Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Billeder fra thailand

Oprettet af Kalasi d. 22/03-2012 13:04
#1

Det er heldigvis ikke alle steder, der er asfalteret endnu.
Nordvest for Chiang Rai.

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000236.jpg

Kalasi

Oprettet af rinpoche d. 22/03-2012 13:24
#2

Vil du have vandfald og jungle for dig selv?

Nam Tok Roi Chan Phan Wang Vandfaldet med 100 niveauer og 1000 paladser i Wang Viset distriktet, Trang leverer dette.

Jeg kørte 20 kilometer ad jordvejen på motorcykel for at komme dertil. Det eneste jeg tænkte undervejs var: Bare jeg ikke punkterer.
Hvad gjorde jeg? Punkterede.... F***

Der gik ikke mere end 20 minutter, mens jeg asede afsted trækkende min trofaste ganger mod hovedvejen igen, førend der kom en thailænder forbi, ligeledes på motorcykel.

"Wa er der los, mester"?
Svaret var et eller andet sted indlysende, idet mit dæk var fladere end Gitte Stallones brystkasse, inden hun fik sin "enhancement".

"Den fikser jeg, vent blot her".
Der gik 10 minutter så kom han tilbage med en passager på bagsædet, der med stor virtuositet skrællede dækket af, lappede slangen og pumpede det igen med en håndpumpe.

Han havde tilmed medbragt kolde øl til os alle 3!

At sige jeg var lettet, ville være en underdrivelse af dimensioner.
Jeg havde stadig knap 20 km tilbage til hovedvejen.

"Wa ska du ha for det"?
"30 baht" !

"Jamen, jamen, du har jo også givet os en øl hver"!!
"Jep, dem giver jeg".

Jeg vidste bedre end at begynde at argumentere. Så jeg gav ham de 30 baht, takkede dem begge mange gange.
Og uden han så det, proppede jeg 300 baht ned i hans taske. Såå ku han lære det Wink


i118.photobucket.com/albums/o90/rinpoche/waterfallbuddy.jpg

Oprettet af rinpoche d. 22/03-2012 13:25
#3

Kalasi skrev:

Det er heldigvis ikke alle steder, der er asfalteret endnu.
Nordvest for Chiang Rai.

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000236.jpg

Kalasi


Super.
En fornøjelse at beskue dine billeder igen, Kalasi.
Det var dig jeg tænkte på da jeg genåbnede denne tråd. Wink

mvh
rinpoche

Oprettet af Kalasi d. 23/03-2012 08:39
#4

Lidt flere billeder fra Chiang Rai:

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000238.jpg
Ved Kok-floden

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000225.jpg
Var inviteret med til bryllup. - Brudgommen drak sig plamfuld i lau baa.

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000219.jpg
Landsbyidyl

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000217.jpg
Hyggesnak.

Kalasi

Oprettet af mrbfly d. 23/03-2012 18:05
#5

Øj det var godt der kom skred i tråden igen! Tror nok at jeg i '09 lovede nogle flere billeder fra vores byggeri/nu færdige (næsten) hus ude på "khun somchai's" mark in the middle of nowhere:

Min formiddagsudsigt fra hængekøjen
lh6.googleusercontent.com/-8ZGyIvR8LA8/TzUux4hJWZI/AAAAAAAAG3A/OUtpHN2JwHg/s800/IMAG0589.jpg

Så er det véd at være nat
lh3.googleusercontent.com/-pPKNicnxQO4/T1BE_uZ85HI/AAAAAAAAH0Y/28nTzBvyUSA/s640/010-0092.jpg

Front af huset
lh4.googleusercontent.com/-zxe9FYhazHY/TWqW19O-1HI/AAAAAAAAIII/GsEJhujmZhw/s640/010-0072-005.JPG

Indgang
lh5.googleusercontent.com/-y9kA0j_Sx0s/TWqX0To9SUI/AAAAAAAAIII/q6QMf6PdDbo/s640/010-0074.JPG

Stue
lh4.googleusercontent.com/-AFRoIj_GjJQ/TWqX8NL1pfI/AAAAAAAAIII/F8lJQJHZzo4/s640/010-0095-006.jpg

Mere på vej ;-)

