Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Dansk tv den 15.10.2006

Oprettet af oleskyum d. 19/10-2006 11:46
#1

Locturian skrev:
oleskyum skrev:
jsh71 skrev:
Hmmm Ole det vist et forkert forum du er kommet i hva GrinGrinGrin


Ja det skulle have været et sted, at hente oplysninger m.m. om Thailand, det havde da været skønt med lidt positive tilkendegivelser
også om ældre herrer, de behøver ikke være nogle gamle svin, men det er som det meste herinde, negativt svar på næsten alle debatemner.


Det er ikke nemt at være positiv, når en gammel mand sætter børn i verden Smile Og hvis vi er negative omkring så meget, ja, så er det vel fordi der er så meget lort i verden efterhånden Wink


Hej Loc

Nu er det jo mest Thailand og Danmark vi debatterer her og som du siger der er meget lort begge steder, men Thailænder og deres tankegang i forbindelse med f.eks. ældre mænd har altid forundret mig og gør det stadig.

Derfor forbavser det mig lidt, at du i så ung en alder, allerede har lært deres måde, at tænke på, jeg tror ikke jeg helt forstår dem endnu.

Bare se på problemet med kortspil, hvem af os forstår det til fulde.

Oprettet af prasat d. 19/10-2006 12:40
#2

nu må jeg så komme med mit indlæg her som sikkert vil bringe sindene op igen.

jeg er 38 og min kæreste er 18 vi har været sammen 1½ år nu og skal giftes 10 november i thailand. det vil sige hun var meget ung da jeg lærte hende at kende og jeg sikkert meget gammel i nogles øjne.

hun vil meget gerne have et barn, hvorfor tror i hun vil det, er det fordi hun er bange for at jeg vil rende fra hende igen? eller er det mon fordi kvinderne også har et behov for at få børn.

tag nu lige og se hvordan 80% af børnene vokser op i thailand, der har de værken mor eller far, nej der bliver de passet af bedsteforældrene og mange af vores kærester/koner er vokset op på samme måde, dette gør dem ikke til dårlige mennesker men det er nu engang den måde som man gør i thailand.

hvis ham på 70 der nu engang har fået et barn, er det da sikkert fordi konen ønskede et barn og hvorfor skulle han så ikke give hende det. vi ser det da også i danmark hvor lesbiske kvinder ønsker at få børn. der går kvinderne i byen og finder en doner som barnet aldrig kommer til at se/vokse op med.

nu ligger det altså bare i naturens orden at vi mennesker ønsker at få børn, ikke fordi jeg lige står og ønsker mig børn da jeg allerede har, men jeg vil da med glæde give min kommende kone et barn når hun nu ønsker sig en lillepeter så højt

jeg syntes desværre kun i fokusere på ham det gamle svin, men i tænker ikke på hende den 32 årige mor som måske følere at dette er sidste chance for at få et barn i en ung alder.

prasat

Oprettet af stoney d. 19/10-2006 15:23
#3

:Nej sindene kan da ikke komme i kog pga.din mening,der skal jo to til at lave børn,det med storken er vel løgn,men at bøsser og lesbiske kan få børn er da galt,de har sgu selv besluttet at leve på deres perverse måde,det burde få sindene op og ikke en alderne mand der heldigvis kan endnu og konen så ud til at være lykkelig,så er vores meninger vel ligegyldige?Grin

Oprettet af Locturian d. 19/10-2006 16:06
#4

Prasat - Personligt synes jeg måske at du har været lidt for hurtigt ude med snørren - At finde en pige på 17 - måske 16 - i en alder af midt 30 - Det er måske liiige at køre den på kanten...

Anyways, der er en grund til at gamle ikke bør få børn, og fra naturens side siger kvindes biologiske ur også stop når hun når de 50-60. - Det er vores sundere levevej og medicin der gør at vi lever længere, og er i stand til mere - Vi skal ikke mange hundrede år tilbage før at det at blive 70 hørte til det sjældne - I stenalderen var de ca. 38år da de døde af alderdom.

Det med bøsser og lesbiske - Det er i strid med naturens orden, og burde være ulovligt i alle henseende - Det er udelukkende egoisme der får dem til at få børn, eller adoptere - Tænk at skulle vokse op med alle de spørgsmål om, hvorfor man har 2 mødre Sad

Ja, kan godt være jeg er ung, men derfor har jeg stadig meninger og holdninger, og kan skelne ret fra uret.... - Både i Danmark og i Thailand...

