfor EU.

Hun har et lille dansk netværk, både i kraft af, at hun har en veninde der er dansk gift (de bor i Grenå) og hun tidligere har været i Dk hos en tidligere dansk kæreste.

Nu bliver det indviklet. Vi begynder seriøst at snakke om, at hun skal besøge mig i dk til juni. Indtil nu har jeg naivt forestillet mig, at hun kan komme på et almindelig turistvisa, uden økonomiske konsekvenser. Jeg er blevet klogere.
Har nogen af jer erfaringer med lignende situationer? Jeg ved, at selvfølgelig er alle forhold individuelle, men det kan være der er lighedspunkter.

1) Kan jeg risikere problemer, når det ikke er mig der skriver invitationsbrevet, men jeg sidenhen ønsker at gifte mig med hende. (i teorien kan jeg jo møde hende igennem ham)

2) Vil tilknytningskravet ikke stå i vores favør, når jeg har 2 særbørn, som bor hos mig?

3) Er der generelt dårlige erfaringer med at gifte sig når hun i første omgang er kommet på turistvisa?


Z.



Hej Zod..

Tillykke med forelskelsen.....Ingen af os ved hvornår den rammer os med en styrke som vi næsten ikke selv kan forstå. Men fuck hvor er det dejligt når man bliver slået omkuld og bare ikke kan få nok af hende...
Du spørger om der er nogen der har erfaringer lidt lig dem du nu har fået "rodet" dig ud i og der vil jeg da gerne bidrage lidt... Ikke at jeg gider fortælle min historie men om hvad jeg ville gøre i din situation..

Ad1.. Jamen du har selv den rigtige løsning nemlig at selv skrive invitationen..

Ad2. Ja situationen taler for at hvis i er blevet gift og du har særbørn under 15 år så får i næsten helt sikkert opholdstilladelse til din kone efter de meget lempelige regler. Men du skriver ikke noget om om hun evt. har børn i samme aldersgruppe, for så kan beslutningen blive en anden. Så rent teoretisk kunne man forstille sig at hun have 3 børn under 15 år, så ville jeres samlede tilhørsforhold jo være større til Thailand og US ville derfor have mulighed for at afvise jeres ansøgning med den begrundelse. Læg også mærke til 24 års reglen hvis hun er yngre end det.

Ad3. Efter den nye praksis betyder det ikke det store om i gifter jer før eller efter..


Nu er jeg selv af den lidt forsigtige type og tror jeg ville gardere mig en lille smule i tilfælde af at du ikke efter noget tid vil bevare ægteskabet.
SÅ I første omgang tror jeg at jeg ville vente et par måneder ind i visumets løbetid inden jeg ville gifte mig for derved lige at prøve en hverdag eller to med hende inden jeg hoppede ud i ægteskabet. Vær ligeglad med alle råd om særeje.. Når hun kommer med ingenting vil hun også efter et kort ægteskab forlade det med ingenting.
Nu læser hun jo ikke dansk så print dog en skilsmisseerklæring ud og fortæl hende at der også skal skrives under på den... Så har du den liggende i skuffen hvis der en dag skulle blive problemer med ægteskabet....
Nu er du måske den type der er ligeglad med om du økonomisk skal støtte familien i Thailand og tror mig der kommer et ønske om at sende penge hjem til familien.. Jeg støtter gerne min kones familie, men ved også hvor rigtig langt man kommer med en ekstra tusse i Thailand...

Ps.. Vil du gerne have hende herop til juni, så er det da vist ved at være tid for at indsende en ansøgning.

Held og lykke og tro på at det bliver fantastisk.