Oprettet af mrbfly d. 23/03-2012 18:16
#6

Lidt mere stue
lh3.googleusercontent.com/-i_MLdIrU6ls/TWqX8peqAUI/AAAAAAAAIII/S8h3OCtD6LI/s640/010-0095-007.jpg

Soveværelse (der er kommet madras på den rimeligt solide seng)
lh4.googleusercontent.com/-jmtruSqzvDg/TWqX3B8ZVxI/AAAAAAAAIII/IPU0lY4p8ho/s640/010-0083.jpg

Rum til motocy og vaskemaskine
lh4.googleusercontent.com/-H_POrG5Ch14/TDV7Agn4ioI/AAAAAAAAIII/SczEgzibN2w/s600/Picture%2520283.jpg

Min specialbyggede nye hængekøjesofa ankommer
lh5.googleusercontent.com/-6tG9Z32iYC4/T04_SP0abgI/AAAAAAAAHow/W1cdUImnc9o/s800/IMAG0330.jpg


Test af hængekøjesofa
lh3.googleusercontent.com/-XVfs2mBGPCw/T1BHBDqC3oI/AAAAAAAAH2Y/JBf3xuu5NfA/s800/IMAG0334.jpg

Samlet pris for byggeriet ca 1 mio baht til nu - og vi er bestemt ikke færdige ;-)

Oprettet af Kalasi d. 25/03-2012 08:21
#7

Chiang Rai - i - og udenfor byen.

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000146.jpg
Yed Yod road

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000143.jpg
Skrigegaden

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000240.jpg
Rute 1326

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000245.jpg
Rute 1093

Kalasi

Oprettet af Kalasi d. 26/03-2012 06:27
#8

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000167.jpg
Min første Dream, som nu har rundet 85.000 km. og den anden - 24.000 km.

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000163.jpg
Første år med frugter.

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000169.jpg
Der er linet op til en ølsmagning.

Kalasi

Oprettet af lung d. 26/03-2012 07:22
#9

den der nr. 3 fra venstre har jeg ikke lige set hos den lokale..(-: (ølsmagning)

lung

Oprettet af Kalasi d. 26/03-2012 08:04
#10

Nr. 3 fra højre var faktisk sværere at finde lokalt...

Kalasi

Oprettet af Kalasi d. 28/03-2012 07:19
#11

Tilbragte et par døgn i BKK og blev bekræftet i mine fordomme, om at det er en stor møgby - fyldt med krukker og syrehoveder.

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000294.jpg

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000278.jpg

i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/2012/P1000280.jpg

Kalasi

Oprettet af sank d. 28/03-2012 09:21
#12

Smile Ja dejlige Billeder. Det bliver et flot Hus lyst og luftigt, men du kan da ikke få en morfar i den Hængesofa Grin Chiang Rai er skam en hyggelig by og skrigegaden har jeg engang holdt en festlig Nytårs Aften i Cheers

Oprettet af kylling d. 28/03-2012 15:08
#13

Skrigegaden??? Hvem skal lige skrige der 555

Oprettet af sank d. 28/03-2012 15:18
#14

Smile Vi var mange der sang vores hjemlands vemodige sange mener på 4 forskelige sprog ? og jeg tror Thaierne mente vi skreg Til hest

Oprettet af dutling68 d. 21/03-2013 02:05
#15

[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/580842_4948581307244_1002519252_n.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/156488_4423625623680_2147253747_n.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/563670_4363990772846_2054659970_n.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/485983_4888581447285_1464546577_n.jpg[/img] is not a valid Image.

Redigeret af dutling68 d. 01/01-1970 02:00

Oprettet af maik d. 20/10-2013 17:07
#16

På min Facebook-side har jeg en lang række album med fotos fra Thailand:
https://www.faceb...3702322932


siden kan ses af alle

Oprettet af Longway d. 20/10-2013 17:22
#17

Hej Maik.

Jeg kiggede lige hurtigt, hvis det er dig som er manden bag kameraet, ja saa tager jeg hatten af, rigtig gode billede...TAK.

Oprettet af maik d. 20/10-2013 18:03
#18

Longway skrev:

Hej Maik.

Jeg kiggede lige hurtigt, hvis det er dig som er manden bag kameraet, ja saa tager jeg hatten af, rigtig gode billede...TAK.


Tak Longway

Ja, jeg er manden bag kameraet.