Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Beer Bar eller luderbar
#1
Jos_38 skrev:
Apropos muslimer... Danmark er i krig i afganistan, fordi vi ønsker at lære dem noget om demokrati, Danmark deltog i en krig mod Irak (imod FNs anbefaling) fordi vi ønskede at vise Sadam at han var galt på den, da han myrdede 132.000 af sine indbyggere...
Lige omkring det med imod FN's anbefaling, så gik Danmark med pga. FN-resolutionerne 678, 687 og 1441 som hjemmel til angrebskrigen.
Oprettet af
John d. 09/01-2008 20:20
#2
lindytv skrev:
TIL JOHN.
Du skriver skal/kan,det skal vi ikke man blander sig ikke i andres kultur,den har været der før vi kom til thailand vi har jo selv problemer med muslimer i dk
Og alle dem der vil frelse verden for løsagtige damer kan starte med katolikker,de giver 30/50 % til kirken så præsterne har penge til deres pedofile venner,men det er jo varm kartoffel.
Derfor respeter folk som de er,og lad vær med at pusse glorien.
lindy
Hej Lindy tror du misforstod mit indlæg, jeg siger jo netop at vi ikke skal blande blande os.
Ja det er de måske, og hvad så...
Jeg respekterer i høj grad folk som de er, og jeg kan ikke rigtig få øje på hvor jeg pudser glorien.

Redigeret af
John d. 09/01-2008 20:21
#3
Jos, fik du nogensinde set den udsendelse som hedder "Fanget som luder" ?
Ved at en eller anden i sin tid lagde udsendelsen op på Pirate Bay. Læs mere her hvor der en opsamling af de ting som har fanget vores øjne derinde gennem tiden:
http://www.dansk-...&pid=52956
Ganske frygtelig udsendelse og ganske frygteligt at få indblik i de pigers "oplevelser".
Oprettet af jesperfrb d. 10/01-2008 03:27
#4
Lige sakset fra et andet indlæg her på DTW:
Da jeg første gang kom til Thailand i 2002 for at hjælpe min far, der boede dernede og som havde fået to blodpropper var jeg ret chokeret og forarget over al den prostitution, jeg så i Pattaya. – Men jeg er ikke helt så PC (politisk korrekt) som Don, der forarges over at en mand vil købe det, som andre sælger.
Hvad så Don? Bliver du også forarget over en Thaipige spørger en veninde om, hvor meget hun kan forlange fra Farangen? Du burde også tage derned og fortælle Thaipigerne at de ikke skal udnytte Faranger til at få penge
– det er jo en symbiose, hvor begge parter udnytter den anden part.
Thailænderne er ikke for søde selv. Min svigermors søster blev af en dame i landsbyen inviteret ind til byen (Kabin Buri) som ung for at se på et ”rigtigt godt arbejde”. Der spærrede de hende inde og gav hende narko i en uges tid og så løb hun ingen steder længere. Hun tog også ”glædeligt” imod de mænd de sendte ind til hende. Efter et års tid kom hun på besøg i landsbyen og min svigermor bandt hende til et træ ude i gården indtil hun holdt op med at skrige (det tog en uges tid). Den oprindelige veninde forsøgte selvfølgelig at overfalde min svigermor med en kniv, fordi hun havde stjålet hendes guld-ægslæggende høne, men svigermor holdt stand… respekt!
Meningen med denne historie er, at man skal huske på, at der er valg og der er tvang. Og der er mange, mange gråzoner ind i mellem disse.