Hej Lars!
Tak for din hilsen (og forståelse, hehe)
Jeg suger til mig af oplysninger. Jeg vil gøre det rigtig, første gang.
Hun er 31, og har ikke nogen børn. (hun har spurgt mig, om jeg på et idspunkt vil have flere)
Hun har flere gange nævnt, at jeg ikke skal bekymre mig om familien i Thailand.
Hun er selv indstillet på at lære dansk så hurtig som muligt, og få et arbejde.
Når hun selv tjener sine penge, så kan hun sende nogle af dem til familien.
Så med mine "særbørn" (åndsvagt udtryk, de er mit et og alt) så er der rimelig gode chancer om tilhørsforhold i dk, hvis vi nærmer os giftespørgsmålet.
Mht. til særeje, så blev jeg ribbet af min ekskone, så der er ikke noget særligt at hente der.
Men ja, hvad er det dejligt at være forelsket igen, og rende rundt med et smørret grin hele tiden.
Ja, jeg tager det som det kommer, karma, skæbne og en lille smule held sammen med korrekt procedure og en sagsbehandler i godt humør.
Måske smiler Buddha ligefrem på os. Hvem ved, verdenen er mærkelig.
bedste hilsen
Zod

Redigeret af Zod d. 09/05-2010 15:24

Oprettet af rinpoche d. 09/05-2010 16:01
#4

Zod skrev:

Hvori ligger forskellen, om jeg havde mødt hende på Dating.dk? Kan man ikke falde pladask for en, og måske drømme, at hun er den eneste ene. Det kunne i teorien ligesågodt være en dansk kvinde jeg havde mødt. Min "kæreste" risikerer så meget mere, ved at komme til mig, og være fuldstændig underlagt min "nåde" og være afhængig af mig økonomisk. Nu behandler jeg andre menesker, som jeg selv ønsker at blive behandlet, så hun burde stortrives.
Zod


Forskellen ligger i følgende: Andet sprog, kultur, mindset og religion.

Der er mange andre, der har været i samme situation som dig og fået tingene til at gå op i en højere enhed.
Herfra skal lyde de bedste ønsker til jer begge.

mvh
rinpoche

Oprettet af dr_dem d. 09/05-2010 16:05
#5

Hej Zod Jeg vil haabe at det er en kvinde som jeg ogsaa fandt, jeg har vaeret gift med i 18 et halvt aar, har saa ogsaa moet kvindet der vil til danmark og tage roeven paa danske maend, med da de fik prisen at vide havde de ikke lyst(eller raad)

Oprettet af dr_dem d. 09/05-2010 16:17
#6

Måske smiler Buddha ligefrem på os
Har saa lige laest lidt mere. Det kan ogsaa vaere at han griner ad dig

Redigeret af dr_dem d. 09/05-2010 16:28

Oprettet af Zod d. 09/05-2010 17:14
#7

dr_dem skrev:
Måske smiler Buddha ligefrem på os
Har saa lige laest lidt mere. Det kan ogsaa vaere at han griner ad dig


Det ville ikke undre mig det mindste. Smile

Oprettet af Asda d. 09/05-2010 17:56
#8

Zod skrev:.........
.......
Hun har flere gange nævnt, at jeg ikke skal bekymre mig om familien i Thailand.
Hun er selv indstillet på at lære dansk så hurtig som muligt, og få et arbejde.
Når hun selv tjener sine penge, så kan hun sende nogle af dem til familien.
......
bedste hilsen
Zod


For mange par, skal du regne med de penge du tjener er fælles penge, mens penge hun tjener er hendes dvs. en god slat sendes til Thailand og resten bruger hun på sig selv Wink
Men heldigvis ikke altid så negativt som jeg måske får det formuleret på.

