Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Hvad jeg dog har rodet mig ud i?

Oprettet af Zod d. 10/05-2010 12:30
#1

Tak for alle tilbagemeldinger. Sidste nyt er, at hun faktisk har spurgt, om jeg ikke har lyst til at komme og hilse på hendes forældre!! Yes, det vil jeg meget gerne. Det går den rigtige vej.
Hilsen
Zod

Oprettet af clydehaumann d. 10/05-2010 14:22
#2

Kære DKPete
Jeg har nu arbejdet med familiesammenføringer her ved Thai Integration i 5 år og har aldrig hørt om at der er givet afslag på FS med den begrundelse at pigen var over 40.
Har du hørt om nogen der ar fået afslag og pigen var over de 40 må der ligge helt andre ting til grunde for afslaget. Jeg kan forestille mig at man i tilfælde af at en ung mand på 24 søger FS med en kvinde på 40 vil undersøge sagen lidt nærmere for at sikre sig at det ikke er proforma.
Afslag alene af den grund at kvinden er over 40. Nej

Oprettet af DKPete d. 10/05-2010 14:38
#3

Hej Clyde,
jeg tænkte nu mere på det faktum at hun kommer til DK via Holland (hun har før været i Holland og fik visa på 5 dage). jeg nævnte alderen for at indikere at det ikke var en "ung mø" :-)

Oprettet af clydehaumann d. 10/05-2010 15:18
#4

Loven siger klart og tydeligt at hun skal opholde sig lovligt i Danmark og det gør hun dersom hun er rejst ind på et Schengen visum, der giver adgang til alle Schengen landene..

Redigeret af clydehaumann d. 10/05-2010 15:21

Oprettet af DKPete d. 10/05-2010 16:03
#5

Tak for hurtigt svar Clyde - mente også at det var sådan det var - men man bliver sgu usikker på hvordan og hvorledes ...

Oprettet af Asda d. 10/05-2010 16:29
#6

Zod skrev:
Tak for alle tilbagemeldinger. Sidste nyt er, at hun faktisk har spurgt, om jeg ikke har lyst til at komme og hilse på hendes forældre!! Yes, det vil jeg meget gerne. Det går den rigtige vej.
Hilsen
Zod


Det synes jeg er en rigtig god ide!!! Smile

Oprettet af Robert Kronberg d. 10/05-2010 17:28
#7

DKPete skrev:
Har lige et spørgsmål mht FS - har I nogen sinde hørt at FS bliver nægtet hvis pigen er over 40 - og forsørger pligten kan opfyldes ?
Min kæreste kommer op sidst i denne måned - men på et Hollandsk visum - og planen er at vi skal giftes til Juli. Jeg mødte hende i Århus i Oktober - og besøgte hende i Thailand i April.


Hej DKPete,

Hvis I HAR planlagt at blive gift i DK i juli, så er spørgsmålet, hvilken forklaring der ligger bag, at hun har opnået et hollandsk visum og ikke et dansk, og derpå på baggrund af en vielse søger familiesammenføring fra Danmark.

Hvis hun har søgt turist- eller besøgsvisum til Holland, men har planlagt et bryllup i Danmark (eller pludselig bliver gift i Danmark), og dette, at I allerede kender hinanden, og du har besøgt hende i Thailand, så ville jeg som sagsbehandler begynde at stille spørgsmål.

Dermed ikke sagt, at det er ulovligt, men det er ulovligt, hvis der er indgivet forkerte oplysninger.

Hilsen, Robert

Oprettet af kylling d. 10/05-2010 17:51
#8

Det bedste råd jeg kan give er at overholde de danske regler det når i længst med og der er ingen tvivl, men ok de jo helt urimelige,bid i det sure æble og få alle formalia overstået,det tror jeg er det bedste, istedet for at være for krevativ

Oprettet af DKPete d. 11/05-2010 10:15
#9

hrmm - det I siger er altså, at fordi hun kommer via Holland, vil det kunne give problemer. Nu har hun jo fået visa (5 dage tog det) og hun flyver om 14 dage, så det er lidt sent at lave om på nu. Så mener I at efter bryllupet er det bedst hun rejser hjem og at jeg så søger FS efter hun er rejst ? Jeg havde tænkt mig at søge FS & procesuelt ophold og lade hende blive her. Det eneste "shady" omkring det hele er at hun er her på et schengen visa - iøvrigt 3de gang via Holland, derfor den korte behandlingstid. Er sgu i 7 sind - vil nødig rode mig ind i ballade med UM - men det lyder helt vildt at hun skulle blive nødt til at tage tilbage.....
Så hvad er bedste råd i denne sag ???

Oprettet af clydehaumann d. 11/05-2010 10:52
#10

Kaere DKPete

Din kone rejser ind i Schengen omraadet paa et Schengen visum.
Hun medbringer sin civilstandsattest og daabsattest som er behoerigt oversat og verificeret at udenrigsministerium og ambassade. I bliver gift og derefter soeger i om familiesammenfoering og procesuelt ophold.
At din kone rejser ind i Schengen omraadet via Holland er der intet odioest i, hun kan jo have venner eller familie hun skulle besoege der foerst. Det er intet ulovligt i dette.
Kravet til at kunne blive gift i Danmark er at hun skal opholde sig lovligt i landet. Mener man fra dansk side at hun ikke goer dette vil i slet ikke hunne blive gift. Altsaa kan i blive gift kan i ogsaa soege om FS.

Oprettet af DKPete d. 11/05-2010 11:06
#11

TAK er kun et fattigt ord Clyde Smile Det lyder kanont ! Var allerede begyndt at forudse al verdens ballade med UM etc. Så mange tak for hurtigt svar - der jo heldigvis er positivt for mig Grin

Oprettet af clydehaumann d. 11/05-2010 11:41
#12

Skulle i faa brug for hjaelp til oversaettelse af diverse papirer hjaelper vi i Thai Integration gerne med dette.

Oprettet af Robert Kronberg d. 11/05-2010 20:35
#13

DKPete skrev:
hrmm - det I siger er altså, at fordi hun kommer via Holland, vil det kunne give problemer. Nu har hun jo fået visa (5 dage tog det) og hun flyver om 14 dage, så det er lidt sent at lave om på nu. Så mener I at efter bryllupet er det bedst hun rejser hjem og at jeg så søger FS efter hun er rejst ? Jeg havde tænkt mig at søge FS & procesuelt ophold og lade hende blive her. Det eneste "shady" omkring det hele er at hun er her på et schengen visa - iøvrigt 3de gang via Holland, derfor den korte behandlingstid. Er sgu i 7 sind - vil nødig rode mig ind i ballade med UM - men det lyder helt vildt at hun skulle blive nødt til at tage tilbage.....
Så hvad er bedste råd i denne sag ???

Hej DKPete,

Det væsentlige er, om der er sammenhæng mellem årsagen til flere visa til Holland og nu en vielse og efterfølgende familiesammenføring i Danmark.

Min pointe er derfor, som førnævnt, at dette ikke er ulovligt, men hvis der er givet urigtige oplysninger, eller oplysninger, der kan mistolkes som urigtige, så kan det blive et problem, men det kan du kun selv svare på.

Hilsen, Robert