Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: you tube com lukket
Oprettet af
tuktuk d. 28/04-2007 09:47
#1
ok Ole hvis jeg er "den store mester" hvad er du så ??? man kunne jo tænke sit !!!!
Redigeret af
tuktuk d. 28/04-2007 09:48
#2
Suk skrev:
Var paa policestation forlede, efter jeg naer havde slaaet naboens hund ihjel da de den havde mappet i flere timer, politimanden proevede sa at forklare mig at hunde ikke havde nogen hjerne....ja ja jeg taenkte mit.
Men hele forrestillingen var gratis........

Det forstår jeg ikke, prøvede du at slå hunden ihjel, blev du beskyldt for det, eller hvad er det du prøver at formulere?

Oprettet af oleskyum d. 28/04-2007 11:02
#3
tuktuk skrev:
ok Ole hvis jeg er "den store mester" hvad er du så ??? man kunne jo tænke sit !!!!
Åh jeg er en af de mange der intet aner om Thailand og deres befolkning.
Oprettet af
tuktuk d. 28/04-2007 12:08
#4
hmmm, det var ikke lige det det faldt mig ind, men man må jo ikke kalde folk det, uden at folk falder en i huden for det......

#5
prasat skrev:
fatter bare ikke der skal være så meget cencur i thailand det minder lidt om DTW for 1 år siden.
Tør sgu' dårligt nok at låse tråden....
#6
Vi er voksne mennesker Kim, vi kan tåle en debat - Der må bare bestilles en kasse kiks og nogle lommetørklæder hvis det bliver for meget for Ole og Prasat....

Oprettet af
tuktuk d. 28/04-2007 12:56
#7
Lås du den bare, Prasat vil bare finde noget andet at brokke sig over så, og Ole er ligeglad bare han kan brokke sig over et eller andet
#8
Locturian skrev:
oleskyum skrev:
Locturian skrev:
Prasat, jeg har ikke ord for den harme dit indlæg bringer op i mig... Jeg er... Måløs... Du er en af de mennesker der burde holde sig fra Thailand - Permanent. Spørg du din søde kæreste/kone, om hun er af samme holdning som dig. Prøv at kalde kongen en abe, og se om du ikke redder dig en pæn lussing og en uge på sofaen...
Du er vel udemærket klar over, at de bliver vist billeder hvor kongen er redigeret til at ligne en abe, og der hen over billedet står "FUCK THAILAND AND THE ABE KING" ?
Nu har jeg ikke set klippene, men som jeg forstår det er det en eller flere der er utilfreds med kongen og jeg forstår forargelsen over dette.
Men nu skal vi vel ikke gå i selvsving som islamisterne da det var dem det gik ud over og der hørte vi da ikke andet end det må man gerne i ytringfrihedens navn.
Men lad os endelig finde ham, rart at se nogen der går højt op i retfærdighed i verden.
Men der er sikkert mange der nu som Prasat ikke burde sætte deres ben i Thailand
Det er ikke kongen der har bedt om lovene om at majestætsfornærmelse skal have så stor straf - Og folk hylede da også op da ham fra Scwheitz kom ind og ruske - Men selvsamme "slemme" konge benåede ham... Kan du ikke lide lugten i bageriet, så smut! Har det på samme måde med muslimer i Danmark, og har det på samme måde med mig selv og andre falanger i Thailand. Hvis ikke vi kan forstå og respekterer kulturen i det land vi bor i, hvorfor fanden er/bor vi her så? Så kan vi pisse hen hvor vi er enige i mentaliteten!
Oprettet af
prasat d. 28/04-2007 15:39
#9
loc hvis det ikke er et militærdiktatur der sidder havde er det så. hvem har insat regeringen???