De piger, der arbejer for Faranger er de heldige… De er sikkert mærkede, afhængige af diverse rusmidler, spilleafhængige, sex-afhængige (ikke af selve akten, men af det fix det giver, når nogen syntes de er så lækre, at de vil ofre store summer på dem for en smule sex og ømhed i bytte). Er det fedt liv? Næh helt sikker ikke, men…
Don vil formodentligt hellere have at Thailænderne forbliver i ærbar fattigdom og armod, hvor familier (som i min kones tilfælde) ikke havde råd til at betale tandlæge og hun som otte-årig måtte græde i en hel uge, før tanden endelig var død af sig selv. Da min svigermor var dødelig syg nægtede naboen at tage hende ind i bilen, fordi hun var bange for at hun ville dø der og min svigerfar måtte bære hende otte kilometer for at se en billig læge. – fordi Don, det er det alternativ de har.
Så vidt jeg kan se, er det prostitution, som i meget stor udstrækning har bygget hotellerne, vejene, skolerne, hospitalerne og sørget for at de ikke længere kun er ris-bønder og skovhuggere i Thailand (nu er det meste regnskov også borte). Nu, hvor det er turistfaciliteter, kan de tage de ”gode” turister ind og det alt for vilde liv bliver begrænset (som at alt nu lukker kl.02:00) og bar-områder bliver henvist til mere ydmyge steder i byen. Når der er nok gang i familie-turismen, vil sex-turismen blive minimeret og derefter helt flytte til fattigere steder i verden, Cambodia, Vietnam osv.
Uden penge fra denne industri havde de nok heller ikke fået udbygget deres infrastruktur og højnet deres uddannelsesniveau, så fabrikker kunne få kvalificeret arbejdskraft, men det kan en samfundsøkonom sikkert fortælle mere om.
Hvad ellers kan få ”Per-post” til at tage til den anden side af kloden for at bruge sin tyve procent af sin årsløn. Alle de penge han erlægger i Thailand ryger ind i samfundsøkonomien og skaber vækst, for pigen (og ”Per-post”) skal have mad, tøj, husly, guld (ikke at forglemme), veje, strøm mm. mm.
Og nej, jeg syntes ikke det er en god løsning, men det er dog en løsning på et problem.
Hele vores egen velstand i vesten bygger på slaveri og børnearbejde (her tænker jeg ikke på negerne – og ja det hedder de, latin: Negro = sort)) indtil en gang mellem tredverne og halvtresserne, hvor det – stort set – blev stoppet i Europa. Så er de selvfølgeligt let at forarges over al slags amoralskhed, når man har sit på det tørre. Hvilket alternativ vil du Don tilbyde de piger og deres familier i Pattaya?
For hver soldat i frontlinjen er der som regel fem i baglandet til at betjene dem. Med 40.000 ekstra kvindelig arbejdskraft i Pattaya er der ifølge det regnestykke 200.000, som direkte hæver løn fra ”Per-post’s” ferieopsparing. Det brødføder så direkte de 200.000 menneskers familier…
Hvis du får fjernet deres indkomstgrundlag, hvad vil du så syntes de skal lave?
Er ikke uenig med sonni8, som har skrevet dette udemærket indlæg( efter min mennig) Og jeg syntes lige at det kunne give denne tråd anskuelse, på en lidt anden måde

Redigeret af jesperfrb d. 10/01-2008 03:30
Oprettet af xxxx d. 10/01-2008 14:01
#5
Jos..
Skatten op.

Det kan du sgu da ikke mene seriøst , vil du have borgerkrig her ude.
Priserne er røget ekstrem i vejret de sidste mdr og tro mig det kommer til at kunne mærkes.. Mere kriminalitet / mere prostitution etc etc etc.
#6
Hej,
At sætte skatten op i Thailand og forvente at det vil hjælpe, vil være ønsketænkning.
Beer bar eller sing a song bar har eksisteret fra før farrangen tog på ferie i TH.
Det vil aldrig ændre sig.
Et eller andet sted skal der jo komme en indtægt...
Og da der ikke er nok arbejde i TH, såå.
Oprettet af
bruno d. 10/01-2008 15:07
#7
saendaeng der er nok arbejde til thaierne men det er lønet det er galt med.
