Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Thai undervisning i Bkk og KBH.
#1
ÆNDRING i TIDSPUNKT:
Søndagsskolen KBH ændrer undervisningstidspunkt:
Fra søndag d. 13/1 er mødetid 15:00 - 18:00.
Desuden:
Ingen undervisning d. 10/2.
Vel mødt.
Morten
#2
Learning by rote blev omtalt her i tråden sidste år med nogen foragt.
Learning by rote betyder udenadslære. Jeg tror, det er en god metode at lære sprog på. Sagen er den, at det fremmede sprogs vendinger skal ind på rygmarven, lige som når man spiller klaver eller skriver på maskine. Når man på gden møder en thailænder, man kender, skal man pr. refleks sige "Sawasdee". Refleksen skal oparbejds gennem udenadslære. Hvis man er flere, gør mn det på følgende måde: Man nedskriver en dialog fra dagligdagen (eller søndagen) på thai. Det kan f.eks. være en samtale mellem en købmand og dennes kunde. To thaistuderende skal gennemføre dialogen. De skal være skuespillere. Lige som skuespillere skal de først lære deres linier. Derefter kommer deres præsentation foran et publikum og uden manuskript. Jeg kan garantere for, at de aldrig vil glemme deres thailandske linier.
Nogen gange er det ikke nok at lære
om tingene. Næh, man skal kunne dem pr. refleks.
Med venlig hilsen
Bent Jensen
#3
Hej Alle
Vi holder lige en fridag fra Søndagsskolen d. 30/3-08.
Hygge,
Jasper og Morten
#4
Hej Alle
Sommeren er her... og vi holder sommerferie i uge 26, 27 og 28.
Phop kan mày
Morten
#5
jeg vil meget gerne lære thai, og vil høre om hvad det koster og hvor henne---
Powerfull
#6
Thai undervisning i KBH:
Søndagsskolen:
http://www.dansk-...ng-kbh.php
FOF, LOF og Studieskolen har også kurser.
Mvh
Morten
#7
Hej Alle
Søndagsskolen KBH er aflyst d. 2/11-08.
Kh.
Morten
#8
Hej Alle
Søndagsskolen KBH aflyst d. 23/11-08.
Er lige en smuttur til Tyskland.
Vi ses til JULEFROKOST kl. 15. d. 30/11.
Vel mødt,
Morten
Oprettet af
KioSan d. 18/11-2008 07:23
#9
MortenDue skrev:
Hej Alle
Søndagsskolen KBH aflyst d. 23/11-08.
Morten
Er det Søndagsskolen i Nørregade eller Glentevej 2400 nv ?
Mvh Kim
#10
KioSan skrev:
MortenDue skrev:
Hej Alle
Søndagsskolen KBH aflyst d. 23/11-08.
Morten
Er det Søndagsskolen i Nørregade eller Glentevej 2400 nv ?
Mvh Kim
Det er Nørregade Morten tænker på. I øvrigt Morten som underviser der.
Oprettet af
Lung Yao d. 18/11-2008 11:38
#11
KioSan,
Lige en "rettelse" : ikke
Glentevej men du mente nok
HEJREVEJ 28 (sidevej til Glentevej).
Og lige en "sidebemærkning" (forklaring) til alle andre interesserede:
- Søndagskolen i Nørregade = Thai undervisning for
VOKSNE. Lærer Morten Due.
- Søndagskole på Hejrevej = Thai undervisning for
BØRN (indtil videre). Lærer (bl.a.) Khun Piangjai. (fra TG).
- (Søndagskolen for VOKSNE i Wat Pa Dragør har ikke været "aktiv" de sidste weekender).
Redigeret af
Lung Yao d. 18/11-2008 11:47
#12
Kære Alle
En glædelig jul og et godt nytår til jer alle.
Søndagsskolen KBH holder lukket uge 52 og 1.
Mvh
Morten
#13
Kære Alle
Søndagsskolen KBH holder lukket søndag d. 1/3-09
Vi er stærkt tilbage d. 8/3.
Mvh
Morten
#14
Kære Alle
Søndagsskolen KBH holder SOMMERFERIE 1/5 T.O.M. 1. SØNDAG I AUGUST.
(har købt hus og skal "lige" lave lidt på det)
Men vi er stærkt tilbage 2. søndag i august.
Mvh.
Morten
#15
Søndagsskolen er selvfølgelig åben igen. Dog er vi jo på skovtur d. 30.8.....
Og vi holder efterårsferie søndag i uge 41.
Vises
Morten
#16
for at følge op på denne tråd, jeg har tilbeldt mig Studieskolen på Thai 1, er der nogle som har anbefalinger med
http://sprog.stud...&sektion=1 dem?
#17
Hej Alle
Ingen søndagsskole KBH d. 20. september.
Men vi er glade tilbage d. 27.
Hygger,
Morten
#18
EFTERÅRSFERIE Søndagsskolen KBH d. 11. okt.
Derfor ingen undervisning, men vi er der selvfølgelig d. 18. igen.
Jee kan,
Jasper og Morten
Oprettet af
Nui d. 11/01-2010 10:18
#19
Hej Morten.
Godt nytår til jer alle.
Hvornår regner I med at starte igen her i det nye år ?
Nui
#20
Søndagsskolen er selvfølgelig igang... også nu på søndag.....
Vel mødt til gode timer også i år.
Morten