Irak var et demokrati før der var bare kun sadam at stemme på men de kunne da stemme. spøg til side
det jeg frygter næste gang der er valg i thailand det er at et parti som thai rak thai ikke for nogle muligheder for at komme ud til befolkningen da alle radio stationer der ytre deres politik er lukket, samt at den sidene "regering" styrer tv stationerne, alt dette havde man vist hvis man havde fulgt lidt med på DTW tuktuk. derfor for thaierne ikke alt at vide,
der er ikke nogle beløbstørelse på hvornår det er koruption, men jeg syntes det er forkert at du kan betale dig til et visum eller kan prutte en bøde ned til en fjeredel eller tiendedel, de betragter jo ikke deres land som en bananrepublik men opføre sig ind imellem sådan.
men selv om der sker meget lort der nede elsker jeg stadig landet og har mere positivt at sige end negativt.
og jo man kan godt mærke forskeld på at militæret har magten nu, jeg har aldrig før skulle igennem så mange tjekpoints om dagen som nu, man kan ikke køre en tur uden at ryge i en politi eller miælitær kontrol i prasat/surin området, jeg ved ikke hvordan det er i de andre områder. sådan var det ikke før da Taksin sad på roret, og nej jeg kan ikke lide Taksin specielt godt han skulle have holdt fingerne fra kassen.
prasat
Oprettet af Suk Rak Ning d. 28/04-2007 16:02
#10
Loc.
Det er min " nabo " der har 5 puddelhunde og de staar og goer baade nat og dag, har bedt dem om at styre deres hunde men intet sker, saa forleden dag gik jeg lettere amok efter jeg havde indtaget en bakke Chang, og saa kom policen og jeg maatte paa gaarden og ha' en laengere forklaring om hunde, ja ham bossen inde paa stationen var sq naesten som en hund...........det var naeten det samme som at komme ned paa rektors kontor den gang man gik i skole........men det endte med at Bossen, Ning og jeg snakkede om " Phra " altsaa de amuletter vi har om halsen her i Thailand.....
Ang. You tube, jeg forstaar da udmaerket at en del mennesker bliver stoedt, men at lukke for forbindelsen, det bryder jeg mig ikke om, da jeg er imod kollektiv straf....!!!!~
Med venlig hilsen Suk.....

Oprettet af
m_t d. 28/04-2007 16:47
#11
Spørgsmålet er, om du overhovedet har en IT viden, hvis du har problemer med at se YouTube, når du er i Thailand ????
Så svært er det da heller ikke !
Oprettet af
m_t d. 28/04-2007 17:03
#12
Locturian skrev:
oleskyum skrev:
Locturian skrev:
Prasat, jeg har ikke ord for den harme dit indlæg bringer op i mig... Jeg er... Måløs... Du er en af de mennesker der burde holde sig fra Thailand - Permanent. Spørg du din søde kæreste/kone, om hun er af samme holdning som dig. Prøv at kalde kongen en abe, og se om du ikke redder dig en pæn lussing og en uge på sofaen...
Du er vel udemærket klar over, at de bliver vist billeder hvor kongen er redigeret til at ligne en abe, og der hen over billedet står "FUCK THAILAND AND THE ABE KING" ?
Nu har jeg ikke set klippene, men som jeg forstår det er det en eller flere der er utilfreds med kongen og jeg forstår forargelsen over dette.
Men nu skal vi vel ikke gå i selvsving som islamisterne da det var dem det gik ud over og der hørte vi da ikke andet end det må man gerne i ytringfrihedens navn.
Men lad os endelig finde ham, rart at se nogen der går højt op i retfærdighed i verden.
Men der er sikkert mange der nu som Prasat ikke burde sætte deres ben i Thailand
Det er ikke kongen der har bedt om lovene om at majestætsfornærmelse skal have så stor straf - Og folk hylede da også op da ham fra Scwheitz kom ind og ruske - Men selvsamme "slemme" konge benåede ham... Kan du ikke lide lugten i bageriet, så smut! Har det på samme måde med muslimer i Danmark, og har det på samme måde med mig selv og andre falanger i Thailand. Hvis ikke vi kan forstå og respekterer kulturen i det land vi bor i, hvorfor fanden er/bor vi her så? Så kan vi pisse hen hvor vi er enige i mentaliteten!