Oprettet af
prasat d. 10/01-2008 15:17
#8
jos_38 du levr da i en fanstsiverden.
hvis man fjernede sexindustrien i thailand og skulle udskifte de turister der gør brug at dette med nogle velhavende turister. hvor ville du få de ekstra turister fra? for dem der er velhavende rejser allerede der ned de bor bare ikke i pattaya eller i soi cowboy.
jeg tror at de turister der lægger aller flest penge i thailand er de turister der tager på sex-ferier eller kombineret sex og alm. ferie.
mange af dem for en kærreste og sender dermed penge til landet efter de har forlandt det.
jeg ville gerne se hvad der ville ske med thailand hvis de mistede denne indtægt.
den måde du vil have skruet thailandf sammen på er som danmark er i dag og så fatter jeg egentligt ikke hvorfor du ikke bare bliver her eller tager til italien hvis det er det gode vejr du søger.
prasat
#9
Hej Bruno,
Der er ikke nok arbejde i Thailand.
Kender og ser flere med udd der ikke kan få et job. Og mange gange er det sæsonarbejde.
Problemet med at sætte lønne op, vil påvirke at der mistes arbejdspladser, da firmaer vil flytte til billigere lande.
Oprettet af Suk Rak Ning d. 10/01-2008 15:39
#10
Uanset hvor man finder sin kaere i Thailand, saa husk paa, at inde i kvinden er der stadig et lille Thailandsk hjerte der banker...
#11
Godt og rigtigt svaret Suk...

Oprettet af
Vilfred d. 10/01-2008 17:44
#12
Kære Jos-38.
Nu du har lavet det Thailandske skattesystem om, vil du så også være med til at lave det danske skattesystem om.
Synes du ikke, at det vil være rimeligt, at hvis man tager indtægtsgrundlaget væk - fra dem, som du endda betegner som stakkels - så skal de da have pengene et andet sted fra. Man kunne f.eks. overveje, at det er dem som vil gøre kunderne kriminelle, der skal betale de prostituerede erstatning. Ellers må det være skatteyderne,, og så må vi altså have en højere skatteprocemt.
Nå ja, hvis du tager pengene fra de stakkels prostituerede i Thailand, så tager du jo også pengene fra deres stakkels børn, ja det skulle ikke undre hvis hele landsbyer går konkurs.
Ja så må vi danske skatteydere til lommen igen, og give en højere ulandsbistandshjælp.
Vil du Jos-38 gerne betale mere i skat - og tror du f.eks de fleste medlemmer her på DTW vil betale højere skat til ulandsbistand og narkoludderne ?
Oprettet af
prasat d. 10/01-2008 19:34
#13
i dit indlæg nr 96
prasat
#14
Jeg har nu læst at der er omkring 1 mill sex arbejdere i TH.
Så er alt det som følger arbejderne.
Jeg tror vi er ude i en større udskiftning og tiltag for at fjerne det.
En umulig ting ,,, Mission impossibel 4.
Og der kan sikkert 10000 gode inlæg om hvordan vi fjerner det.
Men hvis det ikke kan fjernes i DK.
Så kan det overhovdet ikke fjernes i Thailand.
Man har prøvet i Sverige.Men det har da ikke lykkedes.
Oprettet af
prasat d. 10/01-2008 21:00
#15
hvis der ikke havde været sexindustrien i thailand ville jeg ikke være kommet der første gang for 20 år siden.
så der er vi så forskellige, men fordi jeg har været på en helvedes masse piger dernede forsøger jeg ikke at omvende de turister der kommer for naturens og kulturens skyld. lad dem om det.
og hvis thailand forbyder prostitution så findes philliphinerne vietnam cambodia osv. og thailand vil derfor miste en helvedes masse penge så det vil aldrig ske. og skal heller ikke ske.
prasat
Oprettet af
prasat d. 10/01-2008 21:42
#16
selvfølgelig kan landet klare sig uden sexindustrien det er der jo mange andre lande der gør, dem ville sikkert også klare sig helt uden turister, der ville bare være en del mennesker der havde mindre penge at leve for. det kan vi jo se i andre lande. der kan man sagtens OVERLEVE som risbonde.
prasat
Oprettet af xxxx d. 11/01-2008 05:40
#17
Hold da op Jos.. er du ikke ude i en mission du stort set ikke aner noget om..
