Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: thaikvinder og jalouxi
Oprettet af Suk Rak Ning d. 23/05-2006 18:49
#1
Kronberg.
Hvor er det smukt skrevet....................
Med venlig hilsen lykkelige Suk.................

Oprettet af
solmand d. 24/05-2006 06:26
#2
hmm rigtigt kronberg
Men hvad gør man så når kvinden også har arbejde som manden og hun så har den ide at de penge hun tjener er hendes og at manden så bare skal betale alle faste udgifter...det kalder jeg ikke gensidig respekt,,der er de to til at få hjulene til at køre rundt,,,men den ide kan en thai pige få...

solmand
#3
Hej solmand,
Du har en pointe, for problemet er, at det ofte er sådan i Thailand, at mandens indtægt er husstandens penge, og konens indtægt er hendes penge. Det er mest i fattige familier, at man er nødt til at dele alt, hvad der kan skrabes sammen.
Og i det manden ubetinget har forsøgerpligt i Thailand, så er det altså tegn på en svag mand, hvis konen ikke har rådighed over sine egne penge. Dermed ikke sagt, at konen ikke tager del i nogle af fællesudgifterne, hvis hun har en god indtægt.
Hvis man bor i Danmark er historien anderledes, og mon ikke de fleste Thai-kvinder hurtigt finder ud af, hvordan man gør i Danmark? Det er i al fald mit indtryk?
/Robert
#4
Ja det er nok mange af de ting som parterne tager for selvskrevne som i realiteten er vidt forskellige og derfor kan vaere aarsag til at problemer opstaar. Som foreksempel forsoergelsespligten.
Oprettet af
solmand d. 24/05-2006 07:21
#5
hej kender en Thai kvinde her i dk der mener at manden skal betale alt lige fra husleje til licens,,,hun skal ikke betale noget og hun har et godt job til ca 125 kr i timen, så hun mener at hendes løn er hendes hun køber kun speciale thai food og ting til at fremstille disse
hmmmm lidt meget forkert til vores kultur

solmand
Oprettet af xxxx d. 24/05-2006 14:49
#6
Hej Bamse
Jamen det har du da ret i set med vores oejne.. Men Thaier ser som regelen meget anderledes paa det...
Og saa til dem som absolut skal komme med den dumme kommentar at det altid er selvforskyldt naar det gaar galt..
Jeg har faaet bekraeftet at min ex-kone tidligere havde haft problemer med narkotika og det var det som vandt endnu engang..
Om det saa er min skyld, det har jeg nu lidt vanskelig ved at se.
Jeg havde en ide om at hun havde de problemer, men hun benaegtede hele tiden og saa er det jo ikke nem at goere noget.
selvom hun har foraarsaget en del problemer ( mange ), saa er det trist naar det skide narko vinder over folk.
Le-si
Oprettet af
rolan d. 07/09-2006 17:57
#7
det var interesandt læsning med det her cjaloci og tabe ansikt synd jeg først ser det nu
min kone har også sagt at det er min plikt som mand at sørge for hende
og har haft lidt svært ved at forstå det som vi gør
men det har da givet en del bøvl med penge snak
men hun har nu også fået at vide af nogle andre thaipiger hvorfor hun ikke kan kontrolere sin mand med hensyn til sine egne penge
og jeg syntes at det er synd at de har sådan et syn på penge
men nu skal det også lige siges at deres mænd nok har mest at tabe med hensyn til pengene
mit andet spørsmål er hvordan taber thaierne ansikt for hvis man ikke ved hvis man gør eller siger noget forkert
så kan man jo komme slemt afsted
Du har en pointe, for problemet er, at det ofte er sådan i Thailand, at mandens indtægt er husstandens penge, og konens indtægt er hendes penge. Det er mest i fattige familier, at man er nødt til at dele alt, hvad der kan skrabes sammen.
Og i det manden ubetinget har forsøgerpligt i Thailand, så er det altså tegn på en svag mand, hvis konen ikke har rådighed over sine egne penge. Dermed ikke sagt, at konen ikke tager del i nogle af fællesudgifterne, hvis hun har en god indtægt.
Hvis man bor i Danmark er historien anderledes, og mon ikke de fleste Thai-kvinder hurtigt finder ud af, hvordan man gør i Danmark? Det er i al fald mit indtryk?
/Robert
#8
Jeg er selv en thai kvinde og ja vi er jaloux. Men der er nok ikke så meget forskel fra thai kvinder og andre kvinder fra øvrige lande

Til mit forsvar kan jeg fortælle at hvis man bliver jaloux er det med go' grund

og så bliver vi temmelige hidsige...

Det må ligge i vores gener!!!