Mener du med det du skriver, at vi udlændinge skal overholde alle love i Thailand ??
Oprettet af oleskyum d. 28/04-2007 17:46
#13
Locturian skrev:
Vi er voksne mennesker Kim, vi kan tåle en debat - Der må bare bestilles en kasse kiks og nogle lommetørklæder hvis det bliver for meget for Ole og Prasat....

Du må da snart blive så voksen. Du skal ikke forstå men tåle, at jeg er og forbliver Dansker selv om jeg bor i Thailand.
Jeg er modstander af dødsstraf, er du det ?
Jeg er modstander af diktatur, er du det ?
Jeg er tilhænger af menneskerettighederne, er du det ?
Og jeg modtager gerne nogle kiks, men lommetørklæderne må du nok selv beholde til dine kampe med naboer o.s.v.
Men rart at se hvor meget du er blevet thai på et par år.
Så jo du må forresten gerne sende lommetørklæderne med for tårerne pibler nok jeg har latterkrampe.
Og den her har du vel brug for når du afskriver det danske. Jeg husker jo tydeligt da du skrev om Danmark, lorte land.
http://www.newsme...bes_pushed
#14
Suk skrev:
Det er min " nabo " der har 5 puddelhunde og de staar og goer baade nat og dag, har bedt dem om at styre deres hunde men intet sker, saa forleden dag gik jeg lettere amok efter jeg havde indtaget en bakke Chang, og saa kom policen og jeg maatte paa gaarden og ha' en laengere forklaring om hunde, ja ham bossen inde paa stationen var sq naesten som en hund...........det var naeten det samme som at komme ned paa rektors kontor den gang man gik i skole........men det endte med at Bossen, Ning og jeg snakkede om " Phra " altsaa de amuletter vi har om halsen her i Thailand.....
Suk, kan du ikke bytte de pudler ud med sådan nogle pudler som i denne nyhed. Så er du da fri for de gør fremover....
http://nyhederne....92657.html
Oprettet af Suk Rak Ning d. 28/04-2007 18:18
#15
55555 har faktisk et mae-lam gaaende ikke langt herfra, det er over ved nogen kinnesere.........tror den snart skal spises
Oprettet af
tuktuk d. 29/04-2007 05:59
#16
Prasat:
det jeg frygter næste gang der er valg i thailand det er at et parti som thai rak thai ikke for nogle muligheder for at komme ud til befolkningen da alle radio stationer der ytre deres politik er lukket, samt at den sidene "regering" styrer tv stationerne, alt dette havde man vist hvis man havde fulgt lidt med på DTW tuktuk. derfor for thaierne ikke alt at vide,
Prasat Thai rak Thai har samme rettigheder til at stille op som alle andre, dog vil de politikere der er under undersøgelse, ikke have muligheden for at stille op...
Jeg kan godt lide du bruger Thai Rak Thai som eksempel:
Hvem var det der sad på ITV og de andre tvstationer under sidste valg, og styrede klart hvem der kunne komme til hvornår, og hvorfor fik Thai Rak Thai kun de bedste sendetider, mens opositionen fik meget dårlige sendetider ?? Thai Rak thai...
Hvem var det der udskrev et valg, så udbryderne af partiet ikke kunne stille op for et andet parti, eller for sig selv ??? Thai Rak Thai
Hvem er det der påviseligt har modtaget kæmpe summer i koruption over de sidste 8 år ??? Thai Rak Thai
Hvem var det der trumfede love igennem der kun kunne komme en mand til gode i Thailand (Taksin) ??? Thai Rak Thai..
Jeg tror nærmere spørgsmålet skulle være Følger du med ???
eller sidder du bare og fylder din Kone med farvet partisk propeganda om dit elskede koruptionsparti THAI RAK THAI......????
I sidste ende har kongen en del, for ikke at sige alt og bestemme, over hvem der kan stille op og hvornår der kan holdes valg, det er noget man har indført efter sidste "valg" som man jo var nødt til at annulere da Prasats elskede parti ikke levede op til de regler m.m. der findes....
