Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: hvad gør jeg..
Oprettet af Suk Rak Ning d. 26/03-2008 16:08
#1
taleofdk skrev:
claus31130 skrev:
Næ....jeg blev såmænd ikke sur...fremhævede blot at der er en anden side af thailand osse end lige turist områderne......som giver et lidt andet billede af thailand
Claus
Enig, spørg bare min kone om det, hun "skammer" sig over disse områder, ikke så meget over farang som kommer der, men mere over thaierne som kommer og arbejder der.
Min kone skal/skulle have været på seminar i Pattaya sidst i April, hele hendes afdeling fra ministeriet skal afsted, men hun nægter om det så koster hende en fyreseddel, så vil hun ikke til Pattaya, hun siger hendes boss er "bar" pga. dette

Underlig kone du har, der findes andet en lyseroede bar' i Pattaya, men okay, hvis din kone er for fin til at besoege Pattaya, saa fred vaere med det...........
#2
bamsen skrev:
Ulrich55 skrev:
Jeg takker for alle de flotte henvendelser jeg har fået..og har selvfølgelig droppet pigen, og turen til Phuket...ingen grund til at tage derud nu..og jeg er som skrevet før ikke millionær..men det har selvfølgelig været en bet, men jeg skal nok komme over det, og ingen skal sige at jeg ikke var blevet advaret..men man skal jo gøre sine egne erfaringer..den sidste melding var at hun ville have 20000 om måneden..og det er mit budget ikke til..men dygtig har hun været.
jeg er uddannet skuespiller, men dette slår alt..en oscar værdig..
Davs ulrik
ja mit tilbud står stadig åbent hvis du har lyst
til at se thailand på en anden måde,op i vores landsby og hygge dig
så det er en anderledes ferie,og de ville sikkert være glad efor aty du kom og spillede lidt,
i vores hus det bliver brugt som øvelokale for nogle unge mennesker mens vi er i dk
bamsen + frue
ja det må jeg nok sige, det er et fint tilbude der kommer fra bamsen, tag imod det ulrik... altså hvis du da har lyst.
og som sagt se thailand lidt fra en anden vinkel.. måske kærligheden tilsmiler dig der

.
Oprettet af
rinpoche d. 26/03-2008 21:02
#3
Ja, og så kan bamsen oversætte hvis der opstår sprogforbistringer

Oprettet af
taleofdk d. 27/03-2008 23:33
#4
Suk skrev:
taleofdk skrev:
claus31130 skrev:
Næ....jeg blev såmænd ikke sur...fremhævede blot at der er en anden side af thailand osse end lige turist områderne......som giver et lidt andet billede af thailand
Claus
Enig, spørg bare min kone om det, hun "skammer" sig over disse områder, ikke så meget over farang som kommer der, men mere over thaierne som kommer og arbejder der.
Min kone skal/skulle have været på seminar i Pattaya sidst i April, hele hendes afdeling fra ministeriet skal afsted, men hun nægter om det så koster hende en fyreseddel, så vil hun ikke til Pattaya, hun siger hendes boss er "bar" pga. dette

