Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Billeder fra thailand

Oprettet af Kalasi d. 21/04-2009 06:15
#1

Jeg kørte fra Nong Khai til Kamphaeng Phet på en dag, så det blev kun til 3 billeder fra rute 12

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/Januarfebruar09220.jpg

Inde bagved ligger Phu Hin Rong Khla N.P.

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/Januarfebruar09221.jpg

Dette billede er taget samme sted som foregående - Blot med kameraet vendt nedad. Sådan (og værre) ser der desværre ud langs alle de veje jeg har fulgt.

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/Januarfebruar09222-1.jpg

Kalasi

Oprettet af mrbfly d. 19/10-2009 12:27
#2

og saa er jeg saa smaat ved at vaenne mig til Dannevang igen og har overstaaet den foerste uge! Lovede vist for et par maaneder siden at sende flere fotos af vores lille projekt oppe i junglen - et sted som andre ville kalde det mest roevkedelige sted i Thailand - men jeg elsker det med fred og ro og det hele. Den daglige trummerum inde i "midtbyen" i landsbyen har jeg det fint og sjovt med, selv larmen fra "morgenvaekkeren" med nyheder fra den store hoejttaler ved Templet og alle de saelgere som koerer gennem landsbyen med hoejttalervogne! At jeg ikke kan thai / endnu - er fint nok, skaerper ens sanser med at finde ud af - via mimik og toneleje - hvad de skvadrer om. Man kan altid hoere naar man bliver omtalt for ordet "Farang" gaar tit igen. Har det fint med at der er 12 km til naermeste off transportmiddel, regner det bliver man bare hjemme eller bliver hentet af dem fra familien som gerne koerer en helvedes lang vej - bare for at koere Jew og jeg de 36 km til Lotus i Sawang Daen Din eller til Udon for at hente materialer til byggeriet! Men her er en fotoserie over billeder fra byggeriets opstart til dato, hvor der er blevet lukket af for vinteren mens arbejderne er i rismarkerne. Goer mig ikke noget at de venter et par maaneder med at saette vinduer og doere i samt laegger gulvet faerdigt! Wink

...... og naeede paa 16 uger at notere mig for at have set/moedt 16 slanger - underligt at thaier naermest blot siger naah, der var en slange og saa interesserer de sig ikke mere for det!

http://www.facebo...1ab9af8e80

Redigeret af mrbfly d. 19/10-2009 12:30

Oprettet af SteenJ d. 19/10-2009 12:57
#3

vældig god billedeserie. Er det bygget på 16 uger? Og kun hvis du vil fortælle det. Hvormeget regner du med i pris indtil total klar.
mvh. Steen

Oprettet af mrbfly d. 19/10-2009 13:17
#4

Hej Steen - nej det har taget en del laengere tid, men arbejderne startede omkring marts/april men stoppede i 3 maaneder gr arbejde i rismarkerne. De genoptog arbejdet 3. august og selvom de arbejder rimelig hurtigt tar ting tid. Men der mangler kun klinker paa gulvene, badevaerelser og koekken, doere, vinduer samt maling. Alt i alt vil de kunne goere det helt faerdigt paa 14 dage. Vinduerne bliver store aluminiumsvinduer med moskitonet saa vinduerne kan staa aabne hele tiden, klinkerne bliver a la parketgulv. Pris? Det er svaert at faa overblik over pt men kommer til at ligge paa 500.000 baht hvilket er noget over hvad der var meningen fra start - og saadan er det jo altid i LOS

Oprettet af BJ d. 19/10-2009 13:29
#5

Steen skrev vældig god billedeserie. Er det bygget på 16 uger? Og kun hvis du vil fortælle det. Hvormeget regner du med i pris indtil total klar.
mvh. Steen