Difiner lige et diktaktur..... det er rigitgt at vi pt. lever under en regering der ikke er demokratisk valgt, men igen sidder kongen over regeringen og varetager folkets interresser, dog vil der i løbet af året blive udskrevet til nyt valg, men det kræver at der før er rydet op i den gamle regerings rod....
Hvis du havde været i landet Prasat, ville du finde ud af at informationen er ganske god, grunden til man undgår Taksin er for ikke at få for mange rygter, da manden jo lige nu er en jagtet mand, han skylder flere milliarder Baht i skat, og man forsøger at løse situationen så fornuftigt som muligt...
Jeg vil ikke mene jeg lever i et militærdiktatur, da jeg vil difinere det således at der er indført regler og restriktioner som omfatter folk ytringsfrihed, og gøren og laden ud over det normale. At folk oplever soldater i gader som lovens håndhævere, men alt dette er ikke tilfældet hernede, men det er jo svart at vide når man kun læser Ekstra Bladet derhjemme, de skal jo bare sælge nogle aviser og er ligeglade med faktualiteten af historien....
Nej det jeg vil kalde den situation vi har lige nu, er at vi har en MIDLERTIDIG regering som ganske vist er indsat af militæret, men det er der jo ikke noget nyt i, der har været 17 (eller deromkring) militærkup i sidste århundrede i Thailand, og lige nu bliver der rydet op og gjort rent bord, så de næste kan overtage uden at skulle slæbe rundt på den gamle regerings bagage...
Ja ! vi er ikke så frie til at gøre hvad vi vil, og vi kan ikke se "youtube" m.m. men grunden til at jeg for snart lang tid siden sammenlignede billederne af kongen på youtube med Muhamedkrisen er at hvis de billeder var offentligt tilgængelige, ville der blive en situation der i min mening ville overgår muhamedkrisen med flere længder... man kan jo heller ikke komme ind på mange af internetcasinoerne af samme grund, da man frygter at Thailænderne vil spille hele formuen og mere til op... altså er der nogle regler som man har valgt i landet og dem forsøger man at følge....
Spørgsmålet kunne jo være hvorfor ville Youtube ikke fjerne klippene af kongen, når man gerne vil fjerne alt muligt andet såsom letpåklædte piger på et gymnasium m.m. det er mangel på respekt for thailand og deres folk...
Redigeret af
tuktuk d. 29/04-2007 06:02
Oprettet af
prasat d. 29/04-2007 07:47
#17
ja jeg følger med tuktuk. og jeg ser du sidder og sviner thailnd til. nu er politik nu en gang sådan i thailand så hvis du ikke kan lide lugten i bageriet hvorfor flyttede du så derned??
og hvem siger jeg kan lide thai rak thai, det jeg siger er han skulle have holdt fingerne fra kassen.
den gang militæret tog magten lovede de valg inden for et år, nu er det så spændene om de når det, hvis de ikke gør er det vel kongens pligt at gå ind og udskrive dette valg ellers varetager han ikke befolkningens interresser.
jeg rejser til thailand ca 8 gange om året tuktuk, men jeg opholder mig ikke i en badeby, men jeg opholder mig ude på landet hvor 80% af den thailandske befolkning opholder sig, og det du oplever derude er ikke demokrati og som du kan se i mit forige indlæg beskrev jeg hvordan du nu ser militæret og politiet meget mere.
du ville også se hvordan befolkningen derud bliver fattiger efter kuppet, de for ikke noget for deres afgrøder og dyerne holder de hjemme istedet for at sælge dem til slagterier da prisen er faldet en trejdedel. men det er nok ikke noget du ser når du ligger og flyder rundt på din badering med armluffer på.
jeg mener bare at de må se at få et valg på benene nu så de kan få styr på landet og økonomien igen. hvem der så bliver statsminister er mig ligegyldigt men er ret sikker på at hvis Taksin kom hjem og fik lov til at stille op så blev han også valgt selv med den koruption han har udført, landarbejderne har ikke glemt det gode han gjorde for dem.