Oprettet af prasat d. 19/10-2006 16:16
#5

måske ser vi det som forkert at lesbiske for et barn. meeen tror i selv de ser det sådan. og de mener sikkert også at de selv er i stand til at opdrage dette barn. denne kvinde på 32 ved også godt at hendes mand ikke har mange år til at tage sig af barnet, hvis han overhovedet er i stand til det nu. hun har inden dette er sket helt klart selv taget stilling til at hun skal passe barnet alene, men er det ikke bedre end alle de forældre der lader bedsteforældrene tage sig af barnet??

prasat

Oprettet af oleskyum d. 19/10-2006 16:36
#6

Locturian skrev:

Ja, kan godt være jeg er ung, men derfor har jeg stadig meninger og holdninger, og kan skelne ret fra uret.... - Både i Danmark og i Thailand...


At kunne skelne ret fra uret, er da helt iorden, men du må vel indrømme, at det kunne være andre havde ret, selv om de har en anden mening end dig.

Det er da muligt du på den korte tid har lært så meget om Thailand og Thaier, at vores årelange erfaringer er værdiløse.

Men det er altid så nemt, at tugte andre, og spille moralens vogter.

Oprettet af roald d. 19/10-2006 18:03
#7

[quote]prasat skrev:
.

jeg er 38 og min kæreste er 18 vi har været sammen 1½ år nu og skal giftes 10 november i thailand.




har du husket at skrive i hendes meddelelsesbog til skolen at hun skal ha fri for at komme til thailand

Oprettet af bastian d. 19/10-2006 19:30
#8

suk.loc og jesper
SLETTET, upassende sprogbrug.

- Admin -

Redigeret af Webmaster d. 20/10-2006 14:17

Oprettet af swaddii d. 19/10-2006 20:50
#9

HEJ roald!
Vi to hernede fra sdr jylland ønsker jer i alt fald held og lykke gid det må vare evigt.WinkSmile
Jeg synes denne tråd her er hved at udvikle sig til Negative,forstår det ikke vi kender mange her hvor alderen ikke tæller for dem ,De kommer godt ud af det med hinanden,og har været gift i mange år.
Så pøj pøj roald ,bare man værdsætter hinandan så er der sku ikke
problemer.
Mvh Sirorat og Henning (falang)GrinCool

Oprettet af Moldam d. 19/10-2006 21:33
#10

Hej Henning

Jeg synes ikke det er ved at udvikle sig til det negative, for det har sku været negativt fra starten.

Hilsen Moldam

Oprettet af Suk Rak Ning d. 20/10-2006 05:53
#11

bastian skrev:
suk.loc og jesper
xxxxxx


Takker pænt nej tak...

Med venlig hilsen Suk...............Cool


[small]
Håber snart at du ryger i skammekrogen !
[/small]


THE END

Redigeret af Rasmus d. 20/10-2006 16:05

Oprettet af Locturian d. 20/10-2006 07:15
#12

oleskyum skrev:
Locturian skrev:

Ja, kan godt være jeg er ung, men derfor har jeg stadig meninger og holdninger, og kan skelne ret fra uret.... - Både i Danmark og i Thailand...


At kunne skelne ret fra uret, er da helt iorden, men du må vel indrømme, at det kunne være andre havde ret, selv om de har en anden mening end dig.

Det er da muligt du på den korte tid har lært så meget om Thailand og Thaier, at vores årelange erfaringer er værdiløse.

Men det er altid så nemt, at tugte andre, og spille moralens vogter.


Jeg ved endnu meget lidt om Thailand, i forhold til mange af jer andre, men om det er i Danmark, Thailand, på Grønland eller i USA - Så bør man ikke blive far i en alder af 70+ ! Smile Længere er den bare ikke...

Oprettet af Locturian d. 20/10-2006 07:20
#13

bastian skrev:
suk.loc og jesper
XXXXXX


Du er godt nok det mest lyse hoved vi har her på Dansk Thai Smile Hvad skulle vi andre dog gøre, uden dine indsigtsfulde og informationsfyldte indlæg?

