Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Journalist
Oprettet af Suk Rak Ning d. 17/07-2007 21:09
#1
Selvfoelgelig var det ironisk ment, men jeg mindes nu at ha' laest et sted, at nogle farang sad paa en bar og braendte 100 Baht sedler af og det kom der vidst en politisag ud af.............Mener at have laest det her paa DTW for laaaaaaaaaaaaaaaang tid siden...
Haaber at de tossede farang fik stemplet i deres pas
IKKE VELKOMMEN I THAILAND MERE.
Oprettet af oleskyum d. 18/07-2007 06:29
#2
Hvis vi selv læser denne tråd igennem, og andre, er vi så ikke selv skyld i mange fordomme om os og Thailand ?
Og jeg kan da fortælle, at jeg tilbød, at tale med hende, men hun ledte simpelthen efter det hun fandt, hvilket jo som bekendt er meget nemt hernede.
Det eneste jeg ikke rigtig kan bedømme er hendes skriveri da jeg ikke har abonnent på Ekstrabladet. Så det er kun netavisen og der har faktisk ikke stået noget.
Men hun er normalt god til, at rode op i en masse lort, f.eks. har hun efter hvad jeg har hørt, været en af de aktive på grønttorvet i Valby.
Dengang var det muslimerne der fik en over nakken, hvilket jeg ikke vil klantre hende for.
Jeg ser gerne hun fortsætter stilen, også selv om det går ud over et par Danskere der opholder sig i Thailand.
Ingen grund til at blive blind fordi vi kan lide Thailand.
Oprettet af
Kalasi d. 18/07-2007 09:39
#3
Signes artikel er (efter min mening) klart mere sober end mange af indlæggene i denn tråd.
"Hvis man slår med pisk blandt en flok hunde, bliver der et værre hyleri - og køteren der bliver ramt hyler højest"
Kalasi
Oprettet af oleskyum d. 18/07-2007 10:16
#4
Nu har jeg tygget det Signe skriver igennem flere gange og kan egentlig ikke finde mange fejl fra hendes side.
Men de mennesker hun har talt med, det er ved gud dem vi bliver slået i hartkorn med, og det er sku da ikke Ekstrabladets skyld.
Jeg havde da gerne set en lidt anden vinkel på historier fra Thailand, men det bliver artiklerne ikke løgnagtige af.
Men det forbavser mig at ingen har reageret på de to danske børn der er blevet sat i en Thai skole, der kan jeg finde mange grimme ord at skrive om det f.... til far.
Oprettet af
skoge d. 18/07-2007 13:42
#5
Som sædvanligt = set lidt fra sidelinien:
Tak til Lung for linksne - har læst dem og jeg kan altså ikke se, at EB journalisten har skrevet noget som vi ikke ved / har hørt om tidligere -sååååå - er det så slemt som mange debattører har givet udtryk for.