min ex-kone stillede mig engang et spørgsmål. hvordan kan det være at politiet har så meget jord når de ikke tjener ret mange penge?
og tuktuk jag læser ikke aviser...
prasat
Oprettet af
tuktuk d. 29/04-2007 08:14
#18
Prasat.... Hvor er det lige jeg sviner Thailand til det ville jeg da gerne vide ??? de eneste jeg sviner til er dig og Ole fordi i ikke fatter hvad det drejer sig om !!
Ja jeg opholder mig i Hua Hin, men har familie der bor på landet, så den kan du godt pakke sammen..... jeg ved lige så meget om hvad der foregår ude på landet som en turist som dig gør.... der er jo også det at sige til det, at derude på landet hvor du bor er der en begrænset omgangskreds, og jeg tviler på du har mange venner, så det er vel begrænset hvor meget du egentligt ved !!
At du ikke læser aviser undre mig ikke det kan man jo læse af dine holdninger og meninger der er MEGET farvet af hvad din lille kone og hendes familie synes..... prøv på at kigge på tingene i et et lidt større perspektiv !!
En ting er vi dog enige om !! der skal snart være valg både for landets skyld og også for at komme videre økonomisk m.m. men det nytter ikke noget at komme med et valg før der er rydet op efter den sidste regering, det ville bare gøre tingene endnu værre også for din familie ude på landet....
Ja utvilvsomt ville Taksin få mange stemmer hvis han stillede op igen, men det er velfordi folk regner med de får 500 baht for at stemme på ham ligesom sidste gang
At Politiet har meget land i Thailand skal jeg lade være usagt, jeg tror sku ikke de er værre end så mange andre... jeg har 6 politifolk i min familie og de har sku ikke mere end alle andre, men de er nok ikke i den kasse som du har puttet alle ned i....
Redigeret af
tuktuk d. 29/04-2007 08:17
#19
Suk: Man må aldrig gå efter dyrene, de er ret så uskyldige - Og nej, nu vil jeg ikke ind på min egen situation hvor jeg havde en tosset svensker på nakken. Men gå efter manden og find en løsning i begge kan leve med

At slå dyr ihjel fordi de irriterer en, det er forkert...
m_t: Hvis jeg virkelig havde brug for at se noget på YouTube, jo, så havde jeg også mulighed for det. Men pt. har besværet med at finde en proxy server der ikke er for langsom simpelthen ikke været det værd...
Prasat: I mine øjne er der stor forskel på et militærdiktatur hvor folk ofte bliver skudt uden nogen synderlig begrundelse, afpresset for penge, og frataget hus og hjem for begodt befindende, og så det Thailand oplever, hvor militæret har afsat en bund korrupt ledet regering. Enig, Taksin har gjort meget for de fattige på landet. Jeg er også sikker på at han startede med alle de bedste intentioner. Folk højt oppe bør starte med en middelmådig baggrund, som han også gjorde i kræft af hans tidligere embede som politimand. Men pengene steg ham til hovedet. Folk der har penge vil have flere penge. Når han begynder at bestikke folk til stemmer, som han gjorde hernede (500 bath for en stemme) så begynder det at lugte kraftigt.
Det kunne være du skulle udvide din horisont en smule, unden de blot putter Tuk Tuk og jeg i en kasse der hedder at vi bor i en badeby uden egentlig relevans for resten af Thailand. Det er ikke gået op for dig, at vores omgangskreds ikke begrænser sig til den udmiddelbare turistdel af Thailand, men også strækker sig til ikke mindst i de lokale i Hua Hin, men også til familier langt pokker i vold ude på rismarkerne. Du er ikke hellig fordi din "kone" kommer fra en jordhul ude hos en bjergstamme. Vil nu igen vove den påstand, at der er forskel på at bo her, og så komme her på ferie "8" gange om året. Har selv haft en masse ture herned, men anderledes bliver det når man bor her.