Underlig kone du har, der findes andet en lyseroede bar' i Pattaya, men okay, hvis din kone er for fin til at besoege Pattaya, saa fred vaere med det...........
Det kunne jo være dig der havde en manglende respekt og underlig holdning til andre mennesker og deres kultur/opdragelse og deres syn på deres eget land ?
Og desværre så det har ikke noget med en bar eller farven på en bar at gøre ......
Jeg er ikke til khao san road eksempelvis, er det at være fin ? hmmm underlig mand min kone har der, han er vist for fin til Khao san road, puha da da ........
kunne godt være du blev stødt over ordet skam, jeg prøver så lige igen, med ordet "skam" som er i " " der menes det rygte Thailand har ude i verden er hun ked af som en Thai, jeg kender sgu mange Thai der har sagt (både i DK og TH) hvorfor laver Thai dårlig med andre Thai og Thailand og bla bla bla, det handler jo ikke om manglende respekt for pigen der arbejder der, den er der og fred være med dem, selv i famillien er der en sæbe pige som er lesbisk og bor sammen med en bar pige fra Phuket .....
Tag du den diskution op med hendes mor (faren er død) som har opdraget hende til at holde sig væk fra disse områder, hun gav det løfte til hendes far lige før han døde, da hun var teenager og det løfte vil hun holde i respekt over for hendes far, det samme gør sig gældende for hendes twin søster, plus nong, de gav det samme løfte og det holder de nu engang, er det fin ? næ jeg syntes det handler mere om respekt og kærlighed til den der har skænket en livet .......... kald du det underlig, fin eller what ever ........... jeg respktere det hun ønsker/ vil,
og gør, hvorfor skal jeg tvinge hende til et seminar som er en firma fest med noget til halsen og hvad der, dermed følger, det skal hun da selv være den der bestemmer.
Sidste gang der var "firma fest" seminar i BKK (sidste år lige før songkran) var hun ved at blive voldtaget af en fuld mandlig kollega, hun blev reddet af af en anden kollega og med mig i telefonon, det var knapt så sjovt .... måske det kan have noget med det at gøre, at hun ikke vil være alene med Thaier mere der drikker sig skide fulde, i do not know
..................
Skeptikeren: Andre kalder det sundt fornuft, jeg har ellers hørt at Pattaya syndromet gør folk underlige, det er nok bare et rygte, men efter din komentar er den vist god nok.
Redigeret af
taleofdk d. 27/03-2008 23:54
Oprettet af
taleofdk d. 28/03-2008 03:28
#5
Skeptikeren skrev:
Nu er det jo umådeligt svært at læse ud af din første kommentar at din kone har været udsat for både voldtægtsforsøg og umådeholdent drikkeri.
Når du fyrer sådan en kommentar af til et åbnet forum, hvorfor i alverden fortæller du ikke den fulde historie med det samme, så havde vi undgået disse "bitre" ord.
At din kone har lovet alt dette til sin far er da flot og godt, men så forstår jeg bare ikke, at hun efter så rystende en oplevelse ikke kvittede jobbet straks efter. Det må da ikke være særlig behageligt at arbejde i et ministerium der rummer så megen råddenskab, i Bangkok sågar, og nu vil chefen så oven i købet til Pattaya. Forstår da så sandelig godt at hun ikke vil på den tur igen. Så helt ret.
Det er da sund fornuft der vil noget. Men hvordan skulle jeg vide det?
Må jeg i al uskyldighed spørge: Hvad hedder det ministerie? Er det ministeriet for fest og farver?
Det er rigtigt nok det du har hørt: Pattaya Syndromet eksisterer virkeligt. Det er mennesker med lyse og åbne sind der lettest får det.
Skeptikeren som ikke er så skeptisk endda!
PS! Men jeg syntes nu nok at tråden er hoppet af sporet for længst. Håber virkelig at Ulrik har fundet en anden løsning, som nu en tur på landet med Bamsen og hans familie. Sådan en første tur til en landsby er noget man aldrig glemmer. For mig en stor positiv oplevelse.
Det kunne do jo heller ikke vide, af gode grunde.
Jeg læste også min tråd igen, kunne godt selv se den kunne misforståes lidt, men jeg kunne ikke gøre "skaden" god igen ..... på den anden side er det jo en privat sag det der med konen og hvad der er sket ( eller rettere kunne være gået grueligt galt), men det var ikke sjovt og jeg er dybt taknemlig over at en af hendes mandlige kollegaer holdt et vågent øje med hvad der var under opsejling og hørte da han "angreb" min kone da hun skreg meget højt, hvilket jeg jo kunne høre i telefonen, da jeg havde bedt hende om at tage en taxa hjem til hvor jeg var ASAP for at komme væk fra den fulde stodder.
Jeg blev sgu mest sur på mig selv den måde jeg skrev det med Pattaya på, min kone er nok noget af det meste åben hjertelige menneske man kan finde på denne jord, hvilket passer godt til hendes navn Jongdee