Du formår gang på gang at sætte tungen på spidsen, med dine spydige og i alle henseende korrekte debatsvar - Vi andre kan virkelig lære noget at dine debatoriske evner.

SLETTET, upassende sprogbrug.

- Admin -

Redigeret af Rasmus d. 20/10-2006 22:07

Oprettet af latour82 d. 20/10-2006 08:17
#14

Hov hov Loc.

SLETTET, upassende sprogbrug.

- Admin -


Niels

Redigeret af Webmaster d. 20/10-2006 14:18

Oprettet af Moldam d. 20/10-2006 09:18
#15

Det er ufatteligt hvor mange bedrevidende individer der er her, jeg kan se at der blir ikke sat tvivl ved at en ældre mand der er gift med en ung kvinde har købt hende, der blir også påstået at ældre mænd ikke kan få rejsning uden små blå piller (det er sku godt at jeg ikke er gammel endnu, eller er jeg).
Det er da fint nok at man har en holdning men behøver man at svine andre til der har en anden holdning, jeg vil lige indrømme at jeg også synes det er en høj alder at få børn i, men jeg mener derimod ikke at det vedgår andre om de skal få børn eller ej da barnet under alle omstændigheder har en ung mor som sikkert saktens kan opdrage barnet, eller kan kvinder ikke opdrage børn.
En af jeres argumenter er at barnet vil blive mobbet i skolen, så synes jeg egentligt ikke der er nogen som er gift med en Thai skulle få børn, for vi ved vist alle at muligheden for at blive mobbet når man har en mørk hudfarve er stor i "Danmark".
I opfører jer som om det er 100% sikkert at barnet får et elendigt liv hvis faderen er over 70, hvorimod det i stedet kan være at barnet får en lykkelig barndom da barnet har en far der altid har tid og måske også energi til at tage sig af barnet, modsat mange forældre idag som arbejder hele tiden og kun tænker på penge og status, der er nok over 500 millioner af børn der lider rundt om i verden af mange forskellige årsager som i kan bruge jeres energi på, men i angriber en måske lykkelig familie med alle jeres fordomme, jeg tror det er de færeste børn med en gammel far der ønsker de ikke var blevet født men det kan i jo så fortælle dem at i ønsker de ikke var.

Hilsen Moldam

Oprettet af Mads_T d. 20/10-2006 10:58
#16

SLETTET, intet med tråden at gøre.

- Admin -

Redigeret af Webmaster d. 20/10-2006 14:19

Oprettet af Locturian d. 20/10-2006 11:40
#17

SLETTET, intet med tråden at gøre.

- Admin -


SLETTET, upassende sprogbrug.

- Admin -

Redigeret af Webmaster d. 20/10-2006 14:20

Oprettet af Mads_T d. 20/10-2006 12:05
#18

SLETTET, intet med tråden at gøre.

- Admin -

Redigeret af Webmaster d. 20/10-2006 14:21

Oprettet af latour82 d. 20/10-2006 12:16
#19

Mine herrer.

Tak fordi at i fik kørt mit indlæg i sænk, jeg syntes ellers at det kunne have givet både en spændene og intressant debat, men naturligvis skulle det hele køres ud i personangreb og andet pis.

Hold kæft hvor er jeg træt af det.

Dette indlæg bliver mit det sidste både på denne debat og andre debatter fra min side.

Gider squ ikke et forum hvor alt skal stables ned for fogede, synd for de seriøse der gerne vil debatere men lader fornuften råde, før munden løber løbsk.

Til jer andre som kører alt i sænk, der kan jeg kun være bekymret over hvordan i fungerer ude i det virkelige liv, fordi hvis jeres adfærd derude er ligesom jeres opførsel her på Thai- web, så har i fanme et problem.

Til webmaster Kim, som jeg faktisk ikke kan sige noget ondt om, det må være svært at holde styr på et hvepsebo, du må selvom du sletter mig som bruger, eller om du vil lade resterne af min profil stående, jeg er i alle tilfælde ikke med mere, så gør hvad du finder rigtigt.

Farvel og tak.
Niels

Redigeret af latour82 d. 20/10-2006 12:25

Oprettet af Locturian d. 20/10-2006 12:26
#20

Jeg er vitterligt ked af, hvis jeg har bidraget til at du er blevet træt af dette forum, latour - I så fald, undskyld...