Der er blevet lovet valg i år, i oktober så vidt jeg husker, om det holder stik, er jeg ikke klar over, men tror ikke der er mange, inklusive kongen, der er interesseret i at den midlertidige regering bliver siddende på magten.
YouTube er latterlige at de ikke fjerne noget så forargeligt fra deres side, men straks fjerner nogle unge piger der har det sjovt. Hul i hovedet fra deres side...
OleSkyum: Så bliv for fanden i Danmark, når du er så helhjertet og stædigt dansk. Du har endnu ikke lært at man må indrette sig og lære at forstå den kultur, i det land man lever i. Du er hvad jeg ville kalde en ekvilanten til en ærkemuslim i Danmark. De vil gerne bo der, nyde godt af deres goder og bare elsker ytringsfriheden. Men forstå og indleve sig i kulturen, aldrig.
Om jeg er enig i dødsstraf - Både og - Det er et følsomt emne. Hvis der er mennesker der er onde og genemen nok til aldrig at kunne fungere i et samfund igen (Fx. Peter Lundin), ja, så afliv dem. Det fundementale problem er bare, at man skal være 110% sikker. Det er MEGET tragisk og ærgeligt, hvis man afliver den forkerte. Så, er der billeder, bånd, fotos, vidner og en tilståelse, ja, så dødsstraf til den ekstremt ekstremistiske kriminelle.
Er jeg tilhænger af militærdiktatur? Nej. Men det synes jeg nu heller ikke vi oplever hernede. Jeg bliver ikke stoppet af militæret på gaden. Jeg ser dem ikke i gadebilledet. Jeg bliver ikke holdt op og frataget alle mine værdier fordi generalen på toppen skal have et nyt hus. Jeg bliver ikke sat i fængsel fordi jeg forsøger at skabe et nyt demokratisk parti. Alt i alt har det her slet ikke noget af gøre med et militærdiktatur. Græd lige lidt mere, ikk? Du får vel (desværre!) stadig lov til at komme IND i Thailand? Godt så. Tag en kiks prinsesse.
Oprettet af
prasat d. 29/04-2007 09:12
#20
er det militæret der har magten eller ej loc???
og du sidder vist i en badeby loc hvor alt åbenbart er cencureret da alle uden for thailand ved at valget ikke kommer til oktober, men det har de nok glemt at fortælle thaierne og derfor ved du det ikke.
der sakl først laves en ny grundlov og den når ikke engang at komme før oktober så skal den til afstemning og derefter kan der komme valg.
ja han betalte 500 pr. stemme, men da der var demonstrationer mod taksin fik folk 500 bath pr. dag for at møde op, er det badre??
dette skrev jeg om for 1 års tid siden.
så må du lære lidt om geografi loc, hvor mange bjerge er der i prasat og surin området.
jeg fatter ikke dine angreb som er så personlige, hvorfor kan du ikke diskutere uden at skulle blive direkte modbydelig, du ville ikke kunne komme i prasatområdet nu hvis jeg fortalte dem derude hvad du mener om folk fra det område, hold dig til diskutionen i stedet.
til tuktuk, mener du at priserne ikke er faldet på afgrøderne og dyerne i thailand??
og du skriver jo at det ikke var en fair måde taksin kørte sine valgkampe på, det er da at svine thailand til, det er jo bare oppositionen der gør det modsatte og lidt mere til lige nu.
og jeg ved ikke hvad min kone ville vælge hvis der var valg lige nu, da jeg ikke kender hendes politiske holdning hvis hun overhovedet har en, men hendes forældre stemte thai rak thai ved sidste valg, meget imod hendes og mine holdninger, men der var jo heller ikke andre der stillede op, jeg tror slet ikke min kone gider stemme ved et valg men det er så hendes valg og det skal hun have lov til.
men at sige jeg ikke ved noget om landet er for sygt. hvad skulle gøre dig mere videne end mig??
prasat