Oprettet af larsmand d. 09/05-2010 18:19
#9

Ha ha ha Asda.... Som du kan sige det..... men::::::

Du har fandme ret......... Har været gift 2 gange med dansk kvinde og nu med en thai.... Og lad mig bare være ærlig at sige at min thai nu nok er den jeg kender der køre efter det princip du skitsere........ men det gør hun tilgengæld også godt og grundigt....... Hvis hun altså havde fået lov og hendes løn ikke gik ind på min konto og det kun er mig der kan hæve på kontoen.... kan også fortælle at det ikke passer hende.... men det var hendes pris for at få fat i ham den gude smukke fra danmark.. he he he heShock

Oprettet af Asda d. 09/05-2010 18:33
#10

PS Jeg vil retfærdigheds mæssigt sige, min kone er p t halvtids.
Jeg håber den dag hun bliver heltids vi kan finde en ordning således hun kan bidrage lidt til huslejen Wink Men har ikke de store forhåbninger Joker

Oprettet af rinpoche d. 09/05-2010 18:33
#11

Min kammerat, som var gift med en thailandsk dame i mange år, betalte alle fælles udgifter.
Konen havde så sin indkomst for sig selv.
De blev så skilt, og da han havde "forsørget" hende i alle de år på trods af at hun så rigeligt var i stand til at forsørge sig selv, blev han gudødeme af statsamtet sat til at betale hustrubidrag i 4 år.
Ak ja, utak er verdens løn.

Selvfølgelig hævede hun også checken for deres 3 fælles børn mens de var sammen.

Redigeret af rinpoche d. 09/05-2010 18:36

Oprettet af Zod d. 09/05-2010 20:03
#12

Altså, det behøver en kvinde ikke nødvendigvis at være en Thai for at være. Min nu kære exkone, som er pæredansk, har dog godt og grundigt taget røven på mig. Min bankrådgiver mener helt klart jeg burde hyre en advokat Smile
Men lige nu har jeg ikke lyst til at føre krig, da der er børnene det går ud over.

Oprettet af b_j3ns3n d. 09/05-2010 20:24
#13

it´s only money..

Oprettet af PL d. 09/05-2010 20:59
#14

No money, no honey...Read the rules

PL

Oprettet af b_j3ns3n d. 09/05-2010 21:33
#15

det lyder også som en gammel T-shirt Pfft

(undskyld det var en anden tråd)

Redigeret af b_j3ns3n d. 09/05-2010 21:33

Oprettet af joensen d. 09/05-2010 21:35
#16

For hulen mand, er du da helt sindsyg, hvad taenker du dog paa.
Hvordan kan du blive saa smask foraelsket i en pige du aldrig har moedt ja jeg spoerger bare.
Jeg er selv Thai gift, jeg bor i Thailand og moedte min kone i thailand da jeg arbejdede i Thailand, og der har vaeret problemer i form af kultur forskaelle og andet, saa er der ogsaa pengene, der er mange kanter der skal slibes og du bliver noedt til at sluge kameler og den slags.
En ting er helt sikkert, du har ikke faaet hele sandheden af den pige det er helt sikkert.
Nu har jeg kendt min kone i 7 aar og der dukker stadig noget op hun har "glemt" at fortaelle mig.
Der gik lang tid foer jeg fandt ud af at det var mig og ikke mine penge min kone ville have, men du skal huske en og det er, at der er mange andre end den pige involveret i det forhold du springer ud.

Jeg vil kraftigt anbefalde at du tager paa ferie til Thailand foer du gifter dig med en Thai pige.
Du siger selv at du intet ved om Thailand og Tha piger, nu har jeg boet i Thailand i 7 aar, og jeg bliver stadig forbavset over hvad jeg ser og hoerer.
Saa hvis du vil ungaa at faa et choch senere hen, saa tag ud til Thailand og se dig om foer du tager denne drastiske beslutning.

Jeg kan fortaelle dig saa, at jeg ville ikke vaere gift med en Thai pige hvis ikke, det var paa grund af at jeg moedte hende i Thailand.

Uanset hvor godt du synes alting er og hvor meget du er forelsket, du vil faa store problemer og du bliver stillet i rigtige svaere dilemmaer hvis du fuldfoerer det du er igang med.

Proev lige at revurder tingene, hvordan kan man dlive saa vildt forelsket i en pige man aldrig har moedt.