DET!!...... vil jeg også godt vide.
MVH.BJ

Redigeret af BJ d. 19/10-2009 13:32

Oprettet af mrbfly d. 19/10-2009 13:36
#6

jamen egentlig kommer arbejdet til alt inkl at tage max 5 mdr - Bortset fra begyndelsen med de foerste store arbejder med opsaetning af piller etc er der jo kun 3 mand plus elektriker paa arbejdet! Derudover har der vaeret arbejdernes koner som har hjulpet i korte perioder. Elektrikeren mangler kun at opsaette lamper og ventilatorer
Frown

Oprettet af mrbfly d. 19/10-2009 14:33
#7

Hvis nogen gider har jeg lagt en del smaa video.er af ringe kvalitet ud paa
[url]www.youtube.com[/url]

search for "mrbfly2007"

Mvh Jens

Oprettet af mrbfly d. 19/10-2009 15:21
#8

deepseadivers skrev:
Hvis nogen skulle være i tvivl, så er denne tråd. DTWs største tråd med flest visninger og mange flotte fotos


Tak 4 det


og det ville vaere synd og skam hvis den doede ud .... mange flere maa have noget at bidrage med! En herlig traad

Grin

Oprettet af sank d. 19/10-2009 15:40
#9

Shock øee er det dig Jens der er ude og hende Øl ?? Frown Undskyld Grin

Oprettet af mrbfly d. 19/10-2009 16:04
#10

sank skrev:
Shock øee er det dig Jens der er ude og hende Øl ?? Frown Undskyld Grin


ha ha - nej det er da Thailand, ikke? Det har vi folk til! Grin

Oprettet af Kalasi d. 11/03-2010 04:46
#11

Når Hondaen ikke holder stille, kører den stadig - like a Dream

Rute 12/105 og 1175 Tak

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2010/IMGP3575.jpg

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2010/IMGP3577.jpg

Kalasi

Oprettet af Kalasi d. 12/03-2010 09:37
#12

Doi Ang Khang rute 1249/1340 Chiang Mai

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2010/IMGP3612.jpg

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2010/IMGP3613.jpg

Kalasi

Oprettet af birkedhoj d. 12/03-2010 21:12
#13

Tak. Og god fornøjelse fremover.
Ole

Oprettet af swaddii d. 12/03-2010 21:38
#14

mojner kalasi sku pæne billeder du har lagt ind herWink

Oprettet af keniko d. 12/03-2010 22:09
#15

Shock

i912.photobucket.com/albums/ac325/sommer10002000/3400.jpg

Pfft

Redigeret af keniko d. 12/03-2010 22:11

Oprettet af Kalasi d. 13/03-2010 07:23
#16

Klong Wang Chao N.P. Kamphaeng Phet

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2010/IMGP3411.jpg

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2010/IMGP3410.jpg

Kalasi

Oprettet af Kalasi d. 25/03-2011 07:59
#17

Hondaen virker stadig - Et sted syd for Sukhothai.

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/Thailand112.jpg

Kalasi

Oprettet af buster40 d. 25/03-2011 11:35
#18

ebeth skrev:
-De finder altid et sted i skyggen, her er det PhuangThong.

i226.photobucket.com/albums/dd105/elsebeth_photos/HPIM3295.jpg

Jeg giver en øl til den første der kan se hvad det her er!

i226.photobucket.com/albums/dd105/elsebeth_photos/HPIM3298-1.jpg

kanon ide, men hvordan spreder den vandet ?

Oprettet af rinpoche d. 22/03-2012 12:24
#19

Hmong børn fra et trek i Chiang Rai provinsen.

Nogle thailændere - inklusive vores guide - ynder at omtale dem som "Meo", det er de ikke glade for.

Klokken er 6 om morgenen i december, det er hundekoldt og vi står og fryser omkring et bål.
Børnene havde ikke engang sko på.


i118.photobucket.com/albums/o90/rinpoche/snothvalpe.jpg

Oprettet af Kalasi d. 22/03-2012 13:02
#20

Hondaen virker stadig. Her (igen-igen) ved Mekhong-floden nær Chiang Khong.

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000251.jpg

Kalasi