hun ser det bedste i folk til det modsatte er bevist.
Den der med at kvitte jobbet, de havde på dette tidspunkt ikke fået løn i par måneder eller 3, hæng mig ikke lige op på det, hvis hun sagde op mistede hun løn for de måneder og det ville hun ikke, jeg har sagt hun ikke behøver at arbejde, men hun sagde til mig han ikke kom på arbejde mere og at hun gerne vil hjælpe lidt til med penge og så var den ligesom ikke længere, hun vil gerne tjene lidt så hun føler hun gør gavn eller hvordan skal man forklare det
Ang. hvad ministeriet hedder, så kan jeg sende dig et link, til deres hjemmeside hvis du vil ? jeg plejer at sige at det må være det der svare lidt til vores energi ministerium, det er en gren der stikker ud fra dette ministerie, det er der hvor de laver budgetter og sender regninger ud til firmaer og hvor de arbejder med at gøre Thailand mere grøn energi mæssigt, de render til en masse møder, og i den dur der ......
Nå nok om det tilbage til det tråden handler om ................
Sådan en første tur til en landsby er noget man aldrig glemmer. For mig en stor positiv oplevelse.
Helt enig og det er noget jeg aldrig bliver træt af

Redigeret af
taleofdk d. 28/03-2008 03:59
Oprettet af
kylling d. 28/03-2008 07:14
#6
Sådan en første tur til en landsby er noget man aldrig glemmer. For mig en stor positiv oplevelse.
[/quote]
Helt uenig det bliver jeg hurtigt træt af
Men sådan er vi jo så forskellige



Oprettet af
Ulrich55 d. 01/04-2008 07:32
#7
Tingene har ændret sig meget det sidste stykke tid..og surt show bamse..jeg rejser d.7 april..Mht Tum som hun hedder, så har hun nu afslået de krav hun stillede, og vi er blevet enige om 20000 bath når jeg rejser..også fint nok, hun siger sit job op og tager til Phuket..men det er nu ikke så meget hende mere..Jeg skal have afklaret om jeg vil derud permanent..Og kan det lade sig gøre, med 300.000 danske kr i banken og en pension på ca 10.000 om måneden..Måden at prøve hende af på var at leje en bungalow, og så se om det fungerede..Jeg plejer at bo hos Jib og Kim når jeg er derude..Hvor om alting er tager jeg derud d.7ende april, og er også spændt på vejret..! Jeg er musiker, så om jeg spiller her eller i Thailand er mig underordnet..Der er jo potentiale til div..Elvis, Beatles, stones..you name it, numre i Phuket også..men det er ikke et must..jeg har min pension..Men jeg søger den skræddersyede metode, hvorpå man flytter derud når man som jeg er pensioneret..Nogen der kan hjælpe, måske bare med en skitse..ellers kan Niels, han har været der i så mange år..Og kom med 450 kr på lommen.!! Men jeg må tilstå jeg stoler ikke på hende over en dørtærskel, hun skifter mening konstant, så at tage derud udelukkende for hendes skyld ville være selvmord...som i jo også skriver, der er ikke en spand fuld, men et helt land, og så slet ser jeg nu heller ikke ud ;o)

#8
Hmmm Er Tum den pige som folk har advaret dig imod, som for mig lyder mega som gold digger hvis det er den samme.
Hvorfor høre du iekke på have folk har sagt og dropper hende, som Suk saged før der er mange manger søde Thaidamer , det kan tag sin tid at finde den rigtige , men hun skal nok komme
#9
Kærer Ulrich,
Husk nu at thaipiger kan værer de bedste skuespillere , og de kan gøre de til UG i flere mdr eller år ad gangen.
En stor advarsel fra mig.
Oprettet af
kylling d. 13/04-2008 17:10
#10
girobank skrev:
Er der nogen der har hørt nyt fra vores ven ULRICH og hans Golddigger?
Eller har han ikke hørt efter de mage gode råd og er blevet totalt blanket af?
Jeg talte med en pølsemand for nogen tid siden(ikke over disken men han hørte et sted at jeg er Thai gift) han spurgte kun om regler for ægteskab samt senere familiesammenføring,+ at hans veninde som har 2 børn????´hun beder om 2mil baht?,DET er vel en golddigger
men går så går den.
Der skal sælges mange sorte og ikke for mange røde pølser for at gøre det
#11
Jeg har det som mange andre fastboede at en gang om året i landbyen i to overnatning og så er det tilbage til Pattaya.
#12
Jeg kommer ikke til at forstå hvorfor man vil efterlade penge når man rejser hjem , når det allerede viser sig hun er en golddigger
Oprettet af
Lung Yao d. 14/04-2008 14:03
#13
girobank skrev:
Er der nogen der har hørt nyt fra vores ven ULRICH og hans Golddigger?
Ulrich skrev :
<< .............
Hvor om alting er tager jeg derud d.7ende april, og er også spændt på vejret.....>>
Han var "ihvertilfald" ikke med flyen sidste mandag, for da jeg sendte min familie til Thailand,spejdede jeg uden held efter en mand med "blå briller og mørk skæg"