Saa er det ogsaa ham den tidligere kaereste, hvorfor er han overhovedet inde i billedet.
En sidste ting, Thai piger kan vaere meget snu og jo mere du er besat af pigen jo ser hun snit til at udnytte det, dette kan vaere lidt lynisk, men det er destro ikke mindre sandt.

Oprettet af b_j3ns3n d. 09/05-2010 21:41
#17

b_j3ns3n skrev:
it´s only money..



Jeg mente bare fuck pengene.. som han siger han vil ikke føre krig nu, det går ud over børnene.. og vis man begynder på det pjat kan børnene blive tvunget til at vælge side.. og det noget lort Bla bla bla

Oprettet af Jens Ole d. 09/05-2010 23:32
#18

Hej Zod.

Tillykke med din nyforelskelse,er det ikke bare dejligtFriends again

Som flere herinde har givet udtryk for , så ville jeg også lige slå en smut omkring Thailand og lære hende lidt bedre at kende.
Det vil også gøre jeres chancer for familiesammenføring mange gange større.
Jeg syntes at det er en god måde at lære sin tilkomne at kende via webcam,da man umiddelbart kan fornemme om det er noget man skal bygge
videre på.
Jeg chattede med min kone i 4 måneder inden jeg tog ned og besøgte hende,da jeg nu følte at det var det rigtige.
efterfølgende blev til 4 ture mere + hun kom herop på visum,for at se om det var noget for hende.
Jeg er idag mere forelsket i min kone end da jeg mødte hende,det fortæller vist alt.

jeg kan igen trække min kæphest frem,da den "hårde"kerne herinde,straks er ude med riven,hvad angår penge.
selvfølgelig er der uheldige oplevelser,men det er der vist også med vestlige kvinder.
forskellen er bare at thaikvinder ikke forstår at skjule"pengemalkningen"ligeså godt som vestlige kvinder.
De fleste af os,som har prøvet en skilsmisse,ved at vestlige kvinder godt ved hvad de har krav på,og at vi mænd på mange områder
er for bløde når vi gennemgår en skilsmisse,for så efterfølgende at føle os snydt,måske med rette.
Det er måske også derfor at nogle advarer mod thaikvinder,men det er nok også dem som enten ikke lærte af deres skilsmisse eller
også blev så forelsket at de mistede hovedet.
Derfor giver man thaikvinden skylden,fordi man jo nødig vil indrømme at man har været et fjols.
sjovt nok,når man spørger nogle om de er blevet røvrendt at thaikvinder,når de taler så nedladende om dem,får man ofte
det svar: Nej ikke mig , men jeg kender flere mænd,der er blevet det. Igen , man er jo ikke selv et fjols , vel.

Jeg tror på at når alt kommer til alt , så er risikoen den samme over hele kloden.

God vind fremover Zod

Mvh
Jens Ole

Oprettet af Big-Viking d. 10/05-2010 01:26
#19

Uden at have læst hele tråden, idet den for mega lang, vil jeg komme med min kommentar. forelsket er sgu nemt at blive. Jeg selv høre til den del der bliver forelsket bare af lugten af en ThaiQ..ShockAngel--- Mit nuværende "ægteskab" er annulleret idet min kone har været mig utro. hvems skyld er det.???????????????????? MIN.. For jeg tænkte (TÆNKER) for meget i DKK og THB til at elske nogen. Det jeg vil sige til dig, er at køb en billet, mød "the woman" og hendes familie og derefter se om I stadig er " so damm in in love.".. Et billede på en datingsite er ikke mere værd end et billede i Bilka´s tilbudsavis...

Oprettet af DKPete d. 10/05-2010 11:47
#20

Har lige et spørgsmål mht FS - har I nogen sinde hørt at FS bliver nægtet hvis pigen er over 40 - og forsørger pligten kan opfyldes ?
Min kæreste kommer op sidst i denne måned - men på et Hollandsk visum - og planen er at vi skal giftes til Juli. Jeg mødte hende i Århus i Oktober - og besøgte hende i Thailand i April.