Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Priser i thailand
Oprettet af Suk Rak Ning d. 26/07-2007 20:40
#1
Danskere der tager til Thailand og drikker tysk oel, ja hvorfor ikke, selv foretraekker jeg en koelig bakke beer chang, dog uden isterninger...
Oprettet af Suk Rak Ning d. 26/07-2007 21:14
#2
Bevars, spiser selv mest Dansk mad............

dog tilberedt med Thai-foelse...................
Oprettet af
stoney d. 26/07-2007 21:21
#3
Jeg troede da ikke du var i køkkenet Suk,jeg troede du havde folk til det grove,eller måske en neger?



Oprettet af jesperfrb d. 26/07-2007 21:26
#4
Jo, du vil nok kunne klare dig for 5000 kr, men der bliver ikke meget til transport, Hotel i 2-3 uger løber jo nok op i par tusinden kr, alt efter hvor du vil hen, på badestederne finder du ikke vanvittige billige hoteller... Transport kan gøres billigt, men så skal man også have tiden til det, og kunne tåle at sidde og rumle i gamle busser uden aircon, Men det kan godt lade sig gøre, gider bare ikke selv holde den slags spareferier.

Thaier tjener ca 1200 til 1800 kr om måneden som ufaglært, noget lavere som mark arbejder på landet.

#5
de 5000 dkr er kun til mad og hygge ikke hotel :-)
men tror jeg vil tage 10000 dkr med istedet så er jeg vist på den sikre side.
Oprettet af jesperfrb d. 26/07-2007 23:54
#6
Ja, det kommer jo an på hvad du forstår ved hygge, og hvormeget




Med håb om at du kommer afsted og får en god og oplevelses rig tur


Med pas på bacsillen, vi er flere der er blevet smittet

Oprettet af
goldwing d. 27/07-2007 00:36
#7
renefriis skrev:
de 5000 dkr er kun til mad og hygge ikke hotel :-)
men tror jeg vil tage 10000 dkr med istedet så er jeg vist på den sikre side.
Tag nu rigelig med penge i lommen for du kan sagtens bruge dem i Thailand selvom alt er billigt.
Du kan jo altid tage dem du ikke bruger med hjem igen.
15.000 i lommepenge passer til 2-3 uger,... altså hvis du vil hygge dig, ... det er min erfaring
God tur
Oprettet af jesperfrb d. 27/07-2007 00:40
#8
Ja DSD, ganske glimrende, meget bedre end beer chang, men som du ved kan jeg ikke lide beer chang......

Også er den billigere



Oprettet af
kanut d. 27/07-2007 00:55
#9
Fly-hotel-kost-lommepenge i 3uger (1person) 16000 kr ( 0 druk. ) kun 4-5 Sing og lidt Wisky. til fatter pr dag

Oprettet af
stoney d. 27/07-2007 09:27
#10
Vi var 2 voksne og 1 halv voksen knægt sidst,men det var også i paradiset Pattaya og vi brugte i snit 700 Dkr. om dagen,jeg syntes ikke at vi sparede ikke,Det var i marts 2007.
Oprettet af
huratho d. 27/07-2007 13:12
#11
Vi bruger omkring THB 60000.00 pr. mdr. og det daekker ALT, lige fra husleje til lokums papir og vi mangler bestemt ingenting, dog har vi ingen bil, kun en lille 125er Honda. Vi har bl.a. 7 hunde og de skal jo ogsaa have mad hver dag og det er maaske den stoerste post paa vores buget, maaske ogsaa mig, jeg drikker 6 Chang om dagen.
Hugo
Oprettet af
Frank d. 28/07-2007 13:18
#12
Jeg har lige filosoferet mig frem til følgende tommelfingerregel for et dagsbudget i Thailand, som jeg tror de fleste ligger indenfor eksklusiv køb af ting og sager:
diverse: 0-100 bath
udflugter: 0-2000 bath
hotel: 500-5000 bath
mad: 150-1500 bath
drikke: 150-1500 bath
damer: 1000-uendelig bath
Det kan både blive dyrere og billigere, men jeg tror 90 % ligger indenfor budgettet.
#13
jeg takker for jeres svar :-)
Oprettet af
huratho d. 28/07-2007 16:24
#14
Jeg tror du har ret, Renefriis, men det kommer jo helt an paa om man er fastboende eller " bare " turist.
Hugo
Oprettet af
mattidk d. 24/09-2007 15:08
#15
[b]
Thaier tjener ca 1200 til 1800 kr om måneden som ufaglært, noget lavere som mark arbejder på landet.

de fleste alminelig konto arbejde tjener måske lidt mere 1800 kr - 3000 kr, kommer an på taler vi om offenlige eller privata sektor.
For faglært som f.x. ingeniør tjener 3-5000 kr plus bonus, de fleste læge/tandlæge tjener rigtigt godt mindst 15-20.000 kr eller flykaptain kan få op i omega af 3-40.000 kr så meget forskels det kan være i Thailand.
Oprettet af
HHH d. 26/09-2007 20:26
#16
Så hvis man budgetterer med lige godt 14.000 dkr per uge til en familie på 3 (mor, far og 1-årig) i 5 uger, er det skudt helt vildt over målet?
Vi har tænkt os at foretage vores livs rejse her i december, og vi har budgetteret med 100.000 dkr. Flybilletter kommer til at stå os i 30.000 (kunne ikke få plads på economy og måtte tage premium class), og det giver os lige omkring 70.000 dkr til mad, hotel og lommepenge. Vi skal bo hos min far i Surin imellem jul og nytår, men ellers skal vi nyde livet og bare leve i luksus. Er det for voldsomt?
Det er første gang vi skal til Thailand, men jeg har haft tilknytning til landet siden '91 da min far blev gift med en Thai. Han bor dernede nu og mener at det er rigtig dyrt at bo på Ko Samui osv. Han grinede bare da jeg sagde 70.000 kr...
Jeg kan tale lidt thai, har hørt at det gør en forskel når man skal prutte om priser osv...?
- HHH
Redigeret af
HHH d. 26/09-2007 20:27
Oprettet af
Frank d. 26/09-2007 22:02
#17
hhh-hahaha
I kommer vist ikke til at mangle noget....
Det kunnne man squ' da leve fint for i Danmark....
Oprettet af
Payanak d. 27/09-2007 04:15
#18
Ja i må nok påregne at have penge med hjem

Oprettet af
ZxY d. 27/09-2007 09:09
#19
Det er meget individuelt hvor meget man bruger, og mange ting man skal ta i betragtning, før man kan estimere ens budget.
Jeg har været afsted med min X kæreste, der brugte vi omkring 8.000 Kr på 14 dage. Jeg synes bestemt ikke vi sparede, og min X fik power-shoppet til den helt store medalje.. Når jeg er med mine venner bruger jeg omkring
30 - 35.000 Kr på en måned, med nattelivet som den KLART største udgift.
Har en ven der var 9 måneder afsted for ca 7 år siden. Han brugte 11.000 Kr !!!
Så det kan gøres meget billigt, men man kan også få skudt virkelig mange penge af. Med 70.000 Kr, burde i dog være mere end godt dækket ind.
Mvh,
Redigeret af
ZxY d. 27/09-2007 09:12
#20
Hmmm Bamsen kender du svigerfar? Jeg bliver lige lidt nysgerrig ;-)
Nå men ja det er jo rart med sådan et forum herinde så vi kan få nogle svar på alle vores spørgsmål når de lige indfinder sig.
Vi kan jo snart ikke spørge svigerfar mere.
Men vi glææææææder os meget til at komme afsted.