, medmindre at han havde forklædte sig med " blå skæg og mørke briller"
Eller har han ikke hørt efter de mage gode råd og er blevet totalt blanket af?
Kunne jo være at han NETOP hørte efter alle de "gode og mindre gode" råd her fra os allesammen og det gav ham "skræk i livet", m.h.t. det "svage køn" i Thailand.
Ulrich, hvor end du er SKAL du ikke lade slå ud at det lille "nederlag" du oplevede sidste du var i Thailand. Du har måske "tabt" et slag men ikke "krigen", bare klør på livet SKAL forsætte. Det skal nok OGSÅ lykkes for dig af finde den RETTE lykke.
Oprettet af
FCKdk d. 14/04-2008 20:03
#14
Lung Yao skrev:
girobank skrev:
Er der nogen der har hørt nyt fra vores ven ULRICH og hans Golddigger?
Ulrich skrev :
<< .............
Hvor om alting er tager jeg derud d.7ende april, og er også spændt på vejret.....>>
Han var "ihvertilfald" ikke med flyen sidste mandag, for da jeg sendte min familie til Thailand,spejdede jeg uden held efter en mand med "blå briller og mørk skæg"

, medmindre at han havde forklædte sig med " blå skæg og mørke briller"
Eller har han ikke hørt efter de mage gode råd og er blevet totalt blanket af?
Kunne jo være at han NETOP hørte efter alle de "gode og mindre gode" råd her fra os allesammen og det gav ham "skræk i livet", m.h.t. det "svage køn" i Thailand.
Ulrich, hvor end du er SKAL du ikke lade slå ud at det lille "nederlag" du oplevede sidste du var i Thailand. Du har måske "tabt" et slag men ikke "krigen", bare klør på livet SKAL forsætte. Det skal nok OGSÅ lykkes for dig af finde den RETTE lykke.
LUNG YAO!!!!
Hvem er det svage køn i Thailand???? LOL555LOL
Redigeret af
FCKdk d. 14/04-2008 20:04
Oprettet af kvindemin d. 14/04-2008 22:36
#15
lad nu ulrich være i fred, når han er klar med en kommentar, så dukker han jo nok på siden igen, om det er skidt eller godt vil tiden jo vise,
#16
hvor mange penge skal man havde for at leve i thailand jeg er 44
#17
per rasmussen skrev:
hvor mange penge skal man havde for at leve i thailand jeg er 44
endnu et af de rigtigt godt gennemtænkte spørgsmål
hvor længe har du tænkt dig at leve ?
Oprettet af
Dan1969 d. 02/08-2008 23:17
#18
Og hvordan er turen så gået? Håber alt er vel.
#19
per Rasmussen
Det er et spørgsmål hvad livform du vælger og du er en den gerne vil går i byen et par gang om ugen eller hjemmemenneskerne ?
Og du vælger at bo i en storby eller på landet ?
Og du køber eller leje det du vil bo i ?
Og du fortrækker et fast forhold eller et løst forhold ?
Hvis du har brug for mere så kom frem med det
Oprettet af
prasat d. 03/08-2008 07:59
#20
til skeptikeren
hvordan kan du tro det er en god forretning at sætte vindmøller op i thailand?
det ville der være lige så god fortjeneste på som at åbne en isterningsbutik på grønland.
og rensningsanlæg har danida da ikke nogle særlig stor succes med, husker et tv progam om et rensningsanlæg på en af øerne der er fuldstændig ubrugeligt.
men hvis man skulle hjælpe thaierne af med et problem og hjælpe verdens co2 problem, burde man nok få lavet et renovationsfirma der kom helt ud i krogene og fik fjernet alt affaldet på en forsvarlig måde.
prasat