Oprettet af oleskyum d. 18/07-2007 16:54
#6
bamsen skrev:
oleskyum skrev:
Nu har jeg tygget det Signe skriver igennem flere gange og kan egentlig ikke finde mange fejl fra hendes side.
Men de mennesker hun har talt med, det er ved gud dem vi bliver slået i hartkorn med, og det er sku da ikke Ekstrabladets skyld.
Jeg havde da gerne set en lidt anden vinkel på historier fra Thailand, men det bliver artiklerne ikke løgnagtige af.
Men det forbavser mig at ingen har reageret på de to danske børn der er blevet sat i en Thai skole, der kan jeg finde mange grimme ord at skrive om det f.... til far.
Davs Ole
Hvad er der i vejen med det
Han er flyttet derned,
og sætter sine børn i skole.
det er vel normalt at de skal i skole
bamsen
Ja det er vel lige så naturligt, som faderen af muslimsk oprindelse sætter sine børn i koran skolen, eller sender dem til hjemlandet.
I mine øjne er det absolut ikke i orden, at tage børn væk fra den sikre tilværelse i Danmark og en mulig god uddannelse.
Den skaffer han dem sku ikke i Thailand, og mon der er en moder der måske har samkvemsret ? så uanset, hvad er det i mine øjne forkert, også selv om det er Thailand han har taget dem til.
#7
oleskyum skrev:
bamsen skrev:
oleskyum skrev:
Nu har jeg tygget det Signe skriver igennem flere gange og kan egentlig ikke finde mange fejl fra hendes side.
Men de mennesker hun har talt med, det er ved gud dem vi bliver slået i hartkorn med, og det er sku da ikke Ekstrabladets skyld.
Jeg havde da gerne set en lidt anden vinkel på historier fra Thailand, men det bliver artiklerne ikke løgnagtige af.
Men det forbavser mig at ingen har reageret på de to danske børn der er blevet sat i en Thai skole, der kan jeg finde mange grimme ord at skrive om det f.... til far.
Davs Ole
Hvad er der i vejen med det
Han er flyttet derned,
og sætter sine børn i skole.
det er vel normalt at de skal i skole
bamsen
Ja det er vel lige så naturligt, som faderen af muslimsk oprindelse sætter sine børn i koran skolen, eller sender dem til hjemlandet.
I mine øjne er det absolut ikke i orden, at tage børn væk fra den sikre tilværelse i Danmark og en mulig god uddannelse.
Den skaffer han dem sku ikke i Thailand, og mon der er en moder der måske har samkvemsret ? så uanset, hvad er det i mine øjne forkert, også selv om det er Thailand han har taget dem til.
Nu er det jo en artikel fra EB. det kunne jo godt være at de gik i en international skole, der findes måske ikke gode udannelser i thailand ? for så er der noget jeg har misforstået, eks. når min kones datter er færdig på universitetet så er hun psykolog, men det er måske ikke en god udannelse ? . med hensyn til moderen & samkvemsret, så findes der også mødre der slår hånden af deres børn, selv i danmark.
#8
oleskyum skrev:
Nu har jeg tygget det Signe skriver igennem flere gange og kan egentlig ikke finde mange fejl fra hendes side.
Men de mennesker hun har talt med, det er ved gud dem vi bliver slået i hartkorn med, og det er sku da ikke Ekstrabladets skyld.
Jeg havde da gerne set en lidt anden vinkel på historier fra Thailand, men det bliver artiklerne ikke løgnagtige af.
Men det forbavser mig at ingen har reageret på de to danske børn der er blevet sat i en Thai skole, der kan jeg finde mange grimme ord at skrive om det f.... til far.
Når jeg reagerer på hendes historier, så er det ikke på grund af egentlige faktuelle fejl. Jeg mener bare at alle forudsætninger er blevet brudt. Prøv lige at læse hendes første indlæg igen, og fortæl mig så om det er de artkler der er kommet ud af hendes tur til Thailand? Det mener jeg ikke det er.
Jeg mener stadig det er dårlig journalistik. Ingen research, ingen baggrundsviden om Thailand, intet om kulturen/landet osv. Kort sagt: venstrehåndsarbejde!
Oprettet af oleskyum d. 18/07-2007 18:40
#9
quickmouse skrev:
oleskyum skrev:
bamsen skrev:
oleskyum skrev:
Nu har jeg tygget det Signe skriver igennem flere gange og kan egentlig ikke finde mange fejl fra hendes side.
Men de mennesker hun har talt med, det er ved gud dem vi bliver slået i hartkorn med, og det er sku da ikke Ekstrabladets skyld.
Jeg havde da gerne set en lidt anden vinkel på historier fra Thailand, men det bliver artiklerne ikke løgnagtige af.
Men det forbavser mig at ingen har reageret på de to danske børn der er blevet sat i en Thai skole, der kan jeg finde mange grimme ord at skrive om det f.... til far.
Davs Ole
Hvad er der i vejen med det
Han er flyttet derned,
og sætter sine børn i skole.
det er vel normalt at de skal i skole
bamsen
Ja det er vel lige så naturligt, som faderen af muslimsk oprindelse sætter sine børn i koran skolen, eller sender dem til hjemlandet.
I mine øjne er det absolut ikke i orden, at tage børn væk fra den sikre tilværelse i Danmark og en mulig god uddannelse.
Den skaffer han dem sku ikke i Thailand, og mon der er en moder der måske har samkvemsret ? så uanset, hvad er det i mine øjne forkert, også selv om det er Thailand han har taget dem til.
Nu er det jo en artikel fra EB. det kunne jo godt være at de gik i en international skole, der findes måske ikke gode udannelser i thailand ? for så er der noget jeg har misforstået, eks. når min kones datter er færdig på universitetet så er hun psykolog, men det er måske ikke en god udannelse ? . med hensyn til moderen & samkvemsret, så findes der også mødre der slår hånden af deres børn, selv i danmark.
Det er da muligt, at manden som er omtalt af hende Signe er fornuftig, men det indtryk fik jeg altså ikke.
Og der er da ingenting galt med en høj Thai uddannelse, men globalt er den nok ikke lige så meget værd som, hvis den havde været Dansk.
Men nu var det ikke for at klandre hverken Thailand eller deres uddannelser, men den Danske far forstår jeg bare ikke, men er der andre der mener noget andet så fred være med det.
Og jeg forstår heller ikke manden der sådan ønskede, at gifte sig med en barpige o.s.v.
Men der er vi da heldigvis forskellige.
Oprettet af
mr tirak d. 18/07-2007 20:15
#10
Hej tordk.
Jeg er
journalist på Ekstra Bladet og her på avisen, skal vi lave en sommerserie om danskere, der har valgt at bosætte sig i udlandet. Vi følger
forskellige danskere i forskellige lande, og ser om der er nogen lighedstegn for den gruppe, der gør, at de har valgt at bosætte sig lige præcis i det land.
Vi er blandt andet i Frankrig (
følger de rige frankofile danskere med hang til rødvin og store bøffer), i Spanien
(danskerne på Costa Del Sol) og så vil vi besøge
Jeg vil gerne besøge nogen af jer og høre, hv
Thailand og beskrive de danskere, der elsker sol, varme og thaikvinder/mænd orfor det lige blev Thailand, I valgte at bo, og jeg vil gerne høre om jeres liv og kærlighed til landet.
Hmmm.. sådan gik historien vist ikke vel Signe...
Jo det var jo nettop det der blev skrevet om, hun skriver selv alt det Eb vil skrive.
Mr tirak
Oprettet af jesperfrb d. 19/07-2007 00:31
#11
Ja debatten kører lidt af sporet, men jeg bliver da lidt harm, når Signe direkte henvender sig her på DTW, og der er flere der har givet udtryk for at de har givet svar tilbage, og så hun ikke benytter sig af det


Men rent faktuelt står der vel ikke så meget forkert i de artikler, andet end de fleste er: småkriminelle, svindlere og uden uddannelse.
Det har jeg lidt svært ved at læse, men jo det sælger aviser


Så, jeg konkludere bare at man skal tænke sig om inden man snakker med journalister


Oprettet af sabai sabai d. 19/07-2007 14:00
#12
Signe har da fulstændig ret !
#13
Nu ved jeg ikke om i har interesse eller mulighed for at læse dagens udgave af EB, men i denne uge skriver journalist Anne-Mette Gregers om danskere i sydfrankrig. Artiklerne er både gennem-researchet og velskrevne. Under alle omstændigheder LYSÅR fra Signe Daugbjergs kliché-fyldte makværk om Thailand i sidste uge.