Du må da gerne have dine holdninger, fred være med det, men det var måske en god ide at sætte dig lidt ind i forholdene inden du forsøger at ændre noget..
De 300.000, ja det er måske dem i turist industrien. Men du kan jo ikke skille dem, de fleste arbejder udelukkende Thai.
At fler koneri skete for 100 år siden.. njae nu kan jeg ikke lige huske hvornår det var det blev ulovlig..
Men det foregår altså i stor stil her ude. jeg kender flere som lever som Mia Noi og har det fint med det.. Det kan man jo også kalde Prostitution, for hun spreder ben en gang om ugen / hver 14 dag og så forsørger han hende.
Til det med skatten op..
Hvis vi nu stiller det op så selv du forstår det..
Arbejdsmand hans i DK tjener vel ca 600 netto om dagen.
her ude ca 200,- ( gennemsnit )
så skal vi gange priserne her ude med 3 for at det passer med DK..
1 l. mælk = 75 kr
1 kg mel = 118 kr
1 kg gris = 270 kr
1 kg kartofler 150 kr
1 kg ris 70 kr
1 øl 100 kr
1 pepsi 75 kr
1 l. bencin 100 kr
Kan du følge mig... ville du så også foreslå skatten op i dk ???
Ja skatten er kun 7% her ude, men systemet er jo sådan at dem som køber luksus / import varer betaler skatten, og hvor tror du lige de mange penge pigerne tjener havner.. Yes ofte til det der er højt beskattet..
Oprettet af jesperfrb d. 11/01-2008 05:53
#18
Hej Le-si!
Forstår ikke helt dine priser, men forstår så udmærket din argumentation, og er enig, langt hen af vejen!
At fylde sin lille mc op koster mere end end dagsløn for de fleste!
At tro at prostitution kan afskaffes, er meget naivt, men selvfølig er jeg mod tvang osv, men der vil altid være prostitution, og "Mia noi" lever i bedste still endnu, kender mange, og de er lykkelige
Oprettet af xxxx d. 11/01-2008 13:15
#19
Hejsa Jesper.
Nåe gør du ikke det..

Det jeg ville sige med det er.. hvis det koster 100 thb her ude..
Så skulle det koste 300 kr i DK, hvis vi skal sammenligne ud fra netto løn.
Sagt på en anden måde.
3 øl - 20 smøger - 1 pepsi.. 180 thb = 1 dagløn..
3 øl - 20 smøger - 1 pepsi.. 600 kr.. = 1 dagløn.
så meget tror jeg nu ikke det er steget selvom jeg har været væk i 4 år. Men hvis det nu kostede 600 kr,/ 1 dagløn, så gad jeg godt se den politiker der turde sige.. skatte forhøjelse.
Oprettet af
helge d. 11/01-2008 14:09
#20
Til Prasat. Jeg synes ofte,at du poster gode og forstandige indlæg.
Men dit indlæg nr. 111,synes jeg er en stinker. Med den kynisme,kan du jo forsvare alt,bare der er penge i lortet. Du lyder som en bonde,der ikke kan få lov til at forurene det han finder passende,og så truer med,at flytte arbejdspladser.
Thaierne elsker da ikke prostitution,mere end Jos gør.
Ang. skatten. Det er fordelings politik,intet andet.
Iøvrigt har militæret taget for sig af retterne under det nuværende styre,så det klodser. Thailand har penge. De er bare ikke fordelt,som vi kender til det. P.S. Fortræffelig debat. Med venlig hilsen Helge