Share:

Thai Airways lukker for salg af Premium Economy mellem København og Bangkok  

  RSS

Newsman
(@newsman)
Medlem Admin
Meldt ind: 11 måneder siden
Indlæg: 271
22. februar 2019 23:45  

Thai Airways har i en årrække tilbudt kunder der køber en Premium Economy billet på ruten mellem København og Bangkok et noget bedre produkt end navnet antyder.

De seneste år har du som rejsende kunne nyde godt af et regulært lie flat sæde, idet Premium pladserne reelt udgør den bagerste del af Business kabinen på selskabets Boeing 777-maskine på ruten.

Til efteråret er det slut
Nu har selskabet dog valgt at lukke ned for salget af Premium Economy på ruten og sidste chance for at prøve et Business Class sæde til Premium pris er d. 26. oktober i år. Du booker Premium Economy på U-klasse.

Thai Airways har ikke givet en begrundelse for fjernelsen af deres Premium Economy billetter, men mon ikke selskabet ser en mulighed for større indtjening på salg af rene Business billetter. Vi kan håbe at pris niveauet på Thai´s Business Class billetter får et nøk nedad, så det kan ramme et bredere kunde segment i Danmark.

Det rene Economy produkt forringes også
Er du vant til at rejse på rene Economy billetter med Thai Airways, skal du være opmærksom på, at det på billetter booket i klasserne L, W og V fra 1. april i år kun er tilladt at have 20kg i kufferten (mod 30kg nu).

Kilde: InsideFlyer

 


Citere
Claus
(@claus)
Nybegynder
Meldt ind: 3 måneder siden
Indlæg: 8
25. februar 2019 15:00  

For billetter udstedt før 1. april gælder de hidtidige regler ang. bagage - hvis der står 30 kg på billetten, er det dét, der gælder. Fremgår også af den side ved InsideFlyer, der linkes til.


SvarCitere
Webmaster @ Thailand Portalen
(@webmaster)
Medlem Moderator
Meldt ind: 11 måneder siden
Indlæg: 190
26. februar 2019 18:29  

Thai Airways introducerede sit Premium Class-produkt på ruterne fra Bangkok til København og Stockholm tilbage i april 2004. Dengang fløj Star Alliance-medlemmet til de to skandinaviske hovedstæder med jumbojetten, Boeing B747-400, med tre klasser, First, Business og Economy.

Men da efterspørgslen efter First Class var meget begrænset – ligesom Thai Airways’ business class på det tidspunkt have brug for en opgradering, fik Thai Airways i Skandinavien tilladelse fra hovedkontoret i Bangkok til at introducere et nyt produkt eksklusivt på dets på det tidspunkt to Skandinavien-ruter – i dag flyver Thai Airways også direkte mellem Bangkok og Oslo.

Løsningen blev, at på ruterne fra Bangkok til København og Stockholm blev rejsende på Business Class placeret i hvad der reelt var First Class, så kom som den nye Premium Economy i den daværende Business Class-kabine – mens Economy Class ikke blev berørt.

Men efter Thai Airways udskiftede B747 på ruten til København med de mere brændstofbesparende B777-300ER er der som sådan kun to klasser, Business og Economy, i alt 346 sæder.

Business på B777-versionen til for eksempel København har to kabineafsnit med henholdsvis 24 og 18 sæder, i alt 42. Kabineafsnittet med de 18 business class-sæder har indtil nu været solgt som premium economy.

Det er denne klasse, der nu forsvinder – således at Thai Airways fra vinterprogrammet i år tilbyder 42 business class sæder mod de hidtidige 24; mens resten af passagererne fortsat rejser på ren economy.

Beslutningen om at afskaffe premium-tilbuddet kommer ikke fra Thai Airways i Skandinavien, men er truffet på hovedkontoret i Bangkok for at harmonisere selskabets udbud på alle dets interkontinentale ruter til kun at have business og economy.

Resten af den lidt mere uddybene forklaring kan læses på: Stand By


SvarCitere
eddie
(@eddie)
Fast debattør
Meldt ind: 11 måneder siden
Indlæg: 153
28. februar 2019 4:25  

Så er der problemer med at komme til Thailand.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/krise-holder-thai-airways-fly-paa-jorden/7534882

 

pyyyyha heldig det ikke er disse dage, jeg skal afsted.


SvarCitere