Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: DR1 -Kontant: om Priser på flybilletter til Thailand

Oprettet af jorn d. 05/01-2006 14:06
#1

rettelse (som saedvanlig)Grin

Hvis jeg var agent, saa ville jeg koebe alle billetter som "etniske" saelge 5 billeter til 7500, og en til 6500,-. paa den maade kan agenten ligge 5500,- mere i lommen, det er sgu da en fin forretning.

Oprettet af ove d. 05/01-2006 15:51
#2

har lige læst Jyllansposten.
der står at nu begynder alle selskaber at give rabat

British airways, giver 50 % til alle beckham-look-a-like
air france, 20 cm extra benplads til alle der kan stave til Mitterrand
Brussels airlines, 10% til dem der kan tale flamsk
Burkina faso airways, 80% til dem der ved hvor burkina faso ligger
og så American airlines, flyver alle med arabisk pas gratis til Guantanamo. Sad


hilsen Ove

Oprettet af Suk Rak Ning d. 05/01-2006 16:03
#3

ShockJa , og gratis billet til alle yderliggående muslimer der kan lave en tegning af muhammed, den latterlige nar...................Shock

Oprettet af rinpoche d. 05/01-2006 16:29
#4

Som Jorn ganske rigtigt skriver, så er der vel kun een til at betale de eniske debatter, og det er de øvrige passagerer.
Jeg læste også synspunkter, der går på at thailandske indtægter kontra danske er vidt forskellige for at sige det mildt.
Jow, men debatten går på indkøb af billetter i dk, og man må jo næsten formode at de thailændere der køber billetter i dk er på dansk indkomst, no? Så der bortfalder da dette argument.
Og at dansk/thai familier skulle have rabat fordi de skal ned at besøge familien hvert år, synes jeg også er ude i skoven, selvom jeg selv også er i en noget tilsvarende situation. Ingen arme = ingen småkagerSmile

mvh
rinpoche

Oprettet af suphanburi d. 06/01-2006 01:03
#5

jeg har købt billet hos asian travel for 6050 kr
fra 10 april til 2 maj, med thai de var billiger end flybillet.dk

Pfft Grin

Oprettet af Frank d. 06/01-2006 08:02
#6

Der er i samme periode, som jeg og i hvert fald én anden her på sitet har booket hos Asia Travel Center. Så det bliver spændende at se, hvad vore priser lander på.

Jeg vender tilbage, når jeg har fået min pris - hvis jeg altså kan huske det til den tid Grin.

Oprettet af yeya d. 06/01-2006 12:36
#7

Jeg synes at det er hyklerisk at sige, man nægter at flyve med selskaber som giver etnisk rabat.
Måske har du allerede gjort det uden at vide det.

Helt ærligt.... Er vi så ikke allesammen ude efter den billigste "gode" billet når vi skal flyve?
Jeg er ihvertfald!!

Ove!! Den var sku' go' den med Guantanamo....GrinGrin

Oprettet af xxxx d. 06/01-2006 12:38
#8

Hejsa
Hvis man begyndte at rydde op i alle de rabat former der findes saa ville der blive en mindre revolution.. Der kan opnaas rabatter paa alt og alle steder. det hedder bare noget forskelligt....
Om det saa er fordi man er skole laerer eller af anden etnisk oprindelse, ja herregud, hvad er forskellen.
Offentlig ansatte koerer f.eks gratis i taxa til julefrokost, eller har i hvert fald gjort.. hvem betaler det.. nemli hr/fru loenslave..
det kan altsaa ikke bringe mit pis i kog og jeg tager de rabatter jeg kan faa og har i mange aar koebt billetter hos phan og Somsak. Og altid faaet en fin service.

Le-si

Oprettet af high-tower d. 06/01-2006 13:04
#9

Jeg mener stadig ikke at der er noget galt med rabbatter eller forskellige grupperinger/foreninger som har formået at forhandle sig til en given rabat.

Man at en rabat udløses udelukkende pga. ens hudfarve er for mig at se både smagløs og nærmest racistisk tendens.

Det er jo lidt som i gamle dage hvor der var specielle pladser til negere i busserne i USA.

Du har selv mulighed for at vælge dit erhverv, din fagforening eller hvad der nu kan give en eller anden form for rabat - det er lidt mere besværligt at ændre sin hudfarve Wink

Oprettet af xxxx d. 06/01-2006 13:27
#10

GrinHejsa

Ja men hvis vi nu laver en Dansk forening her i Thailand... Saa vil jeg da vaedde hvad det skal vaere paa at vi kan gaa ud og faa rabatter...
Altsaa udelukkende fordi vi er medlem af en Dansk forening.
Saadan er det bare alle steder...

Le-si

Oprettet af jager d. 06/01-2006 15:00
#11

kan vi så ikke starte med at få happy hour hele natten, jeg er vild med at drikke hele natten og ikke kun fra 8 til 9

jager

Oprettet af high-tower d. 06/01-2006 15:00
#12

Derom kan vi slet ikke være ueninge.

Alle kan lave en forening eller lignende og alt efter evner og vedholdenhed få forhandlet sig til en aftale.

Vi kan også etablere foreningen af øldrikkende ligusterhække vogtere og sikkert mønstre en masse medlemmer Grin

Man kan så optage medlemmer i den pågældende forening som opfylder foreningesn vedtægter - så langt så godt.

Der hvor jeg syntes kæden hopper af er at man kan opnå rabat udelukkende fordi man tilhører en etnisk gruppe.


Oprettet af jorn d. 06/01-2006 18:29
#13

jeg kan opfordre jer til at bruge andre agenter! Det er os alle der bliver snydt i den sidste ende!


http://www.ditrej...
har til en enhver tid kunne matche priser, behov samt kvalitet med alle andre. (ogsaa internet priser)

Redigeret af John d. 06/01-2006 18:50

Oprettet af falang yao d. 06/01-2006 23:58
#14

Hi folks,
Hele diskutionen er blevet startet at et "smart" PR nummer fra Fru Phan, Thai Travel, da hun udtalte sig til Kontant/DR1. Som ganske rigtigt påpeget af Torben Mustang, har salg af "etniske billeter" ikke været praktiseret længe, for ALLE (om det var Jens og Marie Pedersen eller om det var Peter og Surinya Jensen) har kunnet købe billige billeter (marketsmekanismen) både hos Thai Travel, Asian Travel, Kuoni m.m., eller er "rabatten" havnet det forkert sted. Det interessant er udtalelsen fra Hr. Sonne , Salgs-Direktøren hos THAI Inter, om at selskabet har et stort interesse i foreninger som bl.a. Dansk-Thai forening m.m. som vil så få et "godt tilbud".
Jeg håber at Fynboen kan fremskaffe artiklen igen, idet linken siger :For at læse resten af denne artikel skal du have abonnement på netavisen.

http://www.fyens....cle/584550
.

M.v.h., M. Rasmussen Cool

Redigeret af falang yao d. 07/01-2006 00:01

Oprettet af ove d. 07/01-2006 05:15
#15

bla.bla.bla.bla.bla.og nu tar jeg 2 bajere mere og går i seng, min kone har lavet Thai food til ale vennerne. Det har været KANON

Ove